• Kezdőlap
    • Hírek
    • Szülői hangok
    • Plusz egy év ovi
    • Hasznos
  • Aktív szülő
    • Szószóló a gyerekekért
    • Szülői tudásbázis
    • Válasszuk a legjobb tankönyvet!
    • Regisztráció
    • Korábbi kampányaink
  • Rólunk
    • Kik vagyunk?
    • Mit tehetünk szülőként?
    • Közösségi csoportunk
    • Facebook oldal
    • Kötelező beiskolázás
      szülői csoport
    • Kapcsolat
    • Médiamegjelenések
    • Adatvédelem és használati feltételek
Menü
  • Kezdőlap
  •   Hírek
  •   Szülői hangok
  •   Plusz egy év ovi
  •   Hasznos
  • Aktív szülő
  •   Szószóló a gyerekekért
  •   Szülői tudásbázis
  •   Válasszuk a legjobb tankönyvet!
  •   Regisztráció
  •   Korábbi kampányaink
  • Rólunk
  •   Kik vagyunk?
  •   Mit tehetünk szülőként?
  •   Közösségi csoportunk
  •   Facebook oldal
  •   Kötelező beiskolázás
    szülői csoport
  •   Kapcsolat
  •   Médiamegjelenések
  •   Adatvédelem és használati feltételek
szuloihang.hu

Együtt egy jobb oktatási rendszerért!

szuloihang.hu

Mekkora a túlterheltség az iskolákban? – Szószóló a gyerekekért

Szülői Hang 2021-09-16 Mekkora a túlterheltség az iskolákban? – Szószóló a gyerekekért2021-09-22T06:54:52+01:00

Eddig 3786 csatlakozó, 2445 szöveges vélemény.

Szülőként és pedagógusként közösen tiltakozunk az óvodákat és iskolákat sújtó rendszerszintű problémák ellen. A tiltakozást a térképen elhelyezett felkiáltójelek és szöveges vélemények jelképezik, csatlakozni a lenti űrlap kitöltésével lehet.

A magyar közoktatást, óvodáinkat és iskoláinkat súlyos rendszerszintű problémák sújtják, a pedagógusok anyagi és szakmai megbecsülése elmaradt, a pedagógushiány igazi vesztesei a gyerekek. Az értelmetlenül túltolt központosítás és a szakmai párbeszédet figyelmen kívül hagyó kormányzati döntéshozatal tovább súlyosbította a bajt. Szenved a magyar oktatás, szenvednek a gyerekek! Változásra van szükség! Szülőként és pedagógusként közösek az érdekeink, közösen emeljük fel szavunkat a gyerekek jövője mellett, a szakmaiatlan kormányzás ellen.

Ha egyetért azzal, hogy változásra van szükség az oktatásban és a gyermekvédelemben, csatlakozzon a lenti rövid anonim űrlap kitöltésével! Fogjunk össze és hallassuk a hangunkat, képviseljük gyermekeink érdekeit! Kérjük, mint csatlakozó tiltakozásként Ön is helyezzen el egy piros felkiáltójelet a térképen, és röviden írja le, tapasztalatai alapján milyen problémák sújtják a gyerekeket! Bár a problémákat azonnal megoldani nem tudjuk, de aktív részvételünkkel valamennyien tudunk segíteni abban, hogy minél többen tudjanak a bajokról, és ezzel közelebb kerülünk a pozitív változáshoz.

A térképen a járásközpontokban elhelyezett tiltakozó felikáltójelekre kattintva olvashatóak a szöveges vélemények. Minél többen fejezzük ki tiltakozásunkat, annál erősebben képviseljük a gyermekek érdekeit!

  

Változásra van szükség az oktatásban és gyermekvédelemben! Fogjunk össze szülőként és pedagógusként!

Kérjük, csatlakozzon az alábbi rövid anonim űrlap kitöltésével, melyben röviden azt is leírhatjuk, hogy milyen problémák sújtják a szülőket, pedagógusokat és végső soron a gyerekeket! A csatlakozás után tiltakozásunk jeleként még egy piros felkiáltójel meg fog jelenni a térképen.

*Ország: 
*Megye vagy Budapest: 
*Település/járásközpont: 
Magamról: Szülő vagyok
Diák vagyok
Pedagógus vagyok
Gyermekvédelmi dolgozó vagyok
Vélemény: 
(opcionális) 
Önnek milyen tapasztalatai vannak a pedagógusok és gyermekvédelmi szakemberek hiányával, alacsony megbecsültségével, túlterheltségével és az oktatásirányítás gyermekeket közvetlenül érintő döntéseivel, az oktatási és gyermekvédelmi rendszer problémáival kapcsolatban?
*Szabályzat: A részvétel anonim. Egy személy csak egyszer vehet részt az akcióban. A részletes szabályzatot itt olvashatja.

Elfogadom a szabályzatot

*Kattintson a gombra: 
 

 

Szószóló a gyerekekért

#jobbatérdemelnek

Oktatási rendszerünk képtelen felkészíteni gyermekeinket a jövő kihívásaira, az óvodákat és iskolákat súlyos rendszerszintű problémák sújtják. A pedagógusok anyagi és szakmai megbecsültsége csapnivaló, és ez drámai pedagógushiányhoz vezet. Egyre gyakrabban már nem is megfelelő szakképzettségű pedagógus van a gyerekekkel, sok a helyettesítés, az osztálylétszámok magasak, a gyerekekre nem jut elegendő idő, figyelem a pedagógusok óriási leterheltsége miatt. A pedagógushiányt elfedi a statisztika, mert az órák, foglalkozások hivatalosan nem maradnak el, de sokszor ezek érdemben nincsenek megtartva.

A problémákat helyi szinten tapasztaljuk, de az okok az elmúlt évek szakmaiatlan kormányzati döntéseiben és mulasztásaiban gyökereznek. Nincs külön Oktatási Minisztérium, a kormányzati politikusok mellőzték az érdemi szakmai párbeszédet, a döntéseket pedagógiai szempontok helyett politikai és gazdasági szempontok alapján hozzák meg. Nem fordítanak elegendő figyelmet az oktatásra, nem elég fontos gyermekeink, az ország jövője.

Miközben a kormányzat központosította az állami intézmények fenntartását, elvette az iskolák szakmai önállóságát. Az intézményeket távoli hivatalokból irányítják, ezzel nehezítik az önálló kezdeményezéseket és növelik a felesleges bürokráciát. A diákok szélsőségesen túlterheltek, a gyerekeknek nem jut idejük élvezni gyermekkorukat. A tananyag központilag meghatározott, ezzel korlátozva a tanárok kreativitását és ellehetetlenítve a gyerekek valódi szükségleteinek figyelembevételét. A lemaradók, problémákkal küzdők nem kapnak elegendő segítséget sem az iskolákban és óvodákban, sem más gyermekvédelmi intézményekben, melyeket szintén sújt a szakemberhiány és túlterheltség, kiemelkedő tehetségeink pedig gyakran elvesznek a jövő számára a tehetséggondozás hiánya miatt.

Gyermekeink többet érdemelnek! Szülőként, pedagógusként, felelős állampolgárként fontos, hogy mindenki lássa: rendszerszintű változásra van szükség!

Tiltakozunk a szakmaiatlan kormányzás ellen! Elfogadhatatlannak tartjuk a pedagógusok, gyermekekért dolgozó szakemberek és segítőik szégyenletesen alacsony anyagi és szakmai megbecsülését! Szülőként és pedagógusként közösek az érdekeink, együtt vállalunk felelősséget közös jövőnkért. Gyermekeink minőségi oktatást érdemelnek, és ennek érdekében együtt kell cselekednünk!

Hallassuk a hangunkat, és beszéljünk a valódi problémákról, hiszen szenved a magyar oktatás, szenvednek a gyerekek!

Vélemények a már csatlakozott résztvevőktől
Összesen 2445 vélemény

Jó hírű gimnázium

Fizika tanárt nagyon nehéz találni. Nálunk tanárjelölt és nyugdíjas bevonásával oldják meg a hiányzó fél állást.
A Biológia tanár gyereket vár, így most a többiek helyettesítik. Valaki jelentkezett a helyére, várjuk, hogy eljön-e.
Ha valaki beteg, nagyon sok a túlóra a legtöbb tárgyból.
A közeli általános iskolában nem tudtak ellátni egy teljes matematika tanári állást a kötelező oltás bevezetése után.

A NAT esetében a tananyagot értelmetlenül csökkentik, ha már túl soknak tűnik. Olyan fejezeteket húznak ki, ami nélkül nem lehet a későbbieket megtanulni. Nem beszélve arról, hogy aki nem tanul a 9-10. évfolyamon eleget, az később is csak nagyon nehezen tud az emelt szintű érettségire felkészülni.
Sokkal szélesebb körben kellene megvitatni az egyes iskolatípusok alaptantervét és időt hagyni arra, hogy tisztázódjon, mi a fontos!
Pedagógus, Budapest XXI. kerület
Szülőként felháborít, hogy gyermekemnek egy év alatt 3 történelem tanára volt, a tananyaggal egy évvel lemaradva. Tanárai túlterheltek, némelyik motiválatlan, így nehéz felkészülni az érettségire, nyelvvizsgára.
Szülő, pedagógus, Pest megye, járás: Szigetszentmiklós
A túlmunkáért nem kapunk egy fillért sem, olyan munkát kell ellátni diplomásként, ami nem pedagógus feladat (gyerekmegőrzés, ebédeltetés), ráadásul ezek még az óraszámunkban sem jelennek meg. Pokolian alacsony, megalázó bérek, szakmai gúzsbakötöttség, tankönyvek központosítása (minőség csekély.) Helyi, valós szakmai műhelyek szétrombolása, érdemi előmenetel helyett alamizsna. Jelentős adminisztrációs terhek, magasak az óraszámok! A gyerekek ennek megfelelően agyonterheltek!!! Változást kívánok belátható időn belül!!!
Pedagógus, Baranya megye, járás: Pécs
Szaktanár hiánya miatt a gyereket magánórákra kell járatni.
A napi 6,7 tanóra, majd a másnapra felkészülni nagyon sok, a gyerek nagyon fáradt.
Nagyon sok a felesleges tananyag.
Rá kell bízni a tanárokra a gyerekek nevelését és tanítását.
A politikus ne szóljon bele.
Sokkal több pénzt az oktatásba és ne a sportba.

Szülő, Baranya megye, járás: Szigetvár
Kevés szaktanár. Sok óraadó. Alkalmatlan, kényszerbõl felvett kollégák. Sok helyettesítés.
Pedagógus, Békés megye, járás: Szeghalom
Minden nap izgulok, hogy elsős kisfiam csodálatos tanítója feladja, és pályát vált. Mert több nyelven beszél, mert fiatal, mert folyamatos ellenszélben, nevetséges bérezésért dolgozik.
Szülő, Budapest VII. kerület
Nyugdíjas pedagógus vagyok. Öregségi (de csúnya szó) nyugdíjas. Amikor eljött az ideje, szerettem volna még tovább dolgozni, mert úgy éreztem, van még bennem erő. Igaz nem teljes foglalkoztatottságra, de heti 5-10 órát fel tudtam volna vállalni. Egy évet sikerült az intézményvezetőnek kiharcolnia a KLIKk-nél. A törvények nem tették és nem teszik lehetővé a nyugdíj melletti munkavégzést. Igaz csak a pedagógusnak. A Kormánynak nincs szüksége a tapasztalt pedagógusokra.
Pedagógus, Békés megye, járás: Szarvas
Egyik, elmúlt 32 évben hatalmon lévő politikai irányzat sem tett megnyugtató, markáns lépéseket a pedagógusok érdekében! Nem hagyhatjuk magára a pedagógusokat!
Szülő, Komárom-Esztergom megye, járás: Oroszlány
Átgondolatlan, kapkodó az egész. Az az ember érzése, hogy olyanok döntenek, állítanak össze tantervet, akiknek se elég tapasztalatuk, gyakorlati tudásuk nincs. Az oktatás sokadrendű kérdés, a lista végén kullog.Még saját minisztériumunk sincs! Ennyire nem fontos! Pedig a gyerekeink és az országunk jövője a tét!!
Ami marad a stadionok..., egyéb " fontosabb " dolgok után, az jut az oktatásnak nagy harcok árán.A kihasználatlan stadionok helyett építsenek tornacsarnokokat és tanuszodákat. Azért, mert 10 alkalommal elvisszük a gyerekeket úszni tanulni a megyeszékhelyre, az semmi. Egy tanuszodában 8 év alatt heti 1 tesiórán már meg lehetne tanulni rendesen úszni. Délután, este, hétvégén a település felnőtteine gyógykezelésére használhatnák. Nem állnának kihasználatlanul, s nem kerülne többe, mint az üres stadionok fenntartása.
A legfőbb problémák:
-állandóan változó alaptanterv, amit valaki gyorsan összecsap
- tankönyvek: rosszak, nincs választék,állandóan változik 1-2 hónap alatt készülnek ( Néha a lektor pénzét is visszakérném!)
- ingyen helyettesítés, túlóra( táborra vegyen ki szabit!)
- Mutassanak még egy szakmát, ahol portfólió címen nevetséges összegért új diplomamunkát kell írni! A védésem 1/2 9-től 1/2-ig tartott. Ennyi idő alatt az egész csoport leállamvizsgázott.
- Nevetségesen alacsony fizetés, ami nem követi az inflációt. Fizetésemelés csak minden 3. évben.39 év tanítás után Ped II.-ben munkaközösség-vezetőként és osztályfőnökként 276000 Ft volt a nettó bérem.
- Se cafetéria, se Szép kártya, se jutalom
A megyei 1., országos 2. helyezésért sem adtak semmit sem. Több versenyen került be tanítványom az ország+ határontúli területek országos döntőjére a 30 legjobb tanuló közé tanítványom. Még egy köszönöm sem járt. De se karácsonyi, se pedagógusnapi juttatás...Irigykedve hallom más szakmák fizetésemelésit, jutalmait, juttatásait.
- Az igazgatók jogkörét elvették, csak egy báb a Klébersberg központ kezében. Még levegőt sem lehet venni nélkülük.
Pedagógus, Bács-Kiskun megye, járás: Kecskemét
Sajnos érezhető a pedagógusok túlterheltsége. A munkaórák száma rengeteg és ez nincs honorálva. A technológiai szükséglet nagy részét a szülők adományozzák, mert az iskolának nincs rá kerete, a bürokratikus procedúra elhúzódik az eszköz beszerzéseknél. A mindennapi feladatok ellátásához szükséges felszereléseket is nehezen kapják meg.
Szülő, Pest megye, járás: Vecsés
Kritikán aluli a fizetés, a megbecsülés és a színvonal.
Szülő, pedagógus, Pest megye, járás: Monor
Az iskolánkba immár 3 éve nem tudnak matematika szakos tanárt felvenni. Az 5-6. osztályokat tanítók, iskolatitkár, gyógypedagógus tanítja.
Szülő, Pest megye, járás: Dunakeszi
Nincs elég megfelelő szaktanár, nincsenek fejlesztő pedagógusok, nekünk szülőknek privátban kell megoldani mindent, ha a gyerek nem kapja meg a határozatban szereplő fejlesztést. A mi iskolánkban folyamatos a tanárhiány, a jelenlegi állomány tele van nyugdíjas, vagy nyugdíj kozeli tanarokkal...A tankönyvek értelmetlenek, köszönő viszonyában sincsenek a munkafüzetekkel, sokszor csak a neten találunk választ a kérdésekre...Reméljük lesz vmi változás, mert ez így katasztrofális...
Szülő, Pest megye, járás: Érd
Egyre kevesebb a tanár, ezért már bárkit felvesznek, és a rossz tanárokat is kénytelenek megtartani, mert nincs helyettük más.
Egyre rosszabbak a tankönyvek. Nem csak a gyerekek, a szülők sem igazodnak ki rajta. A tankönyvekben is sokszor csak kérdések vannak, nem adják meg a választ a munkafüzet kérdéseire.
Nincs az iskoláknak autonómiája! A legegyszerűbb kérdésekben is a tankerület jóváhagyása kell.
Nincs elég pénze az iskolának, szülői hozzájárulás nélkül nem tudnak egy ajtót se megszereltetni.
A középiskolai írásbeli felvételi nincs összhangban az általános iskolában tanultakkal. A szóbeli nincs szabályozva, sokszor másfél órán keresztül is vizsgáztatják a 13-14 éves diákokat.
Szülő, Pest megye, járás: Vecsés
Nincs szaktanári! De az elvárás az megvan. Persze, hogy nem érnek el kimagasló eredményeket, csak akik megtudják oldani, hogy gyermekükkel külön foglalkozzon hozzáértő ember. Mi pl megfizetni is tudnánk, még sincs rá jelentkező. (Magán iskolát viszont nem tudnánk 3 gyermekünknek biztosítani) Illetve a tananyagot is csökkenthetnék, beérnénk a sok hülyeség nélküli tanulni valóval. Sajnálom a tanárokat is leterheltek, ki vannak égve, a fizetésük kritikàn aluli. Igenis a bele fektetett energiájukat is fizessék meg, jár nekik is!!!
Szülő, Pest megye, járás: Érd
Az oktatás színvonala romlik, helyettesítések száma (nem szakos tanárral) óriási.
Szülő, Baranya megye, járás: Mohács
Sajnos szulo is es ovodaban dolgozo pedagogus is vagyok.
Iszonyu tulterheltseg alatt dolgozunk. Nem vagyunk megbecsulve. :(
Szülő, pedagógus, Pest megye, járás: Érd
Azt tapasztaltam, hogy nem jut idő a gyerekek olyan kompetenciáinak a fejlesztésére, amelyek révén valóban rugalmasan lennének képesek alkalmazkodni a rohamtempóban változó világ sokirányú kihívásaira. Például az információk értelmezése, rendszerezése és felhasználása terén, az önálló vélemény megfogalmazása és képviselete, valamint a vitakultúra terén.
Nagyon hiányolom az informatikai képzést, az állampolgári ismereteket és természetesen az idegennyalv-oktatás terén is sokat kellene fejlődni.
De ami a legfontosabb, nem kellene tömni a gyerekek fejét adatokkal, hanem sokkal jobban kellene építeni a mindenkiben meglévő kíváncsiságra és tanulási vágyra! A tantárgyakat össze kellene kapcsolni, holisztikus szemlélettel közelíteni a világ dolgaihoz.

Szülő, Budapest VII. kerület
Hegedűtanárnő vagyok, Szegeden diplomáztam (előadómüvészként és hegedűtanárként is).
Az első évtized alatt, mióta elkezdtem tanítani, jelentős romlást tapasztaltam a "pedagógus életpályamodellben ". Felfoghatatlan számomra, hogy mekkora arányban elszegényedett a népesség, ennek hatása miatt például a az általános iskolában ahol gyermekkoromban 750 gyermek tanult mire visszamentem tanítani (összesen alig több mint 200 gyerekhez) addigra a gyerekek 80 százaléka volt hátrányos helyzetű vagy halmozottan hátrányos helyzetű. (Gyermekkoromban az arány a töredéke volt.) Így tulajdonképpen etetni jártam le a gyerekeket, nem zenélni tanulni.
A másik nagyobb város sokkal jobb volt, ott már válogatott gyerek-gárdával dolgozhattam, jobb körülmények között, ott viszont már a tanárhiányt érezhettem meg. Az ottani zenetanár gárda majdnem fele máshonnan járt át tanítani, mert nem volt ember, aki vállalhatná az elvégzendő feladatokat.
Újabb élethelyzet változás miatt ismét költöztem, kaptam is volna állást, ha elvállalom, hogy a hegedűsök mellett a gitárosokat is tanítom. (Tehát hogy így remélem mindenkinek világos, hogy egy hangszer mesteri szintű elsajátítása HÚSZ ÉV!!!!!!!!! És nekem 27 évem alatt egy hangszer elsajátítása volt a cél, a hegedűé. Semmi közöm a gitárhoz. És aki szerint mindkettő húros hangszer, nem lehet az olyan bonyolult, üzenem, hogy remélem wc pucoló tanítja a gyermekének a biológiát, mert pont amnyi köze van egymáshoz a két dolognak.)
Végül megint egy másik városban kötöttem ki, ahol egy remek zeneoktatási intézményben dolgozom óraadóként, (itt hozzá kell tennem, hogy a megtartott óráimért kapom a pénzt, így a tetemes adminisztrációt ingyen csinálom, ami például az év végi adminisztrációnál ingyen ledolgozott napokat is jelent).
Természetesen életemben soha nem éltem meg a tanításból.Mellette szimfonikus zenekarokban dolgozom.
Pedagógus, Borsod-Abaúj-Zemplén megye, járás: Kazincbarcika
Az előttem lévők nagyjából mindent leírtak. Diákként túl vagyok terhelve, felesleges anyagok, napi 8 óra, plusz otthon tanulás... A tanáraimat sajnálom a túlórák, a nevetséges fizetés és a társadalom felől érkező megvetés miatt. Anyukám is pedagógus, tőle látom, hogy nincsenek megfelelő körülmények az intézményekben, a szülők általában (tisztelet a kivételnek) ellenségesek és még a gyereket is a pedagógusok ellen uszítják.
Már most hiány van pedagógusokból és siralmas az oktatás, mi lesz így majd az én gyerekeim idejében?
Diák, Pest megye, járás: Érd
A demokratikus jogok hiánya, amely biztosítana minden lehetőséget a nehéz problémák megoldására.Nevelői szabadság- de nem szabatosság - tanulói túlterhelés - sok felesleges tanayag, új módszerek hiánya, magas óraszám, magas osztálylétszám, amunka elismerése: anyagi, erkölcsi....
Pedagógus, Jász-Nagykun-Szolnok megye, járás: Jászberény
Gyermekvédelem nincs. Érdektelenség, részrehajlás és a családok büntetése jellemzi. Jobb lenne, ha ezek az intézmények inkább nem is léteznének egyáltalán. Szakmaiatlan.
Szülő, pedagógus, Budapest XIV. kerület
Elmaradt a pandémia miatt az iskolaelőkészítés a nagycsoportban. 6 évesen iskolába kellett menni, nem tarthattam óvodában, mert jól megírta a teszteket. Első osztályban online tanultuk a betűket, nem mélyültek el a magánhangzók. Emiatt az olvasási sebesség lassú, hozza haza az 1-es dolgozatokat. Ne adjanak rossz jegyeket alsó tagozatban!!!!!!!!!!!!! Sérülnek a gyerekek! Nem tehetnek semmiről.
Szülő, Budapest XVIII. kerület
Legnagyobb érték a gyerek, akit az egyik (anyagilag is) legkevésbé megbecsült csoportra (a tanárokra) bízunk...nap, mint nap...
Szülő, Fejér megye, járás: Székesfehérvár
Túlterheltek és alulfizetettek vagyunk az tény.
Emellett a betöletlen álláshelyek számának növekedése további terheket ró ránk. Nehezményezem a szabad tankönyvválasztás hiányát.
Ezek tükrében elkeserítőnek tartom, hogy a szakszervezetekkel történő egyeztetést is ignorálja a minisztérium, és rendelettel próbálja meg ellehetetleníteni a végső elkeseredésünkben meghirdetett sztrájkot!
Pedagógus, Budapest III. kerület
Gyermekem általános iskolájában jelenleg 4 tanári állást hirdetnek. Neki csak egy tanító nénije van, ő is már nyugdíjas korú és nincs váltója a 30 fölötti osztálylétszám mellett.
Aggódom, hogy amire felső tagozatos lesz, még nagyobb szaktanárhiány lesz.
Szülő, Pest megye, járás: Érd
Megbecsültség hiánya erkölcsi és anyagi értelemben egyaránt. A szabadság hiánya tananyag és tankönyv tekintetében. Felesleges adminisztrációs munka, amely hasznos, gyerekeket felzárkóztató, tehetségeket kibontakoztató, minőségi munkára lehetne fordítani. Túlterheltség a kötelező, tanítandó órák számát illetően. Én például magyartanárként korrepetálást tartok, amely órák NEM számítanak a kötelező órák számába.Ezért technika tanár is lettem a megkérdezésem nélkül, mert így 25 megtartott óra után csak 21-et számítanak, s ehhez kellett plusz 1 óra, hogy meglegyen a 22 órám. Ez lett a technika. Persze ehhez a tantárgyhoz semmi pénz nincs, hogy gyakorlati feladatokat végezzünk, vásárolhassak valamit, hogy tudjunk valami hasznisat csinálni. Sok mindent én vettem meg a saját pénzemből, mert szörnyű eszközök nélkül technikát oktatni. De ezt nem tudom tovább finanszírozni, örülök, ha megélek! Fáradt, kiégett, elkeseredett, hivatását szerető pedagógus vagyok 34 éve. Betelt a pohár!!
Pedagógus, Fejér megye, járás: Dunaújváros
Iskolapszichológus 5 éve nincs az iskolánkban, ez hatalmas probléma, egyre több gyereknek szüksége lenne rá.
Az státuszok számát csökkentették, megoldásként a kötelező óraszámokat megemelték. Ezzel nőttek a pedagógusok terhei, fejlesztő órára, tehetséggondozásra, szakkörökre nem marad lehetőség.
A tantárgyak éves óraszáma, felosztása, illetve maga a tananyag sem megfelelő.
Az erősen korlátozott "tankönyvválasztásról " nem is beszélve...
Az anyagi megbecsültség hiánya miatt sokan elhagyják a pályát, vagy más fenntartóhoz tartozó iskolába mennek. Túl sok a személyi változás, még tanéven belül is. És sok esetben előfordul, hogy nem szaktanárok tanítanak bizonyos tantárgyakat.
Ez mind-mind csökkenti az oktatás színvonalát, ezt mind-mind a gyerekek sínylik meg legjobban és ez tönkretesz egy teljes generációt.
Szülő, pedagógus, Budapest X. kerület
Egy színvonalas általános iskolában nincs felsős matematikatanár. Az angoltanárok évente váltják egymást. A tanárok túlterheltek, a legjobbak elhagyják a pályát.
Szülő, Bács-Kiskun megye, járás: Kecskemét
A túlközpontosított rendszer legnagyobb vesztesei a gyermekek. Kisebb létszámokkal, pedagógiai szabadság visszaállításával- tankönyvek, módszerek választása-, a családok kárpótlásával az elmúlt két és fél tanév nevelésre alkalmatlan, személyiségi jogokat rendszeresen csorbító rendeletei miatt elszenvedett többszintű borzalmakért.
Ez egyik generációnak sem lenne szabad, hogy 3 tanévnek minősüljön.
A magyar kultúra alapjainak megismerési lehetősége tapasztalati úton majdnem teljesen kiszorult a központi előírások alapján.Vissza kellene hozni!
Szülő, pedagógus, Fejér megye, járás: Mór
Fejlesztő pedagógusként dolgozom jelenleg, de korábban óvónőként is dolgoztam. Döbbenetes a jelenlegi helyzet. Sajnos azt tapasztalom, hogy egyre több munkát várnak el tőlünk ugyanazért a bérért, miközben egyre több a státuszt kapott gyermek. Ez nemcsak a fejlesztőket,de a csoportos óvónőket is leterheli. Viszont hiányoznak a gyógypedagógusok, pszichológusok, logopédusok. Ők inkább intézményen kívüli fejlesztést vállalnak, mert jóval többet keresnek, mint a köznevelési intézményekben.
Ha most orvosolnák ezt a helyzetet véleményem szerint már akkor is késő lenne,hisz nincs utánpótlás.
Pedagógus, Bács-Kiskun megye, járás: Kecskemét
Gyógypedagógus régen nincsen, még másik intézményből sem. Rengeteg felesleges adminisztráció, a papír papírozása. Nálunk sztrájk sem lesz, mert nincs aki megszervezze. Aki meg elégedett a jelenlegi helyzettel, annak gratulálok.
Pedagógus, Budapest XXI. kerület
Rengeteg az összevonás,a saját dolgomat csak részlegesen tudom elvégezni.A kollegáim egymás után állnak föl - a tarthatatlan helyzet miatt.Lassan már csak felügyeletet tudunk adni.
Pedagógus, Baranya megye, járás: Pécs
Egyre lesújtóbb amit pedagógusként tapasztalok!
Múlt héten szóbeli elbeszélgetést tartottunk az intézményünkbe jelentkező nyolcadikos diákoknak.
Az egyik tanuló félévi bizonyítványát átnézve furcsának találtuk hogy minden tantárgyból 5 osztályzata van,kivéve a biológiát,amiből 3-asa volt.
Megkérdeztük hogy alakult ez így?
Mire a tanuló azt válaszolta: Ja biológia tanár egy hónapig volt az iskolában, akkor kapott egy 3- as osztályzatot, amit nem tudott kijavítani azóta sem. Biológia szakos tanár hiányában gyakran lyukas órájuk van, vagy egy ráérö más szakos pedagógus megy be órára és felolvassa a következő leckét a tankönyvből!!!!!
Ez sajnos nem egyedi eset!!!
Az oktatói bérek szégyenteljesen, megalázóan alacsonyak!
Plussz munka vagy szülői, házastársi segítség nélkül képtelenség megélni belőle.
Számos kollégám 30-40 évesen a szüleivel él, mert albérletre nem futja a fizetésből.Esélyét sem látva a családalapításra, önálló életre!!!!!




Pedagógus, Csongrád-Csanád megye, járás: Szeged
Nagy a pedagógus hiány, így a többiek vannak túlterhelve!!! Nyugdíjas napközis tanítók, szaktanárok próbálnak helyt állni több-kevesebb sikerrel... Fejlesztő pedagógus, logopédus sincs pedig volt és szükség is lenne rájuk!!!
Szülő, Budapest XIV. kerület
Pedagógushiányban szenvedünk, napköziben pedagógiai asszisztensek "tanulnak " a gyermekekkel. Akik közül van aki minden megtesz, de többen csak éppen hogy most végezték el az 1 éves(!) Képzést. Nem véletlen tanul egy pedagógus főiskolán, nem helyettesíthető az egy 1 éves képzéssel. Megfizetés arányában az elhivatottság, hozzáállás, alázat sincs meg egy pedagógiai asszisztensnél, tapasztalat gyakorlat szintúgy. Nagyon jó segítők ők egy elhivatott pedagógus mellett, de nem helyett!!!
Szülő, Pest megye, járás: Érd
Csatlakozom és támogatom is ebben a pedagógusokat! Az óvodában csoportonként már csak egy óvónő van a gyerekekkek. Az iskolába megszűnt az iskolaotthonos osztály, mert nem tudnak egy osztályhoz 2 pedagógust beosztani. A napköziben pedagógiai asszisztensek vannak a gyermekekkel. Sokszor a helyettesítésben is ők segítenek. Nálunk már arra is volt példa, hogy a portás volt a felügyelő személy. Lelkiismeretes pedagógusaink vannak, akik remekül helyt állnak. Szeretnénk, ha sokáig pedagógusok maradnának! Becsüljük meg Őket!!!
Szülő, Pest megye, járás: Érd
Embertelen rendszer, túlterhelt diákokkal és tanárokkal. A 21. századi minőségi oktatás feltételeinek teljes hiánya az épületek állagától és az osztálytermek berendezésétől és zsúfoltságától kezdve a gyermekektől idegen és taníthatatlan tananyagon, kritikán aluli "okos tankönyveken " át a központi utasításokat végrehajtó szerepre kényszerített tanárokig. Alacsony bérek, nem létező béren kívüli juttatások, cserébe viszont brutális munkaterhek, határtalan adminisztráció, a többletmunka és minőségi munka anyagi elismerésének teljes hiánya. Immár egy évtizede hiába minden "bármilyen irányból jövő " jó szándékú, szakmai alapon megfogalmazott észrevétel!
Pedagógus, Veszprém megye, járás: Ajka
Gyógypedagógiai intézményben autokrata vezetés, kiégett, alulfizetett szakemberek. Nagy a fluktuáció, a szakemberhiány. Állandó gyógypedagógus és gyógypedagógiai asszisztens hiány van, ezért általános a túlterhelés, ami súlyos problémákat okoz a mindennapokban. Az ideálisnál magasabb osztálylétszám. Sok a pszichés zavarral küzdő ön és közveszélyes gyerek, akik nem közösségbe valók és állandó veszélyt jelentenek társaikra, tanáraikra. Nem szaktanárok tanítják a tantárgyakat. Sokszor asszisztensek tartanak órákat. Oktatási eszközök teljes hiánya tapasztalható. Az online oktatásra alkalmatlan eszközparkkal rendelkezik. A karantén idején az iskolába járó tanulóknak nem tudták biztosítani az online órákba való becsatlakozást.
Pedagógus, Budapest X. kerület
Szülőként és 33 éves pedagógusi munkám alapján is csatlakozom azokhoz, akik méltánytalannak, gyalázatosnak tartják a pedagógusok megítélését és bérét. A leggyengébb, nevüket alig leírni tudó, 14-17 évesen segédmunkásként dolgozók jó esetben 5-6 nap alatt keresik meg egy tanár fizetését.Nincs értéke a tudásnak, nincs motivációja a diáknak és pedagógusnak sem Aki ezt nem látja, és nem tesz ellene / érte, az felelőtlen, és nem számol a beláthatatlan következményekkel.
Szülő, Vas megye, járás: Szombathely
Egy életet ledolgozó pedagógusnak nagy eséllyel nem éri el a fizetése a nettó 1000 eurót... Nem a pályakezdőkre gondolok, a 40 évet ledolgozó ped2-es kollegákról beszélek! Szégyen, gyalázat!
Szülő, pedagógus, Budapest IV. kerület
A létminimum szinten élek, pedagógusként dolgozok 13 éve. Bizonytalan a jövőm, kilátástalan vagyok. Az életben semmire se mentem, a szüleimnél kell laknom 36 évesen.
Pedagógus, Pest megye, járás: Cegléd
2013 óta zuhanórepülésbe kezdett az oktatásügy.
Az iskolák felkészülés nélküli állami fenntartásba helyezése tragikus állapotokat eredményezett. Minden ezzel kapcsolatos döntés átgondolatlan, koncepció nélküli, minden szakmaiságot nélkülöző és végzetes következményekkel járó volt. A hazug kommunikáción alapuló fizetésemelések valós eredményeként ekkor kezdtek a pedagógusok folyamatosan távozni az iskolákból. Évekig a legalapvetőbb eszközöket sem vásárolhatta neg az iskola. Minden arról szólt, hogy min lehet még spórolni, hogyan lehet még több forrást elvonni egy intézménytől és szinte működésképtelenné tenni egy egészen jól működő rendszert. Évekig kizárólag az elhivatott iskolavezetők, pedagógusok működtették az intézményt a szülők támogatásával. A folyamatos tantervváltoztatgatások minden stabilitást lehetetlenné tesznek, érdemi változást a gyerekek túlterheltségében egyik sem hozott. Nincs szabad tankönyvválasztás! A legjobb szakmai színvonalat képviselő tankönyveket tiltott megrendelni, az ingyenes tankönyvek egy része szinte annyit is ér. A pedagógusok túlterheltek, a 45 év alattiakat már csak az emlékeinkből ismerjük. Érdemi rendszergazdai, pedagógiai asszisztensi segìtség nincsen. Ingyen pluszmunkákban dúskálunk, nincsen elismerve a kontakt órákon kívüli tevékenységeink zöme és az sincs tisztázva, hogy mennyi ezek munkaidő igénye. Pl.: egy témazáró összeállítása, megíratása, javítása 25-30 főre, alaphangon 5,5 óra. Erre monják, hogy "megtartotta azt az 1 óráját ". El lehet képzelni, hogy a 22-26 tanórára miért is lehetetlenség úgy felkészülni, ahogyan igényünk volna rá. Ketten a saját szaktárgyainkon kívül! 5 olyan tantárgyat tanítunk, amihez nincs végzettségünk. Nincs más, aki megtenné. Egész nap rohanunk és toljuk magunk előtt az egyre halmozódó feladatokat. A tehetséggondozásról már csak álmodozom. Meg arról is, hogy a gyerekek és a pedagógusok ettől sokkal jobbat és többet érdemelnek.Tudnám még részletezni. Ez nem mehet így tovább! A gyerekekért!!!
Pedagógus, Pest megye, járás: Dunakeszi
34 éve vagyok a pályán. A tantestületünkből 3 pedagógus hiányzik, az ő óráikat felosztották közöttünk, mindenkinek heti 27-30 órája van. Mellé jönnek a felügyeletek, ebédeltetések, persze ingyen. Valaki mindig táppénzen van, vagy a gyerekei utáni szabadságát tölti, ezért sokat helyettesítünk.Többen már túllépték a 30 alkalmat, amit ingyen kellett megtennünk. A gyerekek órarendjét nagyon nehéz összeállítani az óraadó kollégák, a leterheltség miatt. A tanulók érdekei már egyáltalán nem számítanak. Testnevelés órán gyakran 3 osztály van összezsúfolva a tornateremben.
Pedagógus, Tolna megye, járás: Tamási
Kőkorszakban megragadt oktatási rendszer.
Diák, Budapest V. kerület
Súlyos a pedagógus hiány, a siralmas fizetés, a pedagógusok és diákok túlterheltsége.
Szülő, pedagógus, Pest megye, járás: Budakeszi
Eddig szervilisek voltatok!!!
Itt az idő, csak nehogy késő legyen.
A sztrájk alapjog!
Szülő, Budapest III. kerület
Nagyon kevés a fiatal pedagógus, nagyon sok tanár fog nyugdíjba menni néhány éven belül. Már most is több tantárgyból nyugdíjas óraadó tartja az órákat. A betegség miatt hiányzó tanárok óráit, a többi amúgy is túlterhelt kollégák ingyen helyettesítik. A tanulásban motiválatlan gyerekeket fáradt, túlterhelt pedagógusok próbálják rávenni a tanulásra.
Pedagógus, Borsod-Abaúj-Zemplén megye, járás: Miskolc
Lesújtó a véleményem, támogatom a sztrájkot, a polgári engedetlenséget. Előre egy jobb jövő felé, hogy holnap is legyen kinek tanítani!
A SZTRÁJK ALAPJOG!
Szülő, Budapest III. kerület
A cikkben szereplő állításokat sajnos csak megerősíteni tudom. Mindent megteszek a rám bízott gyermekek fejlődésért, erőn felül, túlórában, saját eszközökből. Sajnos sokszor mindennek a család látja kárát.
Szülő, pedagógus, Vas megye, járás: Szombathely
Szülő vagyok. Szülőként is látom, hogy a ma iskolába tanuló gyermekek, s az alsóbb korosztály oktatása lesz veszélyben, ha nem jön a fiatalabb generáció a pályára. De miért is jönne, a kezdő fizetés alig több, vagy annyi mint a minimálbér .A fiatalok már nyelvet, akár nyelveket beszélő felnőttek, akiknek ambíciói vannak, s nem feltétlenül "karitatív " munkából akarnak megélni.S hiába a lelkesedés, pár év után, belelátva az oktatás helyzetébe, váltani fognak.
Mindenki érintett, akár most született a gyermeke, akár óvodás, általános iskolás, középiskolás, egyetemista. De a nagyszülők az unokáink jövőjét is félthetik oktatás szempontjából.
Szülő, Vas megye, járás: Vasvár
Hatalmas szakemberhiány mind az óvodákban, mind az iskolákban, mind a szakszolgálatoknál. Nem látható el minőségi munka. Kiégett pedagógusok tömkelege:-(
Pedagógus, Vas megye, járás: Szentgotthárd
A nyugdíjba vonuló és a felmondott pedagógusok helyére nem jönnek újak. Részben mert a fenntartó nem engedi, másrészt nincs is kiből válogatni. Külsős óraadókkal próbálkoznak több-kevesebb sikerrel. A megmaradt pedagógusok terhei halmozottan nőnek, hiszen nemcsak az óraszámukat maxolják ki, hanem a csoportösszevonások miatt több gyermekkel kell dolgozniuk. Így egy diákra sajnos kevesebb figyelem jut. A kötelező tanítási órák számába már a szakköröket és felzárkóztató foglalkozásokat sem lehet beleszámolni, így ezeket - ami még elvétve megmaradt - ingyen tartják a tanárok, diákjaik érdekét a saját és családjaik érdeke elé helyezve. De többnyire se ideje se energiája nincs a pedagógusoknak a plusz foglalkozásokra. A magas óraszámok miatt a helyettesítéseket is nehezebb megoldani, arról nem is beszélve, hogy az is ingyen elvégzendő feladat. Ez a helyzet mindenkinek rossz, és a jelenlegi feltételek mellett egyre rosszabb lesz.
Szülő, pedagógus, Tolna megye, járás: Paks
Tanári kar 52 éves átlag életkorú. Nincs fiatal, nincs utánpótlás az alacsony fizetés miatt.
25-6 óráink vannak hetente, hiányzó kollégákat túlóradíj nélkül helyettesítjük, beíratják, hogy szakszerű helyettesítés- persze legtöbbször nem az, csak "maradjatok csendben, azt csináltok, amit akartok " van.
Gyerekek nem tanulnak, elkütyüzik az időt, évről-évre egyre kevesebbet kérünk tőlük, hogy az átlaguk ne legyen sokkal rosszabb, de nincs mivel rávenni őket a tanulásra. Rengeteg a tananyag és régi módszerekkel vagyunk kénytelenek tanítani. Nincs szabad tankönyvválasztás, nincsenek normális oktatóprogramok, pedig nagy szükség lenne rájuk. A Mozaik könyvek sokkal jobbak, mint a mostaniak....
Pedagógus, Csongrád-Csanád megye, járás: Csongrád
A döntéshozóknak sajnos fogalmuk sincs a meglévő problémákról, a tudás fontosságáról.
Teljesen felesleges dolgok kerültek az oktatásba- a rengeteg adminisztratív feladat, a lélekölő statisztikák, értékelések lettek a fontosak az EMBER helyett.
Abban merülnek ki a pedagógusok, aminek nincs értelme; egy pár hónap múlva már nem is fontos…
Pedagógus, Csongrád-Csanád megye, járás: Szeged
Elég régóta tanítok! Elhivatott pedagógusként vagyok szülő! Fogadó órákra nem járok, jártam a gyerekeim iskoláiba. Sok fásult, szülőt-pedagógust láttam a mindennapokban ahhoz, hogy a munkaidőm után még ezzel szembesüljek újra. Pedagógusként, magamból kiindulva próbáltam egyensúlyt találni a két "szerep " meg-, és átélése közben. 56 éves vagyok, és gyakran sajnálom hogy nem vagyok pl. kőműves szakmunkás, mert a családomat nagyobb anyagi biztonságban tudhatnám, a bérem a munkához viszonyítva kiszámíthatóbb, és előre tervezhetőbb lenne.
És ezek ellenére sem hagyom el a pályám, BÍZOM a változásban.
Ui. Ha nem most, talán a következő életeim során!
Szülő, pedagógus, Csongrád-Csanád megye, járás: Mórahalom
Nyugdíjas pedagógus vagyok, de leányom és férje aktív pedagógusok. Aggodva figyelem az oktatással, gyerekekekkel kapcsolatos eseményeket. Bántó, mondhatom tragikus a nemtörődömség az illetékesek részéről.
Pedagógus, Pest megye, járás: Cegléd
Több, mint 30 éve dolgozom ugyanabban az iskolában (csak a helyszín változott - összevonás).
Néhány éven belül tizennégyen mennek nyugdíjba (én is), csak ebben az évben hárman. Évente ment el tehetséges pályakezdő kollégám, anyagiak miatt. Már most ketten is készülnek elhagyni a pályát.
Ezek a kilátások, a jövő, ha nem történik valami.
(Semmi politikai indíttatás nincs bennem, nem hiszek a csak jó és csak rossz oldalban.)
Szeretném, ha az unokáimat is olyan nagyszerű kollégák tanítanák a jövőben,mint akiket megismertem munkám során.
Pedagógus, Budapest XIII. kerület
A pedagógusok megbecsültsége mind anyagi, mind erkölcsi szempontból soha nem látott mélyrepülésben van. Ők részben társadalmunk fennmaradásának alappillérei, reménytelenül kiszolgáltatva, megvezetve, kihasználva érzik magukat. Mi szülők sokan, sokfélét akarunk, de abban biztosan lehetünk, hogy gyermekeink CSAK előnyét láthatják majd annak, ha ez a helyzet legalább részben rendeződésnek indul. Kötelességünk az ügy mellé állni.
Szülő, Budapest III. kerület
Napról napra élünk az iskolában. Utolsó pillanatban beugrunk helyettesíteni. Természetesen nem szakosként - csak legyen valaki a gyerekekkel - nem tudunk minőségi órát tartani. Szülőként elkeserítő, hogy az elsős gyerekemnek nem tudom jövőre ki lesz a tanítő nénije.
Szülő, pedagógus, Bács-Kiskun megye, járás: Kalocsa
Egzisztenciális és megélhetési problémák a pedagógusoknál. Amelyik pedagógusnak nincsen jól kereső házastársa (ez általában férjet jelent), az nem nagyon marad meg a pályán. Ha a házastársak mindkét tagja pedagógus, akkor csak a szakmai elhivatottság tarthatja meg őket a pályán és a remény, hogy talán ez a helyzet jobb lesz.
Pedagógus, Vas megye, járás: Szombathely
A pedagógusok túlterheltek, meg van kötve a kezük a NAT-tal. A központi könyvek silányak. A első két gyermekem kisiskolásként még mozaikos könyvekből tanult. Van olyan, hogy a munkafüzetben egy kérdésre nem találni választ a könyvben. A kisgyermeknevelők és a szociális szférában dolgozók bére hozzá van kötve a minimálbér alakulásához. Nem értem, hogy a pedagógusoknak miért nincs. Vagy is van egy elméletem, de az nagyon elkeserítő. Minél kevesebb a gondolkodó, értelmiségi, annál befolyásolhatóbb egy társadalom. Ez félelmetes, ha ez a cél.
Szülő, Pest megye, járás: Gödöllő
Az oktatás a teljes összeomlás felé tart. Nincs utánpótlás, az oktatás színvonala csökken. Itt is igaz a mondás: "kis pénz, kis foci ".
Szülő, pedagógus, Hajdú-Bihar megye, járás: Hajdúböszörmény
A pedagógusok túlterheltek, a társadalmi megbecsültségük nagyon alacsony.Szűk a mozgásterük az oktatás módszereinek, eszközeinek kiválasztásában, így nem is tudnak igazán pozitív, korszerű példát mutatni az önálló, kritikus gondolkodásmód kialakítására. Szinte csak a túlélésre jut energiájuk. Hol marad a korszerű, új ismeretek továbbadása, ha nekik egyáltalán nincs módjuk, eszközük ezt megszerezni, illetve módjuk továbbadni? Ideje lenne felismerni, hogy a legjövedelmezőbb ( hosszútávú) befektetés az oktatás korszerűsítése!
Szülő, pedagógus, Budapest II. kerület
Kb három éven belül nem lesz szakképzett és elhivatott pedagógus a pályán. Lassan a gyermek megőrzés is lehetetlenné válik és akkor még nem beszéltünk az oktató, nevelő munkáról! Már most is érződik a hiány! Nyugdíjas és óraadó kollégákkal lehet csak áthidalni a tanárhiány okozta nehézségeket. Kedvencem ezen kívül a rengeteg összevont óra. Ezért nem jár semmi díjazás, csak több, mint kétszer olyan nehéz a megtartása, mint a sima tanórának. Hofi után szabadon: "nem baj, ha nyakig ülünk benne, csak ne hullámozzon! "
Pedagógus, Győr-Moson-Sopron megye, járás: Mosonmagyaróvár
Egyre több a problémás gyerek. Nem kell hogy SNI-s legyen elég a BTMN, akkor is szét tudja verni a csoportot, osztályt, Mára már csoportonként/osztályonként 5-6 ilyen gyerek van, amihez nincs szakszolgálat, nincs aki segítse a pedagógus munkáját. ezek a gyerekek nem kapnak megfelelő ellétést és "miattuk " a papír nélküli gyerekek se. És akkor hol marad a tehetséggondozás. Már mindenki csak a negatívumok elhárításával foglalkozik, a pozitív dolgokra már semmi idő. De ezzel nem a problémás gyerekeket szeretném lehúzni, mert ez nem az ő hibájuk, hanem a rendszeré.
Nincs megfelelő és elegendő szakember. A gyerekek csak sodródnak, a pedagógusok szétszakadnak és tüzet oltanak. Hol van itt a gyerek? Hol van itt a pálya szépsége? Csináljuk, mert nekünk fontos a gyerek. A gyerekeim meg mennek az iskolába, mert kötelező, de egyre kevesebb az öröm.:( Legyen változás!
Szülő, pedagógus, Pest megye, járás: Budakeszi
Pedagógus szülő vagyok.
Nehezen viselem a megnövekedett terheket. Annyira elfáradok a napi plusz munkáktól, hogy nincs erőm minőségben felkészülni az óráimra. Hétvégén előre dolgozom,pedig akkor kellene pihennem és feltöltődnöm. Szerettem a munkám, szerettem tanítani, a gyerekekkel lenni, játszani, beszélgetni, iskolán kívüli programokat szervezni számukra. Mára alábbhagyott a lelkesedésem. Látom magam körül az elkeseredett , kiégett kollégákat... "pedig ahol kiégés van, ott volt egyszer tűz is ". Sajnálom a gyermekem akit hasonlóan szomorú, motiválatlan kollégák tanítanak. Nem csodálkozom és nem kárhoztatom őket,,,
Szülő, pedagógus, Bács-Kiskun megye, járás: Kecskemét
Egyre növekvő pedagógushiány, túlterhelt, alulfizetett pedagógusok.
Pedagógus, Veszprém megye, járás: Várpalota
A pedagógusokon múlik a gyerekek jövője és sem megbecsülést, sem megfelelő anyagi elismerést nem kapnak érte.
Szülő, Budapest V. kerület
Az oviban és az iskolában is emberhiánnyal küzdenek. Az oviban a csoportunkban azok, akik 4. éve járnak iskolába, már a 8. pedagógust fogyasztják. Ráadásul frekventált helyen, metróhoz közel van az óvoda, nem a közlekedés a gond. A diplomások oldaláról megértem, hogy ez a helyzet, főleg a covidos időszakban, én sem csinálnám ezt ennyiért, de a gyerekek isszák meg a levét. Megalázóan alacsony a konyhai és adminisztratív dolgozók, karbantartók bére is.
Az iskolában egy kicsit jobb a helyzet, mert összetartó a közösség, sok szülő már gyerekként is ebbe az iskolába járt, de eszközökből, forrásból és diplomás tanárokból, tanítókból itt is hiány van. Az alacsony, megalázó bérezés, a túltolt adminisztráció pedig a gyerekek oktatásának, illetve az oktatás minőségének a rovására megy. A pálya kezd elöregedni, kiüresedni, a tananyag nagy része pedig felesleges vagy az adott formában felesleges.
Szülő, Budapest XI. kerület
Kevesen vagyunk óvónők, sokat kell helyettesíteni, sok a túlmunka. Sokszor pedagógiai asszisztens, dajka vigyáz a gyerekekre. Egyre több a tanulási problémával, magatartászavarral küzdő gyermek, akiknek fejlesztésére a magas csoportlétszám és a kevés szakember miatt nincs lehetőség. A szülők, a társadalom egyre kevésbé becsüli meg a munkánkat. Rengeteg a felesleges adminisztráció. Sem erkölcsi, sem anyagi megbecsülés nincs.
Pedagógus, Baranya megye, járás: Pécs
A leterhelség nagyon nagy. Még tappenz alatt is dolgoztatnak. Rengeteg a túlóra a szakszerűtlen helyettesítés és összevonása. Mindezt nehezíti a gyerekek elmúlt 2 év során a karantén alatt kialakult hiányosságai. Nem tudom, mennyi időt maradok a pályán.
Pedagógus, Hajdú-Bihar megye, járás: Hajdúböszörmény
Az alacsony megbecsültség és az ezt kifejező alacsony jövedelem hatására a pedagógusok és a szociális szakemberek is elfáradnak. Nincs idejük, pénzük, regenerálódni, tovább képezni magukat. Aki megteheti, az tovább áll, más pályát választ. Aki marad leépül. Tisztelet a kivételnek.
A gyermekeink így megfelelő és értő figyelem nélkül, személytelenül járják ki az iskolát. A legszegényebbek pedig egyszerűen kiesnek a gondoskodásból.
Szülő, gyermekvédelmi dolgozó, Budapest XIII. kerület
Gyógypedagógusként sok a fizetetlen kötelező túlóra.
36 év után 3 diplomával ig.h.-ként is nevetségesen kevés a fizetésem. Kötelezően 40 órát tartózkodom az iskolában!
Nagyon sok a felesleges adminisztráció!
Pedagógus, Fejér megye, járás: Martonvásár
A fizetés megalázóan alacsony. Nem elég a megélhetésre. Magas az óraszám, sok a helyettesítés. A helyettesítést nem fizetik ki, ingyen dolgozunk. Nincs ruhapénz, könyvpénz, a pedagógus konkrétan nyomorog. Félretenni lehetetlen, így a saját lakás elérhetetlen.
Másodállást a helyettesítések, a másnapra történő készülés a javítások, előírások (1.o.), adminisztrációk, többletmunkák, értekezletek, továbbképzések stb. miatt nem lehet vállalni. Kb. ötszörösére kellene emelni a pedagógusbéreket ahhoz, hogy értelmiségi létünkhöz méltó, értelmiségi életet tudjunk élni.Ez, a pedagógus hivatás társadalmi megbecsültségét is visszaadná.
Pedagógus, Komárom-Esztergom megye, járás: Tatabánya
Röviden, borzasztó! A kislányom iskolájában még éppen úgy ahogy meg vannak tartva az órák, de nagyon sokat kell helyettesíteniük a tanárainak. De ezt a rendszert le kell bontani. Mert inkább előbb mint utóbb súlyos következményei lesznek, amely senkinek sem jó. Persze, hogy azt szeretném, hogy a legjobbat kapja már az általános iskolában is. Meg még annyit ide, hogy a szektor évek óta tartó teljes lerombolása, nemcsak dilettáns döntések sorozata. Hanem előre alaposan átgondolt ártó stratégia részei. Pont azt akarják (odafent), hogy hülyék országa legyünk! Olyan fiatalok kerüljenek ki a közoktatásból, akik nem tudnak és nem is akarnak kérdezni s engedelmes rabszolgák lesznek. Így szolgálva a jelen kormányzat örökkön örökké tartó hatalmon maradását. De hát ők nyilván nem tudják: “Habár fölül a gálya s alul a víznek árja, azért a víz az úr!”
Szülő, Pest megye, járás: Nagykáta
A legfontosabb az adminisztráció. Lényegtelen ebben a központosított rendszerben az egyén és a lélek. Itt is mindenki szinte egy szám...sztem az én tankerületem azt sem tudja, h merre van az a hely, ahol tanítok...borzalmas 2éven vagyunk túl, melyből a legjobbat próbáltuk kihozni. Mégis borzasztó szintre süllyedt az oktatás. Rengeteg hiányzó pedagógus, állandó szakszerűtlen helyettesítések. Folyamatos itthoni tanulás még jelenléti oktatás mellett is!!!
Portfólió, de minek??? Az is megkapta a maximumot, aki távol áll a gyerekektől, a szakmaiságtól...stb. Vicc az egész!
Erre kell koncentrálni sajnos és a lényeg elvész. Sajnálom a gyerekeimet, hogy egy ilyen rendszerben kellene élvezniük a gyerekkorukat. Szerencse, hogy megfelelőképp tudok számukra segítséget nyújtani, ennyi hasznom legalább van a diplomámból és nem kell különórákat fizetnem...
Szülő, pedagógus, Hajdú-Bihar megye, járás: Debrecen
A pedagógusok hiánya nagyobb léptékű, mint a számok mutatják. A betöltetlen helyek rámutatnak a problémára, de egyben el is kenik. A minőség az, ami évtizedek óta mélyrepülésben van. "Ha nem vesznek fel máshova, elmegyek tanárnak. " hangzik a sokak által ismert frázis az érettségizők szájából. És valóban, szinte nincs bemeneti követelmény a tanárképzésben, kimeneti is alig. Ez azért van, mert óriási a hiány, ilyen pocsék kilátások mellett, a mennyiséget pedig a minőség rovására pótolják ki. Tele van a szakma selejttel. Ez erős szó, de ki kell mondjuk. Olyan emberek taníthatnak, akiknek semmi keresnivalójuk iskola, vagy akár csak gyerekek közelében. Egyszerűen képtelenek használható módszertant alkalmazni, a szakterületükben elmélyedni, vagy akár csak gondolkodni. (Utóbbit mutatja, hogy például az oltásellenes hisztivel sikerült megfúrni az utóbbi évek egyik nagyobb kaliberű sztrájkját, minden nyavalygónak ezúton is gratulálok. Az hagyján, hogy valaki tanár létére nem ismeri a társadalmi felelősség fogalmát, de hogy egy konkrét cél érdekében egyetlen alkalommal képtelen legyen valaki az egyéni igényeit háttérbe helyezni egy ország jövőjéért, azért az szerintem erős, és hogy egyszerre ennyien, az egyenesen legendás.)
Persze akinek nem inge, de ha a kollégáid közt nincs ilyen, akkor van egy rossz hírem...
És itt tán az ördögöt festem a falra, de én azt gondolom, hogy egy állam számára az oktatás az egyetlen olyan befektetés, amit nem lehet megkérdőjelezni: ha a tanárok közt is van hülye, mi akadályozza, hogy a tanuló is az legyen? És ha a tanuló az lesz, hogy lesz hasznos tagja a társadalomnak, hogy fogja megteremteni a saját és családja egzisztenciáját? Kitermelünk egy rakat infantilis gondolkodásképtelen embert, akiket visszaforgatunk a rendszerbe, és ők fogják az őket követőket oktatni. Ez így ebben a formában egy süllyedő és lángoló hajó, amit igyekszünk jó sok vízzel eloltani.
Pedagógus, Heves megye, járás: Eger
Óvodapedagógusként egyedül nevelek 3 gyermeket. 2 középiskolás, 1 egyetemista. (gyermektartás 50.000 ft) A fizetésem januártól az adókedvezmény rendszeres havi igénybevételével nettó 280.000 ft-ra emelkedett. Ebből aznap visszautalok 36.156 ft lakbért az önkormányzatnak.A fizetésemből 243.844 ft marad rezsire és élelemre. Ruhát akkor tudunk venni, ha munka után el tudok menni gyerekekre vigyázni vagy takarítani a csoportomba járó gyermekek szüleihez. Ezt az óvodás gyermekek is látják, hogy az óvónénijük munka után rájuk vigyáz, vagy náluk mosogat, míg a szülei moziban vannak. Pár héttel ezelőtt foglalkozás közben egy 6 éves gyermek többször ismételgette, hogy csicska óvónő, csicska óvónő.
Júniusban én is lemondok a megbizatásomról.
Szülő, pedagógus, Fejér megye, járás: Bicske
Számomra elfogadhatatlan, hogy gyógypedagógiai intézmény úgy indíthat kifejezetten autista csoportot, hogy se képzett szakember, se megfelelő eszköz nem áll rendelkezésre. Mondhatni napi szinten gyerekmegőrzés van. Persze míg a gyerek óvodás, addig de aranyos.. megfelelő fejlesztés hiányában.. elérve a kamaszkort... a szülő be se vigye az iskolába, mert problémás... kezelhetetlen, agresszív.... stb. Mindezt amellett mondják ki, hogy számtalan esetben üvöltenek a gyerekekkel és sajnos tettlegességig is fajultak már dolgok. Mint szülő, KLIKK-hez folyamodtam, leírva a problémát, de sajnos a beadványt átküldték az iskolának és még Én lettem elmarasztalva... Szóval ennyire nem érdekel senkit a nyomorunk. Ezzel annyit értem el, hogy 13 éves korától ne vigyem a gyereket iskolába, 16 éves kor betöltésével teljesen ki is rakták. Tehát még a gyerekfelügyelet se jár napi 4 órában.
Szülő, Győr-Moson-Sopron megye, járás: Győr
Tanár vagyok magyart tanítok, ehhez képest rendszeresen tartok testnevelés órát, fizikát, számítástechnikát, etikát stb. A tanárhiányt nemszakos helyettesítésekkel próbálják átvészelni az iskolák! 26-28 órára járatnak bennünket, rég túlléptük a 30 órás ingyenes helyettesítési határt, s még egy fillért nem láttunk belőle...
Szülőként: a fiam hallássérült, heti 3 óra szurdopedagógiai fejlesztés járna neki, de 4 éve nem látott szurdopedagógust, mert NINCS!!!!
A jelenlegi "oktatás " egy vicc!
Szülő, pedagógus, Csongrád-Csanád megye, járás: Szeged
A pedagógusok és a gyerekek is túlterheltek. A pedagógus megbecsülése a nullával egyenlő. Az egész oktatás romokban hever. Néhány év múlva nem lesz pedagógus. Legalábbis olyanok nem, mint a most még pályán lévő, elhivatott szakemberek. A gyermekvédelem hasonló helyzetben van. Az iskolákban megszüntették a gyermekvédelmi felelőst, nincs iskolai pszichológus, pedig egyre nagyobb szükség van rá.
Pedagógus, Békés megye, járás: Szarvas
Vadászni kell a szaktanárokat ezért ha találnak és az durván, lealacsonyítóan bánik a gyerekekkel nem küldhetik el. Ezért a gyerekeknek nem csak a hihetetlen mennyiségű felesleges tananyaggal kell megbirkózniuk hanem egy vagy akár több tanárral is akitől rettegnek. A renkivül sok és máról holnapra megtanulandó, sokszor felesleges tananyag nagy mértékben stresszeli a gyerekeket. Nincs idejük kikapcsolni, gyereknek lenni. A lányomat pont ezek miatt kellett volna sürgősen pszichológushoz vinni, de nincs elég szakember csak hetekig tartó várólista. És addig?? Idegileg, lelkileg iszonyúan ki van merülve. Ez az oktatáspolitika úgy van kitalálva, hogy a jövő generációja már kiégett, érzéketlen
buta zombi legyen akiket bábként lehet irányítani mert a tudatukat, egyéniségüket módszeresen kiírtották. A tanárok is túlterheltek aki tud menekül a közoktatásból aki nem az kiégett ideges ahogy a gyerekek is, ezért " egymásnak esnek ". Mi születése óta szeretjük óvjuk, építjük a személyiségét, lelkét, hogy kibontakozhasson és egy egészséges boldog ember lehessen. A jelenlegi oktatásirányitás pedig lassan módszeresen tönkre teszi őket a szemünk láttára. Összegezve én úgy érzem a gyerekek és mi szülők is magunkra vagyunk hagyva ebben az embertelen játszmában mert nincs HATÉKONY érdekképviselet.
Szülő, Budapest XVIII. kerület
A gyermekek nem kapnak elég figyelmet, nincs megfelelő motiváció,nem azok a pedagógusok tanítják őket akik lelkesek,megújulni képesek.
A gyermekből kiégetik a tudás iránt vágyat a túlzsúfolt termékben, fáradt kiöregedő és reményvesztett tanárok. Nincs valódi megoldás. Látszat intézkedések történnek.
Szülő, pedagógus, Pest megye, járás: Vác
Nincs érdemi oktatás, nagyon sok a helyettesítés.Motivalatlan tanárok .Akik rendes óraadó szia szarik bele az oktatás szinvonalaba,csak ledaralja az órát!
Szülő, Somogy megye, járás: Siófok
Nehéz megfelelő óvodát, iskolát találni, különösen, ha a gyerek eltér az átlagtól, vagy fejlesztésre szorul. A jogszabályok ugyan előírják a kötelező fejlesztés biztosítását, de a gyakorlatban az intézmények jó része képtelen ezt biztosítani. A szülők kénytelenek magán úton megoldást keresni, ami szintén nem egyszerű, mert itt is gyakran telítettek a csoportok. Az óvodapedagógusok és a tanárok folyamatosan cserélődnek, ha egyáltalán találnak utánpótlást, egyértelműen érezhető a szakemberhiány. A gyerekemnek három év alatt három matektanára volt, de volt, hogy hónapokig az ment be órát tartani, aki éppen ráért, mert nem találtak tanárt. Többen közülük elhagyták a tanári pályát. Nincs olyan év, hogy ne történne 2-3 tanárcsere.
Szülő, Pest megye, járás: Pilisvörösvár
Rám pályakezdő pedagógusra egyeltalán nem motiváló hatással bírt a minősülés és az azzal járó portfólió írás. Engem elüldözött a pályáról!
Pedagógus, Vas megye, járás: Szombathely
Pedagógusként és magántanárként is egyöntetű tényként tapasztalom,hogy a diákok tudása a 10 évvel ezelőtti diákok tudásához képest is a béka s@gge alatt van,vagyis tömegesen butul a nemzet.van. Ennek minden nyitott szemmel és értelemmel
bíró ember tudja,hogy mi az oka.
Pedagógus, Nógrád megye, járás: Balassagyarmat
A tanári életpálya-modell egy nagy átverés, a portfólió gyártása teljesen fölösleges, csak plussz teher. A fizetésekhez kapcsolt szorzók mára már csak a szégyenletesen alacsony fizetések bebetonozását jelentik, miközben a terhek folyamatosan nőnek.
Pedagógus, Budapest XI. kerület
ha tanár beteg, nincs szakszerű helyettesítés, nem szakos megy be. Ez ingyen van az államnak.
Szülő, pedagógus, Bács-Kiskun megye, járás: Kalocsa
Sokminden, a pedagógusok túlterheltek, alulfizetettek, kevesen vannak, nincs keret segítőket alkalmazni melléjük (pedig abból lenne bőven), az integrálás közel sem úgy működik, mint külföldön. Nincsenek meg a személyi és tárgyi feltételek. Mindezek összességében befolyásolják a gyermekeink nevelését/tanítását/ellátását. Ezen sürgősen változtatni kell, ez mindannyiunk érdeke!!!!!!!
Szülő, Pest megye, járás: Aszód
Felszereltség, szakos hiány, túl sok tananyag, modern módszertanok alkalmazására nincs emiatt lehetőség. Adminisztrációs túlterheltség és hazugság.
Szülő, Budapest VI. kerület
Pedagógusként és szülőként is szerencsés vagyok. A gyermekemnek vannak óvónői, olyan iskolában tanítok, ahol 100%-os a szaktanári ellátottság. Ez a "normális " állapot kellene, hogy uralkodjon az országban. De sajnos ez nincs így. Ki kell állnunk az ország összes gyermekéért, a még pályán maradó pedagógusért!
Szülő, pedagógus, Csongrád-Csanád megye, járás: Szeged
A kislányomnak 1 óvónénije van 1 hónapja.A másik óvónőnek át kellett vennie egy másik csoportot,ott ő is egyedül van.Ők nem is sztrájkolhatnak,de már nagyon fáradtak,egyedül foglalkoznak egész nap 23-25 kisgyerekkel.
Kisfiam iskolájában a tantesület egy része sztrájkolt csak.A szülők teljes mértékben támogatják a tanárokat, de szomorú az összefogás hiánya iskolán belül.
Szülő, Vas megye, járás: Szombathely
Kevés a pedagógus, aki van, azok között is rengeteg a fásult, belefáradt tanár. Asszisztens hiány, gyógypedagógus hiány miközben egyre több a problémás gyerek.
Szülő, Pest megye, járás: Szigetszentmiklós
Óriási a szakember hiány. Gyógypedagógusokat lasszóval sem lehet fogni. Minden 5. gyermeknek szüksége lenne logopédiára, de kivitelezhetetlen. A jelenlegi integrálás minden csak nem segítség. Gyakran egy problémás gyermek tönkre tesz 20-at.....
Óriási és felesleges az adminisztratív teher.
Évente korlátozni kellene a megengedhető ellenőrzések számát....Az nem lehet, hogy dolgozzunk, helyettesítsünk, minősüljünk, arra készítsük fel a gyakornokokat, tanfelügyeleten vegyünk részt, ahhoz önértékelések sorát végezzük, járjunk tovább képzésekre, e mellett Korm. hivatal, Mák, Ász, munkaügy , közlekedés felügyelet, Nébih, Katasztrófa védelmi ellenőrzések sorozataival bombáznak minket.
Nem sorolom...a fizetés, a túl munka, az egyedüli munkavégzés, pedig grátisz a fenntartó felé....
Senki sem jön a szakmába ezek miatt, persze ez csak a felszín....
Pedagógus, Pest megye, járás: Szigetszentmiklós
A fő baj szerintem az, hogy nincs fejlődés. A pszichológia és pedagógia elmúlt 50-100 év eredményei nem jelentek meg a tantervben és a kimeneti ellenőrzésben, és bár a pedagógusképzésben megjelenik, de a rendszerrel szemben a hatalmas többeltmunkát jelenető feladatot a leterhelt, meg nem becsült, hihetetlenül alulfizetett pedagógusoknak kellene végeznie. Ráadásuk a pedagógusi munka egyik pilléréhez, a neveléshez-fegyelmezéshez semmilyen tudást vagy segítséget nem kapnak, pláne nem a mai modern,demokratikus nevelési elveknek megfelelőt. Többletterhet viszont rengeteget, mind adminisztrációban, mint a különböző, szakmai segítséget igénylő gyerekek integrálàsaban.
Szülő, Budapest XVIII. kerület
Szülőként mindannyian azt szeretnénk, hogy gyermekeinket nyugodt, kiegyensúlyozott, egészséges, mosolygós, példamutatásra alkalmas, humorérzékkel rendelkező, művelt, az életben sikeres, boldog ember, ... tanítsa, nevelje. Amikor gyerekünk belép az iskola kapuján, akkor örömmel tegye azt, azzal a biztos érzéssel, hogy ma is valami csoda, érdekesség, új tudás várja. Tudja, hogy Őt ezen a helyen szeretik, várják, tisztelik.
Tanárként is ezt szeretném!
Sok mindenen múlik még az, hogy gyerekeink egészséges emberré váljanak testileg és lelkileg, de idejük nagy részét az iskolában társaikkal, tanáraikkal töltik.

Ezért ma mindannyiunknak tenni kell! A JÖVŐ múlik ezen!
Szülő, pedagógus, Heves megye, járás: Eger
A leértékelődéssel együtt jár a pálya felhígulása is, hiszen akik esetleg minőségi munkát végeznének vagy el sem jutnak a pályára, vagy rövid idő alatt ott hagyják. Ehhez hozzájárul még az oktatási rendszer tehetetlensége, a teljesen felesleges tankerületek hozzá nem értő működése, az igazgatói hatáskörök elvétele, a tananyag elavultsága, a módszertan és a tanár/tanítóképzés őskori állapota.
Szülő, Vas megye, járás: Vasvár
segédmunkás bérénél is kevesebb fizetés
Pedagógus, Borsod-Abaúj-Zemplén megye, járás: Miskolc
< 2. oldal >

[Kezdőlap] [Kiáltvány] [Vélemények] [#jobbaterdemelnek] [Megosztható idézetek] [Sajtó]

 

SzószólóSzülői Hang csoport
Önsegítő közösségi csoportunk szülőknek, pedagógusoknak


__________________________________________________________________

SzószólóSzószóló a gyerekekért
Változásra van szükség az oktatásban és gyermekvédelemben!


__________________________________________________________________

SzószólóSzülői tudásbázis
Hasznos információk gyűjteménye


__________________________________________________________________

Szülői Hang hírlevél feliratkozás
Támogatói regisztráció, akció értesítők,
támogatói közösség


__________________________________________________________________

MédiaMédiamegjelenések
A Szülői Hang az online sajtóban


__________________________________________________________________

TankönyvVálasszuk a legjobb tankönyvet!
Szülői aktivista program


__________________________________________________________________

Tankönyv-térképMentsük meg a gyermekeink tankönyveit!
Kiáltvány


__________________________________________________________________

Kötelező beiskolázás szülői csoport
Hatévesek szüleinek a további egy év óvodáról


__________________________________________________________________

TankönyvSegédlet az Oktatási Hivatal iskolaérettségi kérvényéhez
Az iskolaérettség kritériumai


__________________________________________________________________

CKPCivil Közoktatási Platform
Pedagógus-, szülői- és diákszervezetek együttműködése


__________________________________________________________________

KERIBKERIB - Kerekasztal az iskolai biztonságért
Az erőszak ellen


__________________________________________________________________

Szülői Hang Facebook oldal
A szülőket érintő közéleti témákról


__________________________________________________________________

Copyright ©2022. szuloihang.hu
  • Kik vagyunk?
  • Kapcsolat
  • Adatvédelem és használati feltételek

Nagy figyelmet fordítunk a személyes adatok védelmére. Részletes adatvédelmi tájékoztatónkat itt olvashatja. A legtöbb weboldalhoz hasonlóan mi is használunk sütiket.
Elfogadás
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT