• Kezdőlap
    • Hírek
    • Szülői hangok
    • Plusz egy év ovi
    • Hasznos
  • Aktív szülő
    • Kiáltvány: Valódi megoldásokat a pedagógushiányra és a közoktatás égető problémáira a katonák iskolába vezénylése helyett!
    • Petíció: Bajban az óvodák! Valódi megoldásokat a valós problémákra, ne spóroljanak a kisgyerekeken!
    • #jobbatérdemelnek: személyes kiállás
    • Petíció: Ne számítsák be a kompetenciamérést, ne sorvasszák el a gimnáziumi képzést!
    • Petíció a testnevelési szigorítás ellen
    • Szószóló a magyar közoktatásért
    • Szülői szókimondó
    • Szülői jogaink pedagógushiány esetén
    • Szülői tudásbázis
    • Petícióink
    • Válasszuk a legjobb tankönyvet!
    • Közösségi csoportunk
    • Hírlevél
    • Támogasd a Szülői Hangot!
    • Adománybolt
    • Támogatás MagNet bankkártyával
    • Szakemberek és vállalkozások a gyerekek jövőjéért
  • Rólunk
    • Kik vagyunk?
    • Mit tehetünk szülőként?
    • Közösségi csoportunk
    • Facebook oldal
    • Kötelező beiskolázás
      szülői csoport
    • Instagram
    • Kapcsolat
    • Médiamegjelenések
    • Hírlevél regisztráció
    • Adatvédelem és használati feltételek
    • Támogasd a Szülői Hangot!
    • Adománybolt
Menü
  • Kezdőlap
  •   Hírek
  •   Szülői hangok
  •   Plusz egy év ovi
  •   Hasznos
  • Aktív szülő
  •   Kiáltvány: Valódi megoldásokat a pedagógushiányra és a közoktatás égető problémáira a katonák iskolába vezénylése helyett!
  •   Petíció: Bajban az óvodák! Valódi megoldásokat a valós problémákra, ne spóroljanak a kisgyerekeken!
  •   #jobbatérdemelnek: személyes kiállás
  •   Petíció: Ne számítsák be a kompetenciamérést, ne sorvasszák el a gimnáziumi képzést!
  •   Petíció a testnevelési szigorítás ellen
  •   Szószóló a magyar közoktatásért
  •   Szülői szókimondó
  •   Szülői jogaink pedagógushiány esetén
  •   Szülői tudásbázis
  •   Petícióink
  •   Válasszuk a legjobb tankönyvet!
  •   Közösségi csoportunk
  •   Hírlevél
  •   Támogasd a Szülői Hangot!
  •   Adománybolt
  •   Támogatás MagNet bankkártyával
  •   Szakemberek és vállalkozások a gyerekek jövőjéért
  • Rólunk
  •   Kik vagyunk?
  •   Mit tehetünk szülőként?
  •   Közösségi csoportunk
  •   Facebook oldal
  •   Kötelező beiskolázás
    szülői csoport
  •   Instagram
  •   Kapcsolat
  •   Médiamegjelenések
  •   Hírlevél regisztráció
  •   Adatvédelem és használati feltételek
  •   Támogasd a Szülői Hangot!
  •   Adománybolt
szuloihang.hu

Együtt egy jobb oktatási rendszerért!

szuloihang.hu
.

#jobbatérdemelnek

Szülői Hang 2025-01-11 #jobbatérdemelnek2025-01-12T17:26:49+01:00

Gyermekeink jobbat érdemelnek! Szülőként személyes kiállásunkkal szeretnénk felhívni a figyelmet arra, hogy gyermekeink sok esetben nem kapják meg az őket megillető odafigyelést, a magyar közoktatásban pedig súlyos, rendszerszintű problémémák vannak! Azonnali változtatásra van szükség, de a változásért nemcsak a kormányt terheli a felelősség, hanem az egész felnőtt társadalmat, és benne minket, szülőket is. Hiszen ha nem vállaljuk véleményünket, ha elfordítjuk fejünket, akkor hallgatásunkkal mi is cinkosokká válunk.

#jobbatérdemelnek #igazságtalanosztályzat #gimnáziumikorlátozás #kötelezőbeiskolázás #kiállunkazóvodásokért #azovinemiskola #valódiváltozást #szuloihang

Segíts, álljunk ki közösen gyermekink jövőjéért, támogasd munkánkat! Szeretnénk üzeneteinket minden szülőhöz eljuttatni, de ehhez anyagi források is szükségesek. Látogass el adományboltunkba, és támogatóként megrendelheted közös pólónkat vagy pulcsinkat is! Ha fényképpel is csatlakoznál, írj: info@szuloihang.hu

#valódiváltozást

Marina, 2 gyermek édesanyja

Természetes, hogy szülőként tisztasági csomagot viszek az iskolába. Természetes, hogy a gyerekeim olyan nehéz táskát cipelnek, hogy rogyadoznak alatta. Természetes, hogy akkora a tananyag, hogy feladja a leckét bármelyik kisiskolásnak és középiskolásnak. Természetes, hogy iskola után nem a pihenés, hanem további tanulás vár a gyerekekre és ránk, szülőkre is. Természetes, hogy a tanév takarékossági okokból +1 hétig tart. Természetes, hogy a tantermekben olyan dög meleg van, hogy az ott töltött fél órás szülői értekezlet is megvisel. Természetes, hogy az iskolák állapota a gyerekkoromat idézi. Természetes, hogy a sulirádióra mi, szülők adjuk össze a pénzt, a tankerületek ilyenre nem költenek.

Tényleg természetes?!

Vagy csak megszoktuk.

És már eszünkbe sem jut, hogy állami feladat lenne gondoskodni az iskolák felújításáról, korszerűsítéséről és teljeskörű ellátásáról. Beleértve a fénymásoló- és a WC-papírt, a zsebkendőt, szalvétát, takarítószereket.

A kormány az egyetlen, aki változtatni tud azon, mekkora legyen a tananyag, milyen tempót kell diktálniuk a pedagógusoknak. Megvan a hatalmuk hozzá, hogy megelőzzék gyerekeink idő előtti kiégését az oktatási rendszerben. De ők inkább rátesznek két lapáttal.

A kormány családbarátnak vallja magát, de én azt látom: lépten-nyomon elárulják, cserben hagyják a gyerekeinket és minket mindannyiunkat. Ha nem láttad még Szimler Bálint Fekete pont c. filmjét, javaslom, nézd meg! Jó kis ébresztő, mekkora a baj.

Remélem, neked is elég volt már ebből a minden logikát és emberséget nélkülöző rendszerből, és kész vagy tenni azért, hogy egy jobb világban élhessenek a gyerekeink!

Tegyünk együtt a változásért!

Csatlakozz, állj ki a gyerekek érdekei mellett és írd alá a petíciót! Minden aláírással erősebbek vagyunk! Minél többen írjuk alá, annál többen értik meg, hogy ez így nem mehet tovább! Rajtad is múlik, téged is érint! Tegyünk azért, hogy a gyermekeinknek jobb legyen!
Csatlakozom a tiltakozáshoz

#valódiváltozást

Gergely, édesapa

Mivel feleségem pedagógus és kislányom is iskolába készült, már 2021 végén felfigyeltem rá, milyen arrogáns válaszokat ad a kormány az oktatásban kért változtatásokra, aztán a tanár kirúgásokkal teljesen betelt a pohár. Tudok olyan esetről, hogy egy nyolcadikos gyereknek egy éven át nem volt matektanára és elmaradtak az órái. Máshol „csak” egy kémia vagy egy biológia tanár hiányzott, de ez oda vezethet, hogy elvesztünk néhány orvost. Szép lassan omlik össze a társadalmunk, de ezt még sokan nem veszik észre. Aztán egyszer csak késő lesz.

2022-ben a tüntetések alatt megállapítottuk, hogy a tanárok nagy része 50 éves elmúlt. Azóta újabb 3 év telt el, tehát sok 50 pluszos tanár 60 éves lett. Ezek a pedagógusok még dolgoznak, és ennek ellenére már most tanárhiány van. Mi lesz 8-10 év múlva?

Hibás hozzáállás, hogy mindenki csak magával foglalkozik! Az én gyerekem talán még le tud érettségizni, az én gyerekemnek most épp van elég tanára. Sokan nem érzékelik a problémát. Olyan „luxus” dolgokról már nem is beszélünk, hogy biztosan jót tesz egy gyereknek, ha többféle korosztályból vannak tanárai. Más-más értékeket vehet át egy fiatal, egy középkorú, vagy egy idősebb tanártól.

Tisztában vagyok vele, hogy a problémák nem most kezdődtek. 23 éve választottam pályát és sajnos már akkor is alacsony volt a pedagóguspálya megbecsültsége. Talán magam is elgondolkodtam volna rajta, hogy matematika tanárnak álljak, ha ez másképp lett volna. Viszont úgy gondolom, hogy az elmúlt évek során rengeteg alkalom lett volna, hogy javítsuk az oktatás helyzetét és felépítsünk egy tudásalapú társadalmat. Talán még most sem lenne túl késő elindulni a jó irányba.

Az elöregedett pedagógus társadalom fiatalítása nem fog menni néhány év alatt, de el kell kezdeni. Ha mielőbb hozzákezdünk, már akkor is hiányozni fog egy generáció a szakmából.

Biztos vagyok benne, hogy az nem megoldás, amit a kormány csinál, hogy gyorstalpaló tanfolyamokon képzi a tanárokat és tűzoltásszerű béremeléseket csinál. Darabra lehet javulni fog a pedagógusok száma, de a minőség tovább romlik.

Nem mindegy, hogy kire bízzuk gyerekeinket és unokáinkat. Ők fogják a mi jövőnket is meghatározni.

Még ma meg kell tenni, amit megtehetünk, mert holnap már lehet, hogy késő lesz.

Csatlakozz, állj ki a gyerekek érdekei mellett és írd alá a petíciót! Minden aláírással erősebbek vagyunk! Minél többen írjuk alá, annál többen értik meg, hogy ez így nem mehet tovább! Rajtad is múlik, téged is érint! Tegyünk azért, hogy a gyermekeinknek jobb legyen!
Csatlakozom a tiltakozáshoz

#kiállunkazóvodásokért #azovinemiskola

Kata, óvónő

Az egyre erősödő szakmai és társadalmi elégedetlenség és tiltakozás hatására továbbra is szorgalmasan gyártja a kormány az óvodákat sújtó újabb problémákat ahelyett, hogy lendületesen megoldanák azokat. Szakmai és társadalmi egyeztetést színlelve látszatintézkedéseikkel nem csak az oktatás hatalmas rendszerének dolgozóit, hanem igénybe vevőit is tovább sújtják. Rendeletben törvényesítették a hiányt, így már pedagógiai asszisztensek és egyéb munkavállalók számára is lehetővé tették az óvodapedagógusok helyettesítését! Csupán délelőtt, mindössze 4 órában követelmény, hogy a gyermekekkel diplomás óvodapedagógus foglalkozzon. Ezt követően a hivatalosan továbbra sem létező óvodapedagógus-hiány okán visszaállították a sok éve már megszüntetett középfokú óvodai nevelő képzést, és évek óta visszafoglalkoztatják a nyugdíjasokat. A még pályán lévő diplomás óvodapedagógusokra pedig folyamatosan pakolják az újabb terheket. Mára már elvárás az is, hogy a rendszerből hiányzó fejlesztő- és gyógypedagógusok munkáját is ellássák. Leginkább hivatástudatból. Még úgy is, hogy ehhez képesítésük sincsen. A szakember létszámhiány indukálta csoportösszevonások magasabb csoportlétszámot eredményeznek, mely mind a gyermek, mind pedig a pedagógus alapvető komfortérzetét rombolja.

Évről-évre egyre több óvodás korú gyermeknek van/lenne szüksége speciálisan képzett szakemberre. Szemlátomást belőlük is egyre kevesebben maradnak a pályán. A kiemelt figyelmet igénylő gyermekeknek a nevelése-fejlesztése jelen helyzetben szinte lehetetlen küldetés egy közel 30 fős, kisgyermekekkel teli csoportszobában. Az integrált nevelés évek óta csak papíron működik jól és a valóságban külön szakmai képzést, felkészültséget igényelne. Az óvodapedagógusok nem fejlesztőpedagógusok és nem is gyógypedagógusok! Elméletileg 500 gyermekre jut 1 fő óvodapszichológus. 500 olyan gyermekre, akik iskolaérettségét az elszenvedett stressz, az instabilitás, a televízió és az okoseszközök elterjedése tényszerűen befolyásolja. Ezeket a gyermekeket ültette be a kormány 2020-ban 6 évesen az iskolapadba! Mára egyértelműen beigazolódott az, amire a törvénymódosítás előtt a szakértők figyelmeztettek. A szigorítás veszélyeire, vagyis arra, hogy így sok hatéves kerülhet iskolaéretlenül a közoktatásba.

Beismerés helyett természetesen egyszerűbb volt egy újabb rendeletmódosítás, mellyel törvénybe foglalták az iskolára való felkészítést, amit az óvodapedagógusok eddig is remekül csináltak. Látszatintézkedés, hogy az óvoda utolsó évében, napi 45 perc külön térben tartott iskolaszerű „csak fejlesztéssel” majd megérik a gyermek az iskolára! ELKÉPESZTŐ! AGYRÉM! Leszámolnak a szabad játék szentségével és szó sem lehet többé pedagógiai, módszertani szabadságról! Csend, rend, fegyelem! Miért kell egy gyereknek mindig készülnie valamire? Miért nem fejlődhetnek a gyermekek a saját ütemükben? Miért nem lehet egy gyermek óvodás az óvodában?

A szakértők és a még pályán lévő óvodapedagógusok évek óta kongatják a vészharangot, amire a kormány elképesztő válasza most éppen az, hogy napi 45 percre „becsenget” már az óvodákba is!

Kizsákmányolva és megalázva nem lehet minőségi munkát végezni. Az a légszomj, amelyet mi érzünk, gyermekeinkre és mindenkire ránehezedik, aki óvodába járatja gyermekét. Szülőként és pedagógusként közösek az érdekeink.

Petícióval tiltakozunk a túlerőltetett és az óvodapedagógusok szakmai szabadságát korlátozó iskolaelőkészítő foglalkozások, a hatalmas óvodai pedagógus- és szakemberhiány, az óvodabezárások, a rosszul működő iskolaérettségi rendszer ellen! Ne spórolják ki a pénzt az óvodák működéséből, mert ezzel végső soron az óvodás kisgyerekeknek ártanak!
Csatlakozom a tiltakozáshoz

#valódiváltozást

György, 3 gyermek édesapja

Miközben az egész magyar közoktatás ezer sebből vérzik, a jelenlegi kormány inkább arról fogadtatott el törvényt [2023. évi LII. törvény 4. § (6), (7)], hogy bármely 55 év feletti katona kivezényelhető a tankerületekbe, ahol még akkor is alkalmazni kell őket, ha nincs megfelelő végzettségük! A tankerületeknek kötelező kiképeznie őket, de már a képzés ideje alatt is foglalkoztatni kell a katonákat, akiket akár oktató-nevelő munkakörbe is alkalmazhatnak. Bár az új paragrafusokat eddig még nem merték alkalmazni, ezt bármikor megtehetik, ha nem sikerül a jogszabályt visszavonatni vagy a kormányt leváltani.

Szülőként felelősek vagyunk gyermekeinkért! Ne fordítsuk el a fejünket, amikor azt látjuk, hogy nem működik a magyar közoktatás. Nem kell oktatási szakértőnek lenni ahhoz, hogy lássuk a bajt. Már nemcsak a gyerekek túlterheltségével, az elavult tananyaggal és a módszerekkel van probléma. A rendszer olyan szinten leépült, hogy a kormány egyre gyakrabban már a szaktanárt sem tudja biztosítani az iskolákban, mindennapossá válnak a nem szakszerű helyettesítések, a csoportbontások elmaradnak, a tanárok folyamatosan cserélődnek, egyre inkább már az számít eredménynek, ha van aki bemegy megtartani a tanórát, a jelenlegi kormány pedig ezt úgy látszik részben a katonák kivezénylésével kívánja megoldani, hacsak nem állunk ennek ellen.

Szülőként a mi feladatunk, hogy hallassuk a hangunkat, és ne törődjünk bele. Valamennyien tehetünk azért, hogy a súlyos problémák ne maradjanak észrevétlenek! Jobbra akkor számíthatunk, ha elérjük, hogy mindenki tudjon a közoktatás válságos helyzetéről, és az országgyűlési választásokon is a változásra szavazunk.

Csatlakozz, állj ki a gyerekek érdekei mellett és írd alá a petíciót! Minden aláírással erősebbek vagyunk! Minél többen írjuk alá, annál többen értik meg, hogy ez így nem mehet tovább! Rajtad is múlik, téged is érint! Tegyünk azért, hogy a gyermekeinknek jobb legyen!
Csatlakozom a tiltakozáshoz

#valódiváltozást #szuloihang

György, 3 gyermek édesapja

Szülőként felelősek vagyunk gyermekeinkért, és ez azt is magába foglalja, hogy ne fordítsuk el a fejünket, amikor azt látjuk, hogy nem működik a magyar közoktatás. Nem kell oktatási szakértőnek lenni ahhoz, hogy lássuk a bajt. Már nemcsak a gyerekek túlterheltségével, az elavult tananyaggal és a módszerekkel van probléma. A rendszer olyan szinten leépült, hogy a kormány egyre gyakrabban már a szaktanárt sem tudja biztosítani az iskolákban, mindennapossá válnak a nem szakszerű helyettesítések, a csoportbontások elmaradnak, a tanárok folyamatosan cserélődnek, egyre inkább már az számít eredménynek, ha van aki bemegy megtartani a tanórát.

Szülőként a mi feladatunk, hogy hallassuk a hangunkat, és ne törődjünk bele. Az helyi iskolai problémákon, a hiányzó tanárokon a legtöbbször nem tudunk rövid távon változtatni, hiszen a megoldás kulcsa a kormányzat kezében van. De valamennyien tehetünk azért, hogy a súlyos problémák ne maradjanak észrevétlenek! Változásra csak akkor számíthatunk, ha mi magunk változtatunk, és elérjük, hogy mindenki tudjon a közoktatás válságos helyzetéről. Személyes részvétel és felelősségvállalás nélkül nincs előrelépés.

A kormányzat nem tesz érdemi erőfeszítéseket mindiaddig, amíg nem követeljük elég hangosan. Sőt, miközben az egész magyar közoktatás ezer sebből vérzik, a jelenlegi kormány inkább arról fogadtatott el törvényt 2024 júniusában, hogy bármely 55 év feletti katona kivezényelhető a tankerületekbe, ahol még akkor is alkalmazni kell őket, ha nincs megfelelő végzettségük! Bár az új paragrafusokat eddig még nem merték alkalmazni, ezt már bármikor megtehetik, ha nem sikerül a jogszabályt visszavonatni vagy a kormányt leváltani.

Csatlakozz, állj ki a gyerekek érdekei mellett és írd alá a petíciót! Minden aláírással erősebbek vagyunk! Minél többen írjuk alá, annál többen értik meg, hogy ez így nem mehet tovább! Rajtad is múlik, téged is érint! Tegyünk azért, hogy a gyermekeinknek jobb legyen!
Csatlakozom a tiltakozáshoz

#kiállunkazóvodásokért #azovinemiskola

Nóra, 3 gyermek édesanyja

A nemrég bejelentett kormányzati tervezet szerint az utolsó óvodai évet gyakorlatilag iskolásítanák, a gyerekeknek az iskolára kellene készülnie olyannyira, hogy a meglevő vegyes életkorú, jól összeszokott csoportokat felbomlasztanák, és az utolsó éves óvodás gyerekek egy új csoportba kerülnének. Hogyan óvhatnám meg a kislányomat attól a pszichés-szociális traumától, amit az összeszokott óvodai csoportjának a szétzilálása, az új csoportba való bekerülés és a stresszes iskolaelőkészítés okoz?

A kormányzati tervek ellen több ezren tiltakoztunk, de egyelőre csak annyit mondtak, hogy „folytatódnak az egyeztetések”. Nincs érdemi kommunikáció, nem tudjuk, hogy bevezetnék-e a változtatást, és ha igen, melyik évtől. Követeljük, hogy vonják vissza a tervezetet, és adjanak erről egyértelmű választ az érintett szülőknek és az óvodáknak!

De van ezen kívül is probléma, amit sokkal inkább meg kellene oldani! Az iskolaérettség megállapítására a gyermeket nem ismerő Oktatási Hivatalnál kell kérvényt benyújtani, pedig ennek semmi értelme nincs, és emiatt sok kisgyerek lemarad a számára fontos lehetőségről! Adják vissza a döntés jogát az óvodáknak, hogy mi szülők az óvodapedagógusokkal együtt magunk dönthessük el, hogy mikor érdemes elkezdeni az iskolát!

Petícióval tiltakozunk a túlerőltetett és az óvodapedagógusok szakmai szabadságát korlátozó iskolaelőkészítő foglalkozások, a hatalmas óvodai pedagógus- és szakemberhiány, az óvodabezárások, a rosszul működő iskolaérettségi rendszer ellen! Ne spórolják ki a pénzt az óvodák működéséből, mert ezzel végső soron az óvodás kisgyerekeknek ártanak!
Csatlakozom a tiltakozáshoz

#kiállunkazóvodásokért #azovinemiskola

Edit, óvónő és nagymama

A kormány nemrég az óvodai nagycsoportosok külön homogén csoportba való „terelését” kezdeményezte, de máig nem tudjuk, hogy a kormány a tervezett intézkedést továbbra is fenntartja-e. Szülők, nagyszülők és óvodapedagógusok tízezrével tiltakoztunk az óvodai vegyes csoportok megszüntetésére irányuló kormányzati törekvés ellen, de a kormányzat eddig még egyértelmű válaszra sem méltatott minket.

Pedig nem az óvodai csoportok szervezési módját kellene jogszabályokkal megváltoztatni, nem az 5 éves korú gyermeket kellene kiragadni addigi csoportjából (mindegy, hogy vegyes vagy homogén, nem ez a lényeg), hanem megfelelő számú szakember biztosítására kellene törekedni. Óvodapedagógusok, pszichológusok, fejlesztő pedagógusok, gyógypedagógusok, nevelő-oktató munkát közvetlenül segítő munkakörökben dolgozók számának növelésére és anyagi-erkölcsi megbecsülésére lenne igazán szükség, de nem a diplomás óvodapedagógusok középfokú végzettségűekre cserélésével, ahogy a kormány ezt jelenleg teszi.

Hiába fogalmaz a törvény egyértelműen, hogy az óvodai nevelés egész folyamatában szakképezett óvodapedagógusnak kell a gyermekekkel foglalkoznia, ez már sajnos régóta nem valósítható meg.

Azért sem, mert a törvény arra is lehetőséget ad, hogy reggel 8 óráig és délután már nem szükséges óvodapedagógus, a gyermekek felügyeletét elláthatja asszisztens vagy dajka is. Sajnos sok óvodában már ez a rendszer, hiszen nincs elegendő óvodapedagógus. Ilyen esetben viszont az asszisztens nem azt a feladatkört tölti be, amire elvileg alkalmazni lehet. A pedagógus munkájának segítése helyett délutáni óvodapedagógusi feladatokat lát el. Az óvodapedagógus pedig egyedül viszi a csoportot minden délelőtt.

Az iskolai felkészülést a jól képzett (diplomás) pedagógusok, pedagógiai munkát segítő munkatársak, a gyermekek számára szükség szerinti fejlesztőpedagógusok, gyógypedagógusok biztosítása segíti elő, és nem az, hogy 5 évesen, kiragadva addigi csoportjából, valaki erővel fejlessze.

Petícióval tiltakozunk a túlerőltetett és az óvodapedagógusok szakmai szabadságát korlátozó iskolaelőkészítő foglalkozások, a hatalmas óvodai pedagógus- és szakemberhiány, az óvodabezárások, a rosszul működő iskolaérettségi rendszer ellen! Ne spórolják ki a pénzt az óvodák működéséből, mert ezzel végső soron az óvodás kisgyerekeknek ártanak!
Csatlakozom a tiltakozáshoz

#szuloihang

György, 2 gyermek édesapja

Hogyan lehetnek sikeresek a kampányaink az óvodák iskolásítása és a kompetenciamérések osztályzása ellen? Van-e esélyünk petíciókkal küzdeni a jelenlegi kormány intézkedései ellen?

A kérdések jogosak, hiszen a NER másfél évtizede óta számtalanszor átélhettük, hogy a jelenlegi kormány nagy ívben tesz a szakmai érvekre, nem egyeztet, és saját politikai és spórolási szempontjait előtérbe helyezve keresztülviszi elképzeléseit. Mindezek ellenére van értelme küzdenünk, és van esélyünk eredményt elérni!

A jelenlegi hatalom fél attól, hogy egyre több szülő elpártól tőle, és félnek attól, hogy egyre több szülőben tudatosul, hogy a kormányzat a propaganda ellenére a legkevésbé sem fordít figyelmet gyerekek ügyének. Akkor tudunk változást elérni, ha a szülői társadalom elegendően nagy részét el tudjuk érni a petícióinkkal, és ha egyre több szülő megérti, hogy a közoktatás mindennapi bajai mögött kormányzati hibák és mulasztások állnak. A kampányaink azt a célt szolgálják, hogy minél több szülőt be tudjunk vonni és a közoktatás ügye mögé állítani, ehhez azonban közösen kell cselekednünk.

Ha mindannyian egy kicsit beleteszünk, akkor összefogva elérhetjük céljainkat, de részvétel és erőfeszítés nélkül helyettünk ezt senki sem fogja megtenni.

Már eddig is több százezer embert értünk el kampányainkkal, de jóval többre lenne szükség! Sok kicsi sokra megy! Kérjük, ha teheted támogasd kampányainkat adománnyal! Csak veled együtt tudjuk felvenni a harcot a propaganda ellen.
Támogatom a Szülői Hang küzdelmét

#igazságtalanosztályzat #gimnáziumikorlátozás

Anna, 4 gyermek nagymamája

Dóri 8. osztályos, gimnáziumba készül. Ezt eldöntötte már 7.-ben, és megbeszélte a szüleivel is. Dóri maximalista, zavarja, ha 4-esnél rosszabb jegyet kap, pedig néha előfordul. Dóri a reál tárgyakat nem nagyon szereti, de sokat és eredményesen tanul, éppen a gimnáziumi felvételi miatt. Dóra kreatív képességei az írásban nyilvánultak meg. Szeret írni, kisebb írásai az iskolaújságban már meg is jelentek. Az a vágya, hogy író legyen. De az is lehet, hogy magyar-angol szakos tanár lesz.

Az iskolában elterjedt, hogy a kompetenciatesztet érdemjeggyé alakítják. Ráadásul úgy, hogy ez a jegy is beszámít majd a felvételibe, így ezen is múlhat a bejutás. Dóri szerette ezeket megmérettetéseket, mert úgy érezte, szabadon dolgozhat, támaszkodhat a tudására is és a kreativitására is. Most azonban kétségbeesett. Hogy készüljön erre? Mit tanuljon? Azt, amit tud, amiben kompetensnek érzi magát, vagy éppen azt, amiben kevésbé? Általában tud jól és sokat tanulni, vagy konkrét tananyagot tud megtanulni. A kompetenciákra viszont nem lehet előre felkészülni. Hova menjen, ha nem veszik fel?

A kompetencia adottságokból, ismeretekből, tudásból, készségekből, gyakorlati alkalmazásból, kreativitásból, különböző képességekből, tapasztalatokból, attitűdből, döntésképességből áll. A teljes személyiséget jellemzi. Mi osztályozható ezekből? A kompetenciák nem osztályozhatók!

Milyen módon lehet érdemjegyben kifejezni a hajlandóságot, a problémamegoldó képességet, vagy éppen a kreativitást, amiben pont az az érdekes, hogy egyedi. Hogy lehet számszerűen kifejezni egy gyerek tapasztalatait, vagy gondolkodásának folyamatát? Ki és milyen szakos tanár fogja jeggyé alakítani a teszt eredményeit, és milyen alapon, milyen szempontok szerint teszi ezt meg?

Dóri esete ma még fikció, de hamarosan valóra válhat, mivel a kormány a kompetenciaméréseket értékelné és beszámítaná a gimnáziumi felvételibe. Ha a kompetenciatesztek eredményeit osztályzatban fejezik ki, Dóri nem biztos, hogy bejut a vágyott gimnáziumba, pedig oda való! A kompetenciák mérhetők, sőt, fejleszthetők is, de nem osztályozhatók.

Petícióval tiltakozunk a kompetenciamérések osztályzattal való értékelése és a középiskolai felvételibe való beszámítása ellen. Ezzel tovább stresszelik a gyerekeket és megnehezítik a gimnáziumokba való bejutást! A kompetenciamérések osztályzása igazságtalan, ezeket nem a tanulók, hanem az iskolák és az egész oktatási rendszer mérésére fejlesztették ki, és nem illeszkednek szorosan az iskolai tananyaghoz.
Csatlakozom a tiltakozáshoz

#igazságtalanosztályzat #gimnáziumikorlátozás

Bea, édesanya

Áron és Gergő barátok, mert együtt fociznak a falu csapatának utánpótlás csoportjában kicsi koruk óta. Együtt jártak óvodába is, és iskolába is, hiszen a faluban mindegyikből egy van. Áron szülei informatikus-közgazdász házaspár, akik a gyereket járatják egyéb szakkörökre is, zenélni és sakkozni. Gergő a focin kívül sehova nem jár, mert az anyukájának, aki takarít egy közeli üzemben, nincs pénze arra, hogy neki és a 4 testvérének különórákat fizessen. A helyi iskolában nincs minden tantárgyhoz szaktanár, és a vegyes családi hátterű osztályokban a legkülönbözőbb tanulmányi eredményű gyerekek járnak együtt.

A kompetenciamérések alkalmával eddig a legtöbbször hazaküldték a nem jól tanuló gyerekeket. Áron mesélte otthon a szüleinek, hogy Gergő ezeken a napokon mindig beteg, de a foci edzésen mégis mindig ott van. Aztán hetedikben váratlanul olyan kompetenciatesztet írtak, amit minden addig hazaküldött gyereknek is meg kellett írnia. Gergő és a másik 6 gyerek megvonta a vállát, és a számukra ismeretlen feladatokat csak betippelve végigkattintgatták a tesztet. Hiszen sosem volt még fontos a tanáraiknak, hogy megírják! – gondolták. Csakhogy ezt a tesztet leosztályozták.

Aztán nyolcadikban megírták a központi felvételit a gyerekek. Mindkét fiúnak kifejezetten jól sikerült, Gergő nagyon sokat tanult, készült rá. Addigra viszont kiderült, hogy az előző évi kompetenciamérésnek az eredménye lesz az egyik összetevője a középiskolai pontszámoknak. Ezzel Gergő mégis elesett a gimnázium lehetőségétől, hiába ütötte meg a tudásszintje az elvárt szintet.

Ha a tervei szerint bevezeti a kormány, hogy a kompetenciaméréseket a gyerekek értékelésére használják, rengeteg gyerek fog úgy járni, mint Gergő.

Két gyerek – egy iskola. Nem a gyerekek lustaságáról, még csak nem is a képességeikről, hanem a lehetőségeikről árulkodik ez az eredmény. Az iskolának az lett volna a dolga, hogy kiegyenlítse a gyerekek családi hátteréből adódó különbségeket, ehelyett a legszerencsétlenebb módon lehetetleníti el azoknak a gyerekeknek a kiemelkedését, akik otthon nem számíthatnak támogatásra.

Petícióval tiltakozunk a kompetenciamérések osztályzattal való értékelése és a középiskolai felvételibe való beszámítása ellen. Ezzel tovább stresszelik a gyerekeket és megnehezítik a gimnáziumokba való bejutást! A kompetenciamérések osztályzása igazságtalan, ezeket nem a tanulók, hanem az iskolák és az egész oktatási rendszer mérésére fejlesztették ki, és nem illeszkednek szorosan az iskolai tananyaghoz.
Csatlakozom a tiltakozáshoz

#kiállunkazóvodásokért #azovinemiskola

Anna, 4 gyermek nagymamája

Vegyes, vagy életkorok szerinti óvodai csoportok? Megoszlanak a vélemények, ez eddig is így volt. Mindenki szíve-joga szerint dönthetett, vagy a helyzet (életkor, létszám) határozta meg, hogy melyiket választotta. A lényeg ezen van: választani.

Arról azonban van értelme beszélgetni, hogy mi az óvodás gyermek érdeke. Az, hogy 2 év után átkerüljön egy másik csoportba, ahol a cél az iskolára készítés? A kormány most úgy módosította az óvodai alapprogramot, hogy - az egy vagy két csoportos kis óvodák kivételével - az utolsó évben mindenképpen egy külön iskolaelőkészítő csoportba kell menniük a gyerekeknek. Ha addig vegyes csoportban voltak, akkor onnan ki kell őket szakítani, és új óvodapedagógussal, új társakkal, új környezetben kell egy évig az iskolára készülniük, ahol aztán megint új tanárral és új osztálytársakkal kerülnek össze.

Vagy inkább az lenne a kisgyerekek érdeke, hogy 3 évig (esetleg 4) folyamatosan megkapja a személyre szóló, egyéni szükségleteinek megfelelő, differenciált fejlődési lehetőséget, adott esetben, direkt fejlesztéssel együtt? A játék, a művészetek aktív gyakorlása, az élmények mind cselekvésre ösztönzik a kisgyermeket, szívesen tanul egyénileg, kiscsoportban, a megszokott, saját környezetében. Mindezek által a szociális és érzelmi kompetenciái is iskolaéretté válnak.

Nehéz az átmenet? Igen. Nem lehetne az iskola kezdő szakaszának jobban hasonlítani az óvodára?

Petícióval tiltakozunk a túlerőltetett és az óvodapedagógusok szakmai szabadságát korlátozó iskolaelőkészítő foglalkozások, a hatalmas óvodai pedagógus- és szakemberhiány, az óvodabezárások, a rosszul működő iskolaérettségi rendszer ellen! Ne spórolják ki a pénzt az óvodák működéséből, mert ezzel végső soron az óvodás kisgyerekeknek ártanak!
Csatlakozom a tiltakozáshoz

#igazságtalanosztályzat #gimnáziumikorlátozás

Barbara, 2 gyermek édesanyja

7. év vége felé érkezett az osztályunkba egy szorgalmas új gyerek, de sok mindenben le volt maradva. Kiderült, hogy az előző iskolájában nagyon sok dolgot nem tanultak, amit a mi gyerekeink igen. Az előző iskolájában nem volt matematika tanár 2 évig, sem fizika, kémia, és nyelvtanból is hiányosságai voltak. Az áprilisi komptenciateszet, amit váratlanul le is osztályoztak, még az előző iskolájában írta meg. Nagyon rossz eredménye lett. Az új iskolában két tanár is sokat foglalkozott vele, és a 7. év végi jegyei meglepően szépek lettek. Kiderült, hogy egészen jó képességű! Nyáron folytatta a gyakorlást, majd 8.-ban is, mivel a korábbi évek lemaradását is ebben az időszakban kellett bepótolnia. A központi felvételik jól sikerültek neki, így reménykedni kezdett, hogy sikerülhet bejutnia, végre fellélegzett, hogy talán fel fogják venni gimnáziumba! Eltökélt szándéka volt, hogy egyetemre menjen.

Ekkor derült ki, hogy a gimnáziumi felvétel feltételévé tették a korábbi kompetenciamérések beszámítását is! Mivel azonban az osztályzott kompetenciatesztjét ő még a régi iskolájában írta, ahol nem azt a szintű oktatást kapta, amit más kortársai, azok eredménye úgy lerontotta az összpontszámát, hogy végül csak a szakképzésbe vették fel. Teljesen összeomlott, az álmai szertefoszlottak.

A kompetenciamérések nem a gyerekek teljesítményét, hanem az iskola működését hivatottak mérni! A fenti történet hamarosan valóra válhat, hogyha a kormányzat megvalósítja a tervét, és a kompetenciamérések eredményét beszámítja a gimnáziumi felvételibe. Tiltakozunk, mert sok jó képességű gyereket akarata ellenére a gimnáziumból a szakképzésbe terelhetnek!

Petícióval tiltakozunk a kompetenciamérések osztályzattal való értékelése és a középiskolai felvételibe való beszámítása ellen. Ezzel tovább stresszelik a gyerekeket és megnehezítik a gimnáziumokba való bejutást! A kompetenciamérések osztályzása igazságtalan, ezeket nem a tanulók, hanem az iskolák és az egész oktatási rendszer mérésére fejlesztették ki, és nem illeszkednek szorosan az iskolai tananyaghoz.
Csatlakozom a tiltakozáshoz

#igazságtalanosztályzat #gimnáziumikorlátozás

Katalin, 4 gyermek édesanyja

Albertben tizenéves kora elején alakult ki az a kisebbrendűségi érzés, amitől később sem tudott teljesen megszabadulni. A családban körülötte mindenki nagyszerű és tehetséges volt. Hozzájuk képest Albert kifejezetten lassú észjárásúnak tűnt, nem volt jó tanuló. Erre később így emlékezett: „Nagyon buta gyerek lehettem. Velem szinte semmi sem történt. Az iskolában állandóan csak magoltam. A könyveket gyűlöltem. Senki sem tanított arra, hogyan éljek. Senki sem mutatta meg, milyen csodálatos dolog tanulni, megérteni a körülöttünk lévő világot, alkotni valamit.”

A kudarcok elvették a kedvét a tanulástól. Házitanítót fogadtak mellé, hogy meg ne bukjon az iskolában. Szent-Györgyi időnként lopva bekukucskált nagybátyja élettankönyveibe, ekkor látta meg az emberi agy felépítését. „Természetesen egy szót sem értettem belőle, de elfogott a vágy, hogy a könyvet megismerhessem” - vallotta később. Tizenhat éves korában, ahogy ő mondta: „Hirtelen megváltozott valami az agyamban.” Egyfajta szellemi pubertáson ment át, kifejlődött benne a tudásszomj. Gimnáziumi tanulmányai utolsó két évében kitűnő tanuló lett.

Szent-Györgyi Albert nem mehetett volna gimnáziumba, ha az általános iskolai kompetenciatesztjei alapján döntöttek volna róla, ahogyan azt a kormány most be kívánja vezetni. Sok kamasz 16-17 éves korára érik meg arra, hogy a tanulás érdekes és komoly dolog legyen számára.

Petícióval tiltakozunk a kompetenciamérések osztályzattal való értékelése és a középiskolai felvételibe való beszámítása ellen. Ezzel tovább stresszelik a gyerekeket és megnehezítik a gimnáziumokba való bejutást! A kompetenciamérések osztályzása igazságtalan, ezeket nem a tanulók, hanem az iskolák és az egész oktatási rendszer mérésére fejlesztették ki, és nem illeszkednek szorosan az iskolai tananyaghoz.
Csatlakozom a tiltakozáshoz

#kiállunkazóvodásokért #azovinemiskola

Marina, 2 gyermek édesanyja

Szóval nem elég, hogy gyerekek tömegeit küldik 6 évesen teljesen iskolaéretlenül iskolába. Most még az utolsó felhőtlen óvodai évüktől is megfosztanák őket! Micsoda zseniális találmány: az utolsó évre kiszakítani őket a megszokott óvodai csoportjukból, új, homogén csoportba tenni őket. Megszokni gyorsan egy új helyet, új óvónőkkel. Hogy aztán 1 év múlva ismét új helyet szokhassanak meg, újabb pedagógusokkal.

Mi lesz a következő, és meddig megy még el a kormány? Vajon bölcsődében még lesz tere a szabadjátéknak, az udvari mászókázásnak, motorozásnak, vagy már ott is iskolára kell majd felkészíteni a gyerekeket?

Szerintem az első években a legfontosabb, hogy a gyerekeink valóban gyerekek lehessenek, nem teljesítő gépek, akiknek csak az a dolguk, hogy tanuljanak, tanuljanak és tanuljanak. Fedezzék csak fel a világot, bontakoztassák ki kreatív energiáikat, mozogjanak, nevessenek, sírjanak, fürkésszék a társas világ útvesztőit, más dolguk ne legyen!

Petícióval tiltakozunk a túlerőltetett és az óvodapedagógusok szakmai szabadságát korlátozó iskolaelőkészítő foglalkozások, a hatalmas óvodai pedagógus- és szakemberhiány, az óvodabezárások, a rosszul működő iskolaérettségi rendszer ellen! Ne spórolják ki a pénzt az óvodák működéséből, mert ezzel végső soron az óvodás kisgyerekeknek ártanak!
Csatlakozom a tiltakozáshoz

#kötelezőbeiskolázás

Anna, 4 gyermek nagymamája

A Kötelező beiskolázás szülői csoport akkor indult, amikor 2019-ben bevezették az új rendszert: e szerint már nem a gyereket jól ismerő óvodapedagógus és a szülő dönt a plusz egy év oviról, hanem a szülőnek kell kérvényeznie az Oktatási Hivatalban.

A törvény nem gyerekbarát, mert:
• a szülőnek felesleges adminisztráció és hatalmas stressz
• a gyereket jól ismerő pedagógus szerepe jelentősen csökken
• a szülőnek érdeke, hogy gyermekét negatív színben tüntesse fel
• a szakszolgálatok leterhelődnek, a fejlesztésekre nem jut idő és energia
• az engedélyezés és a teljes vizsgálatra küldés esetleges, kiszámíthatatlan
• különösen a hátrányos helyzetű vagy kevésbé tájékozott családok közül sokan lemaradnak a lehetőségről, így évente több ezer gyerek éretlenül kezdi az iskolát.

Csoportunkban az idén is több mint 6 ezer család adott be kérelmet. Ők választ kaphattak kérdéseikre, segédleteink útmutatást adtak, grafikonjaink hozzájárultak a tájékozódáshoz.

De továbbra is fontosnak tartjuk kifejezésre juttatni azt is, hogy ez a rendszer rossz! Ez nem egy gyerekbarát törvény, és nem alapoz a szülő-pedagógus együttműködésére.

A Szülői Hang immár nyolc éve azon dolgozik, hogy segítő és érdekvédő közösséget teremtsünk. Egyedül tehetetlenek vagyunk, de közösen sok mindent elérhetnénk, ha kitartóak vagyunk. Csatlakozz közösségi csoportunkhoz és iratkozz fel hírlevelünkre!

Valamennyien 100%-ban önkéntes munkában dolgozunk, de működésünknek vannak költségei, mivel anyagi források szükségesek ahhoz, hogy üzeneteinket célbe juttassuk. A plusz egy év ovi támogatása - mint ahogy más akcióink is - több százezer forintos kiadást követelnek, amiket támogatóink önzetlen adományaiból fedezünk. Kérjük, ha teheted támogasd közösségünket, hogy fennmaradhassunk és hogy hangosabban szólhasson a Szülői Hang!

Iratkozz fel email hírlevelünkre, és ha teheted, támogasd közösségünket vagy látogass el adományboltunkba, hogy a jövőben is segíthessük egymást!
Feliratkozok a Szülői Hang hírlevelére

#kötelezőbeiskolázás

György, 3 gyermek édesapja

Embertelen, hogy olyanok jogosultak dönteni gyermekünk sorsáról távoli hivatalokban papírok alapján, akik még sohasem látták! Embertelen, hogy ide-oda küldözgetik a gyerekeket újabb vizsgálatokra teljesen szükségtelenül! Embertelen, hogy a szakszolgálatok heteken keresztül felesleges vizsgálatokkal és papírmunkával kell, hogy foglalkozzanak, miközben a tényleg fontos és szükséges felmérésekre és fejlesztésekre nem jut elegendő idő! És embertelen az is, hogy az egész eljárás oda vezetett, hogy minden évben sok ezer gyerek lemarad a számára fontos plusz egy év lehetőségéről, és emiatt sorozatos kudarcok érik az iskolában!

Miután 2019-ben bejelentették a törvénymódosítást, megragadtunk minden lehetőséget más szakmai szervezetekkel együtt, hogy tiltakozzunk az ostoba, szakmaiatlan törvény ellen, jogi eljárásokat is kezdeményeztünk, személyesen is tárgyaltunk a minisztériumban, de a kormány még a legkisebb részletben sem volt hajlandó változtatni.

Az egész rendszer ugyanis nem a gyerekek és a családok érdekeit nézi, hanem inkább az a cél, hogy minél kevesebben maradjanak még egy évig az oviban. A kérelmek túlnyomó többségét ugyan elfogadják, de a rendszer elsősorban nem a kimeneten, hanem a bemeneten szűr. A tájékoztatás és támogatás hiánya és a túl korai határidő miatt sokan lemaradnak, különösen a hátrányosabb helyzetű családok közül. Pont azok a gyerekek maradnak le leginkább, ahol a legnagyobb szükség lenne a plusz egy év óvodára. A rendszer bevezetése következtében az elsősök körében megnőtt az évismétlés: már minden 24. gyermek megismétli az első osztályt, de a jelenlegi kormányt ez sem érdekli.

Az viszont rajtunk, szülőkön múlik, hogy miként reagálunk a kormány család- és gyermekellenes intézkedéseire. Rajtunk múlik, hogy megtanulunk-e segíteni egymásnak és megtanulunk-e összefogni. Azért hoztuk létre csoportunkat, hogy támogathassuk egymást és oldjuk a stresszt; ezt szolgálják segédanyagaink és a kérelmekből összeállított önkéntes, anonim adatbázis is.

Sajnos ezen kívül még számtalan probléma van: a magyar közoktatás rendszere ezer sebből vérzik, a fidesz-kormányzat folyamatosan kivérezteti a rendszert. Jobbat csak akkor remélhetünk, ha teszünk érte; ha szülőként mi magunk nem állunk ki gyermekeink mellett, akkor ezt senki más sem fogja megtenni helyettünk.

A Szülői Hang immár nyolc éve azon dolgozik, hogy segítő és érdekvédő közösséget teremtsünk. Egyedül tehetetlenek vagyunk, de közösen mindent elérhetnénk, ha kitartóak vagyunk. Csatlakozz közösségi csoportunkhoz és iratkozz fel hírlevelünkre! Valamennyien 100%-ban önkéntes munkában dolgozunk, de működésünknek vannak költségei, mivel anyagi források szükségesek ahhoz, hogy üzeneteinket célbe juttassuk. A plusz egy év ovi támogatása - mint ahogy más akcióink is - több százezer forintos kiadást követelnek, amiket támogatóink önzetlen adományaiból fedezünk. Kérjük, ha teheted támogasd közösségünket, hogy fennmaradhassunk és hogy hangosabban szólhasson a Szülői Hang!

Iratkozz fel email hírlevelünkre, és ha teheted, támogasd közösségünket vagy látogass el adományboltunkba, hogy a jövőben is segíthessük egymást!
Feliratkozok a Szülői Hang hírlevelére

#gimnáziumikorlátozás

Vera, 5 gyermek édesanyja

Elsőre talán ártalmatlannak tűnhet, hogy az állami iskolafenntartó minimális ponthatár „ajánlás” vezetett be a gimnáziumi központi írásbeli vizsgáknál, de gondoljunk csak bele a következményekbe! Ami idén még csak ajánlás, az hamarosan kötelező lesz, és előbb-utóbb az összes gimnáziumnál elvárhatják a központi írásbeli vizsgát. Az eredmény: jóval kevesebb gimnáziumi férőhely marad, és rengeteg gyereket akaratuk ellenére a szakképzésbe terelnek, a megmaradó gimnáziumi helyeken pedig még nagyobb lesz a túljelentkezés.

A gyerekek többsége 14 éves korban még nem tudja eldönteni, milyen szakmát válasszon. Ne legyen kényszer a szakképzés! Ne sorvasszák el a gimnáziumi képzést, ne butítsák el a társadalmat! A 21. században szükség van az általános műveltségre, mégis a jelenlegi kormányzat leépíti a közoktatást, és a rövidtávú gazdasági érdekeinek rendeli alá gyermekeink jövőjét!

Petícióval tiltakozunk a mesterséges minimális ponthatár ellen, melynek sok gyerek nem tud megfelelni. Gimnáziumi osztályok szűnhetnek meg, sokakat akarata ellenére a szakképzésbe terelhetnek.
Csatlakozom a tiltakozáshoz

#gimnáziumikorlátozás

Barbara, 2 gyermek édesanyja

Eddig is túl sok múlt a középiskolai írásbeli felvételi vizsgákon, a stressz eddig is hatalmas volt, de most a kormány még egy lapáttal rátett: idén az állami gimnáziumok a fenntartó nyomására sok helyen bevezettek egy minimális ponthatárt úgy, hogy azt várhatóan sok gyerek nem tudja teljesíteni. Aki ezt a minimumot nem éri el, az egyből elbukik, és akkor sem kerülhet be a választott iskolába, ha a korábbi pontszámítás alapján, a tanulmányi eredmény és a szóbeli vizsga figyelembevételével bekerült volna. Így próbál a kormány minél több gyereket a szakképzésbe terelni.

Pedig hatalmas különbségek lehetnek az egyes iskolák között! Van, akinek a szakképzés való, és van, akinek a gimnázium, és később már nehéz váltani. A magyar közoktatás pedig sokszor nem készíti fel a gyerekeket a felvételire, sőt egyre gyakoribb, hogy még szakos tanár se jut. Tehetséges gyerekek kallódnak el, mert nem a megfelelő iskolába kerülnek, nem azt tanulják, ami érdekli őket és ami az ország hasznára válna.

Ne vezessenek be mesterséges ponthatárt, ne kényszerítsék a gyerekeket akaratuk ellenére a szakképzésbe!

Petícióval tiltakozunk a mesterséges minimális ponthatár ellen, melynek sok gyerek nem tud megfelelni. Gimnáziumi osztályok szűnhetnek meg, sokakat akarata ellenére a szakképzésbe terelhetnek.
Csatlakozom a tiltakozáshoz

#gimnáziumikorlátozás

Kati, 4 gyermek édesanyja

Ne kényszerítsék a gyerekeket idő előtt a szakmájuk kiválasztására! Akiknek 14 éves korukban még nincs határozott elképzelésük, azok választhassák a gimnáziumi képzést, ahol megszerezhetik az általános műveltséget, és elég, ha 18 éves korukban döntenek a továbbtanulásról. De a kormányzat most egy olyan új, mesterséges ponthatárt vezetne be az állami gimnáziumok felvételi eljárásában, amivel sok gyereket kiszorítanának a gimnáziumból és a szakképzésbe terelnék őket.

Ne hagyjuk, hogy ilyen adminisztratív eszközökkel korlátozzák, ki kerülhet be az állami gimnáziumokba! Bár hivatalosan csak „ajánlás”, amit eddig a gimnáziumok egy része vezetett be, jelzi a kormányzati szándékot, aminek következtében gimnáziumi osztályokat szüntethetnek meg.

Vannak, akik már 14 éves korukban is pontosan tudják, milyen szakmát, hivatást választanának, de a legtöbb gyerek később érik, vagy megváltozhat az érdeklődése, sőt a jó gimnáziumi tanárok is inspirálhatják a tanulókat. Válasszanak gyermekeink szakmát szabadon, ne legyen kényszer a szakképzés!

Petícióval tiltakozunk a mesterséges minimális ponthatár ellen, melynek sok gyerek nem tud megfelelni. Gimnáziumi osztályok szűnhetnek meg, sokakat akarata ellenére a szakképzésbe terelhetnek.
Csatlakozom a tiltakozáshoz

#gimnáziumikorlátozás

Anna, 4 gyermek nagymamája

Az állami gimnáziumokban bevezettek egy ajánlott ponthatárt az írásbeli felvételin, így ennek az egyszeri felvételinek a súlya és a siker esetlegessége tovább nőtt. Ez egyelőre csak „ajánlás”, de már így is több gimnázium bevezette, és látszik, hogy ettől az adminisztratív korlátozástól hamarosan több gimnáziumi osztály megszűnhet.

Ne döntsék el előre, hogy hányan és hogy kik kerülhetnek gimnáziumba! Ha a gyerek épp azon a napon nem teljesít elég jól, akkor így már esélyt sem kap, hogy gimnáziumba mehessen, és ezzel a kormányzat még több gyereket tud mesterségesen a szakképzés felé terelni.

Vannak általános iskolák, akik nem tudják elég hatékonyan, biztonsággal felkészíteni a gyerekeket felvételire, hiszen több helyen még a megfelelő szakos tanárok is hiányoznak. Ezért gyakran csak fizetős tanfolyamokon lehetséges a szülőknek előkészíteni a gyerekeket a felvételire. Ezzel az esélyegyenlőség sérül, pedig a 21. században az egész életen át tartó, folyamatos tanulásra is elől kell készíteni minden gyereket!

A gyerekek jelentős része 14 éves korban még nem tudja eldönteni, milyen szakmát válasszon, később pedig már nagyon nehéz váltani. Nem a szakképzéssel van a baj, de ez ne legyen kényszer, hanem a gyerekek (és szüleik) választhassanak szabadon, képességeiknek és szándékaiknak megfelelően!

Petícióval tiltakozunk a mesterséges minimális ponthatár ellen, melynek sok gyerek nem tud megfelelni. Gimnáziumi osztályok szűnhetnek meg, sokakat akarata ellenére a szakképzésbe terelhetnek.
Csatlakozom a tiltakozáshoz

#gimnáziumikorlátozás

Bea, édesanya

Az állami gimnáziumoknak olyan központi „ajánlást” adtak, hogy ha egy gimnázium kéri a központi írásbelin való részvételt, akkor csak azokat vehetik fel, akik ezen elérnek egy minimális pontszámot. Ezzel csökkentik a gimnáziumi férőhelyek számát, és így több gyerek akarata ellenére a szakképzésbe szorul.

Már most is túlzottan stresszes az írásbeli felvételi, ezzel az újabb korlátozással pedig még inkább az lesz: aki nem éri el a ponthatárt, márt esélyt sem kap, hogy a szóbelin vagy a korábbi érdemjegyei alapján behozza hátrányát. Sokaknak már most is a család költségén kell felkészíttetni a gyermeket a sikeres felvételire, az újabb intézkedés miatt pedig még több gyerektől veszik el az esélyt.

Sok tanuló 14 éves korában még nem tudja eldönteni, milyen szakmát választana. Ne legyen kényszer a szakképzés!

Petícióval tiltakozunk a mesterséges minimális ponthatár ellen, melynek sok gyerek nem tud megfelelni. Gimnáziumi osztályok szűnhetnek meg, sokakat akarata ellenére a szakképzésbe terelhetnek.
Csatlakozom a tiltakozáshoz

#gimnáziumikorlátozás

György, 3 gyermek édesapja

Az állami gimnáziumokban bevezettek egy ajánlott ponthatárt az írásbeli felvételin, így ennek az egyszeri felvételinek a súlya és a siker esetlegessége tovább nőtt. Ez egyelőre hivatalosan csak „ajánlás”, de már így is több gimnázium kényszerűségből bevezette. Ha nem szólalunk fel ellene, akkor az adminisztratív korlátozás miatt hamarosan sok gimnáziumi osztályt meg fognak szüntetni!

Sok általános iskola nem tud elég hatékonyan, jól felkészíteni a felvételire, több helyen még a megfelelő szakos tanárok is hiányoznak, ezért gyakran csak fizetős tanfolyamokon tudják a szülők felkészíttetni gyerekeiket a felvételire. Ha a gyerek épp azon a napon nem teljesít elég jól, akkor már esélyt sem kap, hogy gimnáziumba mehessen, és ezzel a kormányzat még több gyereket tud mesterségesen a szakképzés felé terelni.

Nem a szakképzéssel van a baj, hanem azzal, hogy a gyerekek jelentős része 14 éves korban még nem tudja eldönteni, milyen szakmát válasszon. A mostani rendszerben pedig később már nagyon nehéz váltani. A 21. században elengedhetetlen az általános műveltség, hiszen a mostani szakmák többsége el fog avulni, éppen ezért a gyerekeket az egész életen át tartó, folyamatos tanulásra is fel kell készíteni!

Ne legyen kényszer a szakképzés, a gyerekek választhassanak szabadon, képességeiknek és szándékaiknak megfelelően!

Petícióval tiltakozunk a mesterséges minimális ponthatár ellen, melynek sok gyerek nem tud megfelelni. Gimnáziumi osztályok szűnhetnek meg, sokakat akarata ellenére a szakképzésbe terelhetnek.
Csatlakozom a tiltakozáshoz

Törjük meg a csendet! Segíts, álljunk ki közösen gyermekink jövőjéért, támogasd munkánkat! Szeretnénk üzeneteinket minden szülőhöz eljuttatni, de ehhez anyagi források is szükségesek. Látogass el adományboltunkba, és támogatóként megrendelheted közös pólónkat vagy pulcsinkat is! Ha fényképpel is csatlakoznál, írj: info@szuloihang.hu

 

A Szülői Hang segítő közösséget épít és kiáll gyermekeink érdekeiért. Csapatunk azon dolgozik, hogy szülőként megértsük a közoktatás rendszerszintű problémáit és azok társadalmi hátterét, lássuk, hogy van jobb alternatíva és kihangosítsuk a szülői véleményeket. A Szülői Hang a CKP (Civil Közoktatási Platform) és az EPA (European Parents’ Association - Európai Szülők Szövetsége) tagja.
Hasonlóan más érdekvédelmi szervezetekhez, a mi működésünkhöz is szükségesek erőforrások, amihez nagy szükségünk van az önkéntes felajánlásokra: csak így tudunk függetlenek maradni és tovább tevékenykedni gyermekeink érdekében. Tegyél Te is közös ügyünk érdekében! Sok kicsi sokra megy: ha egyetértesz céljainkkal, kérjük, támogasd munkánkat akár kisebb összegű rendszeres vagy alkalmankénti adománnyal, vagy látogass el adományboltunkba!
Támogatom a Szülői Hangot!
Közösségünk aktív segítséget nyújt a mindennapi problémákban, emellett kitartással, összefogással és a szülő-pedagógus együttműködés jobbításával előrelépünk az országos ügyekben is. Segítő anyagokat, állásfoglalásokat és felméréseket teszünk közzé, hogy felépítsük a közoktatás ügye mögötti társadalmi támogatottságot. 2016-os indulásunk óta a következő platformokat építettük fel:
Csoport
Közösségi
csoport
Segítő, érdekvédő csoport, ahol feltehetjük kérdéseinket, megoszthatjuk véleményünket. Támogatjuk egymást szülőként és pedagógusként, és közösen állunk ki érdekeink mellett.
Facebook
Facebook
oldal
Nyilvános facebook oldalunkon tudatosíjuk a gyermekeink jövőjét veszélyeztető társadalmi problémákat, kiállunk a szülőket és gyermekeink jövőjét, a magyar társadalmat érintő fontos közügyek érdekében, és közzétesszük a szülők számára hasznos információkat, tudnivalókat.
Honlap
Honlap
Honlapunkon elérhetőek online akcióink, információs anyagaink, állásfoglalásaink, felméréseink eredményei.
Hírlevél
Hírlevél
Email hírlevelünk röviden hírt ad aktuális akcióinkról, felhívásainkról, tudnivalókról, állásfoglalásainkról.
Instagram
Instagram
Instagram oldalunkon is közreadjuk a szülőket érintő legfontosabb aktuális híreinket.
Szókimondó
Szülői
szókimondó
A Szülői Szókimondó teret ad a véleménynyilvánításra és személyes párbeszédre, vitára; itt a másképp gondolkodók álláspontját is megismerhetjük.
Szószóló
Szószóló a
közoktatásért
A Szószóló online felületén biztonságos, anonim módon tesszük közzé a közoktatásban szerzett személyes tapasztalatokat és problémákat, hogy ezeket mindenki megismerje.
Tudásbázis
Szülői
tudásbázis
A Szülői tudásbázisban a közoktatással kapcsolatos, szülők számára hasznos tudnivalókat gyűjtjük.
Kötelező beiskolázás
Plusz egy
év óvoda
Közösségi csoportunk gyakorlati segítséget nyújt abban, hogy minden érintett szülő tudatosan dönthessen a további egy év óvoda kérvényezésével kapcsolatban és szakmai támogatással vezeti végig a családokat a gyakran stresszes folyamaton.
Médiamegjelenés
Média
Médiamegjelenések: képviseljük a szülői érdekeket a sajtóban és teret adunk a szülői megszólalásoknak.
Petíció
Petíció
Petíciók: segítünk kihangosítani a szülői véleményeket és képviselni a gyerekek jogait és érdekeit.
Szakemberek
Szakember-adatbázis
Szakemberek adatbázisa: segítünk a szülőknek és a szakembereknek, vállalkozásoknak, szervezeteknek, hogy egymásra találjanak.
Maradjunk kapcsolatban! Hírlevél feliratkozás:



Az email címeket bizalmasan kezeljük, értesítéseinkről bármikor leiratkozhat. Részletes adatvédelmi tájékoztató itt.

 

 

CsoportSzülői Hang csoport
Segítő és érdekvédő közösségi csoportunk szülőknek, pedagógusoknak


__________________________________________________________________

Személyes kiállás#jobbatérdemelnek
Személyes kiállásunkkal képviseljük a gyerekek érdekeit


__________________________________________________________________

CsoportAdománybolt
Póló és más termékek megrendelésével kimutathatod a gyermekek ügye melletti kiállásodat.


__________________________________________________________________

TámogatásTámogasd a Szülői Hangot!
Sok kicsi sokra megy: így szólhat hangosabban a Szülői Hang!


__________________________________________________________________

Maradjunk kapcsolatban! Legfontosabb híreinkről, akcióinkról email értesítést küldünk.


Az email címeket bizalmasan kezeljük, értesítéseinkről bármikor leiratkozhat. Részletes adatvédelmi tájékoztató itt.


__________________________________________________________________

Nyilvános lista szakemberekről, vállalkozásokrólSzakemberek és vállalkozások
Nyitott adatbázisunk összehozza a szakembereket és a szülőket.


__________________________________________________________________

MagNetTámogatás MagNet bankkártyával
Támogatás többletköltségek nélkül!


__________________________________________________________________

SzókimondóSzülői szókimondó
Véleményt nyilváníthatunk szülői témákban és részt vehetünk a konstruktív párbeszédben.


__________________________________________________________________

SzószólóSzószóló a magyar közoktatásért
Tiltakozunk az óvodákat és iskolákat sújtó rendszerszintű problémák ellen!


__________________________________________________________________

SzószólóSzülői tudásbázis
Hasznos információk gyűjteménye


__________________________________________________________________

Szülői Hang hírlevél feliratkozás
Akció értesítők,
támogatói közösség


__________________________________________________________________

MédiaMédiamegjelenések
A Szülői Hang az online sajtóban


__________________________________________________________________

PetícióPetícióink és kiáltványaink
Kiállunk a gyerekek érdekében!


__________________________________________________________________

TankönyvVálasszuk a legjobb tankönyvet!
Szülői aktivista program


__________________________________________________________________

Tankönyv-térképMentsük meg a gyermekeink tankönyveit!
Kiáltvány


__________________________________________________________________

Kötelező beiskolázás szülői csoport
Hatévesek szüleinek a további egy év óvodáról


__________________________________________________________________

BeiskolázásSegédlet az Oktatási Hivatal iskolaérettségi kérvényéhez
Az iskolaérettség kritériumai


__________________________________________________________________

CKPCivil Közoktatási Platform
Pedagógus-, szülői- és diákszervezetek együttműködése


__________________________________________________________________

EPAEPA - Európai Szülők Szövetsége
A Szülői Hang az EPA (European Parents' Association) tagja


__________________________________________________________________

Szülői Hang Facebook oldal
A szülőket érintő közéleti témákról


__________________________________________________________________

InstaSzülői Hang az Instagramon
Kövesd akcióinkat, képeinket!


__________________________________________________________________

Copyright ©2025. szuloihang.hu
  • Kik vagyunk?
  • Kapcsolat
  • Adatvédelem és használati feltételek
  • Támogatás

Nagy figyelmet fordítunk a személyes adatok védelmére. Részletes adatvédelmi tájékoztatónkat itt olvashatja. A legtöbb weboldalhoz hasonlóan mi is használunk sütiket.
Elfogadás
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT