• Kezdőlap
    • Hírek
    • Szülői hangok
  • Aktív szülő
    • Iskola a járvány alatt – szülői felmérés
    • Iskolaérettség: álljunk ki az új törvény áldozatai mellett!
    • Tudja meg mindenki: szenved a magyar oktatás, szenvednek a gyerekek! – Kiáltvány
    • Kiáltvány a szabad tankönyvválasztásért
    • Aktivista program a tankönyvek megmentéséért
    • Regisztráció
    • Korábbi kampányaink
  • Rólunk
    • Kik vagyunk?
    • Mit tehetünk szülőként?
    • Facebook közösség
    • Kötelező beiskolázás
      szülői csoport
    • Kapcsolat
    • Médiamegjelenések
    • Adatvédelem és használati feltételek
Menü
  • Kezdőlap
  •   Hírek
  •   Szülői hangok
  • Aktív szülő
  •   Iskola a járvány alatt – szülői felmérés
  •   Iskolaérettség: álljunk ki az új törvény áldozatai mellett!
  •   Tudja meg mindenki: szenved a magyar oktatás, szenvednek a gyerekek! - Kiáltvány
  •   Kiáltvány a szabad tankönyvválasztásért
  •   Aktivista program a tankönyvek megmentéséért
  •   Regisztráció
  •   Korábbi kampányaink
  • Rólunk
  •   Kik vagyunk?
  •   Mit tehetünk szülőként?
  •   Facebook közösség
  •   Kötelező beiskolázás
    szülői csoport
  •   Kapcsolat
  •   Médiamegjelenések
  •   Adatvédelem és használati feltételek
szuloihang.hu

Együtt egy jobb oktatási rendszerért!

szuloihang.hu

Az elmúlt 8 év az oktatásban

Szülői Hang 2017-11-21 Az elmúlt 8 év az oktatásban2017-11-21T17:27:24+01:00

Ez a kérdőíves felmérésünk már lezárult, eredményeit itt tekintheti meg. Amennyiben szeretne értesülni újabb kérdőíves felméréseinkről, kérjük iratkozzon fel hírlevelünkre.

Eddig 11826 kitöltött kérdőív.

Közeledünk a választásokhoz, ezért el kell gondolkodnunk közös jövőnkről, melyben az oktatás meghatározó szerepet tölt be. Fontos, hogy mi, szülők is hallassuk a hangunkat, hiszen az oktatási rendszer a mi gyermekeinkért, a mi adónkból működik; szülőként mi tudjuk legjobban képviselni gyermekeink érdekét, és mi érzékeljük leginkább a problémákat is. Hogyan értékeljük az elmúlt nyolc év kormányzati teljesítményét az oktatásban?

A Szülői Hang Közösség az alábbi kérdőívvel szeretné megismerni a szülők véleményét a jelenlegi helyzetről és a változtatási igényekről. Kérjük, saját tapasztalatai alapján válaszoljon rövid kérdőívünk kérdéseire. A válaszadás anonim, és nem kötelező minden kérdésre válaszolni. A kérdőívet természetesen bármely olyan családtag kitöltheti (mindkét szülő, illetve a nagyszülők is), akinek személyes tapasztalata van az oktatási rendszerről. A kérdőív szöveges kérdései teret adnak a vélemények, javaslatok részletes kifejtésére is. A válaszokat a Civil Közoktatási Platform szakértőinek bevonásával fogjuk kiértékelni. Az eredményeket nyilvánosságra hozzuk, így a szülői véleményeket, elvárásokat közvetíteni tudjuk azoknak, akik az ország vezetésére készülnek.

1. Túlterheltség

a. Az iskolai kötelezettségei mellett (tanórák, házi feladatok) jut-e gyermekének elég ideje életkorának megfelelő játékra, sportra, családi és szabadidős programokra?
 Igen.
 Nem.
 Nem tudom eldönteni.

b. Véleménye szerint szükség van-e a tanórák számának, és ezzel összhangban a tananyag mennyiségének csökkentésére?
 Nem.
 Igen, kisebb mértékben.
 Igen, jelentős mértékben (legalább 20%-kal).
 Nem tudom eldönteni.

2. Öröm, motiváció

Hány olyan tantárgy van, amit gyermeke érdeklődéssel és örömmel tanul?
 Nincs ilyen.
 1-2 tantárgy.
 3-4 tantárgy.
 A tantárgyak többsége.
 Nem tudom eldönteni.

3. Készségfejlesztés

a. Mennyire jellemző, hogy a gyermekét önállóságra, vagyis önálló tanulásra, önálló gondolkodásra, véleménynyilvánításra és felelős döntéshozatalra tanítják az iskolában?
 1 - Egyáltalán nem jellemző.
 2
 3
 4
 5 - Elégedett vagyok ezzel.
 Nem tudom eldönteni.

b. Gyermeke tanulása során mennyire jellemző a magolás mint tanulási módszer?
 Legtöbbször - ha egyáltalán tanul - bemagolja a tananyagot a lényeg megértése nélkül, majd a tanultak nagy részét gyorsan el is felejti.
 Sokszor magol, de azért a fontosabb összefüggések többé-kevésbé megmaradnak.
 Van néhány tantárgy, ahol a lényeges összefüggések megértésén van a hangsúly, nem a magoláson.
 A tantárgyak többségénél a lényeges összefüggések megértésén van a hangsúly, nem a magoláson.
 Nem tudom eldönteni.

c. Gyermeke iskolájában milyen gyakran alkalmaznak képességfejlesztésre irányuló pedagógiai módszereket (pl. önálló, kreatív feladatok kidolgozása, projektmunka, csapatmunka)?
 Soha.
 Ritkán.
 Néha.
 Gyakran.
 Nem tudom eldönteni.

4. Differenciálás

Gyermeke milyen gyakran kap a képességének és érdeklődésének megfelelően differenciált feladatokat?
 Soha.
 Ritkán.
 Néha.
 Gyakran.
 Nem tudom eldönteni.

5. Kötelező plusz órák

a. Helyesnek tartja-e a mindennapos testnevelés órák bevezetését?
 Igen.
 Helyeslem a mindennapos testnevelést, de csak akkor kellene bevezetni, amikor a feltételek már adottak (tornatermek, tornatanárok).
 Nem, inkább a heti 2 vagy 3 testnevelésóra mellett az iskolák szükség esetén biztosítsanak délután választható sportolási lehetőségeket.
 Nem tudom eldönteni.

b. Helyesnek tartja-e a kötelező hit- illetve erkölcstan bevezetését?
 Igen.
 Nem, az erkölcsi kérdéseket minden tanórán érinthetik és beszélgethetnek róla, fókuszáltan pedig például osztályfőnöki órán foglalkozhatnak velük.
 Nem tudom eldönteni.

6. Tankönyvek

a. Helyesnek tartja-e, hogy a tanulók kölcsönbe kapják az ingyenes tankönyveket, és év végén hibátlan állapotban kell visszajuttatniuk az iskolai könyvtárba?
 Igen.
 Nem.
 Nem tudom eldönteni.

b. A kormány kiszorítja a magánkiadókat a tankönyvpiacról, és inkább állami kiadású tankönyveket ad a gyerekeknek. Elégedett-e az állami kiadású tankönyvek minőségével?
 Igen.
 Nem.
 Nem tudom eldönteni.

7. Az iskola általában

a. Általában véve milyen mértékben elégedett gyermeke iskolájával?
 1 - Nagyon rossz, de nincs választási lehetőségünk.
 2
 3
 4
 5 - Elégedett vagyok.
 Nem tudom eldönteni.

b. Átvinné-e gyermekét az állami oktatási rendszerből egy alapítványi iskolába, magántanulói csoportba vagy egyházi intézménybe?
 Igen, ha lenne rá lehetőségem.
 Igen, meg is tettem.
 Nem.
 Nem tudom eldönteni.

c. Egyre erősödik az egyházi oktatás szerepe a közoktatáson belül, az egyházi intézmények nagyobb oktatási szabadságot és plusz támogatást élvezhetnek, és emellett külön felvételi kritériumokat is támaszthatnak. Gyakran a szülők nem vallási meggyőződésből, hanem a nem megfelelő állami oktatás miatt döntenek az egyházi intézmény mellett. Támogatja-e szülőként, hogy az egyházi oktatási intézmények kiemelt támogatást és lehetőségeket kapjanak?
 Igen, támogatom az egyházi intézmények kedvezményeit, mi is egyházi intézménybe járatjuk / szeretnénk járatni gyermekünket.
 Igen, támogatom az egyházi intézmények kedvezményeit, bár mi nem ilyenbe járatjuk gyermekünket.
 Nem, minden intézményt ugyanolyan támogatások és lehetőségek illessenek meg, mint az egyházi fenntartásúakat.
 Nem tudom eldönteni.

8. Továbbtanulás

a. Mennyire tartja hozzáférhetőnek a középiskolai továbbtanulás lehetőségét?
 Túl szűkek a lehetőségek, nehéz bekerülni a színvonalas iskolákba.
 Elégedett vagyok.
 Nem tudom eldönteni.

b. Mennyire tartja hozzáférhetőnek a felsőfokú továbbtanulás lehetőségét?
 Túl szűkek a lehetőségek, nehéz bekerülni a színvonalas intézményekbe.
 Elégedett vagyok.
 Nem tudom eldönteni.

9. Az elmúlt 8 év mérlege

Tapasztalatai szerint javult vagy romlott az oktatás színvonala az elmúlt 8 évben? Kérjük, indokolja válaszát!

10. Oktatásunk jövője

Az ön tapasztalatai alapján, az ön véleménye szerint milyen intézkedésekkel lehetne jobbítani oktatásunkon?

Statisztikai adatok. Kérjük segítse az eredmények értékelését anonim statisztikai adatok megadásával.

Milyen iskolára vonatkozó tapasztalatai alapján töltötte ki a kérdőívet?

Az értékelt iskola fenntartója: Lakóhely: Legmagasabb iskolai végzettség:

Szülői Hang
Regisztráció
Hírlevél feliratkozás, akció értesítők,
támogatói közösség

__________________________________________________________________

Médiamegjelenések

Magukra hagyta a kormány a szülőket, akik még egy év óvodát szeretnének gyermeküknek (Mérce)

„Nem tudjuk jó érzéssel iskolába küldeni a gyerekeinket, egyre rosszabb a helyzet” – tízezer szülő szeretne változást (24.hu)

A szülők többsége támogatná az iskolák bezárását, ha lenne garancia, hogy ez nem veszélyezteti a megélhetésüket (444)

Összeomlóban az iskolai járványkezelés, pedig lenne megoldás teljes zár nélkül is (Válasz Online)

22-es csapdájában a gyerek óvodában tartásáért perelő szülők (HVG)

Beiskolázás: hiába küzdöttek a szülők (Szeged TV)

Iskolaérettség: nem lett egységesebb a rendszer (Népszava)

Postást játszik az Oktatási Hivatal (Népszava)

Itt a határidő, mégsem mindenkit tájékoztattak a beiskolázásról (ATV Start)

Heti Napló Sváby Andrással (ATV)

Iskolakezdés: segít a szülőknek a Szülői Hang Közössége (Szeged TV)

Egy intézkedés, ami gyerekek ezreinek a jövőjét teheti tönkre (24.hu)

Iskolaérettségi káosz: Kásler felmondta a nőkkel kötött orbáni szövetséget (Válasz Online)

Kötelező lett az iskolakezdés 6 éves kortól (ATV Start)

Merényletnek tartja az Óvodapedagógiai Egyesület elnöke az iskolaérettség új rendszerét (Index)

Szülők mondták el, hány sebből vérzik a hazai nyelvoktatás (24.hu)

A kormány egy központosított állami hivatal önkényének szolgáltatja ki az iskolakezdőket (Mérce)

Elsősbumm: káoszt hozhat a késői iskolakezdés megszüntetése (Válasz Online)

A közoktatás állapotát méri fel a Szülői Hang Közösség (Magyar Hang)

Így élik meg az iskolakezdést szerte a világon - és Magyarországon (RTL Fókusz)

Iskolába kényszerítenek minden hatévest, de rejtély, ki dönt az iskolaérettségről (Népszava)

„Hadüzenet vagy dilettantizmus” (Magyar Narancs)

"A fantasztikus gyerekemből az iskola egy zombit csinált" (HVG)

Ma dönt az Országgyűlés a köznevelési törvény módosításáról (ATV Start)

Az alternatív iskoláknak is betartana a kormány (Index)

Osztályozták a közoktatást (ATV Híradó)

Csökkenhet az alapítványi iskolák szabadsága (RTL Híradó)

A Fidesz szerint semmiség a közoktatási törvény módosítása, a TASZ Alkotmánybíróság elé viszi (Mérce)

Szigorítanák a köznevelési törvényt (RTL Híradó)

Megszűnik a magántanulói státusz (ATV Start)

Senki sem elégedett az állami tankönyvekkel? (ATV Start)

Felszámolták a tankönyvszabadságot Magyarországon (168 Óra)

Azért van szükség valódi tankönyvválasztékra, mert sokféleképpen lehet tanítani (24.hu)

Nyílt levelet küldtek Káslernek az egyentankönyvek miatt (24.hu)

Átfogó nyelvoktatás-fejlesztési programot javasol a Szülői Hang Közösség (ATV Start)

Akadályozza az állam a szabad tankönyvválasztást, de van megoldás, hogy jó könyvből tanuljon a gyerek (Szeged TV)

Csak állami marad? (ATV Egyenes Beszéd)

Tankönyv csak az államtól! (Magyar Narancs)

Így cseleznék ki az állami szigort a szülők: ha összefognak, a magánkiadók könyveiből is válogathatnak (Eduline)

Videóüzenetekkel tiltakoznak az állami tankönyvek ellen (RTL Híradó)

3,5 millió tankönyv tűnhet el az iskolákból (HVG)

Kevesebb állami tankönyvet rendelnek a tanárok (Index)

Szülők a tanárhiányról: bölcsész tanít matematikát, tesitanár magyart (24.hu)

"Az informatikát a könyvtáros tartja, 25 évvel ezelőtti anyagokból" (HVG)

Így veti vissza a tanárhiány az iskolákat (24.hu)

További médiamegjelenések>>>

Copyright ©2021. szuloihang.hu
  • Kik vagyunk?
  • Kapcsolat
  • Adatvédelem és használati feltételek