Eddig 21112 aláíró. |
Tiltakozunk a kormányzati intézkedések és tervek ellen, melyek tovább stresszelik a gyerekeket és megnehezítik a gimnáziumokba való bejutást! A kormány ne adjon érdemjegyet a kompetenciamérésekre és ne nehezítse meg a gimnáziumokba való bejutást a kompetenciamérés beszámításával, minimális írásbeli pontszám meghatározásával vagy más adminisztratív eszközökkel!
Csatlakozzon, írja alá a lent olvasható petíciót Ön is! Leírhatja véleményét, tapasztalatait is; új véleményt, tapasztalatot az is megadhat, aki már korábban csatlakozott a petícióhoz.
Gyermekeinknek legyen meg az esélye a minőségi gimnáziumi képzésre, a kormány ne terelje a gyerekeket mesterségesen a szakképzésbe!
A kormány kezdeményezte, hogy a kompetenciaméréseket is értékeljék érdemjeggyel, és a kompetenciamérések eredménye is számítson bele a középiskolai felvételibe, ami minden bizonnyal tovább nehezíti majd a gimnáziumokba való bejutást. Egyértelműen kiderül abból, ahogy az államtitkár nyilatkozott, hogy a gimnáziumi helyek számát drasztikusan csökkenteni kívánják, a gimnáziumi képzést a jelenlegi 40%-ról 30%-ra, vagy akár 20%-ra kívánják visszaszorítani.
Bár a széleskörű tiltakozás következtében a kormány a 2024/25-ös tanévben egyelőre nem vezeti be a kompetenciamérések értékelését, az „egyeztetéseket tovább folytatják”, így a későbbiekben fennáll a veszély, hogy hasonló tervvel ismét próbálkozhatnak.
Ezen kívül az állami fenntartású gimnáziumoknak olyan központi utasítást adtak, hogy ha egy gimnázium kéri a központi írásbelin való részvételt, csak azokat veheti fel, akik a központi felvételin elérnek egy minimális pontszámot. Ezzel a gyakorlatban csökken a gimnáziumi férőhelyek száma, és így több tanuló akarata ellenére a szakképzésbe szorul. Bár hivatalosan csak „ajánlás”, a fenntartó elvárásának az iskolák sokszor nem mernek ellenszegülni. A ponthatár már több iskola felvételi feltételei között megjelent, és jövőre várhatóan még többen írják ezt elő, ha nem vonják vissza az intézkedést, melynek révén sok gyerek akkor sem tud bekerülni az írásbelit kérő gimnáziumba, ha a korábbi számítási módszerrel (általános iskolai és a központi írásbeli eredményeinek és az esetleges szóbelinek az összege alapján) bekerült volna.
A túlzottan stresszes és esetleges írásbeli szerepe így tovább nő. Sok családnak már most is saját költségen kell felkészíteni a gyermeket a sikeres felvételire, az újabb intézkedés és a kilátásba helyezett tervek miatt pedig az eleve nagy esélyegyenlőtlenség tovább romlik.
A családokat és iskolákat sújtó bizonytalanság nagyobb lett, a későbbiekben pedig a kormány egy szigorúbb kompetenciaméréssel vagy központi felvételi feladatsorral akár jogszabálymódosítás nélkül is még erőteljesebben kényszerítheti a tanulókat a szakképzés felé.
Sok tanuló 14 éves korában még nem tudja eldönteni, milyen szakmát választana. Ne legyen kényszer a szakképzés, ne görgessenek akadályokat a gimnáziumokba való bejutás útjába!
A gyerekek és az ország számára fontos az általános műveltség, a gimnázium után pedig szélesebb a lehetőség a felsőfokú tanulmányok megválasztására.
A továbbtanulási döntés egész életre szól, ezt nem írhatja felül a gazdaság pillanatnyi igénye.
Ne számítsák be a kompetenciamérések eredményét, ne vezessenek be semmilyen adminisztratív felvételi korlátozást, és teremtsék meg széles körben a minőségi gimnáziumi képzés és szakképzés feltételeit, hogy minden gyerek a számára leginkább megfelelőt választhassa - szabadon!
Tapasztalatok, vélemények:
Irtózatosan silány minőségű oktatásban részesül a lányom. Az intézményt és a pedagógusokat minősíti a kompetenciamérés, nem a gyermekem! Ezzel az életét tehetik tönkre! Nem választhatunk magán iskolát, pedagógust sem, nem tanítják a gyerekeket semmire, csak amit kötelező, azt ledarálják nekik. Nem is jogos az osztályzás maga sem!!! Nemhogy a kompetenciamérés eredményének osztályzása! Szülő, Pest megye |
Így is a gyerekek rendkívüli módon túl vannak terhelve már egészen alsó osztályoktól kezdve, miért kell még egy lappatal rátenni. Rengeteg a tanulási nehézségekkel küzdő család, inkább azzal kellene foglalkozni, az oktatás színvonalának növelése mellett Szülő, Pest megye |
Azt gondolom, hogy eléggé meg vannak terhelve a diákok és a pedagógusok is, nem kellene ezt erőltetni, ráadásul ilyen hirtelen dönteni erről, mindenképpen felelőtlenség. A jövőjükkel játszani és ostobaság is. Hozzák nyilvánosságra az eredményeket!!! Szülő, Komárom-Esztergom megye |
Ne osztályozzák a kompetencia mérést!!! A hátteret kellene biztosítani az oktatási intézményekben, hogy a jövő nemzedéke ki tudjon " nevelődni", nem pedig ennek az esélyétől is megfosztani. Szülő, Csongrád-Csanád megye |
Elég nyomasztó már így is manapság diáknak lenni. NEm kellenek az újabb érelmetlen terhek! Szülő, Budapest |
Az email címeket bizalmasan kezeljük, értesítéseinkről bármikor leiratkozhat. Részletes adatvédelmi tájékoztató itt.