A kormányzat a valódi megoldások helyett látszatmegoldásokkal próbálja elfedni a drámai pedagógushiányt. Ahelyett, hogy a pedagógusok anyagi, szakmai és erkölcsi megbecsültségének növelésével próbálnák a pedagóguspálya vonzerejét növelni, a státusztörvény végrehajtási rendeletének tervezetében tovább enyhítik a pedagógus munkakör betöltéséhez szükséges végzettségi követelményeket – miközben ezek már most is túlságosan enyhék -, ezzel tovább rombolva az oktatás színvonalát. 

A rendelet tervezete egyebek mellett lehetővé teszi, hogy biológia, fizika, földrajz, kémia foglalkozásokat olyan más szakos természettudományos tanár is tarthasson, akinek ehhez nincs is végzettsége [9. § (9, 10, 11)]. Emellett lehetővé tennék azt is, hogy olyanokat is alkalmazzanak pedagógus munkakörben, akiknek valójában nincsen tanári végzettsége és nem vettek részt tanári gyakorlaton, mégis pusztán annak alapján foglalkoztatnák őket, hogy elvégeztek egyes elméleti kurzusokat a tantárgy oktatásával kapcsolatban [10. §]. Attól, hogy valaki elméleti tárgyakból vizsgát tesz, még lehet alkalmatlan tanárként, mégis a kormányrendelet zöld utat ad ehhez. 

Ha mindez hatályba lép, tovább sérül a gyermekek minőségi oktatáshoz való joga, hiszen alkalmatlan vagy felkészületlen személyek is oktathatják, nevelhetik őket, ezáltal sérülhetnek mind szakmai, mind lelki fejlődésükben.

A rendelettervezetről részletesen lásd a CKP állásfoglalását.

 

A Szülői Hang Közösséget az oktatási kérdések iránt érdeklődő önkéntes szülők hozták létre. Oktatási rendszerünk gyermekközpontú, szakmai alapokon nyugvó megújítására törekszünk, és aktív részvételünkkel képviseljük a szülői szempontokat a közoktatást érintő témákban. Ha szeretne értesülni híreinkről, akcióinkról, iratkozzon fel hírlevelünkre vagy csatlakozzon csoportunkhoz.

  Megosztás