Eddig 2880 aláíró. |
Tiltakozunk a kormányzati intézkedések ellen, melynek következtében gimnáziumi osztályok szűnhetnek meg! Az írásbeli felvételi miatti stressz már most is hatalmas a gyerekeken, a helyzet ezzel csak tovább romlik. Gyermekeinknek legyen meg az esélye a minőségi gimnáziumi képzésre és a minőségi szakképzésre is, a kormány ne terelje a gyerekeket mesterségesen a szakképzésbe a gimnáziumhoz szükséges minimális írásbeli pontszám meghatározásával, vagy akár a szakképzést preferáló pályaorientációs foglalkozásokkal, kérdőívekkel!
Csatlakozzon, írja alá a lent olvasható petíciót Ön is! Leírhatja véleményét, tapasztalatait is; új véleményt, tapasztalatot az is megadhat, aki már korábban csatlakozott a petícióhoz.
Gyermekeinknek legyen meg az esélye a minőségi gimnáziumi képzésre és a minőségi szakképzésre is, a kormány ne terelje a gyerekeket mesterségesen a szakképzésbe!
Az állami fenntartású gimnáziumoknak olyan központi utasítást adtak, hogy ha egy gimnázium kéri a központi írásbelin való részvételt, csak azokat veheti fel, akik a központi felvételin elérnek egy minimális pontszámot. Ezzel a gyakorlatban csökken a gimnáziumi férőhelyek száma, és így több tanuló akarata ellenére a szakképzésbe szorul. Bár hivatalosan csak „ajánlás”, a fenntartó elvárásának az iskolák sokszor nem mernek ellenszegülni. A ponthatár már több iskola felvételi feltételei között megjelent, és jövőre várhatóan még többen írják ezt elő, ha nem vonják vissza az intézkedést, melynek révén sok gyerek akkor sem tud bekerülni az írásbelit kérő gimnáziumba, ha a korábbi számítási módszerrel (általános iskolai és a központi írásbeli eredményeinek és az esetleges szóbelinek az összege alapján) bekerült volna.
Az újabb korlátozás miatt a túlzottan stresszes és esetleges írásbeli szerepe tovább nő. Sok családnak már most is saját költségen kell felkészíteni a gyermeket a sikeres felvételire, az újabb intézkedés miatt pedig az eleve nagy esélyegyenlőtlenség tovább romlik.
A családokat és iskolákat sújtó bizonytalanság nagyobb lett, a későbbiekben pedig a kormány egy nehezebb központi felvételi feladatsorral akár jogszabálymódosítás nélkül is még erőteljesebben kényszerítheti a tanulókat a szakképzés felé.
Sok tanuló 14 éves korában még nem tudja eldönteni, milyen szakmát választana. Ne legyen kényszer a szakképzés, támogassa a kormány a gimnáziumokat is!
Már eddigis sok módon próbálták a gyerekeket a szakképzésbe irányítani: ösztöndíjjal, pályaorientációs foglalkozásokkal, kérdőívekkel, melyek mind a szakképzést preferálták. Pedig a gyerekek és az ország számára az általános műveltség is fontos, a gimnázium után pedig szélesebb a lehetőség a felsőfokú tanulmányok megválasztására.
A továbbtanulási döntés egész életre szól, ezt nem írhatja felül a gazdaság pillanatnyi igénye.
Vonják vissza a felvételi korlátozást, és teremtsék meg széles körben a minőségi gimnáziumi képzés és szakképzés feltételeit, hogy minden gyerek a számára leginkább megfelelőt választhassa - szabadon!
Tapasztalatok, vélemények:
A felvételi jelentős stresszt helyez a diákokra és indokolatlanul magas követelményt támaszt. Szülő, Heves megye |
Hová pozicionálja magát az ország? Szülő, Budapest |
Akinek nincs pénze, esélye sincs, hogy értelmiségi pályát válasszon, mint felmenő generációja . Nem tudjuk megfizetni a felső oktatást sem és az azzal járó kiadásokat , középiskolásaimnak meg a magántanárokat. A migráció ( Budapestről kiáramlas) miatt az iskolák fullon vannak, így még kevesebb az esély. Teljes a kilátástalanság… Szülő, Pest megye |
Olyan feladatokat kell megoldani amik nem olyan régen érettségi feladat volt, A és B könyvük van, az A- ból tanul a B- ből ír dolgozatot, különórár járun a vizsga felkészítés miatt 2 tárgyból mert az iskola minden hülyeséget tanít de tanulni, gomdkodnim nem . Olyan feladatokat kell megoldani amik nem olyan régen érettségi feladat volt, A és B könyvük van, az A- ból tanul a B- ből ír dolgozatot, különórár járun a vizsga felkészítés miatt 2 tárgyból mert az iskola minden hülyeséget tanít de tanulni, gomdkodnim nem . Szülő, Zala megye |
Tényleg egyre kevésbé felkészült diákok kerülnek a gimnáziumokba, de erre más megoldást is lehetne találni, például az átgondoltabb általános iskolai tantervek segítségével. Ugyanez a felsőoktatásról is elmondható, tehát középiskolákban is átgondoltabb tantervre volna szükség a legtöbb tantárgyból. Szülő, pedagógus, Somogy megye |
Az email címeket bizalmasan kezeljük, értesítéseinkről bármikor leiratkozhat. Részletes adatvédelmi tájékoztató itt.