• Kezdőlap
    • Hírek
    • Szülői hangok
  • Aktív szülő
    • Iskola a járvány alatt – szülői felmérés
    • Iskolaérettség: álljunk ki az új törvény áldozatai mellett!
    • Tudja meg mindenki: szenved a magyar oktatás, szenvednek a gyerekek! – Kiáltvány
    • Kiáltvány a szabad tankönyvválasztásért
    • Aktivista program a tankönyvek megmentéséért
    • Regisztráció
    • Korábbi kampányaink
  • Rólunk
    • Kik vagyunk?
    • Mit tehetünk szülőként?
    • Facebook közösség
    • Kötelező beiskolázás
      szülői csoport
    • Kapcsolat
    • Médiamegjelenések
    • Adatvédelem és használati feltételek
Menü
  • Kezdőlap
  •   Hírek
  •   Szülői hangok
  • Aktív szülő
  •   Iskola a járvány alatt – szülői felmérés
  •   Iskolaérettség: álljunk ki az új törvény áldozatai mellett!
  •   Tudja meg mindenki: szenved a magyar oktatás, szenvednek a gyerekek! - Kiáltvány
  •   Kiáltvány a szabad tankönyvválasztásért
  •   Aktivista program a tankönyvek megmentéséért
  •   Regisztráció
  •   Korábbi kampányaink
  • Rólunk
  •   Kik vagyunk?
  •   Mit tehetünk szülőként?
  •   Facebook közösség
  •   Kötelező beiskolázás
    szülői csoport
  •   Kapcsolat
  •   Médiamegjelenések
  •   Adatvédelem és használati feltételek
szuloihang.hu

Együtt egy jobb oktatási rendszerért!

szuloihang.hu

Tudja meg mindenki: szenved a magyar oktatás, szenvednek a gyerekek!

Szülői Hang 2019-08-13 Tudja meg mindenki: szenved a magyar oktatás, szenvednek a gyerekek!2019-08-13T16:53:04+01:00

Túlterheltség, túlzott központosítás, tanárhiány, alacsony pedagógusbérek, esélyegyenlőtlenség: lebutították az oktatást, a legújabb törvénymódosítások pedig még tovább csorbítják a szülők és az iskolák jogait. Üzenjük az ország vezetőinek, hogy rossz az irány az oktatásban! Valamennyien tehetünk a jobb oktatásért, ha beszélünk a problémákról: magyarázzuk el ismerőseinknek, hogy a rossz közoktatás gyermekeink, az ország jövőjét veszélyezteti.

Csatlakozzon, írja alá a lent olvasható kiáltványunkat Ön is!

*Név: 
A név nem nyilvános
*Email: 
Megye: 
*Szabályzat: Az email címeket bizalmasan kezeljük. A részletes szabályzatot és adatvédelmi tájékoztatót itt olvashatja.
Elfogadom a szabályzatot és adatvédelmi tájékoztatót.
Hírlevél: Szeretnék értesülni a Szülői Hang oktatással kapcsolatos híreiről, akcióiról.
*Kattintson a gombra: 
 

 

Nem mondhatom el senkinek,
Elmondom hát mindenkinek.
(Karinthy Frigyes)

Miért van az, hogy a legtöbb gyerek hamar elveszti az érdeklődését az iskolában? Miért olyan rossz a magyar iskolák teljesítménye? És mit tehetnénk mi, szülők és felelős állampolgárok, hogy az oktatás színvonala ne romoljon tovább, hanem igazodjon a kor követelményeihez és elvárásainkhoz?

Hatalmas mennyiségű lexikális ismeretet erőltetnek a gyerekekre, amelynek bemagolása a XXI. században felesleges; a túlterheltség miatt nincs idő a lényeges összefüggések megértésére, az önálló gondolkodás, a csapatmunka és más készségek fejlesztésére. Az iskolák működését központi állami hivatalokból irányítják, így az iskolák elvesztették önállóságukat, nem tudnak alkalmazkodni a gyermekek igényeihez; a tantervi kötöttségek miatt a tanárok nem kapnak lehetőséget arra, hogy pedagógiai meggyőződésük szerint taníthassanak. Az új Nemzeti alaptanterv a szülők és tanárok korábbi reményeivel szemben nem csökkenti jelentősen a tananyagot és nem adja vissza a tanárok önállóságát sem. A kormány viszonyt eközben elsősorban arra figyel, hogy a jelenlegi politikai vezetés kedve szerint történjen a hazafias nevelés, a miniszterelnök pedig a honvédelmi ismeretek fontosságát hangsúlyozza – valóban ezt akarjuk gyermekeinknek?

A pedagógusok felelőssége óriási, a társadalom mégsem becsüli meg a munkájukat sem anyagilag, sem erkölcsileg. Nagyon kevés fiatal helyezkedik el pedagógusként, a nagy számú nyugdíjazás és a sok pályaelhagyó miatt pedig tovább fokozódik a már most is jelentős tanárhiány. Ez nemcsak abban mutatkozik meg, hogy sokszor nem találnak szaktanárt és a nagy számú helyettesítés miatt a többi tanár túlterheltsége tovább nő, hanem például abban is, hogy jobb híján olyanok kerülnek tanári állásba, akiknek szakértelme megkérdőjelezhető.

A tanárokat még attól a lehetőségtől is megfosztották, hogy az általuk legjobbnak tartott tankönyvet rendeljék meg. Míg Európa szerencsésebb országaiban van minőségi tankönyvválaszték, nálunk csak gyengébb egyentankönyv jut a gyerekeknek, az is csak kölcsönbe, hacsak a szülők nem vállalják, hogy a tanárral egyeztetve önköltségen maguk intézik a könyvvásárlást.

Magyarországon óriásiak a társadalmi szakadékok, az oktatási rendszer nem segíti hatékonyan a hátrányos helyzetűeket, sőt a kormányzat a nyelvvizsgához kötött egyetemi felvételivel csak tovább növeli az esélyegyenlőtlenséget. Növeli az esélyegyenlőtlenséget az is, hogy az egyházi iskolák válogathatnak a jelentkezők közül, és közben többlettámogatást is kapnak. Emiatt – különösen a kisebb településeken – az állami iskolák gyengébb színvonalon, szegregált oktatási intézményként kénytelenek működni. A felnövekvő generációk így továbbviszik és erősítik a társadalmi különbségeket, az emiatt növekvő társadalmi feszültségeket és a gyenge oktatás árát pedig gyermekeinknek kell majd kezelni és megfizetni. A kormányzat eközben a cégek rövid távú érdekeit kielégítő szakképzést erőlteti, pedig lenne rá lehetőségünk, hogy minden gyermeket eljuttassunk a XXI. századi készségeket nyújtó érettségiig, erre vonatkozó kormányzati stratégia azonban nincs.

A kormány a valódi problémák orvoslása helyett azonban 2019 nyarán olyan törvénymódosításokat hozott, amelyek tovább csorbítják az iskolák és a szülők jogait. Az intézményvezetői kinevezéseknél még annak a lehetőségét is elvették, hogy a tantestület, a szülők és a diákok véleményezzék a jelölteket, zöld utat engedve ezzel a diktatórikusan kinevezett, szakmailag megkérdőjelezhető igazgatóknak, ami tovább gyengíti a kreatív tanári közösségek munkáját. Az alternatív iskolákat pedig azzal sodorták kiszolgáltatott helyzetbe, hogy nem térhetnek el 30%-nál jobban az állami tantervtől, miközben nem lehet tudni, hogy a törvényt valójában hogyan is kell értelmezni.

A további törvénymódosítások is mindannyiunkat érintenek. Az iskolaérettség megítélésének felelősségét elvették az óvodától, ahol a gyermeket ismerve és a szülővel egyeztetve a pedagógiailag legmegfelelőbb döntést hozhatták, helyette egy arctalan hivatalos szerv a gyermek ismerete nélkül kényszerítheti 6 éves kor után minél hamarabb az iskolába a gyerekeket. Csorbultak a szülői jogok a kötelező óvodáztatásnál is, a szülők ezrei által igénybe vett magántanulói státuszt pedig megszüntették, helyette szintén egy arctalan hivatalos szerv ítéli meg a szülők kérését, hogy gyermekük iskolába járás nélkül, de rendszeresen vizsgát téve teljesítse tankötelezettségét. Mindezzel veszélybe sodortak számtalan olyan kreatív pedagógiai kezdeményezést, ahol az állami oktatásból kiábrándult szülők támogatásával a gyermekek egyéni igényeire odafigyelő tanulócsoportok keretében sikeres oktatás zajlik.

Gyermekeink érdekében ne maradjunk szótlanok! Valamennyien tehetünk a jobb oktatásért, ha beszélünk a problémákról! Magyarázzuk el a kormány szakmaiatlan lépéseinek hatásait azoknak az ismerőseinknek is, akik ezekkel a kérdésekkel kevesebbet foglalkoznak! Ha kell, akár személyesen beszéljük azokkal, akik nem értik az összefüggéseket! Álljunk ki ne csak saját gyermekeink, hanem szülőtársaink gyermekei mellett is! Legyünk szolidárisak, vállaljunk felelősséget közös dolgainkért! Ne fordítsuk el tekintetünket a gyermekek szenvedése, életesélyeinek rombolása elől még akkor sem, ha ezt egyesek “politizálásnak” minősítik!

Add tovább, hogy közös erővel Magyarországon is lehetséges megteremtenünk a színvonalas oktatást! Add tovább, hogy csak akkor lesz változás, ha elég sokan és elég hangosan követeljük azt! Ne támogassuk azokat, akik gyermekeink oktatásáért nem tesznek eleget! Add tovább, hogy van vesztenivalónk: a gyermekeink! Bár azonnali megoldást nem várhatunk, közösséget alkotva erőinket megsokszorozhatjuk, a jövőért tudatosan cselekedve pedig előbb vagy utóbb célba érhetünk.

Üzenjük az ország vezetőinek, hogy rossz az irány az oktatásban! Követeljük az érdemi szakmai párbeszédet az oktatás valamennyi kérdéséről! Van fegyverünk: az őszinte szó és az igaz ügy melletti kiállás! Közösen sikerülhet!

 

Szülői Hang
Regisztráció
Hírlevél feliratkozás, akció értesítők,
támogatói közösség

__________________________________________________________________

Médiamegjelenések

Magukra hagyta a kormány a szülőket, akik még egy év óvodát szeretnének gyermeküknek (Mérce)

„Nem tudjuk jó érzéssel iskolába küldeni a gyerekeinket, egyre rosszabb a helyzet” – tízezer szülő szeretne változást (24.hu)

A szülők többsége támogatná az iskolák bezárását, ha lenne garancia, hogy ez nem veszélyezteti a megélhetésüket (444)

Összeomlóban az iskolai járványkezelés, pedig lenne megoldás teljes zár nélkül is (Válasz Online)

22-es csapdájában a gyerek óvodában tartásáért perelő szülők (HVG)

Beiskolázás: hiába küzdöttek a szülők (Szeged TV)

Iskolaérettség: nem lett egységesebb a rendszer (Népszava)

Postást játszik az Oktatási Hivatal (Népszava)

Itt a határidő, mégsem mindenkit tájékoztattak a beiskolázásról (ATV Start)

Heti Napló Sváby Andrással (ATV)

Iskolakezdés: segít a szülőknek a Szülői Hang Közössége (Szeged TV)

Egy intézkedés, ami gyerekek ezreinek a jövőjét teheti tönkre (24.hu)

Iskolaérettségi káosz: Kásler felmondta a nőkkel kötött orbáni szövetséget (Válasz Online)

Kötelező lett az iskolakezdés 6 éves kortól (ATV Start)

Merényletnek tartja az Óvodapedagógiai Egyesület elnöke az iskolaérettség új rendszerét (Index)

Szülők mondták el, hány sebből vérzik a hazai nyelvoktatás (24.hu)

A kormány egy központosított állami hivatal önkényének szolgáltatja ki az iskolakezdőket (Mérce)

Elsősbumm: káoszt hozhat a késői iskolakezdés megszüntetése (Válasz Online)

A közoktatás állapotát méri fel a Szülői Hang Közösség (Magyar Hang)

Így élik meg az iskolakezdést szerte a világon - és Magyarországon (RTL Fókusz)

Iskolába kényszerítenek minden hatévest, de rejtély, ki dönt az iskolaérettségről (Népszava)

„Hadüzenet vagy dilettantizmus” (Magyar Narancs)

"A fantasztikus gyerekemből az iskola egy zombit csinált" (HVG)

Ma dönt az Országgyűlés a köznevelési törvény módosításáról (ATV Start)

Az alternatív iskoláknak is betartana a kormány (Index)

Osztályozták a közoktatást (ATV Híradó)

Csökkenhet az alapítványi iskolák szabadsága (RTL Híradó)

A Fidesz szerint semmiség a közoktatási törvény módosítása, a TASZ Alkotmánybíróság elé viszi (Mérce)

Szigorítanák a köznevelési törvényt (RTL Híradó)

Megszűnik a magántanulói státusz (ATV Start)

Senki sem elégedett az állami tankönyvekkel? (ATV Start)

Felszámolták a tankönyvszabadságot Magyarországon (168 Óra)

Azért van szükség valódi tankönyvválasztékra, mert sokféleképpen lehet tanítani (24.hu)

Nyílt levelet küldtek Káslernek az egyentankönyvek miatt (24.hu)

Átfogó nyelvoktatás-fejlesztési programot javasol a Szülői Hang Közösség (ATV Start)

Akadályozza az állam a szabad tankönyvválasztást, de van megoldás, hogy jó könyvből tanuljon a gyerek (Szeged TV)

Csak állami marad? (ATV Egyenes Beszéd)

Tankönyv csak az államtól! (Magyar Narancs)

Így cseleznék ki az állami szigort a szülők: ha összefognak, a magánkiadók könyveiből is válogathatnak (Eduline)

Videóüzenetekkel tiltakoznak az állami tankönyvek ellen (RTL Híradó)

3,5 millió tankönyv tűnhet el az iskolákból (HVG)

Kevesebb állami tankönyvet rendelnek a tanárok (Index)

Szülők a tanárhiányról: bölcsész tanít matematikát, tesitanár magyart (24.hu)

"Az informatikát a könyvtáros tartja, 25 évvel ezelőtti anyagokból" (HVG)

Így veti vissza a tanárhiány az iskolákat (24.hu)

További médiamegjelenések>>>

Copyright ©2021. szuloihang.hu
  • Kik vagyunk?
  • Kapcsolat
  • Adatvédelem és használati feltételek