Kedves Olvasó!
Miért jó, ha aktív a kapcsolat a pedagógus és a szülő között? Hol csúszik félre a szülő-pedagógus kommunikáció? Elvárható a pedagógustól, hogy érdemben foglalkozzon minden szülő által jelzett problémával? Elvárható a szülőtől, hogy komolyan vegye a pedagógus javaslatait? Gyermekeink érdekében hogyan lehetünk partnerek? Ezekről a kérdésekről is szól a CKP és a Tanítanék szervezésében megvalósuló Önfejlesztő közösségek projekt következő foglalkozása, melyet Miklós György (Szülői Hang) vezet március 7. csütörtök 17 órától; a részvétel ingyenes, de előzetes regisztrációhoz kötött.
Gyakori tapasztalat, hogy a szülők és a pedagógusok között kevés a kommunikáció és a megértés, sok viszont a feszültség. Változtatni nem könnyű, mégis elkerülhetetlen, ha jobb oktatást szeretnénk gyerekeinknek.
A pedagógusok már most is a végletekig túl vannak terhelve, és a szülőkkel való kapcsolattartás a fontossági sorrendben gyakran az utolsók között szerepel. Mégis úgy gondoljuk, bőségesen megtérül a szülői kapcsolattartásba fektetett energia.
Ezzel egyrészt a napi munkát is megkönnyíthetjük, a jobb együttműködés pozitívan kihat a gyerekekre, javulhat az órai munka hatékonysága. Másrészt az országos oktatáspolitikai problémákban, köztük akár a pedagógusok méltó anyagi és erkölcsi megbecsülésében is csak a társadalmi támogatottság javításával tudunk előrelépni, és ezt helyi szinten kell elkezdeni.
A beszélgetés során segíthetjük egymást annak megértésében, hogy egyes konkrét esetekben mi okozhatja a nehézséget és az elakadást a pedagógus-szülő kapcsolatban, és konkrét gyakorlati tippeket is adunk, amik segíthetnek.
Miklós György
Önkéntes, alapító
Szülői Hang Közösség

|