Így vélekednek a szülők az elmúlt nyolc év kormányzati teljesítményéről az oktatás terén. Néhány véletlenszerűen kiválasztott hozzászólást közlünk.
Tapasztalatai szerint javult vagy romlott az oktatás színvonala az elmúlt 8 évben?
Országos szinten romlott, a kompetenciák fejlesztése helyett egyre több adatot kell a gyerekeknek megtanulniuk. A helyi iskolánkkal elégedett vagyok, a tanárok igyekeznek a legtöbbet kihozni minden gyerekből, időben kezdik a továbbtanulásra való felkészítést, rengeteg tanórán kívüli programmal építik a kapcsolatokat.
Az állami oktatásban romlottak a lehetőségek. Ez súlyos probléma. Azonban ez lehetőséget teremt, más oktatási formák (iskola és nem iskolarendszerű) megjelenéséhez, illetve fejlődéséhez. Azonban ezek hozzáférhetősége jelenleg szűk.
Romlott. Kapkodnak a tanárok a tantend miatt,sokszot itthon tanítom meg délutánonként a lányimat,mert nem érti,mit keklett volna csinálni az órán. Hiába próbál a tanár seíteni minden gyermeknek,de mivel köti őket atanterv,nem tudnak 1-1 anyaggal eleget foglalkozni.
3 gyermekem van, kettő már középiskolás. A szinvonal jelentősen romlott, a tankönyvek-(sokszor több kilós táskával megy a gyerek iskolába), valamint a tananyag mennyisége nőtt, a belőlük nyerhető tudásanyag csak lexikális, nem készíti fel őket az életre. Az 5 napos testnevelésnek köszönhetően évente ortopédiára kell járnunk, holott a gyermekem rendszeresen sportol, de a nem megfelelő infrastruktúra miatt inkább árt, mint használ a kötelező testnevelés. Az egyes tantárgyak tananyagai nem kapcsolódnak egymáshoz, pl történelem-irodalom-földrajz és ehhez sorolhatnám a rajzot, és az éneket is. Nagyon nagy probléma, hogy a tananyag olyan sok, és sajnos olyan tartalmú, hogy a gyerekeket nem tudja érdekelni, megfogni, de ezt elsősorban nem a tanárokon kérném számon, hanem a tanterv megalkotóin. Nem találják az összefüggéseket az egyes korok történelme, irodalma, vagy földrajza között. Minden tantárgy csak a maga tananyagát mutatja be, és nem tesz kitekintést a többire. Nagy problémának tartom, hogy évente változnak a tankönyvek tartalmai (olykor politikát is belekevernek), az érettségi vizsgakövetelményei, így nehéz a gyereket felkészíteni az érettségire, szakvizsgára. Nem lehet most tudni, hogy 4 év múlva, amikor a 9.-es gyerekem érettségizni fog, mi lesz a követelmény. Ebből kifolyólag nem tud a felsőoktatásra sem felkészülni. Probléma még az iskolák felszereltsége, ellátottsága. Úgy gondolom, hogy több pénzt kellene az államnak adni a mindennapos tanítási élet zavartalan működéséhez. Az alapvető feltételeket biztosítani kellene.
Romlott. Nem hiszem, hogy indokolni kéne.
Katasztrofálisan leromlott az oktatás színvonala. Rengeteg a tananyag és nincs ideje a tanárnak normálisan leadni az anyagot. Nincs ideje az összefüggésekre koncentrálva megértetni a gyerekekkel az anyagot. A tankönyvek színvonala pedig borzalmas. Nem is értem, hogy lehet olyat beírni egy tankönyvbe, "nézz utána az interneten". Basszus, akkor ne legyen tankönyv, tanár, iskola, majd a gyerek rákeres a neten.
Folyamatosan romlik. A gyerekeket írni, olvasni, szàmolni nem tanítjak meg normalisan. A gyermekek kepolvasassal valo tanitasa csak azt eredmenyezi, hogy ne tudjanak felnott korban szerzodeseket ertelmezni. A mai oktatasi rendszer kizarolag arra alapszik, hogy a gyerekeknek - ezaltak kesobbiekben szulokent, felnotent- logikai keszsege ne legyen.
Romlott
Kissé romlott
Romlott! A központosítás mindent rontott!
Összesen 8050 válasz. |
Milyen intézkedésekkel lehetne jobbítani oktatásunkon?
Az általânos iskolában csak az alapokat kellene megtanítani. A t9bblettudást a középiskolában szakosítva kellene tanulniuk.
rugalmasság!
Átgondolni a tantervet, èletre nevelni a gyerekeket. Erkölcstan ès egyèb felesleges dolgok(heti 2-3 ènek-zene) helyett olyan dogokat tanitani nekik. Fontos lenne arra megtanitani a nagyobbakat,hogy kell egy hivatalos iratot èrtelmezni,kitölteni. A kötelező olvasmányok listájának átgondolása, èrtem èn,hogy Jókai hatalmas író,de a lènyeg az lenne,hogy megszeressèk az olvasást. Mert az olvasó gyerekből gondolkodó felnőtt lesz!
Több támogatás az iskoláknak. Az egyházit támogassa az egyház... Differenciált oktatás. Hittan legyen fakultatív. Nyelv és informatika oktatás magas óraszámban. Tananyag radikális csökkentése. A megszerzett megszerezhető tudás ismeret hatékony alkalmazása.
Autonómia. Tanárok képzése motiválása. Minőségbiztosítás.
Mindenképp csökkenteni a tananyag egy részét, és inkább az alapokat kelkene megerősíteni valamint segiteni kéne azon gyermekek megfelelő felzárkózását,akik valamilyen hátránnyal indulnak, gobdolok itt pl.ADHD-s stb.
Több olyan iskolát alapítani ahol kevesebb létszámmal, szakemberek tudnának foglalkozni az sni- s gyerekekkel. 45 perc helyett 20-30 perces órák, rugalmasabb igényekkel. ADHD, autista, stb gyermekeknek legyen lehetőségük.
Egy értelmesebb kormány kellene.
Kevesebb óraszám a tanároknak, diákoknak egyaránt, több közösségi program, kirándulás.
Olyan szakemberek kellenek akik ertenek az oktatashozREhyjazi
Összesen 7451 válasz. |
A fenti szülői vélemények az oktatás elmúlt nyolc 8 évét vizsgáló szülői felmérésünkre érkeztek. A felmérés részletes eredményeit itt olvashatja.
Mutassuk meg, hogy valódi változást szeretnénk az oktatásban! Csatlakozzon Ön is a Szülői Hang Közösség, a Tanítanék Mozgalom, a Független Diákparlament és az Oktatói Hálózat közös kezdeményezéséhez! Tűzze ki a zászlót Ön is, és mutassuk meg, hogy közösen tehetünk az oktatás jobbításáért!