Tiltakozunk az óvodákat és iskolákat sújtó rendszerszintű problémák ellen! Új törvényeket hoztak a pedagógusok jogállásáról, de eközben csak tűzoltás folyik, a valódi problémákat nem orvosolják! A tiltakozást a térképen elhelyezett felkiáltójelek és a 2023/24-es tanév tapasztalatairól szóló szöveges vélemények jelképezik, csatlakozni a lenti űrlap kitöltésével lehet.
A térképen a járásközpontokban elhelyezett tiltakozó felikáltójelekre kattintva olvashatóak a szöveges vélemények. Minél többen fejezzük ki tiltakozásunkat, annál erősebben képviseljük a gyermekek érdekeit!
Csatlakozzon az alábbi rövid anonim űrlap kitöltésével! Röviden írja le, hogy az idei (2023/24-es) tanévtől milyen problémákat tapasztal, melyek a szülőket, pedagógusokat és végső soron a gyerekeket sújtják! Kérjük, hogy konkrétumokat is említsen, mert így lesz a többiek számára érthető a probléma. A csatlakozás után tiltakozásunk jeleként még egy piros felkiáltójel meg fog jelenni a térképen.
Szószóló a magyar közoktatásért
A kormányzat nem biztosítja a feltételeket gyermekeink minőségi oktatához! Új törvényeket hoztak a pedagógusok jogállásáról, de eközben csak tűzoltás folyik, a valódi problémákat nem orvosolják! A pedagógusok anyagi és szakmai megbecsültsége csapnivaló, a pedagógushiány drámai mértékű, fiatalok alig jönnek. Egyre gyakrabban már nem is megfelelő szakképzettségű pedagógus van a gyerekekkel, sok a helyettesítés, az osztálylétszámok magasak, a gyerekekre nem jut elegendő figyelem a pedagógusok óriási leterheltsége miatt. Oktatási rendszerünk képtelen felkészíteni gyermekeinket a jövő kihívásaira.
A problémákat helyi szinten tapasztaljuk, de az okok az elmúlt évek szakmaiatlan kormányzati döntéseiben és mulasztásaiban gyökereznek. Nincs külön Oktatási Minisztérium, nincs hozzáértő miniszter, ehelyett a rendőrfőnökre bízták gyerekeink oktatását. A kormányzat érdemi szakmai párbeszéd helyett legfeljebb álegyeztetéseket folytat, a döntéseket pedagógiai szempontok helyett politikai és gazdasági szempontok alapján hozzák meg. Nem elég fontos gyermekeink, az ország jövője.
Miközben a kormányzat központosította az állami intézmények fenntartását, elvette az iskolák szakmai önállóságát. Az intézményeket távoli hivatalokból irányítják, ezzel nehezítik az önálló kezdeményezéseket és növelik a felesleges bürokráciát. A diákok túlterheltek, a gyerekeknek nem jut idejük élvezni gyermekkorukat. A tananyag központilag meghatározott, ezzel korlátozva a tanárok kreativitását és ellehetetlenítve a gyerekek valódi szükségleteinek figyelembevételét. A lemaradók, problémákkal küzdők nem kapnak elegendő segítséget sem az iskolákban és óvodákban, sem más gyermekvédelmi intézményekben, melyeket szintén sújt a szakemberhiány és túlterheltség, kiemelkedő tehetségeink pedig gyakran elvesznek a jövő számára a tehetséggondozás hiánya miatt.
Gyermekeink többet érdemelnek! Szülőként, pedagógusként, felelős állampolgárként fontos, hogy mindenki lássa: rendszerszintű változásra van szükség!
Tiltakozunk a szakmaiatlan kormányzás ellen! Elfogadhatatlannak tartjuk a pedagógusok, gyermekekért dolgozó szakemberek és segítőik szégyenletesen alacsony anyagi és szakmai megbecsülését! Szülőként és pedagógusként közösek az érdekeink, együtt vállalunk felelősséget közös jövőnkért. Gyermekeink minőségi oktatást érdemelnek, és ennek érdekében együtt kell cselekednünk!
Hallassuk a hangunkat, és beszéljünk a valódi problémákról, hiszen szenved a magyar oktatás, szenvednek a gyerekek!
Vélemények a már csatlakozott résztvevőktől Összesen 243 vélemény
Az iskolába alapvető higiéniai szereket kérnek a szülőktől - melyik osztály szülői munkaközössége hogy oldja meg, változó. Gyermekeink komfortja miatt, persze hogy megoldjuk. Fénymásoló papírt kértek, vittünk, mert a tankerület nyomására vissza kell szorítani. Irgalmatlan sok és nehéz könyvet kell cipelni a gyerekeknek, és akkora a nyomás rajtuk a sok és eszement tananyag miatt, hogy kegyetlen. Miért nem lehet az ésszerűség határain belül kialakítani a tantervet? Miért kell honismereti tanulni (Nagy Magyarország térképpel) amikor így is napi 7-8 órájuk van! Felsős 6. osztályos gyerekről beszélünk! Megszűntek a csoportbontásban tartott foglalkozások! Kevesebb figyelem jut egy gyermekre! Ezen spórolnak! Tanáraink szerencsére a legjobbak közül valóak, de együttérzek Velük hogy ez a bérszínvonal, amin élniük kell az ország vezetése miatt, szégyenletes!
Szülő, Budapest XVIII. kerület
A gyerekek érdekeit egyáltalán nem képviseli a rendszer. A Pedagógust nem becsülik, a szülő lábtörlőnek tekint minket és megteheti, mert a vezető nem képviseli a gyerekeket, az intézményt és az ott dolgozókat. A felesleges papírmunka elveszi az időt a gyerekekkel kapcsolatos fontos dolgoktól. Elkeserítő! Ha lenne más lehetőségem, már nem lennék pedagógus, az biztos.
A lányom iskolájában 3 egyetemi hallgató is tanít: informatikát, matekot. A barátnője egy másik gimibe jár, ott már az előző tanévben is negyedéves egyetemisták tanítottak magyart, meg németet.
Szülő, Veszprém megye, járás: Veszprém
Van pedagógus hiány. Napköziben pedagógiai asszisztensek látják el a feladatot. Teljesen felháborít, hiszen nem mindenki képes átlátni azt a rendszert, amiben egy gyermeket fejleszteni kell a képességeinek megfelelően. Sem a tehetséggondozás sem a felzárkóztatás nem megoldott. Ha a nyugdíjas pedagógusok nem jönnének vissza dolgozni, összeomlana a rendszer. Elképzelhető, hogy ez is kevés lesz. Én még ennyi kiábrándult pedagógussal nem találkoztam. Borzasztó!
Pedagógus, Pest megye, járás: Érd
Kaposvár full fideszes vàros, mindenki függ milyen szintén a hatalomtól. Versenyszféra kb 0. Szar bérek. Kényszerhelyzetből adódó félelem és tanàcstalansàg. A mi iskolànk beceneve "versenyistàlló". Most szembesültubk azzal, hogy elvették a gyerekektôl az emelt nyelvi oszàlyban egy angolóràt és pedagogusvàltàs nagy volt. Nagy a szülői felhàborodàs.
Szülő, Somogy megye, járás: Kaposvár
Az iskolák elhanyagoltak, lepukkantak kívül-belül! A tantestület minden lehetséges módon megnehezíti, sőt ellehetetleníti az iskolák működését, a tanárok megbecsülését, a gyerekek értelmi, érzelmi fejlődését! Óriási a tanárhiány az általános iskolákban, és a felsőbb iskolákban is, így a gyerekek nemhogy megfelelő oktatást nem kapnak, de sokszor még megőrzésre sincs ember az iskolákban. Abból a pár pedagógusból, akik még állják a sarat, minden motívációt sikerült kiölni a státusztörvénnyel! Elkeserítő, siralmas ami az oktatással történik! A szülők egyre dühösebbek, hogy leginkább rajtuk, rajtunk és a gyerekeinken csattan az ostor!
Szülő, Budapest XIX. kerület
A tanórákat egy gyáli iskolában rendszeresen pedagógiai aszisztensek tartják. Ami egy Okj s képzés után bárki lehet. Minden szakmai rátermettséget nélkülözve. Nem tudnak helyesen írni, olvasni, nem tudnak egy alsós matek példát megoldani és ők tanítják a gyerekeket? Nevetséges vagy inkább siralmas.
Szülő, Pest megye, járás: Gyál
Az oktatási rendszerrel nagy probléma van. Tiltják az informatika tanítást. Nappali tagozaton a középiskolába ahova a fiam jár 9-10 osztályba heti 1 óra. Most 11. osztályba gépírás van heti 4 óra egyenlőre. Én esti suliba járok érettségire készűlök. Nekünk 2 hetenként fél órát engedélyeztek az informatikára, ezért csak papíron van óránk. Gyakorlatilag nincs, pedig szinte már minden szakmához szükség lenne rá.
Szülő, Bács-Kiskun megye, járás: Baja
Tavaly elsős gyerekem osztalyfőnöke a magánoktatásba távozott, de mi kivetelesen lehet jól jartunk ezzel, az eddigi 2 pedagógus helyett 3-an fognak foglalkozni velük, és az új tanár nagyon szimpatikus. az órarendje a gyerekeknek még nem fix, a tanáraik más osztalyokat is tanítanak. úgy néz ki, hogy emiatt az órarendjük nem lesz valami egyenletes, de erről még sajnos semmit nem tudunk. a Tanárok túlterheltségétől tartok, de attól nem szerencsére, hogy nem lesznekek órák megtartva. a többi szülő viszont nagyon nem érzi, hogy nem kéne plusz kirandulásokkal, extra ötletekkel fárasztani őket. Az iskolai pluszfeladatokat (festés) és az infrastruktúra pótlására miatti kéréseket a szülők zokszó nélkül megoldják, pedig szerintem közösen kéne reklamálni legalabb egyszer emiatt felsőbb szinteken. Az igazgatónk egy összetett mondatot nem képes felfogni sem, és leírni sem, rettenetes lehet mellette dolgozni. Az intézmény nem kommunikál megfelelően mindenkit érintő kérdésekben sem, a kommunikaciós csatornák nem működnek, az tud barmit is, aki ismeri az illetékeseket/jó pletykas ismerősei vannak.
Szülő, Budapest I. kerület
Érden és vonzáskörzetében nincs olyan iskola, aminek az alapító okiratában szerepel ugyan az autizmussal felvehető gyermek, de 1. vagy nem veszi fel, mert nem körzetes, vagy 2. felveszi, de kanyi gőze sincs arról, mit jelent az, hogy autizmus, a szakértői véleményben leírtakat pedig ezáltal biztosítani sem tudja. Általános az, hogy az autista gyermekeket egy kalap alá veszik az egyéb SNI kategóriás gyerekekkel, holott egy autizmussal élő gyermekkel merőben más hozzáállást kellene tanusítani, mint amit általánosságban megkapnak. Jellemző az, hogy büntetik a jutalommegvonás helyett, és mivel nem értik a reakciójukat egyes esetekben, pszichopatának és ön és közveszélyes gyereknek titulálják őket, és azon van mindegyik pedagógusnak hazudott tanár vagy igazgató, hogy a gyereket a lehető legrövidebb idő alatt eltávolítsák az intézményből, ha nem sikerül akkor pedig élnek a gyermekvédelmi jelzőrendszer adta lehetőségekkel, és mindenféle hazugságokkal jelentgetik a családsegítőnek. A tankerület, az oktatási hivatal, a klebelsberg központ és a BM sem tud mit tenni, csak pingpongoznak a segítségkérő leveleimre. Érdemi megoldás pedig nem születik, csak szükségmegoldás, ami egy az egyben diszkrimináció, emberi méltósághoz való jog csorbulása ésatöbbi... Mocskos egy világban élünk...
Szülő, Pest megye, járás: Érd
Az idei szeptemberre az iskolának nem maradt egyetlen angoltanára sem, a gyógypedagógusaink is elmentek az elmúlt időszakban (bár abból elvileg lesz egy új). Az angolórákon most a legjobb német tanárunk helyettesít, akinek még tart a felmondása ideje, de ő is el fog menni. Az órarend naponta változik alighanem a tanárhiány miatt. A szülők pánikolnak, azt tervezik, hogy viszik innen a gyerekeiket, de vajon hová viszik, sok fővárosi iskolákban még többen felmondtak. Pedig mondhatjuk, hogy két éve ez az iskola még kiváló volt, a legjobb gimnáziumokba is be tudtak jutni diákok, különórák nélkül. Most viszont mindenki arról beszél, hogy az iskolánk megállíthatatlanul elindult a lejtőn, a tanári közösség szétesőben van. A pletykák szerint a megmaradt jó nevű pedagógusok jelentős része azt tervezi, hogy ha végigviszi az osztályát, utána el fog menni.
Szülő, Pest megye, járás: Pilisvörösvár
Azon meg sem lepődünk, hogy a beígért nyelvi előkészítő órák elmaradnak, de ha majd egyszer mégis lesznek, akkor majd a matektanárnak kell megtartania...
Szülő, Veszprém megye, járás: Veszprém
Ez egy jó iskola, így sikerült (volna) pótolni a kieső pedagógusokat. Egy nappal iskolakezdés előtt felmondtak az új rajztanárnak és testnevelőnek. A tankerület nagyon sok órát vont el az iskolától, nincsenek csoportbontások, megszűnnek a szakkörök, elmaradnak a felvételi előkészítők. Nem szakosok tanítanak legalább háromféle tantárgyat, a szakos tanárok pedig nem csak a saját tantárgyaikat tanítják. Az informatikaterem gépeihez nem fog minden tanuló hozzáférni. Mindezt úgy, hogy megvan a gyereklétszám is, pedagógusokban sem lett volna hiány.
Szülő, Budapest XIX. kerület
A gyerekek érdekeit és életkori sajátosságait nem veszik figyelembe a törvényhozók. Magas óraszámok, felesleges tantárgyak, indokolatlan elvárások. Az integrált oktatás elbukott, nem működik, szakember és eszközhiány miatt a "normális" gyerekek tanuláshoz való joga sérül. A pedagógusok felháborító könyöradományt kapnak fizetés helyett, így nem csoda, ha kiégett, frusztrált, motiválatlan emberek maradnak a pályán.
Az iskola a feltétlenül szükséges felújításokat (elromlott kazán cseréje) is csak a szülők által támogatott alapítvány segítségével tudta kifizetni.
Szülő, Budapest V. kerület
Gyermekem még alsós, csak egy tanára van, az osztályfőnök. Ugye Ő sem dolgozhat reggeltől estig, így egy felsős tanár tart órákat. Kirándulni, színházba... stb nem mennek, mert a tanár egyedül nem válalja a 25 diákot.
Szülő, Budapest XIII. kerület
Leginkább a gyerekek leterheltsége aggaszt. Nagyon magasak az óraszámok. 7.óra után fél 3 ra érnek haza a gyerekek, s kezdődhet a vég nélküli házi feladat készítés, tanulás. Jó, ha 5 vagy 6 óra körül végeznek a feladataikkal. Semmi idejük nem marad hobbira, pihenésre. És akkor még nem beszéltünk azokról a diákokkal, akik edzésre, zeneiskolába stb. járnak.
Szülő, Vas megye, járás: Szombathely
Általános iskola 3. osztályban 1 tanítónéni van, a napközit felváltva oldják meg más tanítók tanárok, de leterheltek, mert más osztályokban is hasonló a helyzet. Eszközök már rég nem biztosítottak, osztálypénzből vesszük a sportszereket, a táblaszivacsot, újítgatjuk az omladozó termet. Évfolyamonként 3 osztály van, 8 osztályos általános iskola, 1 pici tesiterme van (nem osztható max egy osztály befogadására alkalmas) így jó esetben heti egyszer jut be minden osztály a tornaterembe. Az óvodában sem jobb a helyzet, az 5 éves kisfiamnak nem volt meg olyan éve, hogy változások nélkül kezdődött volba az óvoda, eddig 5 óvónő/ped. aszisztense volt.
Szülő, Budapest XVII. kerület
Felmondások, helyettesítési káosz, bizonytalanság amit már a gyermekeink is éreznek! Érzik rajtunk, érzik a környezetükön! Nem csak a pedagógusokat, minket is elárul a kormány, vegyétek már észre! Ma még azt mondod téged ez nem érint... És lehet aznap este olyan törvényt módositanak ami majd téged is fog!!!!!!
Szülő, Hajdú-Bihar megye, járás: Debrecen
Szorongok attól, hogy egyik gyerekem most gimnazista, a másik végzős általános iskolás. Óraadó tanàrokkal, àtirànyítàsokkal maszatoljàk el a problémàkat, holott az oktatás már összeomlott. Elavult, hibás (!), lexikàlis tudásra építő tananyag, végtelen iskolai napok, már év elején fáradt gyerekek és tanárok.
Szülő, Budapest XVIII. kerület
Nem iratkozott be a várt 28 gyerek, "csak" 24, így a tanker nem engedélyezte a csoportbontást az elsős osztályban. A suliba/ oviba nekünk kell évek óta a wc papírt, szappant stb-t vinni, nem beszélve nyomtató papírról, de volt olyan, hogy a nyomtatóba is a sulis szülőknek kellett összedobni a patront! Nyáron a szülőknek kellett kifesteni az ovis csoportszobákat. És egyáltalán nem érdekel, hogy régen is így volt, amikor a kormány nem győzi hangoztatni, hogy ez itt maga a kánaán ,de közben meg HOVA LETT A PÉNZ???
Szülő, Fejér megye, járás: Dunaújváros
Alsós gyerekeimnél két éven belül 8 dolgozó cserélődött. Új tanítót nem tudnak felvenni, így csak beugrósok vannak más osztályból, sokszor csak asszisztens. Ebéd után haza kell hoznunk őket, különben mennek az ömlesztett ügyeletbe. A tankönyv szégyen, a nem NAT-os kiadványok használatát megtiltották. A tananyag lexikális tudást szaporít, nem az életre készít fel. A gyerek ne érveljen, ne kutasson, ne kérdezzen, sőt ne is merjen megszólalni, kiállni magáért. A termet mi renováljuk, papírt, tisztítószert mi viszünk. Sajnálom a tanárokat és a gyerekeket is. :( Meddig megy ez így?
Szülő, Pest megye, járás: Budakeszi
Megszűntek a csoportbontások a tanárhiány miatt. Utazó tanárok járnak az iskolába, mert nincsen szaktanár. Aki maradt, az le van terhelve. A tankönyvek szarok. Egész litániát lehetne írni ezekről.
Szülő, Fejér megye, járás: Mór
Nincs tanár Pedagógiai asszisztens tanít, nincs szaktanár, Budapest XVI. Kerület
Szülő, Budapest XVI. kerület
Nincs elég tanár. Csoportbontás nincs nyelvből, informatikából. Cserébe a huszon x gyerekre van 15 számítógép illetve hely az informatika teremben. Az iskolába 8 éve visszük a wc-papírt, papírzsebkendőt, kéztörlőt, fénymásolópapírt, szappant. Arról nem szólva, hogy az igazgató alkalmatlan az iskolavezetésére, a pozíciót hű pártkatonaként kapja meg.
A gyerekem Zuglóban tanul, egy alapítványi iskolában. Csomó pénzt kifizetünk oktatásért, mégis fizika tanár néklül indult el a tanév...
Szülő, Budapest XIV. kerület
A pedagógusok hiányát helyettesítessel, online órákkal palastoljak. A tankönyvekről szót sem szólva.
Szülő, Békés megye, járás: Szarvas
Olyan tanár, akinek nincs végzettsége az adott tantárgyhoz, az tanítja.
Diák, Pest megye, járás: Gödöllő
Nálunk 7 (!) tanár hagyta el az iskolát, habár nagyjából ezt sikerült orvoslolni. Tornaterem felújítása évtizedek óta napirenden van, de a város tojik rá. Az órarend nem egész 2 hét alatt vagy négyszer lett újraírva, valamennyi nyelvórát utólag tartanak meg 7-8-9. órában, sok helyen értelmezhetetlen hogy kinek hol lenne órája, hogyan és mikor.
Az órarend egyáltalán nem kompatibilis a busz menetrendjével, olykor 30-40 percet kell pluszba üresen lehúzni
(bár ebben már a drágalátos Volánbusz is igen erősen ludas)
Diák, Jász-Nagykun-Szolnok megye, járás: Szolnok
Keddi órarendet hétfő este fél 8-kor tudtuk meg, ami még mindig nem fix, kb naponta változik. Az egyik felsős osztály pedagógus vagy akár takarító nélkül, felügyelet nélkül töltötték a matekórát, erről egyébként még talán most sem tud az intézményvezető. Ugyan a hetes elment a tanáriba, de ott kopogtatására nem jött válasz. Már most a második hétig több óra is elmaradt tanárhiány miatt. A tavalyi évben rendszeresen elmaradt a tömegsport, pedig akkor még heti 2x volt. Most valamilyen oknál fogva már csak heti 1x van, ha lesz egyáltalán. De azoktól, akik nem vesznek részt ebben, elvárják a heti 2x-i leigazolt testmozgást, ami már kész vicc. Felső tagozaton több tanító tart órákat, szaktanár helyett, mert az nincs elegendő. Ettől függetlenül noname tantárgykból tananyagot kell bebiflázni a gyerekeknek. Az énektanár fogalmazást irat házi feladatként a csángókról!!!!!! Mondja már meg valaki, hogy milyen alapon!
Komárom-Esztergom megye, járás: Esztergom
3.osztályban két olvasás, két nyelvtan és egy fogalmazás óra van. Ez szerintem egy ilyen életkorú gyereknek nagyon kevés. Van azonban heti 5 testnevelés, amihez nem biztosított a hely. Véleményem szerint két tesi elég lenne hetente, helyette a fennmaradó órákat el lehetne osztani nyelvtan, olvasás, környezetismereti órákra. Nekem az is furcsa, hogy az ének heti 2 óra, ugyanannyi, mint az olvasás, nyelvtan.
Szülő, Győr-Moson-Sopron megye, járás: Győr
Fejünk felett történő iskola átszervezések! Semmit se tudunk. Marad a folyosói pletyka, hogy mi lesz velünk és a másik két intézményben dolgozó kollégákkal!
Pedagógus, Heves megye, járás: Eger
Betegszoba közepén tátongó lyuk, több mint egy éve! Dugulás elhárítás miatt lett felverve! Elavult csatornarendszer!!!
Pedagógus, Heves megye, járás: Eger
EGYMI, nyugdíjas gyógypedagógusok főállásban!
Pedagógus, Heves megye, járás: Eger
EÁI. összevont 1. és 2. osztály!
EÁI. összevont 7. és 8. osztály!
EÁI. 1 fő asszisztens alsó tagozaton!
EÁI. 1 fő asszisztens felső tagozaton!
Pedagógus, Heves megye, járás: Eger
Alsóban osztályfőnökünk még van, de továbbra is a pedagógiai asszisztens fog helyettesíteni. A jövő évben már lehet még rosszabb lesz a helyzet. A termet koszosan kapták meg, nemhogy tisztasági festés, de nagyobb takarítás sem volt az év elejére. A tanárok kimerültek, kevésbé lelkesek, meggyötörtek. A termekben szakadnak le a szekrényajtók, a székek nagy része törött. Elavult eszközök vannak. Az udvar veszélyes, felfagyott betonnal és derékig érő gazzal tarkítva.
Szülő, Budapest XVIII. kerület
Nálunk sajnos nagy gond van. Idei tan év 4. Osztály ig van. 4 től 8 ig meg oda mentek ahova akartak. [Környező településekre mentek át] Szeptembertől 1 től még diák rendőr is lett. 9 éves gyerekere. GUMIBOTOT JÁRÖRŐZÉST és Félelmet is kapnak a tanórák mellé.. Tanárok el mentek másik iskolákba. Tavalyi évben hiányukat kisegítő szociális munkások tanárok segítették.
Egészen szeptemberig rejtély volt, hogy ki lesz a 4.osztályos gyermekem osztályfőnöke! Az előző felmondott. Egyébként 4 év alatt ő már a 3. tanárunk. Rettenetesen nagy a bizonytalanság a gyerekek részéről is. Ez az a korosztály,akik a COVID intézkedések ideje alatt kezdték meg az iskolai életet! Ennél jobban meg sem lehet nyomorítani egy gyermek lelkét!
Szülő, Pest megye, járás: Szigetszentmiklós
Nagycsoportos óvodások egyik óvónénijét kiscsoportba helyezték át, hiába szeretett volna maradni. Mindezt azért, mert nem volt elég óvodapedagógus az induló csoportokhoz. Így a nagycsoportosok most egy óvónénivel és egy pedagógiai asszisztenssel készülnek az iskolára...
Szülő, Budapest IV. kerület
Egy budai gimnáziumba a rendszergazda nem végzi a munkáját, informatika termek nem használhatok, digitális kultúra órákon csak nézik a diákok a számítógépeket. A tavalyi tanévben is sok probléma volt a rendszergazdával, Szakképzési centrum semmit nem csinál! Hogy fog így leérettségizni a gyerek digitális kultúra tantárgyból, ha nem tud tanulni?
Szülő, Budapest XII. kerület
Szeptembertől az iskolában szelektív hulladékgyűjtés lett bevezetve. Ez abszolút pozitív! DE! ehhez nem biztosítják a kukákat, így azokat a szülőknek kell bevinni. Ahány osztály annyiféle színű, fajtájú kuka. Az alsós gyerek, mikor rohanva kidobja a szemetet, (ami az egyik osztályban papír, a másikban kommunális) még jó le is szedik a fejét, hogy nem figyel a környezetvédelemre! Éljen a játékos nevelés :(
Szülő, Békés megye, járás: Orosháza
Tisztelettel jelezném, az én gyerekem középiskolás, 10-es! 9-ben matek tanár hiány. Ugyan van matek tanárnak mondott egyén de inkább felügyeletnek mondanám! Semmit nem tanulnak... cigi, kártya, baromkodás megy az órán! Így a 9-dik kuka. Most úgy néz ki, hogy a 10-dik is mert a "tanár" maradt, senki nem jött a helyére! Így szerintem az érettségi esélytelen. Bár járunk magántanárhoz de ez kevés! Ebben az iskolában kb. 15 tanár kellene!
Szülő, Komárom-Esztergom megye, járás: Tatabánya
A tankerület nem látja el a feladatát, elhanyagolt az iskola belülről, nem megfelelő a takarítás, a kert gondozása. Hiányos a takarító személyzet, járványok idején. Az osztálytermek padok, székek állapota bizonyos termekben a 40 évvel ezelőtti állapotokat tükrözi. A közétkeztetés kritikán aluli minőségű, ezt az Önkrományzat is elnézi. A Tanker egyáltalán nem látja el a fenntartó feladatát, a szülők hozzák be a szalvétát, pzs-t, wc papirt, takarító eszközöket és takarítanak! A szülők próbálják saját pénzen újítani a tantermeket. Aztán felsőtől kezdve még a maradék lelkesedés is elvész. Már csak az agónia maradt bp-i és ellenzéki kerületbe járó gyerekek szüleinek.
Szülő, Budapest XVIII. kerület
Állandóan újabb és újabb tanárokat kell megszokni. Sok az óraadó, áttanító másik iskolából. Több iskolára jut egy szakos tanár. De legalább van szakos tanár. Mire a gyermek megszokja, talán még meg is kedveli a pedagógust, már más van helyette a következő tanévben. Előzetes tájékoztatás nincs. Ez van, fogadd el és örülj neki, hogy legalább van szakos tanárod.
Szülő, Veszprém megye, járás: Pápa
Szakmaiatlan, kapkodó, átgondolatlan, feszültséget keltő oktatáspolitika. Hozzá nem értő döntéshozók. Indokolatlan centralizáció. Az egyházi intézmények előnyhöz juttatása az állami, illetve önkormányzatok által fenntartottakkal szemben. Kendőzetlen hangulatrombolás és ellehetetlenítés a pedagógus társadalom felé.
Pedagógus, Veszprém megye, járás: Veszprém
Megszüntették központi utasításra az eddigi csoportbontásokat. Pl.: felsőben lányok, fiúk eddig külön voltak technika órán, most már együtt.
Szülő, Pest megye, járás: Nagykáta
Kis település, kis iskolája. Lányomnak felsőben 4 év alatt 3 matematika tanára volt. Férfi pedagógus nincs. Ja, 1 van, óraadó heti egyszer.
Jászberény patináns, nagy hírű középiskolájában egyszerűen elmaradnak az órák ha a tanár lebetegszik vagy versenyeztet, és ezt a szülőkkel, diákokkal közösségi portálon sokszor előző este vagy aznap reggel közlik! Pl.: 1-2 óra elmarad, 9 órára gyertek suliba! Egyébként itt így megy hosszú évek óta...
Számomra egy nagy betűs pedagógus mondott fel 22 év után. Dühös vagyok, hogy egy ilyen értékes Kincset hagynak veszni! Ugyan van helyette más,de a hiány pótolhatatlan! Nagyon hiányzik minden nap!Rajta kívül még egy tanárról tudok.
Szülő, Békés megye, járás: Békéscsaba
Tanárhiányok. Folyamatos órarend változtatás. Nincs megfelelő tájékoztatás. Nem tanári végzettségű magyarul nem beszelő tanárok.
Szülő, Budapest XII. kerület
Nem szaktanár tartja az órát.
Szülő, Pest megye, járás: Dunakeszi
Képtelenség ennyi gyereket beosztani a művészetoktatásban. Ezen kívül az óraszámemeléssel 4 pedagógus állását látjuk el 3-an!!!Ugyan annyi fizetésért!!!
Pedagógus, Heves megye, járás: Füzesabony
A gyermekem osztályfőnöke felmondott. Nehéz lesz helyettesíteni és nehéz szívvel hagyta ott az iskolát. Szigorú, jó tanár volt, csalódott az egész rendszerben.
Jelezték, hogy az eddigi 8. osztályos külön felkészítés nem lesz. Nincs már rá tanári kapacitás.
Nyugdíjas tanárokat hoznak vissza, mert már nincs minden szakhoz elég tanár.
Van ahol pl. 3 testnevelést egy napon tartanak, mert úgy jön tanár. Vagy rendszeresek a dupla órák. Mert nem érnek rá a tanárok máshogy.
Szülő, Pest megye, járás: Dunakeszi
A nem megfelelő gyermmekfelügyelet reggel és délután. Azaz nincs tanár s mint szülő oldjam meg a gyermekem későbbi vitelét és hamarabbi elhozatalát az iskolából. Bizonyos felszerelések hiányát a szülő biztosítsa (tisztasági csomag, udvari játékok stb...) Fejlesztőpedagógusok hiánya miatt az érintett gyermekek szülei nap mint nap azzal szembesülnek, hogy lemaradnak a gyerekek a feladatok elkészítésében. Nincs biztosítva a szakszolgálat javaslata, kérése. Tulajdonképpen még sorolhatnám.
Szülő, Bács-Kiskun megye, járás: Kecskemét
Ingyenes tankönyvek... már megint jönnek a messenger üzenetek, hogy melyik tanárnak milyen könyvet kell rendelni. Minek az állami, ha használhatatlan és miért kell ezt is kétszer fizetni? Egészségügy, oktatás, csak névleg "ingyenes", ha tényleg kell csúsztatnom kell. Csoda hogy a tanároknál nincs még hálapénz...
Szülő, Fejér megye, járás: Székesfehérvár
Kevés pedagógus, nyelvoktatás elmarad, az adoforintjaimbol fenntartott rendszer droidot nevel a gyerekembol ha nem szakadok meg es fizetem a magankepzeseit. Gondolkodunk az elvandorlason. 4 tagú családapa.
Szülő, Győr-Moson-Sopron megye, járás: Győr
Fiamnak 10.osztályban olyan magyar tanárnője volt, aki 1 órát sem tudott megtartani normálisan, képtelen volt a fegyelmezésre, az igazgatóság pedig tehetetlen volt, mert nem tudta volna a helyét betöltetni. A tanárnő minden szempontból teljesen alkalmatlan volt az oktatásra! Így telt el egy év, olyan tantárgyból, ami érettségi köteles. Egy hete elkezdődött az iskola, a régi tanárnőt eltávolították, de nincs helyette másik. Mit szólnak majd ahhoz, ha az érettségi vizsgán arra hivatkozhatunk, hogy nem volt aki leadja az anyagot....? Pont le fogják szarni! Megint ki lesz az áldozata ennek az oktatási rendszernek?! Ja, azok a gyerekek, akiknek egyre csökken az esélye, hogy életrevaló és széleskörű ismeretekre tegyen szert és egy élhetőbb jövőt teremtsen magának, gyerekeinek, unokáinak!
Szülő, Budapest XXI. kerület
Alsó tagozaton mivel "egész napos" oktatási rendben dolgozunk, a két tanítónak reggel 8-tól délután 4-ig kellene fejenként meglegyen a 24 óra. Persze ez lehetetlen, hiszen napi 8 óra 5-ször (hétfőtől péntekig) csak 40 óra. Mi a megoldás?! Részmunkaidő Áttanítás másik intézménybe Egymás torkának esünk a tantárgyfelosztásnál
A nyár folyamán költözött az intézmény új épületbe, a bútorok cipelését, lemosását, a fúrást, faragást mi intéztük. Mivel első osztályt kaptunk, nem volt szülői segítségünk.
Szülő, pedagógus, Budapest XXI. kerület
Borzalmasan le butított tanrendszer! A jó pedagógusok sehol. Jegyzem meg JOGOSAN ! A diákok elveszve vannak az iskolákban illetve alig alig kapnak segítséget , támogatást! A tananyag oktatása borzalom és undorító!!! A gyereket ha nem ért valamit tanítsa a szülő ! Fő ahogy tanítja az nem jó mert nem felel meg a lebutított oktatásnak! Szánalmas az egész és gusztustalan!
Szülő, Hajdú-Bihar megye, járás: Debrecen
Pár mondatban leírni képtelenség. Sok, és alapvető gondok vannak.Pedagógus hiány is van.
A tantermek számához képest túl sok diák, állandó helyhiány. A pedagógus szaladgál a telephelyek között, akár naponta többször is a 10 perces szünetekben, oda-vissza. Az iskola épülete régi, elavult, néhol omladozó. Emberhez nem méltó munkakörülményekkel szembesül mind a diák, mind a tanár.
Pedagógus, Hajdú-Bihar megye, járás: Debrecen
Az állami fenntartású iskola uszodája tavaly az energiaválság miatt volt zárva. Ebben a tanévben az iskola saját diákjai nem használhatják majd (korábban heti 1 testnevelés órájukon úszás volt), helyettük más iskolák számára lesz bérbeadva. Felháborító, hogy az iskola eszközeit nem elsősorban az iskola tanulói vehetik igénybe...
Szülő, Hajdú-Bihar megye, járás: Debrecen
...hiányos ellátás.
Gyermekvédelmi dolgozó, Budapest XII. kerület
A gyermekem mégsem veheti fel a választott fakultációt, mert már nincs aki tanítsa. Elveszítette a kedvenc tanárait, akik miatt örömmel ment órákra, mert volt akit kirúgtak, más felmondott, vagy csak a tanárhiány miatt másokat kell tanítania.
Szülő, Budapest XVIII. kerület
Szülőként és pedagógusként is jelen vagyok az oktatásban, elkeserítő az elmúlt évek, évtizedek történése....
Szülő, pedagógus, Somogy megye, járás: Barcs
Csoportösszevonások a félreértelmezett tv miatt: max.14 fős csoport az óvodákra vonatkozik, amit maga Maruzsa is elismert. Nálunk a 27 fős osztályt is összevonták, hiszen annak az egyik fele "csak" 13 fő. Ezzel legalább 1 ped.álláshelyet spórolnak csak 1 tantárgyból. A4-es papírcsomag bekérése minden osztálytól, mert a tanker nem ad elegendő pénzt rá. Az interaktív táblák, laptopok hibáit már nem is jelezhetjük, mert közölték, hogy úgysincs pénz a javításra. A tanulói mosdókban sem wc papír, sem szappan nincs.(ez mind a gyermekem, mind az én iskolámban igaz)
Hatalmas káosz uralkodik, melyben nevelkednek évekig gyermekeink! Nagyon sok rossz mellékhatása lesz tanárokra, szülőkre, de elsősorban gyermekeinkre! NEM AKARJUK!!!
Szülő, Veszprém megye, járás: Veszprém
Az iskolában csak 10 perces szünetek vannak, ez még elég is lenne egy normál szünetnek, de 10 perc az ebédes szünet is! 3 osztály áll sorba (be vannak osztva, csak a kijelölt szünetben lehet enni), a vége becsöngetés után kapja egyáltalán meg az övét, s ezek után elvárják, hogy 1 perc alatt be is fejezze a leves + második kombinációt. Elgondolkoztam rajta, hogy ezért kell fizetnem :( . De a tanár szerint pont ez a cél, mert 1 hónap alatt lemorzsálódnak és utána rendeződik a helyzet! abba nem gondolt bele, hogy akkor is max 7-8 perc jut a teljes ebédre, s közben próbáljuk egészségtudatosra nevelni gyermekeinket, heti 5 tesi, diétás menük stb.
Szülő, Csongrád-Csanád megye, járás: Szeged
Az iskolában 7.osztályban angol tanár fogja tanítani a fizikát és kémiát, holott erre nincs szakképesítése. Ez teljesen törvénytelen. A 7.osztályban szintén új tantárgy a biológia, ezt is olyan fogja tamítani, akinek nem ilyen a képesítése. Ugyanitt megszüntették az énektagozatot, annak ellenére, hogy az iskola énektagozatosként szerepel.
Szülő, Budapest VI. kerület
Az iskolában legalább 4 éve (jelzik tudomásom szerint) a fenntartónak, hogy vizesedik a fal, málik a vakolat, dohos, büdös, balasetveszélyes, de nem történik semmi!!! Ugyenebben az iskolában a mennyezeteől esett le a vakolat, szerencse, hogy nem történt baj. Ugyanebben az iskolában a (polgarmester tudtával ) nagyobb esőzés után szinte lehetetlen volt az udvaron lenni, mert szó szerint medencévé vált nagy része. Ő is csak annyit mondott, fenntartói hatáskör és így a szülőkre maradt a kivitelezés. Szintén ebben az iskolában kompetencia mérések.idején nem lehet rendes informatika órát tartani, mert összesen 30db gép áll rendelkezésre. Ebből a 30 gépből az egyik mérés alkalmával 1 rossz volt, így a 30 fős osztálynál voltak, akik hátrányt szenvedtek a mérésnél SOROLHATÁM TOVÁBB
Szülő, Győr-Moson-Sopron megye, járás: Győr
Egy győri oviban évek óta nem működik az étellift, emiatt a gyerekeknek a földszinten kell ebédelniük , ami azzal jár, hogy kevesebb idő jut az evésre, hogy minden csoport időben végezzen.
Szülő, Győr-Moson-Sopron megye, járás: Győr
Nekem az egyik legnagyobb problémám, hogy a gyerekek napi 7-8 órát vannak iskolában, egy teljes felnőtt műszaknak felel meg. Ezek után pedig sokszor még tanulnak, házi feladatot csinálnak, sőt vasárnap is tanulniuk kell. Ennek most csak két következményét írom le. 1. Nincs módjuk, rá, hogy éljenek is. Művészet, hobbi, sport, család, barátok, feltöltődés. 2. Mire felnőnének, már ki is égnek. Melyik felnőtt bírná ezt? Melyik tanár?
Szülő, Hajdú-Bihar megye, járás: Debrecen
Az iskolánknak nincs normális étkezője, egy omladozó régi szolgálati lakásban esznek a gyerekek. Nincs rá párszáz millió miközben a város határában 60 milliárdert építik a jégcsarnokot. Tanár hiány van folyamatosan változnak a tanárok, pedig alsóban fontos lenne az állandóság. A tanárok előtt le a kalappal, mert ők lelkiismeretesek csak előbb utóbb náluk is betelik a pohár.
Szülő, Fejér megye, járás: Székesfehérvár
Én csak azt nem értem hol vannak a tüntetésekről a szülők.Az egész ország minden tagját érinti a kialakult helyzet. Több évtizedre ásták el az ország jövőjét, több generációt fosztották meg a tanuláshoz való jogától. Kelet Pesti tankeruletnél dolgozom, állítólag 10 tanár mondott fel, 120 jött helyettük. A mi iskolánkban legalább 15 hiány van, vannak csoportok ahol se délelőttös se délutános. Még kíváncsi lennék mikor asszisztens tanít vajon pedagógus bért és munkaidőt is kap. Vagy puszika minimál bér alatti fizetésért?
Pedagógus, Budapest X. kerület
Gyermekem iskola otthonos volt tanárhiány miatt megszüntették.
Szülő, Borsod-Abaúj-Zemplén megye, járás: Miskolc
A német nyelvű matematikát olyan tanár tartja aki nem tud németül. A gyerekeknek németül kell majd vizsgázni.
Szülő, Budapest VIII. kerület
Az iskolában az oktatás reggel 7.10 kor kezdődik, így a héten két napon 8 órája a többi napokon 6- 7 órája van a felsős gyerekeknek. Délután fél háromkor ér véget a tanítás. Az ebédidő mindösszesen 15 perc, sietni kell vissza az ebédlőből, mert kezdődik a következő óra. A wc-k, mosdók kultúrálatlanul néznek ki, így sok gyerek inkább nem is használja az iskolában. Mindkét tényező, úgy gondolom komoly egészségügyi problémákhoz vezethet a gyerekeknél.
Szülő, Jász-Nagykun-Szolnok megye, járás: Szolnok
Fejlesztést,nevelést végzö iskola miért azokat a gyerekeket veszi fel a tanulói közé akikkel a sima iskolák nem bírnak. A fogyatékos , megváltozott képességű gyerekeknek talalták ki az ilyen iskolakat nem pedig a magatartás problémával küzdő gyerekeknek.
Szülő, Heves megye, járás: Heves
Kedves olvasók!!!
A legégetőbb probléma,hogy a gyerekek kompetencia tesztjei óriási mélyrepülésben vannak,és a tanári szervek ezt mégcsak meg sem említették a tiltakozásukkor!!! Értem,hogy mélyen alul vannak fizetve,ami eleve frusztráló nekik,de akkor mi szülők mit mondjunk amikor a gyermekeink hiányosságaival szembesülünk nap mint nap? Számos olyan esettel találkoztam,találkozom,hogy az osztály néhány gyereke kivételezett. A többi akkor selejt? Mert apuci-anyuci nem jóllátható helyen dolgozik,vagy pozicióban van? A rendszer olyan,amilyenné hagyta válni az össz tanáriegylet. Ezen tanárok tetemes része mégcsak nem is tanár,hanem csak óradó tanitó. Szóval a lázadás első pontja az kellene legyen,hogy színvonalas oktatás jöhessen létre,ami sajnos a jelenlegi állománnyal semmiképp sem megvalósítható.
Szülő, Fejér megye, járás: Gárdony
Túl sok óraszám, le terhelt gyerekek, a tananyag sok, kevés igazi szakember
Szülő, Somogy megye, járás: Kaposvár
KAtasztrofálisan indult az év. Arról nem beszélek, hogy a városban nem lehet közlekedni, parkolni ez egy másik fórum Kecskeméten. Az iskola konkrétan koszos, büdös. A tanárok fele hiányzik, és a diákok már most depresszionáltak. Mindent a szülők visznek be. Kb úgy éreztük magunkat az első szülőin, hogy most veszik elő a terminálokat a tanárok és lehet fizetni. Ez már nem közoktatás, hanem közöny okulás.
Szülő, Bács-Kiskun megye, járás: Kecskemét
Péntekenként alsótagozatos évfolyamon iskolaotthonos rendszerben délután napközi nincs, helyette összevont ügyelet (nincs tanár).
Szülő, Pest megye, járás: Gödöllő
Alapvetően az iskolánkban nincs tanár hiány, de 5.-es fiamat alsóban minden évben más tanító oktatta. Általános a tanárok leterheltsége, a fenntartó minimális segítsége, ugyanakkor még abból is probléma volt, ha mi szülők dobtunk össze valamit, az iskola vezetősége folyamatosan "elnyomás" alatt van.
Szülő, Budapest V. kerület
Gyermekem óvodai csoportjában tavaly csak egy óvónő volt kettő helyett. Idén sikerül alkalmazni egy nyugdíjas óvónőt is. A pedagógiai asszisztensek és a dadus körében nagy a fluktuáció. A szülő kezdeményezésére jól alakul a kommunikáció, azonban önmagában nehezen áramlik az információ, és emiatt fontosabb dolgokról később szerzünk tudomást, mint kellene.
Szülő, Budapest XI. kerület
A felsoroltak közül egyik sem vagyok, egy iskolában vagyok pedagógiai asszisztens, az intézmény vezetője aki frissen ki lett nevezve egyik nap azzal állt elő, h menjek haza napközben es délután fel kettőre menjek vissza 18 óráig mert a mai naptól így kell dolgoznom. Mivel Pintér úr es a nyomást gyakorló tankerület ezt akarja. 10 éven keresztül 6:30 ra jártam dolgozni es most szét darabolja kérdezés nélkül a napom, mert Pintér úr es a tankerület az ügyeleti időt rendelt el amit csak NOKS os dolgozó láthat el. Kérdezem én, ha 10 órakor haza küld a munkából es vissza kell mennem 13:30 órára akkor a köztes időben mit csináljak, mivel 15 km ről járok be dolgozni? Ez már nem napi 8 óra hanem 12 óra és mindezt a minimál bérért várják el.
Csongrád-Csanád megye, járás: Szentes
Kritikán aluli a jelenlegi oktatás, mind színvonalát, mind pedig a gyerekek jövőre való felkészítését illetően. Tragédia az oktatásban résztvevők megbecsülése. A legnagyobb probléma, hogy olyan a tananyag, ami egyáltalán nem hasznosítható a jövőben, csak magolni kell olyan adatokat, amit egy gombnyomással a telefonján ki tud keresni az, akinek szüksége van rá. Nem veszi figyelembe, hogy kinek mi az érdeklődési köre és pl. nincs szüksége a kovalens kötésekre, vagy a belső elválasztású mirigyekre, stb. A nyelvoktatás színvonala pedig maga a DRÁMA! Semmit, de semmit nem tanulnak meg nyelvből az iskolában. A gyerekeim csak online tanulták az angolt külön tanártól és 3 év alatt letették az angol középfokút 8 osztályosan, tehát nem a felfogásukkal van baj! A németet és franciát 5 éve tanulják az iskolában, és semmit nem tudnak. Most kezdtek el járni a Goethe Institutba, hogy a németből is legyen nyelvvizsgájuk. Persze már az sem kell az egyetemi felvételihez. A jelenlegi oktatás arra való, hogy elbutítsa az embereket, hogy legyenek majd az akkumulátorgyáraikba szakmunkások! SZÖRNYŰ!
Szülő, Pest megye, járás: Érd
A tankerület második éve nem finanszírozza az úszásoktatást a felső tagozaton.
Szülő, Somogy megye, járás: Tab
Óvoda!
Beázik a tető, fólia van rajta és ezer ígéret, hogy mikor lesz megcsináltatva. Nincs elégséges udvari játék, ami elengedhetetlen a gyerekek fejlődéséhez. Trambulinra tavaly összedobtak a szülők. Só szoba ugyan van, de évek óta nem üzemel. Kertet a szülők rendezik: festés, metszés stb.
Szülő, Budapest XIV. kerület
Két gyermekem jár általános iskolába, az eddigi évek után az új tanév eddig szerencsére nem hozott nagy újdonságot, a problémák nem újkeletűek. A mi iskolánk igazgatója egy igazi varázsló, csak két státusz üres, míg a kerületben van, ahol 7 tanár hiányzik. A tanári kar elég összetartó, a legtöbben nem a pénzért, hanem hivatástudatból maradtak. De az iskola felújítására, fénymásolópapírra, szalvétára, wc papírra stb.stb nincs pénz, szükséges a szülők segítsége. Sok mindent be kellett vinni év elején, van osztálypénz is és alapítvány is, ami opcionális. Még így is volt olyan osztály, ahol a termet a szülők tették rendbe:(
Szülő, Budapest XI. kerület
Az óvodában az egyik csoportos óvónéni nyugdíjas. A tisztasági csomagokat, a gyümölcsöt minden nap és a kirandulasokat a szülőkkel fizettetik meg sajnos
Szülő, Budapest II. kerület
Az iskolánkban családonként 2 ezer forint per hó a javasolt alapítványi befizetés összege, amivel a tanker által nem teljesített feladatok ellátását finanszírozza az iskola. A német tagozaton nincs felkészült német tanár, régebben anyanyelvűek oktattak. A kötelezô óraszám miatt szakköröket indítanak, ami, ha nem jön össze, az adott pedagógus bérét csökkenteni kell. Az este 18 óráig tartandó kötelező ügyelet miatt a ped asszisztensek munkáját is pedagógusoknak kell ellátni reggelente pl. A csoportbontásokban a tankerület rugalmas, technika órát pl nem kell 26 gyereknek tartani, holott hivatalosan 14 alá nem mehetne semmilyen csoport. Alulfinanszírozott a rendszer, semmivel nem jobb, mint amikor önkormányzati fenntartásban voltak az iskolák, mert most a szülők pótolják a hiányzó pénzeket. Mivel a gyerekeink most iskolásak, kénytelenek vagyunk a rendszert fenntartani/megmenteni. A pedagógusoknak elegük van a sztrájkokból, aki maradt, már csak dolgozni szeretne… az öregedő állomány miatt ezzel max pár évet nyerünk. Hogy aztán mi lesz? Beláthatatlan…
Szülő, Budapest II. kerület
Érden sincs az integrálható Aspergeres/autista gyerekeknek iskolája, ami felveszi és ellátja őket. Más körzet sem veszi fel őket. Mi lesz ezekkel a gyerekekkel? Átlagon felüli iq, es nincs aki oktasda őket! Nyomorult helyzet!
Szülő, Pest megye, járás: Érd
A 14 fő minimum / csoport önkényes bevezetése miatt összevontak csoportokat, így el lehet tusolni a tanárhiányt, sőt akár tanárfelesleg is keletkezik. Még az angol órákon is van, hogy az egész osztály együtt tanul. Egy alsós osztálynak optimálisan 2 tanítója van. De 5 nap 40 munkaórából áll, viszont a tanítóknak a státusztörvény miatt 2x 24 órát kell adni, ez 48 óra. Biztos, hogy lesznek olyan osztályok, ahol több tanító is tanít, sőt lesz olyan is, ahol a tanítók státusza feleslegessé válik, elosztják mások között a munkáját.
Pedagógus, Budapest XXI. kerület
A csoportbontásokat csökkentették. Alsó tagozaton akár 32 fős csoportban (osztály) is tanulhatják a digitális kultúrát. Felső tagozaton 14 fő/csoport kell a csoportbontáshoz: tehát 28 fő alatti osztálylétszám esetén nem lehet csoportot bontani.
Fejér megye, járás: Székesfehérvár
A tankerületek sok esetben széttárják a kezüket, ha a szülők jeleznek, de sokszor nem tesznek semmit.
Szülő, Bács-Kiskun megye, járás: Kecskemét
Elsős osztály tanárnője elmondta, hogy ha esetleg megbetegedne, akkor nincs, aki helyettesítse. Az ő hiányzása esetén csak gyerekfelügyelet lesz. A tanárnő lemosta évnyitó előtt a falakat, mert nem volt rendes takarítás az új elsősök érkezése előtt. Tisztasági felszerelést (papírtörlő, szalvéta, szappan, zsepkendő) és fénymásolópapírt minden gyereknek kell vinni. Bosszant, hogy miért kapják a tehetős családok is ingyen a tankönyveket? Igenis, kellene érte fizetni, meg persze vissza kellene állítani a pedagógusok által választható könyveket. A gyerek hazahordja a nem megevett tízórait és uzsonnát... szívesen felkínálnám annak, aki szerint jó ez így.
Szülő, Budapest XII. kerület
A Krétában a Testnevelés és sport tanár Betöltetlen Álláshely.
Szülő, Budapest XI. kerület
Gimnázium, Győr. A "vizuális kultúra "tantárgyat egy nyugdíjas tanár bácsi vette át, természetesen a gyerekek többet tudnak.. A történelem könyvekkel már felső tagozat óta gond van: iszonyúan sok az anyag, nagyon nehéz nyelvezettel.
Szülő, Győr-Moson-Sopron megye, járás: Győr
- az elsősök és ötödikesek termének kifestése (sem) nem történt meg - ott sem engedtek csoportbontást, ahol megvannak a tanárok. - a 24 óra kötelezőből lejön 2+2 órakedvezmény (of, mkvez), de az nem 20 óra, mert az alapóraszám 90%-t meg kell tartani, tehát 22 óra. - hiányzik egy angolos és egy napközis.
Pedagógus, Budapest VIII. kerület
Az iskolában nincs világítás, tanárok hiányoznak. Az épületet rég fel kellett volna újítani.
Segíts, hogy minél többekhez eljuttassuk a Szószóló üzeneteit! A sokmilliárdos támogatással működő propaganda azt terjeszti, hogy a magyar közoktatásban nincsenek gondok, és sajnos sokan ezt el is hiszik. A Szülői Hang most szembeszáll a tudatlansággal: most akár kisebb összegű adománnyal is sokat tehetsz azért, hogy többezer honfitársunknak megmutassuk a magyar közoktatás valódi arcát.
Közösségünk aktív segítséget nyújt a mindennapi problémákban, emellett kitartással, összefogással és a szülő-pedagógus együttműködés jobbításával előrelépünk az országos ügyekben is. Segítő anyagokat, állásfoglalásokat és felméréseket teszünk közzé, hogy felépítsük a közoktatás ügye mögötti társadalmi támogatottságot. 2016-os indulásunk óta a következő platformokat építettük fel:
Közösségi csoport
Segítő, érdekvédő csoport, ahol feltehetjük kérdéseinket, megoszthatjuk véleményünket. Támogatjuk egymást szülőként és pedagógusként, és közösen állunk ki érdekeink mellett.
Facebook oldal
Nyilvános facebook oldalunkon tudatosíjuk a gyermekeink jövőjét veszélyeztető társadalmi problémákat, kiállunk a szülőket és gyermekeink jövőjét, a magyar társadalmat érintő fontos közügyek érdekében, és közzétesszük a szülők számára hasznos információkat, tudnivalókat.
Email hírlevelünk röviden hírt ad aktuális akcióinkról, felhívásainkról, tudnivalókról, állásfoglalásainkról.
Instagram
Instagram oldalunkon is közreadjuk a szülőket érintő legfontosabb aktuális híreinket.
Szülői szókimondó
A Szülői Szókimondó teret ad a véleménynyilvánításra és személyes párbeszédre, vitára; itt a másképp gondolkodók álláspontját is megismerhetjük.
Szószóló a közoktatásért
A Szószóló online felületén biztonságos, anonim módon tesszük közzé a közoktatásban szerzett személyes tapasztalatokat és problémákat, hogy ezeket mindenki megismerje.
Szülői tudásbázis
A Szülői tudásbázisban a közoktatással kapcsolatos, szülők számára hasznos tudnivalókat gyűjtjük.
Plusz egy év óvoda
Közösségi csoportunk gyakorlati segítséget nyújt abban, hogy minden érintett szülő tudatosan dönthessen a további egy év óvoda kérvényezésével kapcsolatban és szakmai támogatással vezeti végig a családokat a gyakran stresszes folyamaton.
Média
Médiamegjelenések: képviseljük a szülői érdekeket a sajtóban és teret adunk a szülői megszólalásoknak.
Petíció
Petíciók: segítünk kihangosítani a szülői véleményeket és képviselni a gyerekek jogait és érdekeit.
Szakember-adatbázis
Szakemberek adatbázisa: segítünk a szülőknek és a szakembereknek, vállalkozásoknak, szervezeteknek, hogy egymásra találjanak.
Maradjunk kapcsolatban! Hírlevél feliratkozás:
Az email címeket bizalmasan kezeljük, értesítéseinkről bármikor leiratkozhat. Részletes adatvédelmi tájékoztató itt.
Szülői Hang
Nagy figyelmet fordítunk a személyes adatok védelmére. Részletes adatvédelmi tájékoztatónkat itt olvashatja. A legtöbb weboldalhoz hasonlóan mi is használunk sütiket.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.