Kedves Olvasó!
Rövid mini-drámákat készítettünk, hogy minél többekkel megértessük, miért jelent problémát a kompetenciamérések osztályzása és a gimnáziumi bekerülés megnehezítése. Azért küzdünk, hogy minél több aláírást gyűjtsünk petíciónkhoz, minél többen hallassuk a hangunkat! Segíts eljuttatni üzenetünket: a mini-dráma Facebook bejegyzése a képre kattintva érhető el és osztható meg.
Áron és Gergő barátok, mert együtt fociznak a falu csapatának utánpótlás csoportjában kicsi koruk óta. Együtt jártak óvodába is, és iskolába is, hiszen a faluban mindegyikből egy van. Áron szülei informatikus-közgazdász házaspár, akik a gyereket járatják egyéb szakkörökre is, zenélni és sakkozni. Gergő a focin kívül sehova nem jár, mert az anyukájának, aki takarít egy közeli üzemben, nincs pénze arra, hogy neki és a 4 testvérének különórákat fizessen. A helyi iskolában nincs minden tantárgyhoz szaktanár, és a vegyes családi hátterű osztályokban a legkülönbözőbb tanulmányi eredményű gyerekek járnak együtt.
A kompetenciamérések alkalmával eddig a legtöbbször hazaküldték a nem jól tanuló gyerekeket. Áron mesélte otthon a szüleinek, hogy Gergő ezeken a napokon mindig beteg, de a foci edzésen mégis mindig ott van. Aztán hetedikben váratlanul olyan kompetenciatesztet írtak, amit minden addig hazaküldött gyereknek is meg kellett írnia. Gergő és a másik 6 gyerek megvonta a vállát, és a számukra ismeretlen feladatokat csak betippelve végigkattintgatták a tesztet. Hiszen sosem volt még fontos a tanáraiknak, hogy megírják! – gondolták. Csakhogy ezt a tesztet leosztályozták.
Aztán nyolcadikban megírták a központi felvételit a gyerekek. Mindkét fiúnak kifejezetten jól sikerült, Gergő nagyon sokat tanult, készült rá. Addigra viszont kiderült, hogy az előző évi kompetenciamérésnek az eredménye lesz az egyik összetevője a középiskolai pontszámoknak. Ezzel Gergő mégis elesett a gimnázium lehetőségétől, hiába ütötte meg a tudásszintje az elvárt szintet.
Ha a tervei szerint bevezeti a kormány, hogy a kompetenciaméréseket a gyerekek értékelésére használják, rengeteg gyerek fog úgy járni, mint Gergő.
Két gyerek – egy iskola. Nem a gyerekek lustaságáról, még csak nem is a képességeikről, hanem a lehetőségeikről árulkodik ez az eredmény. Az iskolának az lett volna a dolga, hogy kiegyenlítse a gyerekek családi hátteréből adódó különbségeket, ehelyett a legszerencsétlenebb módon lehetetleníti el azoknak a gyerekeknek a kiemelkedését, akik otthon nem számíthatnak támogatásra.
Ha még nem tetted, kérjük írd alá petíciónkat akár személyesen érint a kérdés, akár nem. Oszd meg a történetet, juttassuk el üzenetünket minden szülőhöz!
Jelenleg két témában is aktívan kampányolunk: az óvodák iskolásítása ellen is küzdünk, ahogy a kompetenciamérések osztályzása ellen is. Ha személyes részvételeddel is segítenél, jelentkezz emailben itt: info@szuloihang.hu. Kérjük, ha teheted támogasd kampányainkat adománnyal, vagy látogass el adományboltunkba. Csak összefogással és személyes felelősségvállalással érhetünk el eredményt!
Melkvi Bea
Önkéntes
Szülői Hang Közösség
Szakemberek és vállalkozások a gyerekek jövőjéért: használd adatbázisunkat, ha valamilyen szolgáltatást keresel vagy kínálsz! • Adatbázisunkban megtalálható többek között: • Kölyök Szerviz • magyardiakok • Pályer Kriszta Tanulási hatékonyság fejlesztő • Studium Élményház • Szummer Gabriella pszichológus • Edukido Lego® és angol napközis tábor Érden • A regisztráció ingyenes.
|