Tiltakozunk az óvodákat és iskolákat sújtó rendszerszintű problémák ellen! Új törvényeket hoztak a pedagógusok jogállásáról, de eközben csak tűzoltás folyik, a valódi problémákat nem orvosolják! A tiltakozást a térképen elhelyezett felkiáltójelek és a 2023/24-es tanév tapasztalatairól szóló szöveges vélemények jelképezik, csatlakozni a lenti űrlap kitöltésével lehet.
A térképen a járásközpontokban elhelyezett tiltakozó felikáltójelekre kattintva olvashatóak a szöveges vélemények. Minél többen fejezzük ki tiltakozásunkat, annál erősebben képviseljük a gyermekek érdekeit!
Csatlakozzon az alábbi rövid anonim űrlap kitöltésével! Röviden írja le, hogy az idei (2023/24-es) tanévtől milyen problémákat tapasztal, melyek a szülőket, pedagógusokat és végső soron a gyerekeket sújtják! Kérjük, hogy konkrétumokat is említsen, mert így lesz a többiek számára érthető a probléma. A csatlakozás után tiltakozásunk jeleként még egy piros felkiáltójel meg fog jelenni a térképen.
Szószóló a magyar közoktatásért
A kormányzat nem biztosítja a feltételeket gyermekeink minőségi oktatához! Új törvényeket hoztak a pedagógusok jogállásáról, de eközben csak tűzoltás folyik, a valódi problémákat nem orvosolják! A pedagógusok anyagi és szakmai megbecsültsége csapnivaló, a pedagógushiány drámai mértékű, fiatalok alig jönnek. Egyre gyakrabban már nem is megfelelő szakképzettségű pedagógus van a gyerekekkel, sok a helyettesítés, az osztálylétszámok magasak, a gyerekekre nem jut elegendő figyelem a pedagógusok óriási leterheltsége miatt. Oktatási rendszerünk képtelen felkészíteni gyermekeinket a jövő kihívásaira.
A problémákat helyi szinten tapasztaljuk, de az okok az elmúlt évek szakmaiatlan kormányzati döntéseiben és mulasztásaiban gyökereznek. Nincs külön Oktatási Minisztérium, nincs hozzáértő miniszter, ehelyett a rendőrfőnökre bízták gyerekeink oktatását. A kormányzat érdemi szakmai párbeszéd helyett legfeljebb álegyeztetéseket folytat, a döntéseket pedagógiai szempontok helyett politikai és gazdasági szempontok alapján hozzák meg. Nem elég fontos gyermekeink, az ország jövője.
Miközben a kormányzat központosította az állami intézmények fenntartását, elvette az iskolák szakmai önállóságát. Az intézményeket távoli hivatalokból irányítják, ezzel nehezítik az önálló kezdeményezéseket és növelik a felesleges bürokráciát. A diákok túlterheltek, a gyerekeknek nem jut idejük élvezni gyermekkorukat. A tananyag központilag meghatározott, ezzel korlátozva a tanárok kreativitását és ellehetetlenítve a gyerekek valódi szükségleteinek figyelembevételét. A lemaradók, problémákkal küzdők nem kapnak elegendő segítséget sem az iskolákban és óvodákban, sem más gyermekvédelmi intézményekben, melyeket szintén sújt a szakemberhiány és túlterheltség, kiemelkedő tehetségeink pedig gyakran elvesznek a jövő számára a tehetséggondozás hiánya miatt.
Gyermekeink többet érdemelnek! Szülőként, pedagógusként, felelős állampolgárként fontos, hogy mindenki lássa: rendszerszintű változásra van szükség!
Tiltakozunk a szakmaiatlan kormányzás ellen! Elfogadhatatlannak tartjuk a pedagógusok, gyermekekért dolgozó szakemberek és segítőik szégyenletesen alacsony anyagi és szakmai megbecsülését! Szülőként és pedagógusként közösek az érdekeink, együtt vállalunk felelősséget közös jövőnkért. Gyermekeink minőségi oktatást érdemelnek, és ennek érdekében együtt kell cselekednünk!
Hallassuk a hangunkat, és beszéljünk a valódi problémákról, hiszen szenved a magyar oktatás, szenvednek a gyerekek!
Vélemények a már csatlakozott résztvevőktől Összesen 243 vélemény
Elvárt szülői hozzájárulást vezettek be a suliban, gyakorlatilag tandíjat, így próbálva túlélni a nehezedő pénzügyi helyzetet és próbálva megtartani az alulfizetett pedagógusokat. Másokkal beszélve ez nem egyedi történet, több állami és egyházi iskola is hasonló módon kezdi ezt a tanévet. Mi marad még az adókból finanszírozott közszolgáltatásokból?
Szülő, Pest megye, járás: Budakeszi
Budapest, Zugló, ha nem is a leggazdagabb, de nem megélhetési gondokkal küzdő környék. És az állami iskolát mégis mi, szülők tartjuk fent. Annyira nincs tanárhiány, hogy az alsó tagozatról 2 tanító hiányzik, nem is találtak a helyükre senkit a nyáron, egy nyugdíjba megy, tehát a félév vége előtt már 3 tanító fog hiányozni. Emiatt a negyedikesek nem tanulhatnak bontott csoportban angolt. Tehát 30 kisdiák ül az angolórán. Roppant hatékony. Nincs informatika tanár, emiatt nem lesz rajzszakkör, mert a rajztanár (szerintem informatika-rajz szakos, ezt nem tudom) tartja felsőben az informatikát is, így már nem kap óraszám keretet szakkör tartására. Pedig ő maga is úgy gondolja, hogy nagyon fontos lenne a gyerekeknek a rajz, a művészet. Ráadásul alapfokú művészeti iskola a mienk. Felvetődött, hogy béreljük ki a termet, megfizetjük a tanár idejét is, csak legyen rajzszakkör. De a tankerület olyan horribilis összeget mond a terembérletért - azért a tereméért, amit amúgy az iskola diákjai, tanárai nap mint nap használnak, hogy kérdés, érdemes-e. A státusztörvény miatt elmegy a könyvtáros is, így az iskolának nincs könyvtárosa, a gyerekek nem tudnak könyvet kölcsönözni, pedig sok új és jó könyv érkezett az elmúlt évben. Ha a szülők szeretnék kifesteni a tantermet maguk, mert már annyira lekoszlott, engedélyt kell kérniük a tankerülettől, akik a kérést a minisztériumnak továbbítják. A minisztérium pedig nagy kegyesen engedélyezi, hogy a szülő a saját pénzén, a saját szabadidejéből elvégezze az állam feladatát. Szükségessé vált a könyvtár terem és a néptánc terem megcserlésére, ehhez padló felújítás szükséges. A tankerület engedélyezte. De pénzt azt már nem ad. Az iskola alapítványa gyűjtse össze. Ugyanakkor a nyári táborokra, szakkörökre a terembérleti díjat szépen zsebre teszik. A gyerekek végtelenül leterheltek, a tanárok fáradtak, csak a szakmájuk szeretete viszi őket előre. Pintér Sándor szülőknek küldött levelétől meg ahogy megláttam, kinyílt a bicska a zsebemben.
Szülő, Budapest XIV. kerület
A megbecsültség egyik alappillére, hogy biztonságos legyen az épület. Nem felszereltségről van szó, hanem csak biztonságosságról. A felújítás sokadjára elmaradt, sőt, teljes stop beláthatatlan ideig.
Kiváló pedagógusok mennek el vagy küldi el őket a fenntartó. Ők a saját szakmai területükön maradnak, csak közelebb a lakhelyükhöz, versenyszférába mennek, vagy magasabb szinten tanítanak, megtehetik azt is a tudásuk és képzettségük alapján.
Elképesztő különbség van az egyszerű klik fenntartású vagy egyházi fenntartású iskolák finanszírozása között. Ez gyakorlatilag megkülönböztetés.
Szülő, Budapest III. kerület
A gyerekem iskolájából "csak" 3 pedagógus hiányzik, mert valahogy sikerült befoltozni a többi lyukat szeptember 1. előtt. A jobb sorsra érdemes épület rohad, épp csak olyan karbantartás történhetett, amire nem kellett pénzt kérni a fenntartótól (úgysem adtak volna). Eközben a tőlünk nem messze levő premontrei gimnázium kollektívája azzal veri a mellét, hogy állami (!!!) beruházásból a harmadik (!!!) tornacsarnokukat építik templommal megtámogatva. Az iskolakezdés totál káosz, mivel arányában sokkal több az óraadó, mint korábban, és ugye hozzájuk kell igazítani mindent, ráadásul a tanév rendjét is sikerült augusztus 24-én (!!!) megjelentetni. Amióta Pintér elvtárs rulez, így mennek a dolgok. Ja, nem. Nem mennek.
Szülő, Pest megye, járás: Aszód
A gyermekem középiskolai osztályában felmondott az osztályfőnök. 2 éve jár ebbe az intézménybe, de minden évben más matematika tanár van, egyelőre örülünk, hogy szakos tanár. A lányom panaszkodik az iskolai mellékhelyiségek állapotára és mennyiségére. A 10 perces szünetekben 100-150 lányra összesen 6 db WC jut. Folyamatos a sorban állás, késés az órák elejéről. egy tanteremben 36-an zsúfolódnak össze, nagyon meleg van, szellőztetni csak az ablaknál ülő diákok rovására lehet, akik vagy fáznak, vagy árnyékolás hiányában megsülnek a tanórán.
Szülő, Győr-Moson-Sopron megye, járás: Győr
SNI státuszú gyermekem heti két fejlesztésének időpontja még hírből sem ismert az iskolában, de sürgetik, hogy válasszunk 4.-5. testnevelést, de hogyan, ha nem tudjuk mikor van a fejlesztő?
Szülő, Békés megye, járás: Orosháza
A napköziben dolgozó pedagógusok a min. 20 órás munkájukért mindössze 10 órára kapnak munkabért. A hiányzó heti 14 órát délelőtt kell ledolgozniuk. Ha saját iskolájuk nem foglalkoztatja őket a délelőtti tanórákon, kirendelik őket más iskolába, vagy településre. A napközisek ezért felmondanak, elmennek, a nyugdíjasok nem jönnek vissza. A gyerekeknek nincs szakszerű délutáni foglalkozása.
Szülő, Pest megye, járás: Monor
Akkora a tanárhiány, hogy a nagyobbik gyermekem osztályának nem lesz napközis tanára, az elsősnek pedig a hét 5 napján 4 különböző tanító vagy ped.asszisztens felügyeli majd a napközit. Az évnyitón az igazgató azzal fogadta a csillogó szemű elsősöket, hogy nem elég, hogy nincs elég tanító, aki maradt, az is túlterhelt, másodállásban is dolgozik és a túlóráit sem fizetik ki, úgyhogy legyünk megértőek. Logopédiai felmérés idén nem lesz, nincs rá erőforrás. Gyógyped csak a “papírosoknak” lesz helyben, másra nincs erőforrás, lehet menni magánba vagy másik településre. Olyan tanár is taníthat, aki tavaly fizikailag bántalmazott egy gyermeket, mert ha őt is elküldenék, egy osztály osztályfőnök nélkül maradna. A szülők meg bízzanak abban, hogy többet ilyen nem fordul elő. Már első nap idegesek, feszültek voltak a tanárok, ez egy időzített bomba, amin ülünk és nem tehetünk semmit. Borzalmas, elkeserítő, balkáni helyzet van. Magyarország hátra megy, nem előre, és teljes gázzal.
Szülő, Pest megye, járás: Szigetszentmiklós
A másodikos fiamnak egy tanító tartja valamennyi óráját, mert a másik tanító felmondott, pótolni eddig nem sikerült. Kivetelt képez ez alól a testnevelés, azt rábízták egy idős, nyugdíjaskorú tanító nénire - ma az egész testnevelés órán ujj és kéztornát végeztek a gyerekek:)
Napközi nincs. Nincs, aki délután felügyelje a gyerekeket, úgyhogy mennek haza tanítas után.
Az iskola pézt szed wc papírra és zsebkendőre, de mivel így sincs ezekből elég, még minden oszralyba vinni is kell ezekből.
Hétvégén mi, szülők megyünk festeni a tantermet, olyan ocsmány, és nincs, aki kifesse.
Szülő, Budapest XX. kerület
Két tannyelvű Gimnáziumban fizika szakos tanár helyett a magyar tanárra bízták a fizika oktatást, mely tantárgyból emelt szintű érettségi szükséges pl. orvosi egyetemi felvételihez. Szerb anyanyelvű , magyarul nem tudó tanár, -aki egyáltalán nincs tisztában az érettségi követelményekkel- oktatja majd a történelmet angol "konyhanyelven", mely tantárgy pedig a jogi egyetemhez kell emelt szinten.
Szülő, Veszprém megye, járás: Balatonalmádi
Pedagógus vagyok, aki évtizedekkel ezelőtt szerzett diplomát, mesteri fokozatot, de soha nem dolgozott a szakmában. Már akkor is tarthatatlannak tűnt a pedagógus helyzete, azóta egyenesen reménytelenné vált. Amit látni kell: a jelenlegi helyzet még hosszú évekig húzható azzal, hogy egyre képzetlenebb, vagy idős pedagógusokat rángatnak be/vissza a rendszerbe. Azonban eközben a minőségi tanárképzés megszűnik, és ha évek múltán az aktuális döntéshozók rádöbbennek, hogy ennek nem lesz jó vége, akkor attól kezdve minimum 10 évre lesz szükség, hogy a pedagógusképzést helyreállítsák, és további 20 évre, hogy minőségi képzésben részesült diákok hagyják el az iskolát. Nem hiszem, hogy Magyarország megengedhet magának a jelenlegin felül 30 év lemaradást. Ma Magyarország egy kis ország Európában. A legjobb úton haladunk, hogy jelentéktelen országgá váljunk Európában.
Pedagógus, Vas megye, járás: Szombathely
Délutános tanító nincs. A tankönyvek minősége gyenge. Külön vicces az úgynevezett Digitális kultúra tankönyv, ahol nem sikerült egy grafikust kifizetni, ehelyett mindenféle, 90-es évek szórólapjait idéző képanyag az illusztráció. A tananyag elavult. Alsó osztályban osztályfőnök váltás, mindkét gyereknél.
Szülő, Pest megye, járás: Gödöllő
Matematika Tanár hiánnyal indua az év!
Szülő, Somogy megye, járás: Fonyód
Nincsenek csoportbontások, mert nincs tanár - nyelv, matematika, informatika.... Nincs órarend, mert még nem tudni ki mond fel... Oktatási rendszerünk alapvető hibája, hogy minden pont ellenkezőleg van mint kellene. Pedagógusokat megbecsülni, megfizetni és támogatni kellene - hogy legyen gyermekeinknek esélye.
Szülő, Budapest IX. kerület
Hatodikos gyermekemnek a matematikát, technikát, etikát pedagógiai asszisztens, a magyart és éneket másodéves magyar szakos egyetemista tanítja. Nyelvet nem csoportbontásban tanulnak. Mindez tavaly is ugyanígy volt.
Szülő, Budapest IX. kerület
Minden ígéret ellenére 2023. november 1-től nem fogok fizetésemelést kapni, mivel az idősebb generációhoz tartozom. Ugyanakkor a kötelező óráim számát (osztályfőnök és mesterpedagógus fokozatba sorolt szakértő vagyok) 17-ről 19-re emelték már szeptember 1-től, emiatt heti 2, havi kb. 9 túlórát sprórolt meg az állam, kb. 36.000 Ft összegben rajtam. El vagyok keseredve! Béremelés nuku, helyette több munka!
Pedagógus, Budapest XI. kerület
Szülői oldalról lassan a fenntartó szerepébe kerülünk. Termet kell festeni, mert a tankerület nem ad rá pénzt, mosdót javítani, mert a tanker nem ad pénzt, eszközöket bevinni,bedani,megvenni mert nincs rá keret. Délután 4-kor elvinni gyereket,mert nem megoldott a felügyelet, habár Pintér úr frissen ropogósan kiadott levelében este 6-ig kellene biztosítani a gyermek elhelyezést. Mindemellett aggódni, hogy vajon ki fog még elmenni a tanárok közül és mi lesz így a gyerekekkel. Nonszensz az egész. ( és ez egy remek hírű iskola országos szinten)
Szülő, Budapest VIII. kerület
Nagyon sok iskolában üres álláshelyek vannak és ezeket az órákat előzetes képzés nélküli emberek tartják (sőt van ahol diákok). Csak a legelszántabb, leghivatastudatosabb pedagógusok maradtak a pályán, de ők kevesek ahhoz, hogy az oktatás minőségi színvonalát megőrizzék! Az oktatás területén dolgozók megbecsülése nem pusztán pénz kérdése. Sajnos a társadalmi megbecsülés és elismerés is súlyos károkat szenvedett az elmúlt évek során😡
Szülő, Komárom-Esztergom megye, járás: Tatabánya
Felháborító, hogy olyan ember tart angol órát akinek nincs tanár végzetsége. Mint kiderült csak az igazgatónő barátnője. De már tavaly is 18 fős osztályból 12 gyereket megbuktatott. Köztük volt olyan fiú is aki a többi tanárnak fordított ha külföldi diák érkezett. Az én lányom is megbukott nála úgy, hogy középfokú angol vizsgára készül, és eddig ösztöndíjas volt a lányom amit elbuktunk egy képzetlen tanár miatt. Hozzá teszem a gyereket nagyon megviselte lelkileg az igazságtalanság. Mi a tanárok miatt elhagytuk ezt az iskolát. Sokat elnéztünk az előző évben. Meg vannak az emailek, hogy vigyük a gyerekeket magántanárhoz nekik nincs idejük tanítani a gyerekeket. És ez csak nagyon kevés dolog rengeteg problémákból, amit a tankerület felé is jeleztünk. Sajnos nem jártunk sehol sikerrel.Borzalmas ami folyik abban az iskolában.
Szülő, Budapest III. kerület
Én kiléptem a közoktatásból, lemondtam 43 év után, amint elfogadták a státusztörvényt. No meg az előtte zajló arculcsapásokért!
Pedagógus, Zala megye, járás: Nagykanizsa
Általános iskolába jár mindkét gyermekem. A nagyobbik most kezdte a 2. osztályt, jelenleg nincs tanterme. Az iskolánk nagyon rossz állapotban van, évek óta ígérik, hogy kapunk új iskolát. Eddig is volt 2 konténerünk, de a felújítás és az új iskola helyett plusz 2 konténert ígértek, ami persze nem érkezett meg. Így most ki tudja meddig 2 osztály, a 2/B és 2/C ideiglenesen a régi művelődési házban kényszerül tanulni. Reggel és délben busszal viszik őket oda a suliból.
Szülő, Pest megye, járás: Monor
Általános iskola alsó: Tavasszal összeírta az olaszt tanítani akaró tanárnő, ki akar nála tanulni. Most szembesültünk vele, hogy felmondott. Az egyik alsós napközis tanárt kirúgták júniusban, most napközis tanárt keres az iskola.
Szülő, Vas megye, járás: Szombathely
Harmadikos általánosba járó gyermekünk iskolájából (a hírek szerint) 10 tanár mondott fel a nyáron. Nem ismerjük a tanári kar összlétszámát, de 10 szakember hiánya elég jelentős egy kisebb közösségben.
Ennek megfelelő van is káosz az iskolában, az étkeztetésben is, ezt nagyon jól érezni. Már annak, aki odafigyel - hiszen sokan vannak olyan szülők is, akinek mindíg minden jó és minden szép... Ideiglenes órarendünk van, pár napra adta meg az osztályfőnök pénteken, tehát ez sem készült el időben.
Más.
Az osztályfőnök sem az évnyitó utáni órákon, sem ma meg sem kérdezte a gyerekektől, hogy mivel telt a nyár, merre jártak, van-e érdekes történetük? esetleg kicsit beszélgessünk erről? Három oldalas felmérést viszont ma már írtak, magyar nyelvtanból...
Kicsit olyan érzésem van, hogy a nagy kapkodásban a gyerek, mint emberi lény már nem is szerepel néhány tanárnál, csak a leadandó anyag a fontos, amit bele kell verni a fejükbe.
Mi lesz így a gyerekeinkkel? A jövőjükkel? 😳
Szülő, Pest megye, járás: Szigetszentmiklós
A Kréta rendszerben 12-es, érettségi előtt álló gyerekemnél 5 tantárgyat is "betöltetlen álláshely" nevű virtuális alkalmazott oktat. Ennél még egy "igazi" AI is jobb lenne...
Szülő, Pest megye, járás: Szigetszentmiklós
1. Pintèr Sándor "üdvözlő" levele. Működjek együtt a tanár vèlemènyèvel??? A lányom közèpiskolája tavaly konkrètan abúzálta a lányomat lelkileg, folyamatos a lehúzás. 2. Tanárhiány!!! 3. 12.osztály, szakma. Egy nap gyakorlat annyi nem volt eddig. Idei èv: iskola, majd írásbeli első körös (már ez a 2 év èrettsègi is nonszensz) èrettsègi, GYAKORLAT, majd szóbeli. Ezt mègis ki találta ki?????? Írásbeli után talán tanulni kène a szóbelire, nem gyakorlat ès mellette tanulás! Komolyan mondom, hogy vèrlázító! 4. Szeretnèm, ha általános iskolában (2 gyerekem jár) a tanár választhatna tankönyveket. Igazából annak is örülnèk, ha minősègibb lenne! 5. NE hirdessèk ingyenesnek azt, amit èv vègèn le KELL adni (tankönyv)! Mocskos, telefirkált, penèszes, gusztustalan nèmelyik! Arról nem beszèlve, hogy nem vègeznek a tananyaggal, mert nehèz, emèszthetetlen, leadja èv vègèn, a következő èvben miből tanuljon? Hogy kèszüljön vizsgára, èrettsègire az elmúlt èvek anyagaiból???? Tudnám mèg sorolni, de az már nem tűr nyomdafestèket! Inkompetens, egyeduralom, ami itt megy, ez nem oktatás már ès a vègső pont a státusztörvèny erre!!!!! Javasolnám a tanárokat, szülőket, diákokat meghallani, nem a saját fejük után menni, mert NEM JÓ az IRÁNY NER lovagok!!!!
Szülő, Fejér megye, járás: Dunaújváros
Nincs még órarend de magas óraszámmal riogatnak 4. osztályos gyerekeket. Tanárok elmentek akik maradtak közöttük osztanak szét mindent ingyen kell végezniük a munkát. Az épület omladozik ott tanulnak a gyerekek, hát igen nem stadion nem újítják. Nincs takarító koszos minden. Szülőnek kell mindent megvenni és bevinni vagy beküldeni fő az ingyen oktatás. A tanárok fizetése nem hogy javult hanem maximálták magyarul ha új ember megy oda kereshet többet de aki mondjuk már 20 éve tanít nem kaphat annyit mint egy újonc. Feszültség feszültség hátán szülőkben és tanárokban is és ez a gyerekekre is ráteszi a hatásait.
Szülő, Pest megye, járás: Vác
A kisebbik fiam most lesz elsős. A tanítónéni panaszkodott hogy túl sok a tananyag, főleg egy elsősnek, így erőn felül le fogják terhelni a gyerekeket! Ezen kívül, a legjobb minőségű matekkönyv beszerzését magán úton kell beszerezni, mivel a tankerület nem engedélyezi annak a beszerzését központilag! Szeretném ha a fiaimat a jövőre, és nem szolgalelküségre nevelnék a magyar állami iskolákban!
Szülő, Győr-Moson-Sopron megye, járás: Sopron
Átgondolatlan órarend, lelkiismeretlen tanárok akik lehúzzák a többieket. Sokszor felkészületlenül jönnek a tanárok! az órákra, a szinvonalról nem is beszélve. Osztályfőnök az osztályfőnöki részből nagyjából a pótlék elfogadását teljesíti pl nem szervez több napos kirándulást pedig a gyerekek igénylik (és saját maguk le is szerveznék). Órarendben gond nélkül raknak érettségiző osztálynak 9. órába magyarórát (míg pl testnevelés egy sincs 7. után...), "elfelejtik" az ebédszünetet miközben 8 órája van a gyereknek aznap.
Szülő, Fejér megye, járás: Székesfehérvár
Gyerekem iskolájában eddig mindig volt pedagógiai asszisztens, aki nagyrészt az elsősöket segítette a tanórákon, de dolgozott másik alsós osztályokban is. Az iskola most nyitott egy óvodát is, ahova ezt az embert áthelyezték. Most megy elsőben a kis gyerekem, akinek vannak gondjai az odagigyeléssel,de senki nem lesz mellette. Érthető, hogy a tanító nem tud majd mellette ülni, ezért örültem, mikor meghallottam, hogy van segítség. Most fel vagyok háborodva, hogy ezt az asszisztenst, akit ismerek is, eltávolították, pedig több, mint 10 éve ezt csinálja. Ha felvettek volna az oviba egy 4 órás dolgozót, lehet, megoldották volna. Miért kell ennyire spórolni a gyerekeink rovására??????
Szülő, Fejér megye, járás: Dunaújváros
A Kréta órarendje felkerült, melyben tökéletes órabeosztás mögött a tanár neve helyén: Betöltetlen álláshely szerepel. Ennyit arról, hogy van elég tanár. (ez a fő tantárgya a szakon, ha ez nincs, járhatna általános gimnáziumba is)
Szülő, Csongrád-Csanád megye, járás: Szeged
Nem lehetnek csoportbontások. Az eddigi tantárgyakból (matematika, magyar) nem engedélyeznek bontást a gyerekeimnél a magas tanulói létszám ellenére sem.
Az iskola már beütemezett bővítését is lefújták. A meglévőkhöz további konténerekkel akarják orvosolni a tanterem hiányt. Természetesen ezt nem a tanév kezdésre oldották meg. Helyhiány miatt a 6-7-8. osztályok felváltva járnak iskolába nem tudni mennyi ideig. Azok az osztályok, amelyek éppen otthon maradnak online kapnak feladatokat. A váci Radnótiban a matematika oktatást felső tagozaton úgy lehetett megoldani, hogy az egyik tanító tanít fel. Így ő természetesen kiesik a tanítói feladatokból. A tanító hiány pótlására nyugdíjas pedagógust hívtak vissza, de a tankerületi központ nem hagyta jóvá. A többi tanító között osztják szét a feladatokat ingyenmunkában. Felső tagozat ének oktatását nem szakos tanároknak osztották szét.
Szülő, pedagógus, Pest megye, járás: Vác
Magyar szakos fogja tartani a fizika órákat
Szülő, Bács-Kiskun megye, járás: Kiskunhalas
Az új NAt - os tankönyvek használhatatlanok.A matematika-fizika tanárunk okt.31-ig dolgozik utána nem vállalta ezekkel a feltételekkel a tanítást.Másik fizikatanár nincs jelenleg.Egyre kevesebb nevelő van egyre magasabb óraszámban a bérek változatlan.Ügyelet helyettesítés ingyen.
Szülő, Békés megye, járás: Orosháza
Hiány a következőkben: iskolatitkár, pedagógiai asszisztens, tanár, takarító, konyhai alkalmazott. Értelmetlen többletfeladatok diáknak, tanárnak. Információáramlás lassú, és csak " szolgálati úthoz" kötött. A minőségi oktatáshoz több tárgyi dolog és infrastruktúra hiányzik. Idősödő és elnőiesedett pedagógustársadalom, alig akad 25- 40 közötti...
Pedagógus, Pest megye, járás: Vác
Az egész nyarat is végig tanultuk magántanárral mert nem tudta a hetedikes tananyagot, mivel a tanár közölte nincs ideje tanítani. Tisztelet annak a 2 tanárnak akik megtartották az órákat. És most a 8. osztályt új iskolába kezdtük mivel szétbontották az osztályt. Egyedüli lányként egy problémás 8 fiú közé. A kisebbikkel semmit nem foglalkoztak így ő is új iskolába kezdett. Sajnos nagyon rossz tapasztalatokat szereztünk reménnyel telve idultunk most az újnak.
Szülő, Budapest III. kerület
A szükségestől magasabb tanulói óraszámok, túlterhelt diákok és tanárok. Az iskolák számára utolsó pillanatban jönnek az utasítások. Minden évben változtatnak valamin, sokszor rossz irányban. Iskolánkban sok a túlóra, de a túlórapénz kevesebb...Ha hétvégén vagy estébe nyúlóan ( színház Bp- en) kirándulásra visszük a tanulókat, azért nem fizetnek semmit. Elvették a könyvpénzt, ruhapénzt, színházpénzt, adójóváírást. Az iskola felújításra szorul, de erre nincs pénz...
Pedagógus, Pest megye, járás: Vác
Elit gimnázium vagyunk, így "csak" két informatikatanár hiányzik, illetve a matematika fakultáció eggyel kevesebb csoporttal (így nagyobb csoportlétszámmal) indulhatott el.A tanév végén 4 kolléga állt fel, hárman elhagyták a közoktatást. Azt érezzük, hogy elkeseredetten küzdünk évek óta a tanítványaink érdekében, a helyzet viszont nem lett jobb, hanem sokkal rosszabb.Mindenki reményvesztett és halálosan fáradt. A legelkeserítőbb a cinikus, hazug, ellenünk uszító kormányzati kommunikáció. folyamatosan kétségbe vonják a szakmai hozzáértésünket, a tisztességünket.
Pedagógus, Budapest XII. kerület
Egy januártól érvénybe lépő törvényt figyelembe véve szeptemberben nyilatkoznom kell, hogy hozzàjárulok-e a státuszom megváltoztatásához. Egy olyan törvényről van szó, amely csak ígéret, nem lesz béralku, mint a szakképzésben.
A státusztörvény miatt az igazgató azt hiszi, mindent megtehet. Már most írja a rossz pontokat. 3 nap alatt 5 kolléga mondott föl. A helyettesítéseket kötelező benntartózkodással oldják meg. Egy tanár dolgozzon kettő helyett. Az se baj, ha nem szakos. A festőművész informatikát fog tanítani. Az értekezleten jelezte a vezető, hogy fontos a piaci igény, ezért ma egy magyar nyelv és irodalom tanár nem értékes, annak nem kell magas fizetés, az informatikát viszont meg kell fizetni és az igényeihez igazítani az órarendet. Ez még csak a kezdet. A diákok ma jönnek. A hangulat sajnos nagyon rossz a tantestületben.
Szülő, pedagógus, Budapest XIX. kerület
Augusztus végén megint elromlott a fénymásolónk. Évek óta hetente, kéthetente vannak problémák. Ahogy hallom ismerős, máshol tanító kollegáktól, ez több iskolában is rendszeresen előfordul. 1 özönvíz előtti fénymásoló/nyomtató működik 30-50 pedagógusra. Szerencse, hogy vettünk 17.000 nem használt lélegeztetőgépet!
Legalább 3-4 nyugdíjast kellett visszahívni, alkalmazni a "nem létező tanárhiány" miatt. Ehhez jön, hogy előző tanévben többen felmondtak, de csak egyiküket tudtuk pótolni egy fiatal kollegával. Nagyjából 2-3 ember fog felmondani szeptember 15-ével. Legalábbis ennyien be merik vallani. A maradók többsége szomorú, elkeseredett (főleg az idősebb generáció, akik nem tudják elképzelni magukat a munkaerőpiacon.)
Néhány kolléga megpróbál örülni a helyzetnek, azt mondják van, ami jobb lett, azt a kevés rosszat majd valahogy elviseljük. Igyekszem kerülni őket.
A szülők és diákok is nyugtalanok voltak a nyáron. Ha pedagógussal találkoztak, majdnem mindig elhangzott, hogy "ugye nem mondd fel/ugye lesz még idén"?
Véleményem szerint országszerte több tízezer, talán százezer embert érint a nyugtalanság, a bizonytalanság. Nem csak a felmondó pedagógusok tartják rossznak a státusztörvényt (születéskori nevén bosszútörvényt). Sok pedagógus igenis fél a retorzióktól, amiért sztrájkolni, tüntetni mert. Többen kifogásolják, hogy nem lehet majd kritizálni az oktatási rendszert (ha megteszed, jogalapot ad a kirúgásodra), közben a túlfizetett képviselők azt mondhatják, minden rendben, senki nem tiltakozik. Ez a cinizmus legalább egy volt kollegámat győzte meg a távozásról. Azóta sem tudtuk pótolni.
A 24 óra kötelező és a 14 fős csoportok is felemás, de nincs elég karakterem levezetni. Majd máskor. Tartsatok ki!
Pedagógus, Budapest III. kerület
Délutános pedagógus nélkül indul az év, ami nem csak a napközi miatt lenne fontos, hanem a tanulmányi kirándulások egy pedagógussal nem megvalósíthatóak, minden az osztályt érintő teendő az osztályfőnökre hárul. Udvart a szülők takarították, mert a gondnok alkalmatlan!!!
Szülő, Pest megye, járás: Pilisvörösvár
Nem vagyok megelégedve a pedagógusok munkájával; bár elvileg az iskolában van megfelelő képesítésű pedagógus, és egyes tárgyakból színvonalas az oktatás, más tárgyaknál inkább azt érzem, hogy a tanár éppenhogy csak elvégzi elvileg amit kell, de a gyerekek érdeklődését nem érinti meg. Bár egy neves iskoláról van szó, mintha még náluk is problémát jelentene, hogy megfelelő minőségi oktatást, színvonalas pedagógust találjanak.
Segíts, hogy minél többekhez eljuttassuk a Szószóló üzeneteit! A sokmilliárdos támogatással működő propaganda azt terjeszti, hogy a magyar közoktatásban nincsenek gondok, és sajnos sokan ezt el is hiszik. A Szülői Hang most szembeszáll a tudatlansággal: most akár kisebb összegű adománnyal is sokat tehetsz azért, hogy többezer honfitársunknak megmutassuk a magyar közoktatás valódi arcát.
Közösségünk aktív segítséget nyújt a mindennapi problémákban, emellett kitartással, összefogással és a szülő-pedagógus együttműködés jobbításával előrelépünk az országos ügyekben is. Segítő anyagokat, állásfoglalásokat és felméréseket teszünk közzé, hogy felépítsük a közoktatás ügye mögötti társadalmi támogatottságot. 2016-os indulásunk óta a következő platformokat építettük fel:
Közösségi csoport
Segítő, érdekvédő csoport, ahol feltehetjük kérdéseinket, megoszthatjuk véleményünket. Támogatjuk egymást szülőként és pedagógusként, és közösen állunk ki érdekeink mellett.
Facebook oldal
Nyilvános facebook oldalunkon tudatosíjuk a gyermekeink jövőjét veszélyeztető társadalmi problémákat, kiállunk a szülőket és gyermekeink jövőjét, a magyar társadalmat érintő fontos közügyek érdekében, és közzétesszük a szülők számára hasznos információkat, tudnivalókat.
Email hírlevelünk röviden hírt ad aktuális akcióinkról, felhívásainkról, tudnivalókról, állásfoglalásainkról.
Instagram
Instagram oldalunkon is közreadjuk a szülőket érintő legfontosabb aktuális híreinket.
Szülői szókimondó
A Szülői Szókimondó teret ad a véleménynyilvánításra és személyes párbeszédre, vitára; itt a másképp gondolkodók álláspontját is megismerhetjük.
Szószóló a közoktatásért
A Szószóló online felületén biztonságos, anonim módon tesszük közzé a közoktatásban szerzett személyes tapasztalatokat és problémákat, hogy ezeket mindenki megismerje.
Szülői tudásbázis
A Szülői tudásbázisban a közoktatással kapcsolatos, szülők számára hasznos tudnivalókat gyűjtjük.
Plusz egy év óvoda
Közösségi csoportunk gyakorlati segítséget nyújt abban, hogy minden érintett szülő tudatosan dönthessen a további egy év óvoda kérvényezésével kapcsolatban és szakmai támogatással vezeti végig a családokat a gyakran stresszes folyamaton.
Média
Médiamegjelenések: képviseljük a szülői érdekeket a sajtóban és teret adunk a szülői megszólalásoknak.
Petíció
Petíciók: segítünk kihangosítani a szülői véleményeket és képviselni a gyerekek jogait és érdekeit.
Szakember-adatbázis
Szakemberek adatbázisa: segítünk a szülőknek és a szakembereknek, vállalkozásoknak, szervezeteknek, hogy egymásra találjanak.
Maradjunk kapcsolatban! Hírlevél feliratkozás:
Az email címeket bizalmasan kezeljük, értesítéseinkről bármikor leiratkozhat. Részletes adatvédelmi tájékoztató itt.
Szülői Hang
Nagy figyelmet fordítunk a személyes adatok védelmére. Részletes adatvédelmi tájékoztatónkat itt olvashatja. A legtöbb weboldalhoz hasonlóan mi is használunk sütiket.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.