• Kezdőlap
    • Hírek
    • Szülői hangok
  • Aktív szülő
    • Iskola a járvány alatt – szülői felmérés
    • Iskolaérettség: álljunk ki az új törvény áldozatai mellett!
    • Tudja meg mindenki: szenved a magyar oktatás, szenvednek a gyerekek! – Kiáltvány
    • Kiáltvány a szabad tankönyvválasztásért
    • Aktivista program a tankönyvek megmentéséért
    • Regisztráció
    • Korábbi kampányaink
  • Rólunk
    • Kik vagyunk?
    • Mit tehetünk szülőként?
    • Facebook közösség
    • Kötelező beiskolázás
      szülői csoport
    • Kapcsolat
    • Médiamegjelenések
    • Adatvédelem és használati feltételek
Menü
  • Kezdőlap
  •   Hírek
  •   Szülői hangok
  • Aktív szülő
  •   Iskola a járvány alatt – szülői felmérés
  •   Iskolaérettség: álljunk ki az új törvény áldozatai mellett!
  •   Tudja meg mindenki: szenved a magyar oktatás, szenvednek a gyerekek! - Kiáltvány
  •   Kiáltvány a szabad tankönyvválasztásért
  •   Aktivista program a tankönyvek megmentéséért
  •   Regisztráció
  •   Korábbi kampányaink
  • Rólunk
  •   Kik vagyunk?
  •   Mit tehetünk szülőként?
  •   Facebook közösség
  •   Kötelező beiskolázás
    szülői csoport
  •   Kapcsolat
  •   Médiamegjelenések
  •   Adatvédelem és használati feltételek
szuloihang.hu

Együtt egy jobb oktatási rendszerért!

szuloihang.hu

Minőségi oktatás vagy súlyos tanárhiány?

Szülői Hang 2018-07-06 Minőségi oktatás vagy súlyos tanárhiány?2018-09-01T21:55:14+01:00

Ez a kérdőíves felmérésünk már lezárult, eredményeit itt tekintheti meg. Amennyiben szeretne értesülni újabb kérdőíves felméréseinkről, kérjük iratkozzon fel hírlevelünkre.

Eddig 5281 kitöltött kérdőív.

Szülőként először az óvodára, majd az iskolára bízzuk gyermekeinket, és elvárjuk a magas színvonalú pedagógia munka feltételeinek biztosítását a kormányzattól. A Szülői Hang Közösség most a szülői tapasztalatokra építve méri fel a magyarországi helyzetet: mennyire mondhatjuk, hogy a pedagógusokat megbecsülik? Tapasztalataink alapján mennyire vagyunk elégedettek mi, szülők? Tapasztaljuk-e a tanárhiányt az iskolákban, óvodapedagógushiányt az óvodákban?

Felmérésünk jobbító szándékkal készül: reményeink szerint a részletesebb, szülői véleményeket tükröző adatok elősegíthetik a közös megoldáskeresést. Szülőként nagy a felelősségünk gyermekeink nevelésében, de sokkal többet érhetünk el, ha szülők és tanárok közösen, együttműködve keresik a megoldásokat.

Hogyan látjuk szülőként: az intézményekben megbecsült pedagógusok végezhetnek magas színvonalú munkát, vagy épp ellenkezőleg, az iskoláknak még a kellő számú tanár biztosítása is problémát jelent?

Kérjük, töltse ki az alábbi rövid, anonim kérdőívet saját tapasztalatai alapján, az elmúlt egy évet figyelembe véve. (Ha több gyermeke van, melyeknél más válaszokat adna, akkor az egyes gyerekekre külön-külön is kitöltheti a kérdőívet.) A kérdőívet mind iskolákra, mind óvodákra kitöltheti (nem kell minden kérdésre válaszolni).

1. A pedagógusok megbecsültsége

A kormányzat gyakran hivatkozik arra, hogy a korábbi pedagógus fizetésemelés kapcsán a pedagógus pálya megbecsültsége is javult. Mielőtt pedagógusok munkájáról vagy a tanárhiányról beszélnénk, gondolkodjunk el arról, mennyire becsüljük meg őket. Ön hogyan látja a helyzetet?

1a. Véleménye szerint az állam kellő anyagi megbecsülést nyújt a pedagógusoknak? (Jelenleg a pedagógus kezdő fizetés főiskolai végzettség esetén bruttó 182 700 Ft, egyetemi végzettség esetén bruttó 203 000 Ft; a fizetés idővel, a szakmai előmenetel alapján a kezdőfizetés 2,65-szeresére nőhet több mint 40 év munka után. A KSH adatai szerint Magyarországon a bruttó átlagkereset 2018 júniusban 329 600 Ft.)
 Igen.
 Nem.
 Nem tudom eldönteni.

1b. Véleménye szerint a társadalom kellő erkölcsi megbecsülést nyújt a pedagógusoknak?
 Igen.
 Nem.
 Nem tudom eldönteni.

1c. Tapasztalatai szerint a kormányzat megfelelő munkafeltételeket nyújt a pedagógusoknak a minőségi munkához?
 Igen.
 Nem.
 Nem tudom eldönteni.

1d. Támogatná-e, hogy a hátrányos helyzetű térségekben dolgozó pedagógusok kiemelt juttatásban részesüljenek?
 Igen.
 Nem.
 Nem tudom eldönteni.

2. Minőségi pedagógiai munka

Az alábbi kérdésekkel szeretnénk felmérni a szülők elégedettségét az oktatási intézményekben végzett pedagógiai munkával kapcsolatban. Tudjuk, hogy a szülők erről csak korlátozott ismeretekkel rendelkeznek, és szülőként nem is tekinthetjük magunkat feljogosítva arra, hogy a pedagógusok munkáját részleteiben elbíráljuk. Ugyanakkor felelősséggel tartozunk gyermekeinkért, és ennek részeként fontos kötelességünknek érezzük jelezni a problémákat.

A szülői véleményeket azzal a szándékkal gyűjtjük, hogy az eredmények közlése elősegítse a közös gondolkodást, és ezzel együtt a pedagógusok hatékonyabb munkáját és nagyobb megbecsülését.

2a. Gyermeke jelenlegi tanárai (óvoda esetén az óvónő/óvóbácsi) közül hány olyan van, akinek
 - pedagógiai munkájával alapvetően elégedett:
 - pedagógiai munkájával alapvetően elégedetlen:

 - pedagógiai munkája közepes:

2b. Az egyes területeken kiemelkedő tanulóknak van-e lehetőségük az iskolában a tanórákon vagy azokon kívül egyénre szabott további előrehaladásra?
 Általában igen.
 Többségében igen.
 Többségében nem.
 Általában nem.
 Nem tudom eldönteni.

2c. Az egyes területeken lemaradó tanulóknak van-e lehetőségük az iskolában a tanórákon vagy azokon kívül egyénre szabott támogatásban részesülni?
 Általában igen.
 Többségében igen.
 Többségében nem.
 Általában nem.
 Nem tudom eldönteni.

2d. Amennyiben gyermeke speciális bánásmódot igényel (SNI, BTMN), az iskola/óvoda ezt szakszerűen figyelembe veszi-e?
 Túlnyomórészt igen.
 Többségében igen.
 Többségében nem.
 Túlnyomórészt nem.
 Nem vonatkozik rám.

2e. Amennyiben gyermeke speciális foglalkozást igényel (pl. fejlesztő pedagógusnál, gyógypedagógusnál, pedagógiai szakszolgálatnál), ez elérhető-e számára?
 Igen, az iskolában megkapja az előírt fejlesztést.
 Igen, de ehhez más állami intézményt is igénybe kell venni elérhető távolságban.
 Igen, de ehhez más állami intézményt is igénybe kell venni aránytalanul nagy távolságra.
 Igen, de csak magánúton, viszonylag kis távolságra.
 Igen, de csak magánúton és aránytalanul nagy távolságra.
 Nem érhető el.
 Nem vonatkozik rám.

2f. Az intézmény tudja-e hatékonyan kezelni a hátrányos helyzetű tanulók beilleszkedését és tanulási nehézségeit?
 Igen.
 Nem.
 Nem tudom eldönteni.

2g. Megbízik-e az intézmény igazgatójában, hogy a felmerülő kérdéseket szakmai alapon, a gyermekek érdekét szem előtt tartva, a tanárokkal és a szülőkkel együttműködésben igyekszik megoldani?
 Igen.
 Nem.
 Nem tudom eldönteni.

3. A tanárhiány megnyilvánulásai

Hallhatjuk, hogy egyes intézmények tanárhiánnyal (óvodák esetén óvodapedagógus hiánnyal) küszködnek - Ön mennyire tapasztalja ezt? A tanárhiánynak többfajta megnyilvánulása is lehet: legsúlyosabb esetben a tanórák elmaradnak, de lehet, hogy nem megfelelő képesítéssel rendelkező tanár tanít, vagy pedig a tanárok túl gyakran cserélődnek, és ez szintén rontja az oktatás színvonalát. A tanárhiány megnyilvánulása a túl nagy osztálylétszám vagy a csoportbontás hiánya is.

A kérdések az elmúlt egy év összesítésére vonatkoznak. A tanárhiányra vonatkozó igenlő válasz esetén kérjük adja meg a részletes adatokat is (tantárgy, időtartam), valamint azt, hogy a problémát a most indult 2018/19-es tanévben, vagy az előző tanévben tapasztalta. Jelenleg nincsenek részletes, nyilvánosan elérhető adatok a tanárhiányról, ezért különösen fontos az Ön részvétele is az adatgyűjtésben.

3/1. Előfordult-e az elmúlt egy évben legalább egy héten keresztül, hogy a tanórát érdemben nem tartották meg szakszerűen valamely tantárgyból? Ez jelenthetett elmaradtak az órákat (illetve óvodák esetén nem üzemelő óvodát), tanárhiány/óvodapedagógushiány vagy betegség miatti nem megfelelő helyettesítést (például több pedagógus egyeztetés nélkül gyenge színvonalon helyettesít) vagy szülőként egyértelművé vált, hogy a helyettesítő személy nem rendelkezik megfelelő szakképzettséggel, vagy az adott tantárgy tanításához szükséges alapvető ismeretekkel.
 Igen.
 Nem.
 Nem tudom eldönteni.

Mely tantárgynál történt ez, és az elmúlt egy év során összesen mennyi ideig tartott?
Tantárgy: Időtartam: Tanév:  
Tantárgy: Időtartam: Tanév:  
Tantárgy: Időtartam: Tanév:  
Tantárgy: Időtartam: Tanév:  
Tantárgy: Időtartam: Tanév:  
Tantárgy: Időtartam: Tanév:  
Tantárgy: Időtartam: Tanév:  
Tantárgy: Időtartam: Tanév:  
Tantárgy: Időtartam: Tanév:  
Tantárgy: Időtartam: Tanév:  
Tantárgy: Időtartam: Tanév:  
Tantárgy: Időtartam: Tanév:  
Tantárgy: Időtartam: Tanév:  
Tantárgy: Időtartam: Tanév:  
Tantárgy: Időtartam: Tanév:  
Tantárgy: Időtartam: Tanév:  
Tantárgy: Időtartam: Tanév:  
Tantárgy: Időtartam: Tanév:  
Tantárgy: Időtartam: Tanév:  
Tantárgy: Időtartam: Tanév:  
+1 hozzáadása

Mely tantárgynál történt ez, és az elmúlt egy év során összesen mennyi ideig tartott?
Tantárgy: Időtartam: Tanév:  
Tantárgy: Időtartam: Tanév:  
Tantárgy: Időtartam: Tanév:  
Tantárgy: Időtartam: Tanév:  
Tantárgy: Időtartam: Tanév:  
Tantárgy: Időtartam: Tanév:  
Tantárgy: Időtartam: Tanév:  
Tantárgy: Időtartam: Tanév:  
Tantárgy: Időtartam: Tanév:  
Tantárgy: Időtartam: Tanév:  
Tantárgy: Időtartam: Tanév:  
Tantárgy: Időtartam: Tanév:  
Tantárgy: Időtartam: Tanév:  
Tantárgy: Időtartam: Tanév:  
Tantárgy: Időtartam: Tanév:  
Tantárgy: Időtartam: Tanév:  
Tantárgy: Időtartam: Tanév:  
Tantárgy: Időtartam: Tanév:  
Tantárgy: Időtartam: Tanév:  
Tantárgy: Időtartam: Tanév:  
+1 hozzáadása

3/2. Előfordult-e az elmúlt egy évben, hogy váratlan tanárváltás (óvoda esetén óvodapedagógus váltás) történt? Váratlan tanárváltásnak minősül, ha az év elején vagy az év közben egy másik tanár veszi át a korábbi helyét. Nem minősül váratlan tanárváltásnak a legfeljebb egy hónapig tartó betegség miatti helyettesítés, vagy az iskolaváltás, illetve az alsóból felső évfolyamba lépés miatti tanárváltás.
 Igen.
 Nem.
 Nem tudom eldönteni.

Mely tantárgynál történt ez, és az elmúlt egy év során hányszor történt meg?
Tantárgy: Tanárváltások száma: Tanév:  
Tantárgy: Tanárváltások száma: Tanév:  
Tantárgy: Tanárváltások száma: Tanév:  
Tantárgy: Tanárváltások száma: Tanév:  
Tantárgy: Tanárváltások száma: Tanév:  
Tantárgy: Tanárváltások száma: Tanév:  
Tantárgy: Tanárváltások száma: Tanév:  
Tantárgy: Tanárváltások száma: Tanév:  
Tantárgy: Tanárváltások száma: Tanév:  
Tantárgy: Tanárváltások száma: Tanév:  
Tantárgy: Tanárváltások száma: Tanév:  
Tantárgy: Tanárváltások száma: Tanév:  
Tantárgy: Tanárváltások száma: Tanév:  
Tantárgy: Tanárváltások száma: Tanév:  
Tantárgy: Tanárváltások száma: Tanév:  
Tantárgy: Tanárváltások száma: Tanév:  
Tantárgy: Tanárváltások száma: Tanév:  
Tantárgy: Tanárváltások száma: Tanév:  
Tantárgy: Tanárváltások száma: Tanév:  
Tantárgy: Tanárváltások száma: Tanév:  
+1 hozzáadása

3/3. Meglátása szerint van olyan tantárgy jelenleg, amelynél jelentősen hátráltatja a tanulást a csoportbontás hiánya?
 Igen.
 Nem.
 Nem tudom eldönteni.

Melyek ezek a tantárgyak?
Tantárgy:  
Tantárgy:  
Tantárgy:  
Tantárgy:  
Tantárgy:  
Tantárgy:  
Tantárgy:  
Tantárgy:  
Tantárgy:  
Tantárgy:  
Tantárgy:  
Tantárgy:  
Tantárgy:  
Tantárgy:  
Tantárgy:  
Tantárgy:  
Tantárgy:  
Tantárgy:  
Tantárgy:  
Tantárgy:  
+1 hozzáadása

3/4. Mekkora létszámú osztályban tanul gyermeke jelenleg?

3/5. Milyen tapasztalatai vannak a tanárhiányról és annak okairól? A szöveges vélemények különösen sokat segítenek a megértésben. Kérjük anonim válaszoljon név és elérhetőség nélkül, és az iskola se legyen beazonosítható.

Statisztikai adatok. Kérjük segítse az eredmények értékelését anonim statisztikai adatok megadásával.

Intézmény típusa:
Fenntartó:

Lakóhely:

Megye:

Hányadik osztályba jár gyermeke:

Az előző tanévben más intézményben tanult?
 Igen.
 Nem.

Az előző tanév intézményének adatai:
- Intézmény típus:

- Fenntartó:

Szülői Hang
Regisztráció
Hírlevél feliratkozás, akció értesítők,
támogatói közösség

__________________________________________________________________

Médiamegjelenések

Több ezer gyerek kerülhet éretlenül az iskolákba szeptembertől (ATV Start)

Szülői Hang: tízezernyi gyerek kényszerülhet idén idő előtt iskolába a kormány elhibázott kommunikációja miatt (Mérce)

Magukra hagyta a kormány a szülőket, akik még egy év óvodát szeretnének gyermeküknek (Mérce)

„Nem tudjuk jó érzéssel iskolába küldeni a gyerekeinket, egyre rosszabb a helyzet” – tízezer szülő szeretne változást (24.hu)

A szülők többsége támogatná az iskolák bezárását, ha lenne garancia, hogy ez nem veszélyezteti a megélhetésüket (444)

Összeomlóban az iskolai járványkezelés, pedig lenne megoldás teljes zár nélkül is (Válasz Online)

22-es csapdájában a gyerek óvodában tartásáért perelő szülők (HVG)

Beiskolázás: hiába küzdöttek a szülők (Szeged TV)

Iskolaérettség: nem lett egységesebb a rendszer (Népszava)

Postást játszik az Oktatási Hivatal (Népszava)

Itt a határidő, mégsem mindenkit tájékoztattak a beiskolázásról (ATV Start)

Heti Napló Sváby Andrással (ATV)

Iskolakezdés: segít a szülőknek a Szülői Hang Közössége (Szeged TV)

Egy intézkedés, ami gyerekek ezreinek a jövőjét teheti tönkre (24.hu)

Iskolaérettségi káosz: Kásler felmondta a nőkkel kötött orbáni szövetséget (Válasz Online)

Kötelező lett az iskolakezdés 6 éves kortól (ATV Start)

Merényletnek tartja az Óvodapedagógiai Egyesület elnöke az iskolaérettség új rendszerét (Index)

Szülők mondták el, hány sebből vérzik a hazai nyelvoktatás (24.hu)

A kormány egy központosított állami hivatal önkényének szolgáltatja ki az iskolakezdőket (Mérce)

Elsősbumm: káoszt hozhat a késői iskolakezdés megszüntetése (Válasz Online)

A közoktatás állapotát méri fel a Szülői Hang Közösség (Magyar Hang)

Így élik meg az iskolakezdést szerte a világon - és Magyarországon (RTL Fókusz)

Iskolába kényszerítenek minden hatévest, de rejtély, ki dönt az iskolaérettségről (Népszava)

„Hadüzenet vagy dilettantizmus” (Magyar Narancs)

"A fantasztikus gyerekemből az iskola egy zombit csinált" (HVG)

Ma dönt az Országgyűlés a köznevelési törvény módosításáról (ATV Start)

Az alternatív iskoláknak is betartana a kormány (Index)

Osztályozták a közoktatást (ATV Híradó)

Csökkenhet az alapítványi iskolák szabadsága (RTL Híradó)

A Fidesz szerint semmiség a közoktatási törvény módosítása, a TASZ Alkotmánybíróság elé viszi (Mérce)

Szigorítanák a köznevelési törvényt (RTL Híradó)

Megszűnik a magántanulói státusz (ATV Start)

Senki sem elégedett az állami tankönyvekkel? (ATV Start)

Felszámolták a tankönyvszabadságot Magyarországon (168 Óra)

Azért van szükség valódi tankönyvválasztékra, mert sokféleképpen lehet tanítani (24.hu)

Nyílt levelet küldtek Káslernek az egyentankönyvek miatt (24.hu)

Átfogó nyelvoktatás-fejlesztési programot javasol a Szülői Hang Közösség (ATV Start)

Akadályozza az állam a szabad tankönyvválasztást, de van megoldás, hogy jó könyvből tanuljon a gyerek (Szeged TV)

Csak állami marad? (ATV Egyenes Beszéd)

Tankönyv csak az államtól! (Magyar Narancs)

Így cseleznék ki az állami szigort a szülők: ha összefognak, a magánkiadók könyveiből is válogathatnak (Eduline)

Videóüzenetekkel tiltakoznak az állami tankönyvek ellen (RTL Híradó)

3,5 millió tankönyv tűnhet el az iskolákból (HVG)

Kevesebb állami tankönyvet rendelnek a tanárok (Index)

Szülők a tanárhiányról: bölcsész tanít matematikát, tesitanár magyart (24.hu)

"Az informatikát a könyvtáros tartja, 25 évvel ezelőtti anyagokból" (HVG)

Így veti vissza a tanárhiány az iskolákat (24.hu)

További médiamegjelenések>>>

Copyright ©2021. szuloihang.hu
  • Kik vagyunk?
  • Kapcsolat
  • Adatvédelem és használati feltételek