Így vélekednek a szülők az elmúlt nyolc év kormányzati teljesítményéről az oktatás terén. Néhány véletlenszerűen kiválasztott hozzászólást közlünk.
Tapasztalatai szerint javult vagy romlott az oktatás színvonala az elmúlt 8 évben?
Az oktatás jelenlegi színvonala az állami fenntartású intézmények nagy részében tragikus. Igazságtalan támogatás elosztás,általában a forráshiány KLIK és EMMI alkalmatlansága Pedagógusok katasztrófális megbecsültsége (jövedelme) Döntéshozó pozícióban lévők teljes alkalmatlansága
Sajnos eléggé nagy mértékben romlott. Legfőképp a tananyag és a plusszként bevezetett kötelező tantárgyak jóvoltából.
Nem tudom eldönteni. Nem vagyok meggyőződve, hogy az oktatás színvonalának romlása pusztán az elmúlt 8 év oktatáspolitikájának köszönhető. Véleményem szerint, jóval korábban kezdődött, amin sajnos ez a politika sem tudott változtatni. Sokkal inkább társadalmi problémának látom, mint oktatáspolitikának.
Nem tudom eldönteni.
Romlott.vannak olyan iskolâk ahol az igazgatonak ês a tanâri testületnek a telepűlês polgârmestere dirigâl.
Romlott, mert a gyerekek, a tanárok állandóan fáradtak , egyre fásultabbak. Nincs élmény, csak hajtás.
ROMLOTT
Romlott.
Lényegesen romlott a színvonal.A gyerekek túlterheltek a pedagógusok úgyszintén.A tananyag gyakran nem az életkornak megfelelő szintű.A tankönyvek beltartalma erősen kifogásolható.
Romlott. Igen nagy mértékben. A gyerekek és a pedagogusok egyaránt nagy oraszámmal küzdenek. A gyerekek életkorának megfelelően alsó tagozaton max. 20-25 óra, felső tagozaton 25-28 óra, középiskolában 30-32 ora elég lenne. A tananyag elavult, a hangsúly lekerült az idegen nyelvek, az informatika és a természettudományom tanulásáról. A gyerekeket inkabb kreativitásra, együttműködésre és korszerű ismeretekre kellene tanítani. A pedagogusok max. kötelező óraszámát 20-ra kellene csökkenteni, az egyéb feladatokkal együtt így is bőven meglenne a heti 40 óra munkaidejük es talán több energiájuk maradna nevelésre, kreativ feladatok kiötlésére, új modszerek kidolgozására és megtanulására.
Összesen 8050 válasz. |
Milyen intézkedésekkel lehetne jobbítani oktatásunkon?
Csökkenteni az óraszámokat , felesleges tananyagot megszüntetni
A legjobb az lenne ha az erettsegi tantargyakon kivul a gyermek megvalaszthatna a kepessegeinek megfeleloen, milyen orakon szeretne reszt venni. Kulfoldi iskolakban mukodik, hogy amilyen tagozatos a gyerek, olyan tantargyai vannak. Napi 4-5-6 oraban. Nem a nulladiktol egeszen delutan negyed 4-ig.
Forráshiány orvoslása, tanítási szabadság biztosítása, kevesebb óraszám, gyerekek életkorának megfelelő tananyag, selejt tankönyvek helyett megfelelők, iskolák irányítása nem feltétlenül központosított kellene hogy legyen, bérezés rendezése- fenntartóra tekintet nélkül.
Kötelezővé tenném a pedagógusok számára elvégeztetni az ifjúságsegítő képzést. Főleg azoknak a pedagógusoknak, akik kamaszokat tanítanak. A szülők írhassák le az adójukból a gyermekük korrepetálására, fejlesztésére, felvételi előkészítésre, nyelvtanulásra költött súlyos százezreket. Így dokumentálható, hogy csak a gazdag gyerekek juthatnak-e be a felsőoktatásba. Bevezetném a felvételi előkészítőt a főiskolákon, egyetemeken. Ahol szakmai jellegű képzéssel lenne kiváltható az érettségi. A Hegyi doktor sorozatban elhangzott, hogy az agrár egyetemre nem kell érettségi, ha családi gazdaság van. A szociális főiskolára nem kell érettségi. Sok az iskola elhagyó, mert értelmetlen a tananyag. Életszerű képzés kellene, ami adhat szakmát, és felvételi lehetőséget. A kallódó gyerekeknek célt, és motívációt jelenthetne a felvételi előkészítő szerű képzés, mely egy aszisztensi, vagy valamilyen egyszerű szakmai képzést is adhatna. Aki 16*17 évesen otthagyta az iskolát, mert nem tudott mit kezdeni a használhatatlan tananyaggal, az alkalmas lehet a továbbtanulásra, ha értelmes elfoglaltságot jelent a tanulás, és haszna van belőle. Motivációt jelenthetne, ha nemcsak szakmát adna, hanem a jó, vagy kiváló végzettségűeknek felvételt is jelenthetne.
Készítsék fel a gyerekeket az éketre arra hogy tiszteljék egymást és saját magukat. Ne korlátozzák a tehetségüket ötösökbe!
Ezt most szakbizottság vizsgálja.Az én véleményem szerint az iskolából a renitens diákokat szigorúbb elbírálásokban kellene részesíteni.Azt hogy mit tanítsunk bízzuk a szakértő pedagógusokra és a legális DÖK-ösképviselőskre.
Kevesebb terhet a gyerekeknek és jobb tanárokat, akik figyelnek a gyerekekre.
Itt lenne az ideje a magyar történelmet átírni és a valóságot oktatni. Finnugor elmélet megszüntetêse, a finnek is tudják, hogy hülyeség. Osztályfőnöki órák keretében erősíteni és büszkévé tenni a gyerekeket, hogy Ők magyarok. Olyan tanóra bevezetése ahol a gyerekek a napi életben használatos információkhoz jutnak. Nem politika! Pld.: Ha megcsíp egy darázs mit kell tennem? Közvetlen környezetem élővilágának tanulmányozása. Általános iskolában azt se tudja a gyerek, hogy a szomszédos településeknek mi a neve. Ha leszólitanak az utcán mit kell tennem? Ha sérelem ért, molesztálás stb. kihez forduljak? Egy óra, heti egy alkalom is elég lenne.
Nagyobb mozgásteret a tanároknak az oktatásban, átjárhatóbb iskolarendszert, és a poroszos oktatás megszüntetését kellene elsősorban megoldani.
Kevesebb tananyag, megértetésre való törekvés a tanárok részéről. Hit és erkölcstan (ezek egyébként szinte minden tantárgyban szerepelnek) helyett juthatna több idő matek, magyar, történelem, idegen nyelvre. Nem behatárolni, hogy miből taníthassanak, hanem szabadságot adni a pedagógusoknak. Megengedni a gyerekeknek, hogy mindannyian mások lehessenek!
Összesen 7451 válasz. |
A fenti szülői vélemények az oktatás elmúlt nyolc 8 évét vizsgáló szülői felmérésünkre érkeztek. A felmérés részletes eredményeit itt olvashatja.
Mutassuk meg, hogy valódi változást szeretnénk az oktatásban! Csatlakozzon Ön is a Szülői Hang Közösség, a Tanítanék Mozgalom, a Független Diákparlament és az Oktatói Hálózat közös kezdeményezéséhez! Tűzze ki a zászlót Ön is, és mutassuk meg, hogy közösen tehetünk az oktatás jobbításáért!