Igazságtalan a kompetenciamérések osztályzattal való értékelése! Ezzel tovább stresszelik a gyerekeket és megnehezítik a gimnáziumokba való bejutást! A kompetenciaméréseket nem a tanulók, hanem az iskolák és az egész oktatási rendszer mérésére fejlesztették ki, és nem illeszkednek szorosan az iskolai tananyaghoz. Az intézkedés tovább rontja az esélyegyenlőséget, mert a tehetősebb családok még jobban fel tudnak ezekre készülni, miközben a többiek lemaradnak, és a gimnáziumi képzésből is kiszorulhatnak. Írd alá tiltakozó petíciónkat, hallassuk a hangunkat a gyermekek érdekében!
#jobbatérdemelnek #igazságtalanosztályzat #gimnáziumikorlátozás #kötelezőbeiskolázás #kiállunkazóvodásokért #azovinemiskola #valódiváltozást #szuloihang
#igazságtalanosztályzat #gimnáziumikorlátozás ![]() Anna, 4 gyermek nagymamája Dóri 8. osztályos, gimnáziumba készül. Ezt eldöntötte már 7.-ben, és megbeszélte a szüleivel is. Dóri maximalista, zavarja, ha 4-esnél rosszabb jegyet kap, pedig néha előfordul. Dóri a reál tárgyakat nem nagyon szereti, de sokat és eredményesen tanul, éppen a gimnáziumi felvételi miatt. Dóra kreatív képességei az írásban nyilvánultak meg. Szeret írni, kisebb írásai az iskolaújságban már meg is jelentek. Az a vágya, hogy író legyen. De az is lehet, hogy magyar-angol szakos tanár lesz. Petícióval tiltakozunk a kompetenciamérések osztályzattal való értékelése és a középiskolai felvételibe való beszámítása ellen. Ezzel tovább stresszelik a gyerekeket és megnehezítik a gimnáziumokba való bejutást! A kompetenciamérések osztályzása igazságtalan, ezeket nem a tanulók, hanem az iskolák és az egész oktatási rendszer mérésére fejlesztették ki, és nem illeszkednek szorosan az iskolai tananyaghoz. | #igazságtalanosztályzat #gimnáziumikorlátozás ![]() Bea, édesanya Áron és Gergő barátok, mert együtt fociznak a falu csapatának utánpótlás csoportjában kicsi koruk óta. Együtt jártak óvodába is, és iskolába is, hiszen a faluban mindegyikből egy van. Áron szülei informatikus-közgazdász házaspár, akik a gyereket járatják egyéb szakkörökre is, zenélni és sakkozni. Gergő a focin kívül sehova nem jár, mert az anyukájának, aki takarít egy közeli üzemben, nincs pénze arra, hogy neki és a 4 testvérének különórákat fizessen. A helyi iskolában nincs minden tantárgyhoz szaktanár, és a vegyes családi hátterű osztályokban a legkülönbözőbb tanulmányi eredményű gyerekek járnak együtt. Petícióval tiltakozunk a kompetenciamérések osztályzattal való értékelése és a középiskolai felvételibe való beszámítása ellen. Ezzel tovább stresszelik a gyerekeket és megnehezítik a gimnáziumokba való bejutást! A kompetenciamérések osztályzása igazságtalan, ezeket nem a tanulók, hanem az iskolák és az egész oktatási rendszer mérésére fejlesztették ki, és nem illeszkednek szorosan az iskolai tananyaghoz. |
#igazságtalanosztályzat #gimnáziumikorlátozás ![]() Barbara, 2 gyermek édesanyja 7. év vége felé érkezett az osztályunkba egy szorgalmas új gyerek, de sok mindenben le volt maradva. Kiderült, hogy az előző iskolájában nagyon sok dolgot nem tanultak, amit a mi gyerekeink igen. Az előző iskolájában nem volt matematika tanár 2 évig, sem fizika, kémia, és nyelvtanból is hiányosságai voltak. Az áprilisi komptenciateszet, amit váratlanul le is osztályoztak, még az előző iskolájában írta meg. Nagyon rossz eredménye lett. Az új iskolában két tanár is sokat foglalkozott vele, és a 7. év végi jegyei meglepően szépek lettek. Kiderült, hogy egészen jó képességű! Nyáron folytatta a gyakorlást, majd 8.-ban is, mivel a korábbi évek lemaradását is ebben az időszakban kellett bepótolnia. A központi felvételik jól sikerültek neki, így reménykedni kezdett, hogy sikerülhet bejutnia, végre fellélegzett, hogy talán fel fogják venni gimnáziumba! Eltökélt szándéka volt, hogy egyetemre menjen. Petícióval tiltakozunk a kompetenciamérések osztályzattal való értékelése és a középiskolai felvételibe való beszámítása ellen. Ezzel tovább stresszelik a gyerekeket és megnehezítik a gimnáziumokba való bejutást! A kompetenciamérések osztályzása igazságtalan, ezeket nem a tanulók, hanem az iskolák és az egész oktatási rendszer mérésére fejlesztették ki, és nem illeszkednek szorosan az iskolai tananyaghoz. | #igazságtalanosztályzat #gimnáziumikorlátozás ![]() Katalin, 4 gyermek édesanyja Albertben tizenéves kora elején alakult ki az a kisebbrendűségi érzés, amitől később sem tudott teljesen megszabadulni. A családban körülötte mindenki nagyszerű és tehetséges volt. Hozzájuk képest Albert kifejezetten lassú észjárásúnak tűnt, nem volt jó tanuló. Erre később így emlékezett: „Nagyon buta gyerek lehettem. Velem szinte semmi sem történt. Az iskolában állandóan csak magoltam. A könyveket gyűlöltem. Senki sem tanított arra, hogyan éljek. Senki sem mutatta meg, milyen csodálatos dolog tanulni, megérteni a körülöttünk lévő világot, alkotni valamit.” Petícióval tiltakozunk a kompetenciamérések osztályzattal való értékelése és a középiskolai felvételibe való beszámítása ellen. Ezzel tovább stresszelik a gyerekeket és megnehezítik a gimnáziumokba való bejutást! A kompetenciamérések osztályzása igazságtalan, ezeket nem a tanulók, hanem az iskolák és az egész oktatási rendszer mérésére fejlesztették ki, és nem illeszkednek szorosan az iskolai tananyaghoz. |
Törjük meg a csendet! Segíts, álljunk ki közösen gyermekink jövőjéért, támogasd munkánkat! Szeretnénk üzeneteinket minden szülőhöz eljuttatni, de ehhez anyagi források is szükségesek. Látogass el adományboltunkba, és támogatóként megrendelheted közös pólónkat vagy pulcsinkat is! Ha fényképpel is csatlakoznál, írj: info@szuloihang.hu
Hasonlóan más érdekvédelmi szervezetekhez, a mi működésünkhöz is szükségesek erőforrások, amihez nagy szükségünk van az önkéntes felajánlásokra: csak így tudunk függetlenek maradni és tovább tevékenykedni gyermekeink érdekében. Tegyél Te is közös ügyünk érdekében! Sok kicsi sokra megy: ha egyetértesz céljainkkal, kérjük, támogasd munkánkat akár kisebb összegű rendszeres vagy alkalmankénti adománnyal, vagy látogass el adományboltunkba!
Az email címeket bizalmasan kezeljük, értesítéseinkről bármikor leiratkozhat. Részletes adatvédelmi tájékoztató itt.
