Így vélekednek a szülők az elmúlt nyolc év kormányzati teljesítményéről az oktatás terén. Néhány véletlenszerűen kiválasztott hozzászólást közlünk.
Tapasztalatai szerint javult vagy romlott az oktatás színvonala az elmúlt 8 évben?
Romlott! Túlterhetség, rohanás, iszonyatos tempó jellemző az iskolai anyagra. A tanárok (bár állítólag nincs tanárhiány, de van, illetve, ha csökkentenék a kötelező tanítandó órák számát, tovább nőne a tanárhiány) túlterheltek, hajszoltak, nem kapnak semmilyen segítséget (pl. egyéni szupervízió), minden rajtuk áll vagy bukik. Rengeteg a lelkes, lelkiismeretes pedagógus - igen ám, de meddig bírják idegileg, fizikailag, lelkileg? És az alkalmatlan? Ugyanúgy ott marad a pályán! Semmi nem történt! Mit tesznek a tanárok érdekében, mit tesznek a kiégés ellen? Semmit... A tananyag borzasztó, alsóban pl. túl gyors a matematika tempója, túl van tolva az anyag. Koreában 4 évig a négy alapműveletet tanulják, kérdem, nem lenne ez bőven elég??? 1. osztályban minek a mértékegységekről tanulni, még a dl, cm, dm fogalma nem is alakul ki egy ekkora gyerekben! Kevés a kreativitást segítő tananyag, a természetismeret elrugaszkodott a valóságtól, bonyolult, és ami a legfőbb baj, ELMÉLETI, elméleti elméleti! Hol a gyakorlat? Hol a szemléltetés lehetősége? Hát nincs rá idő! Töri órán dettó! Magyar órán dettó! Azt nem értem, hogy miért nem lehet a jól bevált gyakorlatokat átültetni? Miért nem lehet átvenni a finn mintát? Miért nem lehet Vekerdy tanácsait figyelembe venni, követni? Iszonyú ez az irány, sajnálom a gyerekeket, pedagógusokat egyaránt, ez már nem emberi, ami itt ezen a területen történik. Ez rosszabb, mint a régi poroszos rendszer sajnos, sikerült kialakítani egy valaha legrosszabb létező rendszert. Gratulálok Palkovicsnak és az összes olyan embernek, aki még általános iskolában, gimnáziumban és szakiskolában soha nem tanított (vagy 1-2 évet, 30 évvel ezelőt). Nem a jelenben élnek, nem ugyanazt a műsort nézik a szülőkkel, szakemberekkel, gyerekekkel, és ez a köztük lévő távolság egyre nő.... Több szakembert (akinek több éves tapasztalata van, és nem árt, ha ma is tanít) kellene megkérdezniük a témában...
Romlott.ódivatú,nem egyènre szabott,megterhelő,örömtelen,birkakèpző.
Az elmúlt 8 évben sajnos nagyon sokat romlott az oktatás. Erről elsősorban nem a pedagógusok tehetnek. Régen 3-4 tankönyv is volt tantárgyanként, melyből választhattak a pedagógusok, most egy van, ha tetszik, ha nem. Nem volt elég idő a tankönyvek előkészítésére. Nem lehet értelmezni, a gyereknek itthon el kell magyarázni a tanultakat, ha tudjuk.
Egyértelműen romlott. Mindent megtesznek az oktatásügyben,hogy gyermekeink hülyék maradjanak.Hibás,rossz tankönyvek,értelmetlen kompetenciák,minél több gyerektől elzárni a továbbtanulás lehetőségét!Kétségbeejtő,abnormális felvételi rendszer!Tönkretettek mindent.Elveszik a gyerekek szabad tanulási jogát,a sérülteket a sárba tapossák.A megmaradt néhány jó pedagógust tönkreteszik.Felháborító hozzánemértő vezetők hozzák a döntéseket mind a tanárok mind gyermekeink jövőjéről! Szabad oktatást,szabad tanulást!Nem szürke egyentábort,hanem művelt,gondolkodni tudó és akaró ifjúságot!Miért kell ara nevelni gyermekeinket,hogy minél hamarabb hagyják el az otthonukat?
Romlott. A bevezetett változtatások névlegesen vagy hibásan történtek meg. Nics valós szakmai konzultáció. A pedagogusi pálya inkább mellékvágányt jelent sokak számára. Egyértelműen rossz irányba haladnak a dolgok.
Sokat romlott, a válaszaim egyértelmű indokok.
Tekintettel a tananyag mennyiségére a minőség romlott.
Romlott.Fáradt,túlterhelt pedagógusok tanítanak.
Szerintem nagyon sokat romlott. A gyerekek óraszáma nagyon magas, s a megtanulandó tananyag is rengeteg. Elsős kisgyereknek van olyan nap, amikor 6 órája van. Utána még edzés vagy más délutáni program. Gondolkodjunk már el ezen! Egy felnőtt sem képes intenzív munkára 6-8 órán keresztül. Felső tagozatos gyereknek ennyi van, plusz házi feladat, készülés másnapra, illetve délutáni elfoglaltság!Az általános iskola fejlesszen képességet, de azt nagyon!
Romlott az oktatás színvonala. Elbutítják a gyerekeket, az összes kreativitásra vali hajlamot kiölik belőlük. Pl. nem kötelező a szorzótábla, nem tanítják meg olvasni őket és nem tanítják meg tanulni sem.
Összesen 8050 válasz. |
Milyen intézkedésekkel lehetne jobbítani oktatásunkon?
Lassabb tempóval!
Gyermek orientàltsàg. Tarthatò tempò- ne legyen hàtràny, ha lassabban megy egy-dgy anyagrèsz elsajàtìtàsa. Az első nègy èv az alapok teljes, stabil megtanulàsàròl szòljon Ne legyen hàzifeladat
Tananyag komplex rendszerének alapos átgondolása minden szinten. Pedagógusok módszertani kultúrájának fejlesztése. Intézmények infrastrukturális fejlesztése - nem csak informatikai területen. Természettudományok eszközparkjának frissítése, tanulókísérleti eszközök biztosítása.
Fogalmam sincs! A tananyagot, az óraszámot, tesi órákat mindenképpen csökkenteném.
Való igaz, hogy haladni kell a korral, de nem kellene túlzásba vinni. Ehhez sajnos érdemben nem vagyok igazán kompetens.
A finn modellből lehetne néhány dolgot átvenni - ehhez pénz kell. A pénz nem minden, ezért a finn modell lényegében megvalósíthatatlan egy folyamatosan kiskapukat kereső, puskázós, "betyárbecsületre" épülő társadalomban.
Nem tényeket kell tanítani, hanem végre tényleg a kompetenciákra kellene fókuszálni. Tényelből csak az alapvetőekre van szükség, mely lehetővé teszi egy bonyolultabb feladathoz szükséges információk összegyűjtését és a megoldás megtalálását. Több kreativitás kellene.
Több kreatív munka, kevesebb olyan tudás, amit talán soha nem fog használni, alapvető dolog lenne a pénzügyi alapismeretek elsajátítása általános iskolában is. Ennyi teher mellett alaptantervbe tenném Bagdy Emőke által korábban javasolt relaxálás, stresszoldás, lazítás elsajátítását. Illetve tanítanám, hogyan kell tanulni.
Visszaállítani a félnapos oktatást, (Ha kell napközi vagy iskolaotthon igény szerint)Csökkenteni a kötelező óraszámot,több lehetőséget a fakultatív órákra (érdeklődési kör szerint, segítve a pályaorientációt)Több aktív pihenést biztosítani a gyerekeknek.
A tananyag mennyiségének, összetételének megváltoztatásával, a pedagógusokkal szembeni elvárások realizálásával( felesleges papírmunkák,ellenőrzési rendszer).
Összesen 7451 válasz. |
A fenti szülői vélemények az oktatás elmúlt nyolc 8 évét vizsgáló szülői felmérésünkre érkeztek. A felmérés részletes eredményeit itt olvashatja.
Mutassuk meg, hogy valódi változást szeretnénk az oktatásban! Csatlakozzon Ön is a Szülői Hang Közösség, a Tanítanék Mozgalom, a Független Diákparlament és az Oktatói Hálózat közös kezdeményezéséhez! Tűzze ki a zászlót Ön is, és mutassuk meg, hogy közösen tehetünk az oktatás jobbításáért!