Honlap Hírlevél feliratkozás
 
 

Kedves Olvasónk!

A közoktatási törvény sebtében benyújtott változtatása megakadályozza a szülőket abban, hogy gyermeküket kivegyék a megbetegítő állami oktatásból, hogy ehelyett magántanulóként, a szülők által létrehozott tanulócsoportokban sajátítsák el a tantervben előírt tudást, miközben abból rendszeresen vizsgát is tesznek. Viszonylag kevés – bár növekvő számú – szülő döntött eddig a magántanulói státusz igénybevételéről, mégis valamennyiünk számára fontos, hogy ez a lehetőség megmaradjon: ha szülőként úgy gondoljuk, hogy nem kívánjuk gyermekünket kitenni az iskolai túlterheltség és a tanárhiány által sújtott gyenge oktatási rendszernek, gyermekünk oktatásáról gondoskodhatunk a modern, kreatív módszerek használatára törekvő, egyénre szabott foglalkozást megcélzó tanulócsoportok keretében is. A törvényváltoztatás azonban megszünteti ezt a lehetőséget, melyről eddig az adott oktatási intézmény vezetője döntött. Helyette bevezetnék az egyéni munkarend fogalmát, amiről egy még ismeretlen hivatalos szerv fog dönteni az intézményvezető helyett egy jelenleg nem nyilvános, de vélhetően igen szigorú kritériumrendszer alapján.

Nem csupán a rendszerből kimenekülő családokat gátolja a törvény. Az intézményvezetők megbízásánál megszűnik a tanárok, szülők, diákok véleményezési joga is, így a hatalom korlátlanul bízhat meg bárkit intézményvezetőnek a szakmai alkalmasság teljes figyelmen kívül hagyásával. A már megbízott intézményvezetők önállósága pedig tovább csökken: még egy külsős ismeretterjesztő foglalkozás megtartását is a hivatalos szerv engedélyeztetéséhez kötik, az ezt elmulasztó intézményvezető pedig azonnal elbocsátható. Ilyen körülmények között leginkább a hatalomhoz lojális, a kreatív ötleteket elutasító intézményvezetők kerülhetnek pozícióba – nem csoda, hogy a törvényben szükségesnek találták a vezetői fizetések emelését. Ezek az intézményvezetők várhatóan hasonló lojális magatartást várnak el a tanároktól és végső soron a gyerekektől. Ezzel a 21. században fontos kreatív, felfedező, kritikus és önálló gondolkodásra buzdító szemlélet helyett az engedelmesség marad a fő erény iskoláinkban.

De más téren is további értelmetlen szigorításokat vezetnek be: szigorodnak az óvodába járás kritériumai, szigorítanak a 6 éves iskolakezdés feltételein és a gyermeket ismerő óvoda helyett egy arctalan hivatalhoz kerül át ennek megítélése. Ezen kívül kötelezővé teszik az osztályzást azokban az alternatív módszereket használó alapítványi iskolákban is, ahová a szülők pont azért iratták gyermeküket, hogy elkerüljék az osztályzásra épülő hagyományos módszertant. A szülők jogait csorbító változtatásokról itt írtunk bővebben.

A Szülői Hang Közösség tiltakozik a törvénymódosítás ellen. Tiltakozó petíciónkhoz 38 civil szervezet és az összes ellenzéki párt csatlakozott; állásfoglalásunkat a törvénymódosítás parlamenti vitáját követően a Kossuth téren tartott sajtótájékoztatón olvastuk fel.

További információ:

Szívesen vesszük a törvényjavaslattal kapcsolatos szülői véleményeket. Várjuk azok jelentkezését is, akik akár nyilvánosan is elmondanák személyes tapasztalataikat a magántanulósággal vagy más, a törvényjavaslat által érintett témákkal kapcsolatban, vagy más módon segítenének.

Szülői Hang Közösség
info@szuloihang.hu

 

Nyelvvizsga-szigor

Köszönjük a Szülői Hang Közösség 30000. tagját

A Szülői Hang Közösség szülőktől szülőknek szól. Köszönjük az eddigi bizalmat és támogatást!

 
Facebook ikon
Facebook megosztás
Hírlevél feliratkozás
Hírlevél feliratkozás
Facebook ikon
Visszajelzés
Szülői Hang – szuloihang.hu
Legfrissebb híreineket Facebook csoportunkban olvashatja: facebook.com/szuloihang

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -