Fórum kezdőlap Szülői fórum Az iskola-óvodaválasztás szempontjai

Ennek a témakörnek tartalma 0 hozzászólás, 1 résztvevő. Utolsó frissítés:  Egy Szülő 1 év, 8 hónapja telt el.

  • Szerző
    Bejegyzés
  • #336

    Egy Szülő
    Felhasználó

    Az oktatás, a szakadék szélén… avagy oly nehéz a választás

    Szeptemberben gyermekünkkel belevágunk az ismeretlenbe és hittünk annak az idén induló iskolának, aki hívó szavaival csakis olyat ígért, amit minden szülő kíván iskolás gyerekének.
    – a NAT szerinti tananyag elsajátítása alternatív módszerekkel,
    – átjárhatóság más intézményekbe
    – különleges, jól felkészült pedagógusok
    – rendszergondolkodás

    Borzalmas érzés becsapottnak lenni. Te – azt gondolod – a legjobbat adod a gyerekednek akkor amikor – akár erőn felül is – bevállalsz egy alapítványi iskolát.

    Amikor rájössz, hogy nem egy alakuló iskola kezdeti botladozásáról van szó, hanem egy átgondolatlan, koncepciótlan intézménybe írattad a gyerekeidet, ahol a legalapvetőbb gyermekszempontok sem valósulnak meg és hiába írsz, hiába kérsz, válaszra sem méltatnak.

    Sőt, fenyegetés jár neked és teljes visszautasítás.

    Amikor a támogatás címén kért összeget nem fizetik vissza és a nyári hónapra előre kifizetett pénzt csak hónapokkal később és hosszas levelezés után hiányosan utalják. (nem tudni, milyen számítások alapján)

    Elgondolkodtató, hogy hogyan alakulhatott ki ez a helyzet…

    A mai iskolarendszer elavult módszereivel, a túlzott tananyagmennyiséggel és a nagyon magas osztálylétszámmal, sok gyereket kivet magából.

    Ki kell mondanunk, hogy bizony egyre több olyan gyerek van, aki nem birkózik meg az iskola által felállított követelményekkel. Nekik és szüleiknek hatalmas lehetőséget nyújtanának az alapítványi iskolák, akik felkészültek szakmailag és kis létszámú osztályaiknak köszönhetően, azok a gyerekek is megtalálják a helyüket, akik az állami rendszerben nem boldogulnak.

    DE, hogyan kaphat műdödési engedélyt – és a későbbiekben is hogyan működhet – egy intézmény, amely olyan helyzetbe sodor családokat, amit nagyon nehéz helyreállítani?!

    Bizony nem elég a lelkesedés, a jó ötletek. A szakmai hozzáértés, a felkészült pedagógusok, a tapasztalat hiánya és a rendszertelenség hatalmas káoszt és átláthatatlanságot okozhat. A  jó szándék bizony nem elég a gyerekek és szülők kedvelt iskolájának létrehozásához és főleg működtetéséhez.

    Az iskolában bizony nem elég, hogy “a gyerek jól érzi magát”. Az iskolának többről kell szólnia!!!

    Elképzelni is szörnyű, hogy például egy év közben érkező, közoktatásban mélyzuhanást végrehajtó gyerek mit tud kezdeni egy ilyen iskolában?! Azt gondolhatja, hogy a rémálomból virágos rétre érkezik. De, valószinűleg igen korán csalódnia kell… Hogyan várhatja el egy iskola a gyerekektől és a szülőktők a szabályok betartását, ha ő maga sem szabálykövető, sőt rendszertelen és kiszámíthatatlan?

    Gonosz, erkölcstelen dolog ezeket a gyerekeket és szülőket (is) félrevezetni.

    Egyértelmű irányelvek szükségesek, ahhoz hogy a szülők FELELŐSEN tudjanak iskolát (óvodát) választani a gyerekeiknek.

    Minden iskolának és óvodának pontosan meg kellene határoznia a gyerekekkel, szülőkkel szembeni elvárásait és a saját koncepcióját.

    Így elkerülhető lenne a mostanában egyre több ilyen eset.

    Az aggályos iskolák/óvodák így rontják a jóhírét a rég jól működő nagy multtal rendelező iskoláknak/óvodáknak is. Miért tehetik ezt meg???

    Valaminek történnie kellene végre!

    Úgy érzem, van még mit tanulnunk. Mindannyiunknak…

     

    • A témakör módosításra került: 1 év, 8 hónapja telt el- Egy Szülő.
    • A témakör módosításra került: 1 év, 8 hónapja telt el- Szülői Hang.

Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.