Így vélekednek a szülők az elmúlt nyolc év kormányzati teljesítményéről az oktatás terén. Néhány véletlenszerűen kiválasztott hozzászólást közlünk.
Tapasztalatai szerint javult vagy romlott az oktatás színvonala az elmúlt 8 évben?
Romlott.A gyerekek túlterheltek,ezáltal fáradtak,motiválatlanok,sok a tananyag,nincs idő 1-1 anyagrész normális feldolgozására.Mellette a pedagógusokat terhelő sok adminisztráció elveszi az időt attól hogy s gyengébb képességű gyerekekkel külön tudjon foglalkozni.
Azok számára javult, akik családjuk és környezetük által motiváltak, kihasználják a lehetőségeket, a tanulást kötelességnek tekintik.Ők a tudást nem passzív befogadóként várják, hanem munkával szerzik meg.
Romlott. Egyre kevesebb a hasznos tananyag míg a fölösleges egyre több, valamint inkább azt nézik a gyerek mennyire jól memorizál nem mennyire tudja hasznosítani az adott anyagot.
A gyerekek túlterheltek .Reggel 8tól 16ig iskolában vannak.Minden órán feszített a tempó.17ora mire haza érünk.18ra megvacsorázik.picit pihen majd nekiáll a rengeteg házifeladatnak.21orakor aludnia kéne mert reggel 6kor kel.de esélye nincs ekkor álltalában még tanul.22után fekszik.sokszor kimerüléssel kerül orvoshoz.A kötelező furulya .kiskorus.néptánc oktatás felháborito.
Megrekedt. Hiába tanulják a fiatal tanítók, tanárok, hogy hogyan kéne tanitani ha az elavult régi poroszos keret megköti a kezüket.
Egyértelműen romlott. A tankönyvek korszerűtlenek, rosszul tagoltak, önálló tanulásra alkalmatlanok. Nagyobb testvér régi könyveit keesgéljük ( amit a tanár is javasol) A középiskolai felvételi rendszer nem gyermekköontú, ellentêtes minden pedagógiai alapelvvel és gyermekjoggal.
Romlott. Túl sok óra, leterhelt tanárok, fáradt gyerekek.
Határozottan romlott!Egyszerűen semmi másra nincs ideje gyermekemnek.A sportot is abba kellett hagynia,mert már idő ni cs rá!Egész nap a suliban van,és ha hazaér,kezdheti elől től a tanulást,hogy másnapra felkészüljön.
Romlik...nagy mértékben. Robotokat nevelnek a gyerekekből és érzelmi roncsokat.
Javulni semmi képpen sem javult. De ez nem egyértelműen az iskola hibája, sok szülő sem foglalkozik a gyermek nevelésével. Felesleges a kötelező egész napos iskola.
Összesen 8050 válasz. |
Milyen intézkedésekkel lehetne jobbítani oktatásunkon?
Finn oktatási rendszer. Nekik bejött, a mienk meg évtizedek alatt sem akar.
Tanárok adminisztrációs terheinek csökkentése, tanórák számának csökkentése. Tanárok továbbképzése, korszerűbb nevelési elvek meghonosítása (csapatmunkára, kreativitásra nevelés), osztályok létszámának csökkentése, a tanári pálya vonzóbbá tétele.
A történelem, természetismeret, nyelv órákat interaktívvá tenni, ne magoljanak, vegyenek részt a "történetben". Nyelv órából is létezik olyan, ahol nincs magolás, csak párbeszéd. 5-6-7. órában már csak ének, torna technika és kreatív órák legyenek. A gyerekek nem tudnak ekkor már figyelni. Általános iskolában tanulják meg az alapokat. Összeadás, kivonás, osztás, szorzás. A törteket ők még nem fogják fel 8-12 évesen. Probléma megoldásra nevelés. Akit magoltatnak, nem tud úgy gondolkodni, hogy probléma megoldó legyen. Az irodalmat és nyelvtant is színjátszáshoz hasonlóan lehetne oktatni. Az a tanár aki büntet, és úgy akar tanítani, ne kerülhessen oda. Az a dolga, hogy felkeltse az érdeklődését MINDEN gyereknek. Így lesz respektje, és fogják tisztelni a diákjai. És hirtelen megszűnnek a "tanárverések" is. Vegyen részt az elsajátítandó anyagban.
Érthetőbb, az összefüggések rávilágítására törekvő tankönyvek írása. Az integráció megszüntetése. A nevelési lehetőségek palettájának szélesítése. Egyébként is mibek kellett az egész oktatási rendszert szétrombolni, a régi 2000-es évek előtti nagyon jó volt.
Több olyan iskolát alapítani ahol kevesebb létszámmal, szakemberek tudnának foglalkozni az sni- s gyerekekkel. 45 perc helyett 20-30 perces órák, rugalmasabb igényekkel. ADHD, autista, stb gyermekeknek legyen lehetőségük.
Tananyag, ill. a diákok, tanárok leterheltségének csökkentése, infrastruktúra, technikai feltételek javítása. A fizetések jelentős emelésével versenyhelyzetet kell teremteni a tanári pályán.
Jobb tankönyvek, felesleges infók kihagyása inkább csak a lényeget tanulják. így csökkenne a tananyag és több idő marad másra. Rajz tényleg rajzóra, a technika óra pedig olyan legyen mint régen mert a mai az egyenlő a nullával. Ne csak foci és kézilabda sportot lehessen választani az iskolákban mint sportolási lehetőség.Több türelem a problémás gyerekekhez és mindenkit saját képeségükhöz mérten nézzenek és nem alázzák meg a kevésbé jó képességű gyerekeket.
Érthetőbb tankönyvek. A mi időnkben jobb volt. Többet kellene az életre tanítani a gyerekeket.
Több egyéni, illetve csoportos prodect, több gyakorlati óra, hogy tapasztalatot gyűjtsenek a gyerekek a tanult témában. Nem kéne erőltetni minden nap a testnevelés órát, inkább a gyakorlati órákra kéne fókuszálni a tanítás során.
Változtatni kellene a rendszeren. Választható könyvekkel, több csoportbontással, felső tagozatban érdemes lenne bevezetni a választható tantárgyakat.
Összesen 7451 válasz. |
A fenti szülői vélemények az oktatás elmúlt nyolc 8 évét vizsgáló szülői felmérésünkre érkeztek. A felmérés részletes eredményeit itt olvashatja.
Mutassuk meg, hogy valódi változást szeretnénk az oktatásban! Csatlakozzon Ön is a Szülői Hang Közösség, a Tanítanék Mozgalom, a Független Diákparlament és az Oktatói Hálózat közös kezdeményezéséhez! Tűzze ki a zászlót Ön is, és mutassuk meg, hogy közösen tehetünk az oktatás jobbításáért!