Így vélekednek a szülők az elmúlt nyolc év kormányzati teljesítményéről az oktatás terén. Néhány véletlenszerűen kiválasztott hozzászólást közlünk.
Tapasztalatai szerint javult vagy romlott az oktatás színvonala az elmúlt 8 évben?
Nagyon sokat romlott, teljesen felesleges lexikális tudással tömik a fejüket, agyon vannak terhelve, az iskola elveszi a gyerekkorukat
A tartós tankönyvek bevezetésével nem értek egyet. Gyerekeim úgy tanulnak, ha a szövegből kiemelhetik, aláhúzhatják a lényeget. Tartós tankönyvbe nem lehet írni, rajzolni, kiemelni. Így meg kellett vásárolnom azokat a könyveket, melyeket az iskola használ, ráadásul drágábban, mert az iskolában kedvezményes áron tudták volna megrendelni. Szóval semmi értelmét nem látom az ingyen tankönyvnek. Lehetett volna hagyni egy olyan lehetőséget a szülőknek, hogy ők döntsék el, kívánnak-e élni az ingyenes tankönyv lehetőségével, vagy kívánják megvásárolni a tankönyvcsomagokat. Mindemellett olyanokról tanul a 8. osztályba járó lányom, amit mi középiskolában tanultunk. Pl. Pithagoras tétel matematikából, földrajzból olyan részletességgel veszik az országokat, ami teljesen felesleges. Nagyon sok olyan dolgot tanulnak meg, nagyon nagy a lexikális tudás, de semmi gyakorlatiasság nincs. Pl. technika órán amikor mi még gyerekek voltunk, léteztek gyakorlókertek, ahol megtanulhattuk a növények fejlődését, a szerszámok használatát. Létezett tanulóműhely, ahol fiúk-lányok szöget vertünk be fába, fűrészeltünk, fából barkácsoltunk kisautót. Ma, nehogy az EU mindent megszab, nehogy baleset érje a gyereket. Éppen így fogja, nem tanulja meg időben a szerszámok használatát, egy villanykörtét nem lesznek képesek kicserélni önállóan. De elméletben tök jók.
Romlott!
Romlott! Erthetetlen es feleslegesen soktananyag.Nem megfelelo tankonyvek kiegett pedagogusok motivalatlan a kudarcoktol belefaraft gyerekek
Teljesen leromlott! Hatalmas az anyag, rosszak a tankönyvek, nincs idő elmélyíteni a tudást a gyakorlatban. (Lexikális anyagokat magoltatnak, ami a következő napon már kiesik a gyerek fejéből! NYILVÁN EZ A CÉLJA KORMÁNYNAK!) A
Romlott,tankönyvek minősége és tartalma miatt.Leszabályozott tananyag,túlterhelt pedagógusok,nagylétszámú osztályok engedése.
Romlott a helyzet, ami lehet következménye egy nagyszabású átalakításnak, de azt gondolom, hogy sok, egyébként pozitív elgondolás a végrehajtás problémái miatt inkább hátrányt mint előnyt hozott.
Romlott, mert a tankönyvek egységesítése elveszi a tanár szabadságát, és egy egységes masszaként tekint a diákokra, de mivel ez nem így van, nem lehet jó mindenkinek ugyan az a tankönyv. A tanárok is túlterheltek, növelték a kötelezően az iskolában töltendő óráik számát, és az adminisztráció is sok idejüket elveszi, úgyhogy ők is túlterheltek és alulfizetettek. Az se jó, hogy a bérezésüket nem az inflációmértékéhez kötik.
Nagyon nagy mértékben romlott. Első osztálytól kezdve nagyon zsúfolt a tananyag. Roham léptékben átszaladnak például a matematikában, de a szorzótáblát, vagy rendesen összeadni kivonni nem tanulnak meg. Második, harmadik osztályban már minden mértékegységet, törtet, római számokat átvették, de nem tudják a gyerekek.
romlott
Összesen 8050 válasz. |
Milyen intézkedésekkel lehetne jobbítani oktatásunkon?
Gondolkodni, együtt dolgozni tanulnának, gyakorlati oktatás, életre nevelés, színvonalas nyelv és művészeti oktatás.
Teljes átalakítás, az államosítás és a központosítás megszüntetése és/vagy ésszerű mértékre váltása. Csoda?
Tanárok jobb megbecsülése, iskolák jobb felszerelése, tanárok ellátása munkaeszközökkel (számítógép, laptop, tablet, papíráru, nyomtató), kevesebb óraszám. Portfólió eltörlése. Tananyag csökkentése, tanárok módszertani képzése. Szülők folyamatos továbbképzése. Babaszülés előtt el kelljen járniuk családórákra, szülői kötelességekből még vizsgáztatnék is! Az alkalmatlan, a gyerekeket terrorizáló, léhűtő, munkakerülő tanárokat el kell távolítani a pályáról. Az elmélet és gyakorlat között meg kell találni az egyensúlyt. Ne képleteket magoltassunk, hanem a háztartásban használt vegyületekről adjunk ismereteket. Az egészséges életre tanítsunk, a sport a mozgás szeretetére, az életmentésre, elsősegélyre, ezek ne csak szakköri szinten vagy ne csak sportnapon jelenjenek meg. A környezetvédelemnek kéne az első számú tantárgynak lenni, hogy legyen még az unokáinknak is Földjük.
Matematikát kellene megreformálni annyi felesleges dolgot tanulnak amit aztán az életben nem fog hasznosítani.Logaritmus,egyenletek stb. Az alsó 4 osztályban az alapokat csak az alapokat szorzás,osztás, összeadás stb. Nem tudnak a mai gyerekek számolni helyesen írni.Nem tudnak százalékot számolni.Minek kapkodnak a tanárok hová sietnek? Ez nagyon nem jó.Olyanokat kellene tanítani amit tud hasznosítani,adózás vagy négyzetméter számolás(- lakásfelújítás)
Nem kellene olyan tantárgyakat sem gyermekre,sem szülője,pedagógus rá kényszeríteni,amelyek délutáni elfoglaltsága is beépíthető lenne. Pl.erkölcstan/ hittan. A testnevelés órák keretén belül kellene megoldani különböző sportágak gyakorlási/edzések lehetőségeit. Az első osztályban a készségfejlesztésre kellene a hangsúlyt fektetni.Negyedikben pedig az önálló tanulásra való képességet kellene kialakítani.Megszüntetném a kötelezô iskolaotthont.A pedagógusok állása így s menthető a tantárgyfelosztás végett.
X
Tanóra és tananyagcsökkentés,a felesleges, mindennapi életben sohasen használt, felesleges tananyagokat szűntessék meg.
Újra kéne gondolni az egész nemzeti alaptantervet és azt is, hogy mi a cél. A cél megfogalmazása után kéne az iskolákba pénzt, szakértelmet nyomni. DE ezt az oktatásban dolgozókkal egyeztetve s nem felettük és nélkülük.
A NORVÉGIAI RENDSZER,TÖKÉLETES.
Tananyag nagymértékű csökkentése: a LÉNYEGET tanítani, nem mindenféle marhaságot! Több teret engedni az egyéni gondolkodás kibontakozásának. Az életre készítsék fel a gyereket, ne fölösleges, semmire nem használható adatokkal tömjék a fejét!
Összesen 7451 válasz. |
A fenti szülői vélemények az oktatás elmúlt nyolc 8 évét vizsgáló szülői felmérésünkre érkeztek. A felmérés részletes eredményeit itt olvashatja.
Mutassuk meg, hogy valódi változást szeretnénk az oktatásban! Csatlakozzon Ön is a Szülői Hang Közösség, a Tanítanék Mozgalom, a Független Diákparlament és az Oktatói Hálózat közös kezdeményezéséhez! Tűzze ki a zászlót Ön is, és mutassuk meg, hogy közösen tehetünk az oktatás jobbításáért!