Eddig 3326 aláíró. |
Tiltakozunk a kormányzati intézkedések ellen, melynek következtében gimnáziumi osztályok szűnhetnek meg! Az írásbeli felvételi miatti stressz már most is hatalmas a gyerekeken, a helyzet ezzel csak tovább romlik. Gyermekeinknek legyen meg az esélye a minőségi gimnáziumi képzésre és a minőségi szakképzésre is, a kormány ne terelje a gyerekeket mesterségesen a szakképzésbe a gimnáziumhoz szükséges minimális írásbeli pontszám meghatározásával, vagy akár a szakképzést preferáló pályaorientációs foglalkozásokkal, kérdőívekkel!
Csatlakozzon, írja alá a lent olvasható petíciót Ön is! Leírhatja véleményét, tapasztalatait is; új véleményt, tapasztalatot az is megadhat, aki már korábban csatlakozott a petícióhoz.
Gyermekeinknek legyen meg az esélye a minőségi gimnáziumi képzésre és a minőségi szakképzésre is, a kormány ne terelje a gyerekeket mesterségesen a szakképzésbe!
Az állami fenntartású gimnáziumoknak olyan központi utasítást adtak, hogy ha egy gimnázium kéri a központi írásbelin való részvételt, csak azokat veheti fel, akik a központi felvételin elérnek egy minimális pontszámot. Ezzel a gyakorlatban csökken a gimnáziumi férőhelyek száma, és így több tanuló akarata ellenére a szakképzésbe szorul. Bár hivatalosan csak „ajánlás”, a fenntartó elvárásának az iskolák sokszor nem mernek ellenszegülni. A ponthatár már több iskola felvételi feltételei között megjelent, és jövőre várhatóan még többen írják ezt elő, ha nem vonják vissza az intézkedést, melynek révén sok gyerek akkor sem tud bekerülni az írásbelit kérő gimnáziumba, ha a korábbi számítási módszerrel (általános iskolai és a központi írásbeli eredményeinek és az esetleges szóbelinek az összege alapján) bekerült volna.
Az újabb korlátozás miatt a túlzottan stresszes és esetleges írásbeli szerepe tovább nő. Sok családnak már most is saját költségen kell felkészíteni a gyermeket a sikeres felvételire, az újabb intézkedés miatt pedig az eleve nagy esélyegyenlőtlenség tovább romlik.
A családokat és iskolákat sújtó bizonytalanság nagyobb lett, a későbbiekben pedig a kormány egy nehezebb központi felvételi feladatsorral akár jogszabálymódosítás nélkül is még erőteljesebben kényszerítheti a tanulókat a szakképzés felé.
Sok tanuló 14 éves korában még nem tudja eldönteni, milyen szakmát választana. Ne legyen kényszer a szakképzés, támogassa a kormány a gimnáziumokat is!
Már eddigis sok módon próbálták a gyerekeket a szakképzésbe irányítani: ösztöndíjjal, pályaorientációs foglalkozásokkal, kérdőívekkel, melyek mind a szakképzést preferálták. Pedig a gyerekek és az ország számára az általános műveltség is fontos, a gimnázium után pedig szélesebb a lehetőség a felsőfokú tanulmányok megválasztására.
A továbbtanulási döntés egész életre szól, ezt nem írhatja felül a gazdaság pillanatnyi igénye.
Vonják vissza a felvételi korlátozást, és teremtsék meg széles körben a minőségi gimnáziumi képzés és szakképzés feltételeit, hogy minden gyerek a számára leginkább megfelelőt választhassa - szabadon!
Tapasztalatok, vélemények:
Káros. A nagyon vágyott versenyképességnek is árt. Pest megye |
A tanulatlan tömeg nagy veszély az egész országra. Csak tudással lehet fejlett dolgokat előállítani, alkotni. Nagyszülő, Baranya megye |
A túlszabályozott és központosított tanterv mellett a tanárok túlterheltsége és a civil társadalmi szervezetek kirekesztése is hozzájárul ahhoz, hogy az oktatási rendszerben a tanulók nem kapnak olyan fontos információkat, amelyek felkészítenék őket az önálló társadalmi életre.A jelenlegi nemzeti tantervből hiányoznak azok a tantárgyak, amelyek lehetőséget adnának a tanároknak a gyakorlati tudás, a kritikus gondolkodás és a szociális érzékenység átadására. A tanárok túlterheltsége miatt pedig egyre kevesebb lehetőség van a tanórán kívüli tevékenységekre.A jelenlegi oktatási rendszer egyik aggasztó következménye lehet, hogy az iskolák olyan jövőbeli munkavállalókat nevelnek, akik nem reflektívek, kritikátlanok és nem együttműködőek. A jelenlegi oktatási rendszerben a frontális munkamegközelítés dominál, ami szintén nem segíti a fiatalokat abban, hogy megtanuljanak párbeszédet folytatni, csapatban dolgozni és befogadó közösségeket létrehozni. Külföld |
Arra is szükség van, de megfelelő arányokat kellene betartani. Pedagógus, Csongrád-Csanád megye |
Eddig is nagy volt a nyomás a felvételi miatt. A diákok többsége, még úgy is, hogy az iskola plusz felkészítő órákat biztosít, magán órákon is részt vesz, hogy jól teljesítsen. Szerintem egy adott napon, adott lelkiállapotban és adott feladatokkal megírt felvételi nem ad reális képet a diák tudásáról, képességeiről. Nem értek egyet a minimum ponthatár bevezetésével. Szülő, Vas megye |
Az email címeket bizalmasan kezeljük, értesítéseinkről bármikor leiratkozhat. Részletes adatvédelmi tájékoztató itt.