• Kezdőlap
    • Hírek
    • Szülői hangok
  • Aktív szülő
    • Iskola a járvány alatt – szülői felmérés
    • Iskolaérettség: álljunk ki az új törvény áldozatai mellett!
    • Tudja meg mindenki: szenved a magyar oktatás, szenvednek a gyerekek! – Kiáltvány
    • Kiáltvány a szabad tankönyvválasztásért
    • Aktivista program a tankönyvek megmentéséért
    • Regisztráció
    • Korábbi kampányaink
  • Rólunk
    • Kik vagyunk?
    • Mit tehetünk szülőként?
    • Facebook közösség
    • Kötelező beiskolázás
      szülői csoport
    • Kapcsolat
    • Médiamegjelenések
    • Adatvédelem és használati feltételek
Menü
  • Kezdőlap
  •   Hírek
  •   Szülői hangok
  • Aktív szülő
  •   Iskola a járvány alatt – szülői felmérés
  •   Iskolaérettség: álljunk ki az új törvény áldozatai mellett!
  •   Tudja meg mindenki: szenved a magyar oktatás, szenvednek a gyerekek! - Kiáltvány
  •   Kiáltvány a szabad tankönyvválasztásért
  •   Aktivista program a tankönyvek megmentéséért
  •   Regisztráció
  •   Korábbi kampányaink
  • Rólunk
  •   Kik vagyunk?
  •   Mit tehetünk szülőként?
  •   Facebook közösség
  •   Kötelező beiskolázás
    szülői csoport
  •   Kapcsolat
  •   Médiamegjelenések
  •   Adatvédelem és használati feltételek
szuloihang.hu

Együtt egy jobb oktatási rendszerért!

szuloihang.hu

Túlterheltség, nyelvoktatás, tanárhiány – szülői felmérés 2019

Szülői Hang 2019-08-22 Túlterheltség, nyelvoktatás, tanárhiány – szülői felmérés 20192019-08-29T08:19:42+01:00

Eddig 4340 kitöltött kérdőív.

Szülőként az iskolára vagy óvodára bízzuk gyermekeinket, és elvárjuk a magas színvonalú pedagógiai munka feltételeinek biztosítását a kormányzattól. A Szülői Hang Közösség a szülői tapasztalatokra építve méri fel a magyarországi helyzetet 2019-ben. Hatékonyan működik-e az iskolai nyelvoktatás? Sikerült-e csökkenteni az iskolai túlterheltséget? Tapasztaljuk-e a tanárhiányt?

Felmérésünk jobbító szándékkal készül: reményeink szerint a részletes adatok elősegítik a közös megoldáskeresést. Szülőként nagy a felelősségünk gyermekeink nevelésében, de sokkal többet érhetünk el, ha szülők, tanárok és szakértők közösen, együttműködve keresik a megoldásokat.

Kérjük, töltse ki az alábbi anonim kérdőívet saját tapasztalatai alapján. Nem kötelező az összes kérdésre válaszolni; a válaszlehetőségek közül kérjük, válassza a leginkább jellemzőt. Ha több gyermeke van, a kérdőívet egyszerre az összes gyerekre kitöltheti, és az egyes kérdéseknél, ahol szükséges, más-más válaszokat is megadhat az egyes gyerekekre. Első lépésként kérjük, minden közoktatásba járó gyerekéhez adjon meg néhány statisztikai adatot, majd ennek elküldése után folytathatja a válaszadást.

0. Statisztikai adatok

Kérjük, adja meg az alábbi statisztikai adatokat minden iskolába vagy óvodába járó gyerekére. A kérdéseknél lehetősége lesz az egyes gyerekekre külön-külön is megadnia a válaszokat, vagy akár minden gyerekre ugyanazt a választ megadnia. Ahány gyereket megad az alábbi listában, annyi gyerek nevében vesz részt felmérésünkben.

1. gyerek:
   Intézménytípus:
   Fenntartó:
   Település:
   Megye:
   Évfolyam:  
   Törlés
2. gyerek:
   Intézménytípus:
   Fenntartó:
   Település:
   Megye:
   Évfolyam:  
   Törlés
3. gyerek:
   Intézménytípus:
   Fenntartó:
   Település:
   Megye:
   Évfolyam:  
   Törlés
4. gyerek:
   Intézménytípus:
   Fenntartó:
   Település:
   Megye:
   Évfolyam:  
   Törlés
5. gyerek:
   Intézménytípus:
   Fenntartó:
   Település:
   Megye:
   Évfolyam:  
   Törlés
+1 gyerek hozzáadása


*Kattintson a gombra:

A kérdőív anonim; az eredményeket összesítve hozzuk nyilvánosságra. Részletes adatvédelmi és használati feltételeinket itt olvashatja, melyeket a honlap használatával elfogadottnak tekintünk.

A Küldés gombra való kattintás után folytathatja a kérdőív kitöltését.

1. Iskolai túlterheltség

1a. A gyermek iskolai kötelezettségei (tanórák, házi feladatok) akadályozzák-e, hogy gyermekének elég ideje maradjon életkorának megfelelő játékra, sportra, családi és szabadidős programokra?
 Igen.
 Nem.
 Nem tudom eldönteni.

1b. Véleménye szerint szükség van-e a tanórák számának és ezzel összhangban a tananyag mennyiségének csökkentésére?
 Nem.
 Igen, kisebb mértékben.
 Igen, jelentős mértékben (legalább 20%-kal).
 Nem tudom eldönteni.

1c. Szükség van-e arra, hogy szülőként a gyermekkel otthon is együtt tanuljanak vagy különórák keretében korrepetálásban részesítsék?
 Igen, és van is rá lehetőségünk.
 Igen, de anyagi okok miatt nincs rá lehetőségünk.
 Igen, de idő hiányában erre nincs lehetőségünk.
 Nincs.
 Nem tudom eldönteni.

2a. Hány nyelvtanár tanította eddig gyermekét az iskolai nyelvoktatás keretében? Kérjük, adja meg tanult nyelvenként, hányadik éve tanul gyermeke és ezalatt hány tanár tanította.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.

2b. Megítélése szerint gyermeke a tudásszintjének megfelelő nyelvi képzésben részesül? Kérjük, adja meg nyelvenként, hogy gyermeke túl gyorsan haladó, túl lassan haladó vagy megfelelő nyelvi csoportba jár!
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.

2c. Mekkora csoportban tanulják a nyelvet? Kérjük, adja meg nyelvenként!
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.

2d. Bár a szülők a tanárok munkájáról csak korlátozott ismeretekkel rendelkeznek, és szülőként nem is tekinthetjük magunkat feljogosítva arra, hogy a pedagógusok munkáját részleteiben elbíráljuk, azt azonban szülőként is látjuk és fontos jeleznünk, hogy a nyelvtanárok pedagógiai munkájával alapvetően elégedettek vagyunk-e.

Kérjük, adja meg nyelvenként, hogy gyermeke jelenlegi nyelvtanárának pedagógiai munkájával alapvetően mennyire elégedett.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.

2e. Megítélése szerint elegendő az iskolai nyelvoktatás ahhoz, hogy gyermeke a középiskola végére középfokú nyelvvizsgát tegyen? Kérjük, adja meg, hogy az adott nyelvből mennyire bízik ebben.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.

2f. Van, ahol az iskolai nyelvoktatás inkább elméleti, a nyelvtanra és a szavak bemagolására koncentrál, míg másutt a gyakorlatban is alkalmazható szóbeli és írásbeli kommunikációt helyezik előtérbe. Az ön gyermeke esetében mennyire támogatják az iskolai oktatási módszerek a gyakorlati szóbeli és írásbeli kommunikáció elsajátítását az adott idegen nyelven? Kérjük, értékelje 1-től 5-ig tartó skálán (5-ös a legjobb).
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.
Nincs statisztikai adat.

2g. 2020-tól csak a középfokú nyelvvizsgával rendelkezők jelentkezhetnek a felsőoktatásba. Tart-e attól, hogy emiatt kiszorul gyermeke a felsőoktatásból?
 Nem, mert az iskolai nyelvoktatás önmagában elegendő a nyelvvizsgához.
 Nem, mert a család otthon is segíti a gyermek nyelvtanulását, és ez elegendő a nyelvvizsgához.
 Nem, mert az iskola mellett nyelvi különórákra is járatjuk/járatni fogjuk gyermekünket, és ez már elegendő a nyelvvizsgához.
 Nem, mert gyermekem nem kíván továbbtanulni.
 Igen, mert nincs anyagi lehetőségünk nyelvi különórákat igénybe venni.
 Igen, mert gyermekünknek nincs elég ideje felkészülni a nyelvvizsgára.
 Igen, mert gyermekünk számára az idegennyelv-tanulás különösen nagy nehézséget jelent.
 Nem tudom eldönteni.

2h. Az egyetemi felvételihez 2020-tól megkövetelt középfokú nyelvvizsga miatt várhatóan jóval kevesebb diák fog bejutni a felsőoktatásba, köztük több hiányszakra is. Véleménye szerint országunk szempontjából a jelenlegi helyzetben hasznos-e, hogy csak középfokú nyelvvizsgával lehet egyetemre jelentkezni?
 Igen.
 Nem.
 Nem tudom eldönteni.

2i. A kormányzat tervei szerint a 9. és 11. évfolyamban a nyári szünetben minden diáknak lesz lehetősége kétszer két hétre külföldi nyelvtanfolyamon részt venni. A kormányzat azt preferálja, hogy a diákok fogadó családoknál legyenek elszállásolva, ezzel is elősegítve a nyelvtanulást. Az utazásért a magyarországi és a fogadó országbeli iskolák vállalják a felelősséget, a költségeket az állam fedezi. Ön támogatja-e, hogy gyermeke részt vegyen ezeken az utakon?
 Igen, bízom a program sikerében.
 Nem, mert ebben a korban gyermekem nem elég érett vagy motivált az önálló utazáshoz és a családoknál való elszállásoláshoz.
 Nem, mert az iskolai nyelvoktatás nem teremti meg a program sikerességéhez szükséges nyelvi alapokat.
 Nem, mert nem látok elegendő garanciát arra, hogy ilyen nagy számú gyermek családoknál történő elhelyezését biztonságosan meg tudják oldani.
 Nem, egyéb okok miatt.
 Túl kevés az információ, nem tudom eldönteni.

2j. Az ön gyermeke esetében mire lenne legfontosabb pénzt költeni a hatékonyabb nyelvtanulás elősegítése érdekében?
 Külföldi nyári nyelvtanulás (a kormány terve).
 Az iskolai nyelvtanárok magasabb anyagi megbecsülése és továbbképzése, hogy több és jobb tanár legyen az iskolában, és kisebb csoportban lehessen tanulni.
 Iskolai eszközök, szoftverek bővítése.
 Anyanyelvi tanárok magyarországi foglalkoztatása.
 Belföldi nyári nyelvi táborok támogatása.
 Évközbeni iskolán kívüli nyelvtanfolyamok támogatása.
 Nem tudom eldönteni.

2k. Mi jelenti a legnagyobb problémát gyermeke hatékony iskolai nyelvtanulásával kapcsolatban? Mi a véleménye a kormány nyelvoktatással kapcsolatos intézkedéseiről? Itt szövegesen is elmondhatja véleményét, tapasztalatait.

3. A tanárhiány megnyilvánulásai

Hallhatjuk, hogy egyes intézmények tanárhiánnyal (óvodák esetén óvodapedagógus-hiánnyal) küszködnek. Ön mennyire tapasztalja ezt? A tanárhiánynak többfajta megnyilvánulása is lehet: legsúlyosabb esetben a tanórák elmaradnak, de lehet, hogy nem megfelelő képesítéssel rendelkező tanár tanít, vagy pedig a tanárok túl gyakran cserélődnek, és ez szintén rontja az oktatás színvonalát. A tanárhiány megnyilvánulása a túl nagy osztálylétszám vagy a csoportbontás hiánya is. Az alábbi kérdések az elmúlt egy év összesítésére vonatkoznak.

3a. Előfordult-e az elmúlt egy évben legalább egy héten keresztül, hogy a tanórát érdemben nem tartották meg szakszerűen valamely tantárgyból? Ez jelenthetett elmaradt órákat (illetve óvodák esetén nem üzemelő óvodát), tanárhiány/óvodapedagógus-hiány vagy betegség miatti nem megfelelő helyettesítést (például több pedagógus gyenge színvonalon, felváltva helyettesít) vagy szülőként egyértelművé vált, hogy a helyettesítő személy nem rendelkezik megfelelő szakképzettséggel vagy az adott tantárgy tanításához szükséges alapvető ismeretekkel.
 Igen.
 Nem.
 Nem tudom eldönteni.

Mely tantárgynál történt ez, és az elmúlt egy év során összesen mennyi ideig tartott?
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon! Időtartam: Kérjük válasszon! Tanév: 2019/20
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon! Időtartam: Kérjük válasszon! Tanév: 2019/20
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon! Időtartam: Kérjük válasszon! Tanév: 2019/20
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon! Időtartam: Kérjük válasszon! Tanév: 2019/20
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon! Időtartam: Kérjük válasszon! Tanév: 2019/20
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon! Időtartam: Kérjük válasszon! Tanév: 2019/20
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon! Időtartam: Kérjük válasszon! Tanév: 2019/20
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon! Időtartam: Kérjük válasszon! Tanév: 2019/20
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon! Időtartam: Kérjük válasszon! Tanév: 2019/20
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon! Időtartam: Kérjük válasszon! Tanév: 2019/20
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon! Időtartam: Kérjük válasszon! Tanév: 2019/20
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon! Időtartam: Kérjük válasszon! Tanév: 2019/20
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon! Időtartam: Kérjük válasszon! Tanév: 2019/20
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon! Időtartam: Kérjük válasszon! Tanév: 2019/20
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon! Időtartam: Kérjük válasszon! Tanév: 2019/20
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon! Időtartam: Kérjük válasszon! Tanév: 2019/20
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon! Időtartam: Kérjük válasszon! Tanév: 2019/20
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon! Időtartam: Kérjük válasszon! Tanév: 2019/20
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon! Időtartam: Kérjük válasszon! Tanév: 2019/20
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon! Időtartam: Kérjük válasszon! Tanév: 2019/20

3b. Előfordult-e az elmúlt egy évben, hogy váratlan tanárváltás (óvoda esetén óvodapedagógus-váltás) történt? Váratlan tanárváltásnak minősül, ha az év elején vagy az év közben egy másik tanár veszi át a korábbi helyét. Nem minősül váratlan tanárváltásnak a legfeljebb egy hónapig tartó betegség miatti helyettesítés, vagy az iskolaváltás, illetve az alsóból felső évfolyamba lépés miatti tanárváltás.
 Igen.
 Nem.
 Nem tudom eldönteni.

Mely tantárgynál történt ez, és az elmúlt egy év során hányszor történt meg?
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon! Tanárváltások száma: Kérjük válasszon! Tanév: 2019/20
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon! Tanárváltások száma: Kérjük válasszon! Tanév: 2019/20
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon! Tanárváltások száma: Kérjük válasszon! Tanév: 2019/20
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon! Tanárváltások száma: Kérjük válasszon! Tanév: 2019/20
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon! Tanárváltások száma: Kérjük válasszon! Tanév: 2019/20
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon! Tanárváltások száma: Kérjük válasszon! Tanév: 2019/20
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon! Tanárváltások száma: Kérjük válasszon! Tanév: 2019/20
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon! Tanárváltások száma: Kérjük válasszon! Tanév: 2019/20
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon! Tanárváltások száma: Kérjük válasszon! Tanév: 2019/20
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon! Tanárváltások száma: Kérjük válasszon! Tanév: 2019/20
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon! Tanárváltások száma: Kérjük válasszon! Tanév: 2019/20
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon! Tanárváltások száma: Kérjük válasszon! Tanév: 2019/20
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon! Tanárváltások száma: Kérjük válasszon! Tanév: 2019/20
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon! Tanárváltások száma: Kérjük válasszon! Tanév: 2019/20
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon! Tanárváltások száma: Kérjük válasszon! Tanév: 2019/20
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon! Tanárváltások száma: Kérjük válasszon! Tanév: 2019/20
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon! Tanárváltások száma: Kérjük válasszon! Tanév: 2019/20
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon! Tanárváltások száma: Kérjük válasszon! Tanév: 2019/20
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon! Tanárváltások száma: Kérjük válasszon! Tanév: 2019/20
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon! Tanárváltások száma: Kérjük válasszon! Tanév: 2019/20

3c. Meglátása szerint van olyan tantárgy jelenleg, amelynél jelentősen hátráltatja a tanulást a csoportbontás hiánya?
 Igen.
 Nem.
 Nem tudom eldönteni.

Ha igen, akkor melyek ezek a tantárgyak?
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon!
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon!
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon!
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon!
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon!
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon!
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon!
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon!
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon!
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon!
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon!
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon!
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon!
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon!
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon!
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon!
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon!
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon!
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon!
Nincs statisztikai adat.Tantárgy: Kérjük válasszon!

3d. Mekkora létszámú osztályban tanul gyermeke jelenleg?

3e. Bár a szülők a tanárok munkájáról csak korlátozott ismeretekkel rendelkeznek, és szülőként nem is tekinthetjük magunkat feljogosítva arra, hogy a pedagógusok munkáját részleteiben elbíráljuk, azt azonban szülőként is látjuk és fontos jeleznünk, hogy a tanárok pedagógiai munkájával alapvetően elégedettek vagyunk-e.

Gyermeke jelenlegi tanárai (óvoda esetén az óvónő/óvóbácsi) közül hány olyan van, akinek
 - pedagógiai munkájával alapvetően elégedett:
 - pedagógiai munkájával alapvetően elégedetlen:

 - pedagógiai munkája közepes:

3f. Milyen tapasztalatai vannak a tanárhiányról? A szöveges vélemények különösen sokat segítenek a megértésben. Anonim válaszoljon név és elérhetőség nélkül, és az iskola se legyen beazonosítható! Kérjük, adjon meg konkrétumot arról, hogy milyen problémát tapasztaltak!

3g. Véleménye szerint a tanárhiány megoldásához elegendő-e a tanári fizetések emelése?
 Igen, a probléma a tanári fizetések emelésével megoldható.
 Nem, felül kell vizsgálni a kormányzat rossz oktatáspolitikai döntéseit is a probléma megoldásához.
 Nem, de a tanárhiány fenn fog állni, bármit is tesz a kormányzat.
 Úgy gondolom, hogy nincs tanárhiány.
 Nem tudom eldönteni.

3h. Az állami iskolák fenntartói korábban az önkormányzatok voltak, de a kormányzat a fenntartói jogokat elvette az önkormányzatoktól, és áthelyezte a központi állami irányítás alatt álló Klebelsberg Központhoz. Véleménye, tapasztalata szerint ezáltal javult vagy romlott az oktatás minősége?
 Javult az oktatás minősége azzal, hogy elvették a fenntartói jogokat az önkormányzatoktól.
 Romlott az oktatás minősége azzal, hogy elvették a fenntartói jogokat az önkormányzatoktól.
 Nem befolyásolta az oktatás minőségét az, hogy ki gyakorolja a fenntartói jogokat.
 Nem tudom eldönteni.

Kérdés, probléma esetén itt veheti fel velünk a kapcsolatot.

Szülői Hang
Regisztráció
Hírlevél feliratkozás, akció értesítők,
támogatói közösség

__________________________________________________________________

Médiamegjelenések

Magukra hagyta a kormány a szülőket, akik még egy év óvodát szeretnének gyermeküknek (Mérce)

„Nem tudjuk jó érzéssel iskolába küldeni a gyerekeinket, egyre rosszabb a helyzet” – tízezer szülő szeretne változást (24.hu)

A szülők többsége támogatná az iskolák bezárását, ha lenne garancia, hogy ez nem veszélyezteti a megélhetésüket (444)

Összeomlóban az iskolai járványkezelés, pedig lenne megoldás teljes zár nélkül is (Válasz Online)

22-es csapdájában a gyerek óvodában tartásáért perelő szülők (HVG)

Beiskolázás: hiába küzdöttek a szülők (Szeged TV)

Iskolaérettség: nem lett egységesebb a rendszer (Népszava)

Postást játszik az Oktatási Hivatal (Népszava)

Itt a határidő, mégsem mindenkit tájékoztattak a beiskolázásról (ATV Start)

Heti Napló Sváby Andrással (ATV)

Iskolakezdés: segít a szülőknek a Szülői Hang Közössége (Szeged TV)

Egy intézkedés, ami gyerekek ezreinek a jövőjét teheti tönkre (24.hu)

Iskolaérettségi káosz: Kásler felmondta a nőkkel kötött orbáni szövetséget (Válasz Online)

Kötelező lett az iskolakezdés 6 éves kortól (ATV Start)

Merényletnek tartja az Óvodapedagógiai Egyesület elnöke az iskolaérettség új rendszerét (Index)

Szülők mondták el, hány sebből vérzik a hazai nyelvoktatás (24.hu)

A kormány egy központosított állami hivatal önkényének szolgáltatja ki az iskolakezdőket (Mérce)

Elsősbumm: káoszt hozhat a késői iskolakezdés megszüntetése (Válasz Online)

A közoktatás állapotát méri fel a Szülői Hang Közösség (Magyar Hang)

Így élik meg az iskolakezdést szerte a világon - és Magyarországon (RTL Fókusz)

Iskolába kényszerítenek minden hatévest, de rejtély, ki dönt az iskolaérettségről (Népszava)

„Hadüzenet vagy dilettantizmus” (Magyar Narancs)

"A fantasztikus gyerekemből az iskola egy zombit csinált" (HVG)

Ma dönt az Országgyűlés a köznevelési törvény módosításáról (ATV Start)

Az alternatív iskoláknak is betartana a kormány (Index)

Osztályozták a közoktatást (ATV Híradó)

Csökkenhet az alapítványi iskolák szabadsága (RTL Híradó)

A Fidesz szerint semmiség a közoktatási törvény módosítása, a TASZ Alkotmánybíróság elé viszi (Mérce)

Szigorítanák a köznevelési törvényt (RTL Híradó)

Megszűnik a magántanulói státusz (ATV Start)

Senki sem elégedett az állami tankönyvekkel? (ATV Start)

Felszámolták a tankönyvszabadságot Magyarországon (168 Óra)

Azért van szükség valódi tankönyvválasztékra, mert sokféleképpen lehet tanítani (24.hu)

Nyílt levelet küldtek Káslernek az egyentankönyvek miatt (24.hu)

Átfogó nyelvoktatás-fejlesztési programot javasol a Szülői Hang Közösség (ATV Start)

Akadályozza az állam a szabad tankönyvválasztást, de van megoldás, hogy jó könyvből tanuljon a gyerek (Szeged TV)

Csak állami marad? (ATV Egyenes Beszéd)

Tankönyv csak az államtól! (Magyar Narancs)

Így cseleznék ki az állami szigort a szülők: ha összefognak, a magánkiadók könyveiből is válogathatnak (Eduline)

Videóüzenetekkel tiltakoznak az állami tankönyvek ellen (RTL Híradó)

3,5 millió tankönyv tűnhet el az iskolákból (HVG)

Kevesebb állami tankönyvet rendelnek a tanárok (Index)

Szülők a tanárhiányról: bölcsész tanít matematikát, tesitanár magyart (24.hu)

"Az informatikát a könyvtáros tartja, 25 évvel ezelőtti anyagokból" (HVG)

Így veti vissza a tanárhiány az iskolákat (24.hu)

További médiamegjelenések>>>

Copyright ©2021. szuloihang.hu
  • Kik vagyunk?
  • Kapcsolat
  • Adatvédelem és használati feltételek