• Kezdőlap
    • Hírek
    • Szülői hangok
    • Plusz egy év ovi
    • Hasznos
  • Aktív szülő
    • Szülői szókimondó
    • Szülői tudásbázis
    • Szószóló a gyerekekért
    • Válasszuk a legjobb tankönyvet!
    • Közösségi csoportunk
    • Regisztráció
  • Rólunk
    • Kik vagyunk?
    • Mit tehetünk szülőként?
    • Közösségi csoportunk
    • Facebook oldal
    • Kötelező beiskolázás
      szülői csoport
    • Kapcsolat
    • Médiamegjelenések
    • Regisztráció
    • Adatvédelem és használati feltételek
Menü
  • Kezdőlap
  •   Hírek
  •   Szülői hangok
  •   Plusz egy év ovi
  •   Hasznos
  • Aktív szülő
  •   Szülői szókimondó
  •   Szülői tudásbázis
  •   Szószóló a gyerekekért
  •   Válasszuk a legjobb tankönyvet!
  •   Közösségi csoportunk
  •   Regisztráció
  • Rólunk
  •   Kik vagyunk?
  •   Mit tehetünk szülőként?
  •   Közösségi csoportunk
  •   Facebook oldal
  •   Kötelező beiskolázás
    szülői csoport
  •   Kapcsolat
  •   Médiamegjelenések
  •   Regisztráció
  •   Adatvédelem és használati feltételek
szuloihang.hu

Együtt egy jobb oktatási rendszerért!

szuloihang.hu

Mi a baj az óvodákban? – Szószóló a gyerekekért

Szülői Hang 2021-09-15 Mi a baj az óvodákban? – Szószóló a gyerekekért2021-11-03T22:56:15+01:00

Eddig 3886 csatlakozó, 2502 szöveges vélemény.

#jobbatérdemelnek - a magyar közoktatást, óvodáinkat és iskoláinkat súlyos rendszerszintű problémák sújtják, a pedagógusok anyagi és szakmai megbecsülése elmaradt, a pedagógushiány igazi vesztesei a gyerekek. #jobbatérdemelnek, ezért szülőként és pedagógusként összefogunk, hogy a gyerekek érdekeit képviseljük. #jobbatérdemelnek, de nekünk magunknak kell hallatni a hangunkat, hogy pozitív változást érjünk el! Tudja meg mindenki, mitől szenved a közoktatás, mitől szenvednek a gyerekek!

Ha még nem tette, kérjük csatlakozzon a Szószóló a gyerekekért akcióhoz! Lehetősége van rövid szöveges üzenetben elmondania tapasztalatait. A részvétel anonim, a lenti űrlap kitöltésével csatlakozhat.

Csatlakozzon csoportunkhoz! Közösségi csoportunkban szülőként, pedagógusként segítjük egymást, átadhatjuk tapasztalatainkat, és közösen jobban képviselhetjük a gyerekek érdekét! Nem vagyunk egyedül, együtt könnyebb!

Ossza meg a Szószóló a gyerekekért akciót ismerőseivel is! Minél többen részt veszünk, annál erősebben képviseljük a gyerekek érdekeit.

 

Változásra van szükség az oktatásban és gyermekvédelemben! Fogjunk össze szülőként és pedagógusként!

Kérjük, csatlakozzon az alábbi rövid anonim űrlap kitöltésével, melyben röviden azt is leírhatjuk, hogy milyen problémák sújtják a szülőket, pedagógusokat és végső soron a gyerekeket! A csatlakozás után tiltakozásunk jeleként még egy piros felkiáltójel meg fog jelenni a térképen.

*Ország: 
*Megye vagy Budapest: 
*Település/járásközpont: 
Magamról: Szülő vagyok
Diák vagyok
Pedagógus vagyok
Gyermekvédelmi dolgozó vagyok
Vélemény: 
(opcionális) 
Önnek milyen tapasztalatai vannak a pedagógusok és gyermekvédelmi szakemberek hiányával, alacsony megbecsültségével, túlterheltségével és az oktatásirányítás gyermekeket közvetlenül érintő döntéseivel, az oktatási és gyermekvédelmi rendszer problémáival kapcsolatban?
*Szabályzat: A részvétel anonim. Egy személy csak egyszer vehet részt az akcióban. A részletes szabályzatot itt olvashatja.

Elfogadom a szabályzatot

*Kattintson a gombra: 
 

 

A térképen a járásközpontokban elhelyezett tiltakozó felikáltójelekre kattintva olvashatóak a szöveges vélemények. Minél többen fejezzük ki tiltakozásunkat, annál erősebben képviseljük a gyermekek érdekeit!

 

Szószóló a gyerekekért

#jobbatérdemelnek

Oktatási rendszerünk képtelen felkészíteni gyermekeinket a jövő kihívásaira, az óvodákat és iskolákat súlyos rendszerszintű problémák sújtják. A pedagógusok anyagi és szakmai megbecsültsége csapnivaló, és ez drámai pedagógushiányhoz vezet. Egyre gyakrabban már nem is megfelelő szakképzettségű pedagógus van a gyerekekkel, sok a helyettesítés, az osztálylétszámok magasak, a gyerekekre nem jut elegendő idő, figyelem a pedagógusok óriási leterheltsége miatt. A pedagógushiányt elfedi a statisztika, mert az órák, foglalkozások hivatalosan nem maradnak el, de sokszor ezek érdemben nincsenek megtartva.

A problémákat helyi szinten tapasztaljuk, de az okok az elmúlt évek szakmaiatlan kormányzati döntéseiben és mulasztásaiban gyökereznek. Nincs külön Oktatási Minisztérium, a kormányzati politikusok mellőzték az érdemi szakmai párbeszédet, a döntéseket pedagógiai szempontok helyett politikai és gazdasági szempontok alapján hozzák meg. Nem fordítanak elegendő figyelmet az oktatásra, nem elég fontos gyermekeink, az ország jövője.

Miközben a kormányzat központosította az állami intézmények fenntartását, elvette az iskolák szakmai önállóságát. Az intézményeket távoli hivatalokból irányítják, ezzel nehezítik az önálló kezdeményezéseket és növelik a felesleges bürokráciát. A diákok szélsőségesen túlterheltek, a gyerekeknek nem jut idejük élvezni gyermekkorukat. A tananyag központilag meghatározott, ezzel korlátozva a tanárok kreativitását és ellehetetlenítve a gyerekek valódi szükségleteinek figyelembevételét. A lemaradók, problémákkal küzdők nem kapnak elegendő segítséget sem az iskolákban és óvodákban, sem más gyermekvédelmi intézményekben, melyeket szintén sújt a szakemberhiány és túlterheltség, kiemelkedő tehetségeink pedig gyakran elvesznek a jövő számára a tehetséggondozás hiánya miatt.

Gyermekeink többet érdemelnek! Szülőként, pedagógusként, felelős állampolgárként fontos, hogy mindenki lássa: rendszerszintű változásra van szükség!

Tiltakozunk a szakmaiatlan kormányzás ellen! Elfogadhatatlannak tartjuk a pedagógusok, gyermekekért dolgozó szakemberek és segítőik szégyenletesen alacsony anyagi és szakmai megbecsülését! Szülőként és pedagógusként közösek az érdekeink, együtt vállalunk felelősséget közös jövőnkért. Gyermekeink minőségi oktatást érdemelnek, és ennek érdekében együtt kell cselekednünk!

Hallassuk a hangunkat, és beszéljünk a valódi problémákról, hiszen szenved a magyar oktatás, szenvednek a gyerekek!

Vélemények a már csatlakozott résztvevőktől
Összesen 2502 vélemény

Túlterheltek, nincsenek megfizetve. Hogyan akarunk jövőt építeni, ha pont azokat nem fizetjük meg, akik a gyermekeink jövőjét építenék?
Szülő, Csongrád-Csanád megye, járás: Hódmezővásárhely
Borzasztó túlterheltek a gyerekek, arra nincs idejük, hogy gyerekek legyenek. Sok a felesleges, elavult tananyag, a számonkérés sok és maradi. A könyvek gyalázatosak, tele hibával, történelem hamisítással.
A tanárok kezét megkötik, mindent felülről vezérelnek. Ebből elég. A kérdésem csupán annyi, hogy miért kellett ennyit várni? Már rég fel kellett volna lázadnia a pedagógus társadalomnak. Össze kell fogni a tanároknak, az eünek, mindenkinek! Egységben az erő!
Szülő, Zala megye, járás: Zalaegerszeg
A gyerekek és a tanárok egyaránt túlterheltek!
A tanárok fizetése, megbecsültsége nagyon alacsony!
Eszközhiány és elavult eszközök, bútorok
(pl. iskolapadnak csúfolt szék felhajtható
könyöklővel; cipősdoboznyi szekrény a teremből
jó messzire). Pici teremben összezsúfolt,
nagy létszámú osztály,úgy gondolom, hogy ez így járvány idején külön említésre méltó.(A fent említett székekben a falak mentén, körben ülve a gyerekek vállai szinte összeérnek. 1,5 m? Hol? Hogyan?)
Túl sok, felesleges tananyag. Van olyan tanár, akinek az adott tantárgy nem a képzettségének megfelelő, de így kell tanítania...
Előfordul, hogy a helyettesítés sem megoldott, a gyerekek mennek a tanáriba szólni, hogy nincs velük tanár....
Az otthon maradt beteg (akiket sokszor rejtélyes, érthetetlen okból nem tesztelnek) gyerekek a tananyagot csak egymástól tudják megszerezni.
Szülő, Pest megye, járás: Gödöllő
Gyermekeim nevelési oktatási intézményeiben a pedagógusok sorra válnak pálya elhagyóvá megélhetési problémák miatt.
Szülő, Budapest III. kerület
Túlterhelt tanár és diák. Nem megfelelő tankönyv. Elöregedő tanárállomány.
Szülő, Pest megye, járás: Dunakeszi
A másodikos gyermekem oltatlan kitiltott tanára helyett több másik tanárnak kellett átvenni az órákat. Van most akinek heti 30-32 órája lett. Nem csoda hogy két hét után lebetegedett egy hétre... így legalább a fejetlenség nőtt. Az év elején vásárolt minőségi tankönyvek helyett pedig elkezdtek hazaszállingózni az OH tankönyveinek másolatai?‍♀️ Kérem vonják vissza a politikai szemszögből meghozott oltási kötelezettséget, mert ez idáig senkinek sem volt jó!!!!
Szülő, Csongrád-Csanád megye, járás: Szeged
A pedagógusok túlterheltek, sokat kell helyettesíteni, munkájuk egy részét hazaviszik. Sok szülő visszaél a jogaival. Az oltáskényszer szintén ellehetetleníti a helyzetüket.
Szülő, Budapest XV. kerület
Sáros udvar,piszkos mosdók,nincs wc papír,kréta,pad a folyosón,zárható szekrény. A tanárok motiválatlanok,tele felesleges adminisztrációs terhekkel,nincs terük saját ötletekre és kreativitásra,minden túlszabályozott. A tankönyvek tragikusak,túl sok a tanulnivaló,emiatt hatalmas a nyomás a gyerekeken. Rengeteg a felesleges,magolnivaló tananyag. Az iskola nem az életre tanítja őket. A központi felvételi egy hatalmas szivatás.
Szülő, Pest megye, járás: Érd
Kevés a tanár,rossz körülmények között dolgoznak,megalázóan alacsony bérért.És erkölcsi megbecsülést sem kapnak.Mégis igyekeznek tanítani a gyerekeket a járvány okozta áldatlan állapotban is. Az oktatást magárahagyták,nem vesznek tudomást a problémákról.
Szülő, Hajdú-Bihar megye, járás: Debrecen
Kevés szakember, hosszú ügyintézés, megbecsülés, tisztelet nulla.
Szülő, pedagógus, Somogy megye, járás: Marcali
Folyamatos pedagógus hiánnyal küzd az óvodánk és az iskolánk. A pedagógusok fáradtak a túlórák miatt.
Szülő, Pest megye, járás: Budakeszi
Felhaborítónak tartom hogy akik több időt töltenek a gyerekeinkkel mint a szülők napi szinten semmi megbecsulesben nincs reszuk!!!
A kormany semmibe veszi a munkajukat ellenben annyi terhet nyom rajuk!!!
Szülő, Békés megye, járás: Gyomaendrőd
Egyetértünk, több megbecsülést érdemelnek /anyagi értelemben is/, hiszen rajtuk is múlik a jövőnk és az ország sorsa is.
Szülő, Budapest XVII. kerület
Sok pedagógust kell helyettesíteni, oltás hiánya miatt és sajnos betegség miatt is. A bérek viccesek az iskolában dolgozóknak és a pedagógusoknak is. Takarító, ügyintéző, friss diplomás pedagógus ugyan annyit keres. Kellene eltérésnek lenni fizetések között, 8 általános és végzetség, érettségi és végzetség, pedagógus diploma. A gyermekeknek joguk van a tanuláshoz és nem mindegy, hogy pedagógussal, szakos tanárral vagy csak valakivel akinek még diplomája sincs. Tiszteljük, becsüljük meg a pedagógusokat és az iskolákban dolgozókat.
Szülő, Nógrád megye, járás: Salgótarján
Pedagógusként gyakran helyettesítek, mert ember hiányban vagyunk a munkahelyemen. Szülőként azt szeretném, hogy elhivatott pedagógusok foglalkozzanak a gyerekeimmel, úgy érzem, hogy nincsenek megfizetve az óvónők és tanítók.
Szülő, pedagógus, Baranya megye, járás: Pécs
Kiállok a pedagógusok törvényes szrájkjoga mellett, mert:

❌ Nem fogadom el, hogy jelentős számú pedagógusnál - több év szakmai tapasztalattal és diplomával (diplomákkal) a zsebükben - , azért van szükség szerződésmódosításra, hogy a bérük elérje a megemelt garantált bérminimumot.

❌ Nem fogadom el, hogy végzettséget és a szakmai évek számát figyelmen kívül hagyva, bérfeszültséget generálva, összemosódnak az óvodai alkalmazottak bérei.

❌ Nem fogadom el, hogy kitűnő pedagógusoknak dönteniük kell arról, hogy pályaelhagyók lesznek vagy éhen halnak!

❌ Nem fogadom el, hogy koronavírus elleni oltásra kötelezik a pedagógusokat (vagy bárkit)!

❌ Nem fogadom el, hogy egy olyan minősítési rendszerrel mérik a pedagógusok szakmaiságát, ami nem ad reális képet SENKIRŐL! Amellett, hogy óriási, felesleges teher, senki nem lesz általa jobb és/vagy elhivatottabb a szakmájában! Csak a gyerekektől veszi el az időt...

❌ Nem fogadom el, hogy integrálás címszó alatt, a sajátos nevelési igényű gyermekek legtöbbször nem megfelelő vagy semmilyen szakmai segítséget sem kapnak az óvodai ellátásban.

❌ Nem fogadom el, hogy sok esetben annak jár az egyéni bánásmód és a gyermekközpontú óvodai közeg, akinek van rá pénze.

❌ Nem fogadom el, a szakadékot az óvoda és az iskola között.

❌ Nem fogadom el, hogy az óvodák nagy részében nem megfelelőek a személyi - és tárgyi feltételek.

❌ Nem fogadom el, hogy az iskolakezdésről olyan szakemberek döntenek elsősorban, akik nem ismerik az érintett gyereket.

❌ Nem fogadom el, hogy a gyermekek mindenek felett álló érdeke az utolsó helyen áll a jelenlegi magyarországi oktatási rendszerben.

Pedagógus, Budapest XX. kerület
Szomorúan tapasztalom, hogy mindenhol kevés a pedagógus! Az óvodában is, ugyanis ők is pedagógusok! Nincsenek megbecsülve, nincsenek megfizetve! Nem csoda, hogy belefáradnak, a jobb megélhetés reményében más munkát keresnek! A fiatalok számára nem vonzó életpálya , hiszen sok az elvárás, a papírmunka, adminisztráció, a felelősség. Mégsincs megbecsülve! Ezt már csak elhivatottságból lehet jól csinálni, de így egyre kevesebbeknek lesz kedve hozzá!
És ez kiütközik a tanításban. A gyerekek frusztráltak, leterheltek. Változás kell!
Szülő, Pest megye, járás: Aszód
Atlagon alul felszerelt termek, tanarok nem kapnak eleg szabad kezet az oktatasban, modszerekben, eszkozhiany, visszamaradt oktatasi eszkozok
Szülő, Budapest XXII. kerület
Túlterhelt, még terheit cipelő pedagógusok és mellettük( vagy helyettük) egyre több pedagógiai asszisztens, óraadó nyugdíjas. A Tanker nem probléma megoldó, hanem kerékkötő a munkánkban. Felesleges adminisztráció, megfélemlítés, miközben a minőségi munkáról és a gyermekközpontúságról papolnak.
Pedagógus, Fejér megye, járás: Bicske
A kollégáim (és jómagam is) kiöregednek, kiégnek, elfásulnak, belegebednek a túlterhelésbe, az értelmetlen adminisztrációba.
A gyerekállomány évről évre silányabb, rengeteg az SNI-s, halmozottan hátrányos helyzetű, kezelhetetlen gyermek.
Alapvetően a rendszer bűne, szétverték az oktatást az elmúlt tíz évben.
Gyermekvédelmis voltam, megszüntették a státuszt: "nem kell az ". Most jobban kellene mint eddig bármikor.
Elég reménytelennek, kilátástalannak látom a helyzetet mind az egyre súlyosabb terhek, mind a stagnáló bérek miatt.

Pedagógus, Hajdú-Bihar megye, járás: Debrecen
Nyugdíjas tanítóként szomorúan látom, hogy hova jutott az oktatás! Az oktatásban legfontosabb a gyerek! Mindennek hozzá kellene alkalmazkodnia, de sajnos egyetlen szinten sem látom érvényesülni az életkori sajátosságokhoz való alkalmazkodást, sem fizikálisan, sem pszichésen, sem szociális szinten. A gyerekeinkről, a JÖVŐNKRŐL van szó!
Pedagógus, Jász-Nagykun-Szolnok megye, járás: Szolnok
Kevesebb óraszám, kevesebb tananyag kellene. Gimnazista gyerekek reggel 7- től, délután 5-6-ig tanulnak.
A gimnáziumok nem, vagy csak nagyon kevés amelyik fogad SNI-s gyereket. Pedig vannak köztük kiemelkedő képességűek is. Nem tudnak velük mit kezdeni, nincsenek rájuk felkészülve, mert sehol sem tanítják, képezik őket erre. Pedig egyre több az Adhd-s, Adhd-s gyermek, akiknek igencsak kiemelkedően s képességeik. Viszont a gimik nem hajlandóak fogadni őket.
Hatalmas a tanárhiány mindenütt. Akik vannak, azok többsége pedig bele van már fáradva.
Szülő, Bács-Kiskun megye, járás: Baja
A jelen helyzetben a pedagógus hiány az oktatás minőségének a rovására megy. Szeretném, ha az unokáim már újra minőségi oktatásban tanulhatnának.
Szülő, pedagógus, Veszprém megye, járás: Veszprém
A szülők és pedagógusok együttműködésében látok még javítani valót. Egymás támogatása, segítése nélkül nem lehet eredményt elérni. A hogyan lehetnénk egymás támogatói, milyen lehetőségek adottak egy-egy iskolában, hogyan érhetnénk el, hogy a gyerekek is és a tanárok is jól érezzék magukat, erről érdemes beszélni, ezért érdemes tenni.
Szülő, Pest megye, járás: Szentendre
Indokolatlan mennyiségű felesleges adatot tartalmazó tananyag, emiatt az anyaggal rohan a tanár, egy lassabb gyereknek esélyes sincs lépést tartani a tananyaggal. A tananyag sokszor olyan, mintha egy olyan ember írta volna, aki még az életben nem beszélgetett volna gyerekkel. Sokszor túlzó a hazafiasságra nevelői szándék a tankönyvekben. Vagy a sztereotípiák erősítése pl. kelet-magyarországi aluliskolázott korán szülő cigányokról kell tanulni 8. osztályban föciből.
Nincs idő arra, hogy a tanárok beszélgessenek, odafigyeljenek a gyerekekre, mert haladni kell az anyaggal. Sok esetben nincs idő kreatív, tapasztaláson alapuló oktatásra. Kevès a szaktanár, a gimnáziumból letanító pedagógusnak meg nem esik le, hogy nem 18 éveseket tanít, hanem kicsiket, akik most ismerkednek az adott tantárggyal.
Szülő, Budapest III. kerület
Én egy nyugger nagymama vagyok. 34 éve elhagytam a pedagógus pályát, rajz-földrajz szakos ált. iskolai tanár végzettséggel.Már akkor is érezhető volt a kontraszelekció. Ahhoz képest ez katasztrófa. Az erkölcsi megbecsülés anyagi megbecsülés nélkül semmit nem ér. A szülők többsége jobban keres, akár diplomás, akár szakmunkás. Nincs tekintélye a pedagógusoknak a szülők előtt. Ez így nem segíti sem az oktatást, sem a nevelést. Ha egy tanár hétvégén takarítást kénytelen vállalni, hogy kifizethesse a számláit az BOTRÁNY.
Szülő, Pest megye, járás: Szentendre
Gyermekeinket senki nem védi meg a pedagógusok politikai, erősen liberális, indoktrinációjától.

Gyermekeimet rendszeresen politikailag hergelik a tanáraik, alaptörvényellenes cselekvésre buzdítják őket, illetve azokat helyeslik. (pl. a hatpárti koalíció feles alkotmányozási terve)

A szülők rendszerint tehetetlenek a tanárok önkényével szemben.
Szülő, Budapest XIX. kerület
Nekünk még talán szerencsénk van. Olyan iskolába jár a gyerekünk ahol még nincs tanárhiány. ( Szerintem azonnal lenne, ha a nyugdíjra jogosultak nyugállományba vonulnának.) A magát nemzetinek mondó kormányunknak, úgy látszik nem fontos az oktatás ügye. Mint szülő ( és mint volt tanár ) támogatom a sztrájkjukat ! Egy kb. 2- 3 éves gyakorlattal rendelkező pedagógus a magyar átlagbért mindenképpen megérdemelné. ( Ez mostanában kb. 480000 HUF körül van. ) Annak idején, a sokat elátkozott szocializmusban én kb. a 4. év után már az akkori átlagot megkaptam és túlórát is fizettek. Amit most a kormányzat az oktatással művel az nevetséges és elszomorító. Azt érdemelné, hogy minden tanár felmondjon és otthagyja az egészet. Ne hagyják magukat! Pénze van a kormánynak, de neki fontosabb pl. egy stadion építése, mint az egész oktatási rendszer!
Szülő, Tolna megye, járás: Szekszárd
Az egyre növekvő tanárhiány miatt (+Covid hisztéria) sajnos nagyon sok óra elmarad, a helyettesítés nem vagy csak nehezem megoldott!
Szülő, Budapest XVIII. kerület
Elfogadhatatlannak tartom, a pedagógusok oltásának teljes kezelését. Első körben be sem akarták őket oltani, most pedig ahogy az egészet bonyolították, félév vége előtt a téli szünet után kötelező jelleggel, sem a gyerekeknek, sem a pedagógusoknak, sem a szülőknek nem volt jó.

Sok jól képzett, elkötelezett pedagógus hagyta el a pályát, és ezt cinikus nyilatkozattal politikai felhangokkal színezik, amikor nem tetszésüket fejezik ki miatta az emberek.
Szülő, Győr-Moson-Sopron megye, járás: Győr
A gyerekek túlterheltek.
A jelenlegi 2.osztály kezdetekor nem vették figyelembe, hogy az 1.osztályból a Covid 19 miatt 2 és fél hónap kimaradt a jelenléti oktatásban, illetve azelőtt 3 hónap az óvodai nevelésből, pont amikor a gyerekeket az iskolai életre készítenék föl, intézményi keretek között.
Mindezek mellett úgy haladnak a 2.osztályos tananyaggal, mintha az előző években minden normál, természetes keretek között zajlott volna.
Ennek köszönhetően a gyerekek fáradtak, kimerültek és a gyakorlási lehetőségre szinte idő sem marad, emiatt fokozatosan lemaradnak, és ennek következtében pedig lassan érdektelenné válnak a sok-sok sikertelenség miatt, a sikerélmény elmaradása miatt.
Szülő, Borsod-Abaúj-Zemplén megye, járás: Miskolc
Az iskolákban sem a munkavállalóknak, sem a feleszerelések naprakészen tartására nincs elegendő költségkeret. Pedagógusoknak másodállást kell vállalniuk, hogy fenn tudják tartani családjukat. Közel bérminimumot keres egy oktató. 200 ezer forint, a lakhatás a CSOK "támogatásnak " hála 150 ezer forintra rúg. A maradék egy személy fenntartására is épp csak hogy elegendő.
Az ellátottságól pedig: miért kell 3 hónapos átfutási idő ahhoz, hogy egy 300 forintos kábelt ki tudjon cserélni az intézmény? Miért nincs akkora anyagi keret, amiből azonnal lehet cserealkatrészt vásárolni, mielőtt valakit baleset ér vagy még az előtt, hogy az amúgy is szűkös hardware parkból még egy munkaállomást ki kelljen vonni, ez által még kevesebb gyermeket oktatni azonos időszak alatt?
Pedagógus, Pest megye, járás: Érd
Alulfizetett és túldolgoztatott pedagógusok, rengeteg adminisztratív feladattal. A tananyag sok és sokszor irreleváns. A nyelvtanítás színvonal alatti még a legjobb iskolákban sem lehet megtanulni idegen nyelven normális színvonalon. Az oktatási színvonal iskolánként eltérő és a gyerekek anyagi különbségét azonnali hátrányként leképező rendszerben működik. A középiskolai felvételi rendszer elfogadhatatlan, a közoktatás nem tudja biztosítani a felvételihez való felkészítést. A felvételi eltúlzottan és feleslegesen nehéz, a gyerekek egy adott pillanatban fennálló állapota nagyban befolyásolja az eredményt, ez nem reális és nem igazságos mérési rendszer.
Szülő, Budapest XII. kerület
Több megbecsülést, több fizetést, több szakembert, jobb képzéseket kívánok minden érintettnek!
Szülő, Budapest XVII. kerület
Óvoda: szerencsémre 2 nagyon rugalmas gyerkőccel csináltuk végig az ovit, kB 10 óvónénit "fogyasztottunk " el... pályamódosítás, magán óvodákba történő elvándorlás miatt. No comment... Az iskolaérettségi procedúra, annak megaláztatása a szülők, gyerekek részéről felháborító! Amikor az épp csak 6 éves, aki amúgy ugyes-okos, de izeg-mozog, szociálisan éretlen, ezt a szülő tudja, érzi, mégis egy ismeretlen dönti el hogy márpedig iskolaérett!
Iskola: 30 fős osztálylétszám, 4 osztály, egy évfolyamon... a NAT.. az hogy nem lehet differenciáltan oktatni ilyen létszám mellett... szerencsére az én gyerekeim nincsenek lemaradva, viszont unatkoznak! Tündéri tanítanők mellett. Vicc...
Szülő, Pest megye, járás: Érd
Számomra elszomorító, hogy akiktől a legnagyobb tudást kapjuk életünk folyamán nincsenek megbecsülve, lealacsonyító, nevetséges összeget kapnak az egyik legnagyobb felelősségű munkáért. Ezen változtatni kell!
Diák, Budapest XVIII. kerület
Áldatlan, méltánytalan és tarthatatlan állapotok mindenhol!
Rendszerszintű problémák, melyek leginkább a gyerekeinket, a jövő nemzedékét sújtják, és nem mellesleg a pedagógusokat, akik a jövő nemzedékét képzik!
Minden tekintetben támogatom a kezdeményezést!!!
Szülő, Pest megye, járás: Szigetszentmiklós
Szép Napot!
Két gyerekes anyaként írom, érettségi és pályaválasztás előtt. A tankönyvek kritikán aluliak, rengetek zagyvasággal! A gyerekek túlterheltek, motiválatlanok és szorongók. Nincsenek dicsérve, csak lealázva! A táskájuk megpakolva 10-12kg!
Általános iskolába a nyolcadik, kilencedik óra se ritka! Gyökeres változtatások kellenek!!!
Szülő, Csongrád-Csanád megye, járás: Szeged
A mai oktatási rendszer nyomokban sem követi a világ változását. Már régen nem lexikális tudásra lenne szüksége a gyerekeknek, hanem együttműködésre, rezilienciára, EQra, rugalmas gondolkodásra, gyakorlati pénzügyi ismeretekre kéne őket oktatni. Csupa olyan haszontalan tudással tömik a fejüket, amit az életben nem fognak használni, ami igazán fontos, arról pedig nem is hallanak az iskolában.
A pedagógusok fizetése pedig vérlázítóan alacsony ahhoz képest, hogy a jövő nemzedékeinek sorsa múlik rajtuk.
Szülő, Pest megye, járás: Budakeszi
Itt sürgős változás kell. A helyzet tarthatatlan. A mi iskolánkban a szülői közösség teljes mértékben támogatja a pedagógusok megmozdulását. Joguk van az erkölcsi- és anyagi megbecsültséghez és a megfelelő munkakörülményekhez!
Szülő, Budapest XVIII. kerület
Egyre több pedagógus hagyja el a pályát, nem vagyunk megfizetve. Egyre több a követelmény, túlterheltség a pedagógusoknak és a diákoknak egyaránt. Az életpálya modellről nem beszélve tönkre teszik vele a pedagógusokat, de legalább ha megírja az egyén megfizetnék.
Pedagógus, Szabolcs-Szatmár-Bereg megye, járás: Nyíregyháza
Azt tapasztalom,hogy egyre inkább hiány van,pedagógushiány,szakemberek hiánya,éppen csak a kötelező feladatokat tudják ellátni. Hiányoznak a szakkörök,egyre kevesebb lehetőség és elhivatottság a differenciált oktatás háttérbe szorul. A tanárokat sokkal inkább kellene becsülni,motiválni,plusz juttatásokhoz juttatni,akár lakhatás,utazásban támogatni. Béremelés szükséges és minél több eszköz,továbbképzések biztosítása.
Szülő, Komárom-Esztergom megye, járás: Esztergom
Szülőként:Gyermekem nagycsoportos az óvodàban. 3. Éve egy óvónèni van velük. Péntekenként összevonják őket ,mert nincs pedagógus aki vigyázzon rájuk.

Pedagóguskènt: ELTE-n szerzett diplomával 12 év munkatapasztalattal a fizetesem nem éri el a nettó 190 ezer forintot. Röhej. Heti szinten túlórázok ingyen ...
Szülő, pedagógus, Budapest XIV. kerület
A gyermekvédelmi rendszer katasztrófa, valószínűleg a túlterheltség miatt. A tanárok jó része kiégett, a fizetés szörnyen kevés, és az állami iskolában/óvodákban 25-30 gyermekkel kell egyszerre egyformán foglalkoznia, differenciáltan, és mindig mindenre figyelve, majd készülni minden órára, dolgozatokat javítani, és sorolhatnám még, de ezeket csak az tudja aki benne van!
Emellett egy csodálatos hivatás, ami sok szépség mellett, lemondásokkal is jár, de nem mindegy mennyivel!!!!
Szülő, pedagógus, Budapest III. kerület
„Egy nemzet ereje a kiművelt emberfők sokaságában rejlik”

Hivatástudatért nem adnak a boltban kenyeret....
avagy javaslom a finn modell átvételét,
hogy az ország közép és hosszútávon élhető legyen...

Szülő, Baranya megye, járás: Pécs
A diákok, a pedagógusok valamint a pedagógiai asszisztensek, takarítók nagyon le vannak terhelve. Ehhez képest iszonyatosan kevés a fizetésük.
Szülő, Győr-Moson-Sopron megye, járás: Győr
Szakmai oktatóként siralmasnak látom a helyzetet, a munkatársak hiánya miatti mindenki tanít mindent helyzetet. A technikai és továbbképzési lehetőségekről nem is beszélve. Szülőként kilátastalannak, hogy mi lesz így a 3 gyermekemmel
Szülő, pedagógus, Fejér megye, járás: Székesfehérvár
A mi községünkben is van tanárhiány. Sok a pedagógusok túlórája, helyettesítési feladata. Nagyon túlterheltek.
Szülő, Bács-Kiskun megye, járás: Kecskemét
A tanárok kezében semmilyen hathatós fegyelmező eszköz nincs. Nem érvényesül a többség joga a tanuláshoz, néhány rendbontó az egész osztály óráját tönkre teheti.Be lehet írni az ellenőrzőbe-most már digitálisan,-de az iskolázatlan szülő meg se nézi a bejegyzést, s ha meg is nézi nem foglalkozik vele. Nem jár el szülői értekezletre, elhanyagolja szülői kötelezettségét. Megteheti, nincs következménye igazán csak kirívóan súlyos esetben!
Szülő, Csongrád-Csanád megye, járás: Szeged
Jelen pillanatban már a jobban fizető magániskolák is súlyos tanárhiánnyal küzdenek, a pedagógusok bére megalázóan alacsony, így szinte nem is várható el, hogy magasszintű oktatást nyújtsanak. Az oktatási koncepciónak nincs köze sem a gyerekek, sem a kor igényeihez, nem szolgálja sem a későbbi boldogulásulat, sem a boldogságukat.

Az alábbi cikk tökéletesen összefoglalja a problémák nagy részét. A cikk 2003-ban jelent meg, a helyzet azóta rengeteget romlott.

https://mnytud.arts.unideb.hu/tananyag/eszabo-hiba.htm?fbclid=IwAR05Mb57pnsvV8DZgkeTDIBONehIb7AXcktMJQDHkvoUYy7Rhh7J77plUZg


A cikk óta bevezetett központ felvételi miatt az általános iskolás gyerekeket hónapokon, vagy akár egy éven át tartó folyamtos stressz éri egy olyan felvételi rendszerben, ami nem is méri igazságosan a tudásukat és képességeiket. Az anyagilag rosszabb helyzetben lévő szülők gyerekei egyértelmű hátrányba kerülnek, hiszen nem tudnak külön felkészítő tanár fizetni.


https://eduline.hu/kozoktatas/20220121_kozepiskolai_felveteli_problemak?fbclid=IwAR2akwQvd-9A6Hb027Yg7rGqvixNIm377WXqnE19odNaVlaV9U1PVSMNjCI

A két cikk szinte minden felmerült problémát vázol, annyit tennék hozzá, hogy az iskola a sok lexikális tudás erőtetése helyett nagyon sok személyiségfejlesztő foglalkozást tarthatna a gyerekeknek, amelynek valóban rengeteg hasznát vennék később. Megtanulhatnának kooperálni, asszertíven kommunkálni, azaz úgy érvényesíteni az akaratukat, hogy azzal ne gázoljanak át másokon, fejleszteni lehetne az empátiájukat, a toleranciát, megtanulhatnák jobban megérteni és figyelembe venni mások szempontjait, lehet konfliktuskezelés tanítani, és mindezeke játékosan, az életkornak megfelelő szinten, stb. Ez valóban nagyon hasznos lenne társadalmi szinten is a sok-sok felesleges tananyag helyett is, amelyek inkább frusztrálják mint motiválják a gyerekek nagy részét. A büntetéssel motíválás helyett újfajta pedagógia módszereket kéne alkalmazni, és a differenciált oktatás kellene , hogy legyen az alap.
Szülő, Budapest II. kerület
A tanárok kezében semmilyen hathatós fegyelmező eszköz nincs. Nem érvényesül a többség joga a tanuláshoz, néhány rendbontó az egész osztály óráját tönkre teheti.Be lehet írni az ellenőrzőbe-most már digitálisan,-de az iskolázatlan szülő meg se nézi a bejegyzést, s ha meg is nézi nem foglalkozik vele. Nem jár el szülői értekezletre, elhanyagolja szülői kötelezettségét. Megteheti, nincs következménye igazán csak kirívóan súlyos esetben!
Szülő, Csongrád-Csanád megye, járás: Szeged
36 éve vagyok a pályán. A megemelt óraszámok miatt délelőtt is, délután is tanítok az általános iskolámban. Osztályfőnök is vagyok, de napközis óráim is vannak. Megszünt az a régi, jól bevált rendszer, hogy volt egy délelőtt tanító osztályfőnök és egy délután dolgozó napközis nevelő. Ez biztonságot adott az alsós, kicsi gyerekeknek és ki lehetett alakítani szokásokat. Most van olyan osztály, akinek nincs napközis tanára, mert 3 pedagógus van beosztva különböző napokra. Már alsóban 4-5 tanár tanítja a kicsiket, mert így jön ki az óraszám. Holott a pedagógushoz való kötődés ebben a korban nagyon fontos lenne. Az pedig, hogy egy nap 7,8 órát legyünk gyerekekkel, az nagyon igénybe veszi a türelmünket, idegrendszerünket. Az ilyen napok után haza esve csak nézünk ki a fejünkből. Képtelenség utána a másnapra készülni vagy javítani. A gyerekeknek alig marad szabad idejük a játékra, kikapcsolódásra. Amikor én voltam gyerek, jutott idő mindenre, egészséges napirendünk volt. Délelőtt megtanultunk mindent, délután játék és leckeírás volt. A kisiskolások életkori sajátossága, hogy az első három órában a legterhelhetőbbek, fogékonyabbak a tanulásra. De a vezetőség nem tudja ezt figyelembe venni, ezért előfordul, hogy tesi órával kezdik a napot. Holott annak a pihentetés lenne a feladata, a szellemi munka után. Az egész jól működő rendszert fölborította a megemelt óraszám. Nem beszélve azokról a munkákról, amelyek nem számítanak sehova. A gyerekek ebédeltetése az nem óra. Úszásra el- és visszakísérésük sem óra, a kréta szerint olyankor nem dolgozunk. Igaz, hogy ott vagyunk, segítünk, felügyelünk, hajat szárítunk, de úgymond nem tanítással töltjük az időt. Pedig mi ott is tanítunk pl: viselkedés, illem stb. Ugyanúgy a helyettesítések ki nem fizetése is jogtalan.
Szülő, pedagógus, Heves megye, járás: Gyöngyös
Gyerekem 7.osztályos, lassan pályaválasztás előtt áll. Ma azzal jött haza, hogy nagy baj van. A matematika tanárnő hétfőtől nem tanítja nekik a matekot, mert kevés a pedagógus és kapnak egy nyugdíjas tanárt, aki eddig csak gimnáziumban tanított. Retteg a gyerekem, hogy pont a matek, ami nehéz neki, hogy fog így menni. A mostani tanárnő nagyon sokat tett értük, hogy elmagyarázza, még délután korrepetálást is tartott, hogy ne bukjanak meg.Miért kell továbbtanulás előtt kitenni ennek a gyerekeket? Nagyon szomorú vagyok én és a gyerekem.
Szülő, Bács-Kiskun megye, járás: Baja
Sajnos fásultak a tanárok, a gyerekek képességeit az az 5-6% alapján döntik el, ami a padban ülve tudod/nem tudod alapon előhozható, egyéb kompetenciákra úgy tűnik nincs szükség az oktatásban. Ebbe a rendszerbe csak egy szűk réteg fér bele! Felfelé,lefelé, jobbra és balra kilóg belőle a többség! Eszméletlen hajtós a tempó, rengeteg a felesleges anyag. Nem hiszem, hogy ha külföldön bárhol ennek a fele is elég, akkor mi értelme nyüstölni a gyerekeket! Miért nem lehet engedni, hogy majd abba az irányba legyenek "túl fejlesztve " ami érdekli őket, amihez adottságuk van, ami örömet ad számukra??? Irigykedve hallgatom az Ausztriába élő barátnőm, Németországban élő öcsém, Angliában a volt osztálytársam, Svédországban az unokahúgom beszámolóit: az enyémekhez képest kisegítő szinten van az a mennyiség, amit ők tanulnak!! De van idő rengeteg játékra, sportra, programokra! Senki ne mondja nekem, hogy ennyivel terhelhetőbbek lennének a magyar gyerekek! Melyik felnőtt dolgozik szívesen nyolc óránál többet?? Fel a kezekkel!! Akkor a gyerekek???? Leülik a 6-7-8 órát, általánosan, utána fér csak bele egy kis zenetanulás, stb. utána a kis poronty álljon neki az ipari mennyiségű leckének, tanulni valónak! Számolta már valaki, hogy ezek a gyerekek mennyit tanulnak effektív egy nap!! Pedig érdemes lenne! Ahhoz képest 1000 km-re arrébb pénteken viszik csak haza a táskát...nemhogy lecke...
Írom mindezt saját tapasztalatból, négy iskolás gyerek anyukájaként. Van 8.-os, 6.-os, 3.-os, és elsős gyermekem is,van köztük maximalista, kitartó kitűnő, van szenvedő figyelemzavaros, van pörgős zseni és egy alapbetegség miatt SNI-s, átlátom a rendszert.....
Remélem az unokáim már életszagú oktatási rendszerben tanulhatnak!
Szülő, Veszprém megye, járás: Balatonfüred
Súlyosan megalázó bérek a társadalom egyik legfontosabb területén, amelytől az ország jövője függ. Rendszeres óra-elmaradások pedagógushiány miatt. A gyerekeket motiválni képtelen tanítási módszerek. Elavult tananyag, amely csak az értelmetlen magolásra épít, a lexikális tudásra, összefüggéseket nem mutat meg és önálló gondolkodásra vagy kreativitásra egyáltalán nem serkent, azt nem igényli. A rendszer alkalmatlan arra, hogy egy érdeklődő gyereknek segítsen kibontakoztatni érdeklődését és ha többet akar, segítse, felkészitse versenyekre. Szorgalmas, okos, tanulni vágyó gyerekek unják az iskolát és nem akarnak bejárni.
Szülő, Budapest XII. kerület
Átláthatatlan a rendszer! Szinte semmilyen jogkörben nem dönthetünk.. Most az iskola.. Az iskola 95%-a covid miatt hiányzik de igazgató asszony nem dönthet az online oktatás mellett! A fiam napi szinten küzd a fáradsággal.. Olyanokat is tanulnak amire egyáltalán nincs szükség! A tanárok fele visszahívott nyugdíjas! Felháborító ami oktatás néven zajlik! A tanárok fizetése is vicc!
Szülő, Győr-Moson-Sopron megye, járás: Győr
Sokkal több tisztelet,humánusabb munkamorál és mindig a gyermek érdekének kellene az első helyen lennie!
Szülő, pedagógus, Budapest XI. kerület
Évről évre romlik a helyzet itt is, az állami
általános iskolákban,gyermekemet tanító tanárok,
csak idén, eddig hárman mondtak fel,nevetséges bérezés,
túlterhelés,és az miatt,hogy saját igazgatójuk
Nem áll ki mellettük,nem figyel az egyre méltatlanabb
körülményekre.A felújítások,korszerűsítések elmaradásáról
(Az egyik vallásos iskola a kivétel,ők kapnak támogatást városunkban rendesen)már nem is beszélve. Elavult tanterv,kiégett tanárok,fusztràlt gyerekek,összefoglalva ez a lényeg.
Szülő, Pest megye, járás: Nagykőrös
Mint volt diák és dolgozó ember úgy látom, hogy sok alkalmatlan tanár van az iskolákban. A kisgyerekek két megpakolt, nehéz táskával mennek az iskolába. Normális
ez? Akkor ezt ne is vegyük figyelembe? Pont a gyerekekre kellene vigyázni, hogy megtanulják az alapokat, aztán arra tudjanak építkezni.

Viszont a tantárgyak már ódivatúk lettek. Semmi értelmük nincs, semmit nem lehet velük kezdeni. Ezt egyénileg kellene megválasztani már a kicsiknek is.

Hülye, agresszív, egoista, önző gyerekeket nevelnek a tanárok és legfőképp a szülők! Normális ez? Dehogyis! Ez mindenki hibája! A kormány, a tanárok, a szülők, akik már mindent megengednek, mindent megvesznek, mindent elnéznek. A másik véglet, a szigorú, hibbant szülők, akiknél az elvárás egyre nagyobb!

A tanárok már csak "felügyelők ", nem tudnak tanítani. Egyre több tanár hagyja ott az iskolát, mert ki szeretne minimálbérért elviselni az idegesítő lurkókat, akik hazudnak, csalnak, verekednek, piszkálnak és folytathatnám még.

Egy 13-15 éves gyereknek már legyen fogalma arról, hogy milyen hivatást szeret és tanuljon tovább, hogy aztán diploma után egy McDonald 's-ban kössön ki.

A mai gyereknek több szabadban töltött idő kell! Nem méreg drága telefon, tablet és laptop. Normális ez? Minden megoldás fent van az interneten vagy éppen egy szorgalmas tanuló füzetében. Ugyebár így a legkönnyebb, más hátán felmászni. Aztán a szülő kiakad, hogy az ő gyereke miért bukott meg. Nos, ennek sok oka van, amit a tanár is tud, a diák is tud és az osztálytársak is.

Önfejlesztő óra, pszichológiai óra, tanulás fejlesztő óra, a természettel kapcsolatos órák, tudomány, amiben kísérletezhetnek, matematika egyénileg, idegen nyelv egyénileg, sport, tánc, rajz egyénileg, mozgáskultúra, aki szeretne.

A szülők egész életünkben mellettünk vannak, a tanárok cserélődnek és egyre több mindent lehetne tőlük tanulni, az osztálytársak és munkatársak a legjobb barátaink lehetnek.

Több környezetismeret a szabadban és ne a tankönyv szerint.
Diák, Pest megye, járás: Ráckeve
Hihetetlenül kizsigereli a tanárt és a diákot egyaránt. Három gyermekem van, 3 különböző iskolába járnak. Mindenhol gond a tanár hiány, a követelmények néha teljesen abszurdak. Elavult az oktatási rendszer, a kor követelményeinek semmiben sem felel meg, miközben társadalmi elvárásként az jelenik meg, hogy a fiatalok korszerű tudással lépjenek egyel feljebb az oktatásban. Persze amíg ennek a területnek a minisztere a múlt újraírásával és régészkedéssel foglalkozik, addig ez érthető... (A régészet egyébként csodás dolog.) Egyszerűen abszurd, hogy ma már egy viszonylag jól tanuló általános iskolás is csak külön órákkal juthat be egy tejesen átlagos gimnáziumba. Annak aki pedig azzal jön, hogy jajj, hát a mi időnkben sem volt könnyű és mi bajunk lett stb., szeretném jelezni, hogy nem, nem ilyen volt semmi a "mi időnkben ". Nem volt covid, online oktatás, ennyi tananyag, ennyi inger, ennyire gyorsan változó világ, benne ennyire folyamatosan és gyorsan gyarapodó megszerzendő tudás. Egyszerűen nonszensz, hogy azokat mennyire nem becsüli meg a társdalom, akikre a gyermekeinket bízzuk (bölcsődei gondozó, óvoda pedagógusok, tanárok), miközben milyen nagyra tart teljesen marginális szereplőket, akik pl. csak bemondanak egy hazugságot a tévében.
Szülő, Budapest XIX. kerület
Már nincsenek közoktatásban tanuló gyerekeim, és ennek nagyon örülök. Mert katasztrofális az oktatás! Ez már nem is oktatás. Minden szülőnek fel kellene állni, hogy ennyi volt!
Szülő, Budapest XII. kerület
Kontraszelekcio faj a legjobban szulokent, es hogy a gondolkodni akaro tanarok onallosagat a klik es tarsintezmenyei, a kozpontositott konyvek es felesleges minositgetesek - 2000 elott meg jobban is teljesitettek az iskolak ennek hianyabn...
Szülő, Pest megye, járás: Dunakeszi
Egyetlen szóval ki tudom fejezni:SIRALMAS! Mind az oktatási rendszer, az alacsony bérek, a túlterhelt pedagógusok!
Ugyan ez a helyzet más munkakörökben is!
Maximálisan támogatom a pedagógus sztrájkot! Most kellenne minden ágazatban összefogni országosan! Elismerésem az összefogásért!
Szülő, Jász-Nagykun-Szolnok megye, járás: Törökszentmiklós
Lassan feladják a kilátástalan küzdést, csak a gyerekek miatt tartanak ki sokan.
A fizetés megalázó, a pedagógus diploma ezért elértéktelenedett.
Szülő, Győr-Moson-Sopron megye, járás: Győr
A tanárszakma a végét éli! Ha ez így fog menni tovább a jövő nemzedék robotoktól fog tanulni! Élő ember erre az alulmotivált és finanszírozott pályára nem téved. Ez a célja a "nemzeti " kormánynak? Szégyen, amt a sztrájk ürügyén művel a kormány. Ez mellett nem szabad szótlanul elmenni!
Pedagógus, Heves megye, járás: Eger
Nincs elegendő pedagógus, emiatt túlóráztatás, szakképzetlenekkel való helyettesítés, átcsoportosítás jellemző.
Szülő, Bács-Kiskun megye, járás: Tiszakécske
Szülőként abszolút azonosulni tudok a pedagógustársadalom jelenleg (sőt inkább már évek óta húzódó) problémáival, melyben tisztán látható, h nincs se erkölcsi, sem pedig anyagi megbecsülése e szakmában dolgozóknak!
Sajnos tény, h országos szinten elmondhatóan lassan nincs elegendő pedagógus, aki a gyermekeinket tanítaná, mert olyan nevetségesen alacsony bérezéssel - amivel rendelkeznek - nem lesz, aki ezt a pályát választaná! Fel kellene végre T. Kormánynak ébrednie, h ez hosszú távon ilyen formában tovább nem tartható! A magas óraszámok heti szintű kötelező vállalása, s hozzá a létminimum közeli bérezés a továbbiakban megengedhetetlen! Részemről teljes mértékben támogatom a jövőben tervezett sztrájkkezdeményezéseiket!
Szülő, Pest megye, járás: Monor
Túlterheltség,megbecsülés hiánya,az oktatási rendszerbe politikai belenyúlás.
Pedagógus, Budapest IV. kerület
30 év elhivatottággal gyermekszeretettel végzett munka után az utcára kerülhetek a kötelező oltás miatt. Az elmúlt 30 évben nem mehettem táppénzre, sehova szorgalmi időszakban,hisz ott voltak a gyerekek. Az elmúlt 30 évben senkit nem érdekelt, hogy hányszor álltam úgyis helyt, hogy az egészségem nem mindig volt rendben. Én választottam, és csináltam is, pedig a diplomát nekem nem adtak ingyen. Épp ez a kormány fizetettek ki velem az anno 70 ezer forintos félévenkénti tandíjat, hogy azon a pályán maradhassak már Anyukaként, amit azóta is szeretek. Gyerek mellett tanultam, dolgoztam, és még szeretnék is sokáig, de teljesen ellehetetlenítenek bennünket. Tőlem 30 év alatt folyamatosan vonták az összes járulékot, és hirtelen minden törvényes utat nélkülözve megszüntethetik a munkaviszonyomat.
Pedagógus, Zala megye, járás: Keszthely
Kevés szakmai önállóság, szabadság! Túlterheltség (adminisztratív is)! A NAT szakmaiatlansága, "megnyirbált " tankönyvek! Szabad TK. választást szeretnék (ne az ár kell, hogy döntsön, újra lehessen rendelni Mozaikos könyveket)! Alacsony anyagi és szakmai megbecsülés! A portfóliót töröljék el! Nem a fizetés, hanem a szakma szeretete tart a pályán- ma is!
Pedagógus, Jász-Nagykun-Szolnok megye, járás: Tiszafüred
- alacsony fizetés
- szakemberhiány
- mentálisan sérült gyermekek magukra hagyása
- diákok kompetenciahiánya
- túlzott de sokszor használhatatlan tananyag
- kimaradó iskolaköteles diákok elhanyagolása
Szülő, pedagógus, Pest megye, járás: Vác
Túl sok tanulni való,sok "felesleges " tananyag. Nagyon kevés tanító,nem megbecsülés.
Budapest XV. kerület
- Minden fontos (főleg az adminisztráció....), csak sajnos maga a gyerek nem a rendszer szerint.
- Sok-sok felesleges dolgot tanítunk.
- A hittant tanítsák egyházi kereteken belül.
- Több fizetés, minimálbérhez igazítás: 2 diplomával, 10 év után 200.000 Ft-ot keresek bérpótlékokkal(!)...
- Választható minősítés: szenvedés több héten, hónapon át, ráadásul megalázó az egész... egy 20-30 éve tanító pedagógus bizonyítson, minősítik részben 2 óra alapján személyesen... és megalázó a vele - csak a következő év januártól - járó fizetésnövekedés mértéke.
- Maximum 22 óránk legyen egy héten. A gyerekek óraszáma is nagyon magas!
Pedagógus, Jász-Nagykun-Szolnok megye, járás: Kunszentmárton
- Több fizetés: 2 diplomával, 10 év után 200.000 Ft-ot keresek bérpótlékokkal(!)...
- Választható minősítés: szenvedés több héten, hónapon át, ráadásul megalázó az egész... egy 20-30 éve tanító pedagógus bizonyítson... és megalázó a vele - csak a következő év januártól - járó fizetésnövekedés mértéke.
- Maximum 22 óra legyen egy héten.
Pedagógus, Jász-Nagykun-Szolnok megye, járás: Kunszentmárton
Lélektelen oktatás, leterhelt,unott , ingerült , türelmetlen tanárok akik sok esetben a gyerekeken vezetik le a fusztráltságukat.
Szülő, Zala megye, járás: Keszthely
Szülőként és pedagógusként nézve is fenntarthatatlan a helyzet. Sürgős és hathatós változásra van szükség, hogy a közoktatásnak egyáltalán értelme legyen. Az oktatás és a tanári hivatás védelme, támogatása komoly felelősség, amit túl régóta hanyagolnak el ebben az országban.
Szülő, pedagógus, Pest megye, járás: Érd
Középiskolai angoltanárként dolgozom, de a nyelvtudásommal egy multicégnél a jelenlegi fizetésem háromszorosát kereshetném. Hivatástudat és a gyermekek iránti szeretetem miatt maradok a pályán, de nagyon fárasztó a mindennapos helyettesítés, nyelvi csoportok összevonása, rengeteg fizetetlen túlóra, felesleges adminisztráció, emellett osztályfőnökként a nap 24 órájában rendelkezésre állni a szülőknek, gyerekeknek egyaránt. Mindezt szívesen csinálom, csak szomorú látni, hogy egyre több elhivatott kollégám hagyja el a pályát egy jobban fizető állásért, illetve egyre több olyan pedagógus lesz, aki nem igazán annak való. Mindezt a gyerekek, és a társadalom sínyli meg. Ismerjék el a munkánkat, ne csak szavakkal, hanem versenyképes fizetéssel is.
Szülő, pedagógus, Budapest XXII. kerület
Működő integràló intézmény valójàban csak az alapító okiratokban létezik. A jelenlegi rendszer a többségi gyermekek szàmàra is alkalmatlan ês romboló, az SNI gyermekek szàmàra pedig ezeken felül teljesen kilátástalan, kirekesztő és megbélyegző.
Szakemberek,fejlesztők, terapeuták hiànya önköltséges formàban is aggasztó.
Az àtlàthatatlan rendszer(ben bolyongàs) miatt gyermekek tömegével esnek ki a(nem működő)ellàtàsi rendszerből,ezâltal rengeteg csalâd kerül anyagilag-erkölcsileg szociàlisan kiszolgàltatott helyzetbe.
Szülő, Komárom-Esztergom megye, járás: Tata
Sajnos, nincs elég pedagógus nemcsak az iskolákban, az óvodákban sem! Helyette vannak pedagógiai asszisztensek, akik megalázóan beszélnek az alsó tagozatos gyermekekkel, a tanárokkal egyetemben! Pedig a tanár lenne a példa, de néhány tanár olyan csúnyán beszél, hogy azt elmondani nem lehet! Mindig a gyerek hazudik, csak a pedagógus nem! Sajnos, nincs ember és ilyenek vannak a gyermekeinkkel, tiszteket a kivételnek! A tanárok le terheltek, a szülők folyamatosan cirkuszolnak valami miatt…. Mindig az Ő gyerekük a legjobb, a legszebb a legokosabb…. A többi mind hülye! A tanár tudja jól az igazságot de nem meri felvállalni a szülők előtt a problémákat! Egy első osztályos gyereknek 16 kg a táskája, és van hogy napi 2-3 dolgozatot ír…. Ez nem normális dolog, h ilyen követelmény rendszer van…. Másik országban meg csak 4-ben tanuljak a római számokat, nálunk már 2-ban! Tehát a tanárok le terheltek, a gyerekek fáradtak, nincs motivációjuk h kedvesek legyenek…. Fizetés emeléssel lehetne jobban ösztönözni őket, hogy színvonalasabb legyen a pedagógus szakma! Nekem 2 gyermekem van, egyik középiskolás, másik felső tagozatos…. Jó képességűek, de így is suli után még 3-4 órát tanulnak!Emeljék meg a fizetést és ne legyen ekkora követelményrendszer.
Pedagógus, Bács-Kiskun megye, járás: Kiskunmajsa
Pedagógusként: a magas óraszámok miatt és a gyerekek viselkedési, magatartási hiányosságai miatt lehetetlen minőségi munkát végezni. A rideg integráció olyan nehézségeket ró ránk, amely még inkább ellehetetleníti azt, hogy felszabadult, boldog perceket tölthessünk az iskolában. Az anyagi nem megbecsülés pedig még inkább elveszi a kedvet a pályán maradástól.

Szülőként: Mivel egyre kevesebb a pedagógus, a tehetséggondozásra alig jut idő az iskolában. Nincsenek szakkörök, kevés idő jut egy-egy tehetségesebb gyerek fejlesztésére, kibontakoztatására. Az idő elmegy a fegyelmezéssel. A motivált, jó képességű gyermekem sokszor unatkozik így a községi állami iskolában. De nem az a megoldás, hogy elhordjuk máshová, hisz a személyiségének fejlődéséhez az is szorosan hozzátartozik, hogy kötődik lakóhelyéhez...
Szülő, pedagógus, Pest megye, járás: Nagykáta
Először is…. A pedagógus egyáltalán nincs megbecsülve, mint emberileg mint pedig anyagilag….. Én annyira szeretem a gyermekeket, de nekem is van 2 és abból h én szeretem a hivatásom,-még nem tudok a szájukba kenyeret adni! Nem marad hó végére semmi, pedig nem élünk nagy lábon! Az iskolába az ebédjük 18.000,- de nem akarom ecsetelni…… A másik, hogy a szülők, úgy beszélnek velünk minta a fenekükből rántották volna ki, beszólnak, le hordanak mindennek, ha mer szólni az ember bármit is…. pl. h “beteg” a gyerek…. Szakmailag nem vagyunk megbecsülve, semmi támogatás, könyvpénz, beiskolázás, ebéd hozzájárulás, szépkártya….. semmit nem kapunk, de dolgozzunk mert nekünk kell!!!!
Pedagógus, Bács-Kiskun megye, járás: Kiskunhalas
Integrált óvodában dolgozom gyógyped.asszisztensként. az ovink tele van SNI-s BTMN-es gyerekekkel. Kapnak fejlesztést, de nem annyit amennyire szükségük lenne. Kevés a gyógypedagógus. Megjegyzem hozzánk jár logopédus, pszichológus, gyógypedagógus, de még így is kevesen vagyunk.
Ezután megemlíteném a pedagógusok kizsigerelését...nagy számú csoportok, sok egyéni bánásmódot igénylő gyermek és nagy elvárások, rengetek papírmunka. Mindez igen alacsony fizetésért....
Szülő, pedagógus, Pest megye, járás: Érd
A pedagógusbérek alacsony szintje, a túlórák és egyéb pluszmunkák ki nem fizetése. A folyamatos továbbképzések, minősítések elvárása, ennek ellenére a szakképzésben dolgozó oktatóknak nincs előrelépési lehetőségük. Nincs szabad tankönyvválasztás. Sok a felesleges adminisztráció, ami a minőségi oktatástól, felkészüléstől veszi el az időt. Nincsenek megfelelő digitális eszközök sem a pedagógusok, sem a diákok kezében.
A diákok óriási leterheltsége, nem a mai világnak megfelelő tudás közvetítése.
Szülő, pedagógus, Veszprém megye, járás: Veszprém
Úgy látom kevés a hivatástudattal rendelkező szakember. Aki pedig rendelkezik ezzel és tényleg szívből csinálja, sajnos nem mer felszólalni a félelemtől. A szülők nem tisztelik a pedagógusokat, szakembereket! Egy olyan átfogó háló kéne ami nem a régi és elavult rendszereken alapszik, hanem egy jövőbe mutató, mentálhigiénésen kellőképpen megtámasztott erőbázis alapján fejlődhet!
Szülő, Fejér megye, járás: Dunaújváros
A tapasztalatom az, hogy a mi vezetőink (kullancsaink), mindenhol igyekeznek ellehetetleníteni az embereket a munkájuk során. Miért lenne ez másképp a pedagógusokkal. Évek "áldásos " munkájával ezt a szakmát is letudták szinte teljesen rombolni. Amit sikerült a covid hisztivel még mélyebbre süllyeszteni. Tömören ennyi.
Szülő, Pest megye, járás: Szentendre
Szuper kollégáim vannak! Jó bemenni a tanáriba, beszélgetni pár szót. Remek szakemberek. De fáradtak vagyunk, végletekig leterheltek. Felülről nyomaszt a centralizált, gyereket közelről valószínűleg tanítási helyzetben soha nem látott irányítás irreális követelményrendszere. Közben meg ott vannak a gyerekek, akiknek ez az egy gyermekkoruk van. Most iskolások. Persze hogy miattuk félre toljuk az egyéni sérelmeinket, fáradtságunkat, felháborodásunkat... és nevelünk, oktatunk. Mert mi hiszünk abban, hogy az oktatás a jövőbe való befektetés. Ezért lettünk pedagógusok!
Pedagógus, Budapest XIII. kerület
Jelenleg van 1 túlterhelt osztályfőnükünk es egy mar 4 éves nyugdíjas tanítónénink. 2.osztályos a gyermekem. Az egesz iskola pedagógus hiánnyal küzd. Óraadók vannak. Az oktatás a mai gyerekekhez nem való. Ezek a gyerekek mar nem képesek 45 percig folyamatosan koncentrálni. Új világ van es adjunk a tanaroknak szabad kezet és több bért, mert NEM lesz aki tanítsa a jövő nemzedékét.
Szülő, Budapest XV. kerület
Az oktatàs màr règ nem èrtèk.
Sajnos ez meglàtszik a tàrsadalmunkon.
A megbecsülès hiànya àllami/pènzbeli,illetve szülői oldalon is!
Szülő, Bács-Kiskun megye, járás: Kiskunhalas
Hallatlan a helyzet, ma egy segédmunkás végzettség nélkül többet keres :( Mi pedig a szemünk fényeit bíznánk jó kezekbe amely kezek lassan kihalnak :( Helyükbe pedig nem nő új :(
Szülő, Budapest XV. kerület
A kerület egyik legjobb iskolájába járnak a gyermekeink. De hiába ott is hatalmas gondot okoz a tanár hiány. Az egyik gyerkőcnek 4 év alatt 3 osztalyfőnök, a masik gyereknek 3 ev alatt 3 jutott. Ez egy gyermeknek sem jó. Legutóbb Nagy nehezen pótolta az iskola a kilépett osztalyfőnököt, de félév sem telt bele, a gyerekeknek el kellett köszönni tőle, mert érthetetlen okokból oltatlan pedagógus nem taníthat. Hiába volt kiváló tanár, óriási pályamúlttal ő nem kellet. Így mindenkit tönkretesznek, tanárt, szülőt, gyereket.
Szégyen!
Szülő, Budapest XXII. kerület
A normális tanárok elmennek.
Őket, nyugdíjas vagy félig diák tanárokkal helyettesítik.
A dolgozó tanar túlterheltek emiatt feszültek és ingerlékenyebbek.
Nem tudnak rendesen foglalkozni a gyerekekkel.
Arról nem is beszélve hogy a sok teher miatt sokat is hiányoznak.
A gyerekek állandóan le vannak maradva. Emiatt a gyerekek is túlterheltek, fáradtak, kimerültek és ingerlékenyebbek.
Normális fizetés járna nekik.
Csak az arra alkalmas pedagógus kerüljön a pályára.
Mert ezzel a jövő nemzedéke ért vagyunk felelősek.
Szülő, Győr-Moson-Sopron megye, járás: Kapuvár
Sajnos az elmúlt években amit tapasztaltunk 6.osztálytól, hogy vannak tanárok akik egyszerűen nem akarnak segíteni az adott tantárgy megértésében. A gyerek joga, hogy a tanár addig nem kérheti számon a tananyagot, amíg a gyermek meg nem értette azt. Nincs az emberekben sem empátia, sem együttműködés.
És sajnos nem tudják hogyen kezeljenek konfliktust sem az osztályon belül. Pedig lenne erre idő, mint pl.az osztályfőnöki órán, ami direkt azért van, hogy bármi jó és rossz történt, megtudjanak beszélni. A gyermekvédelmi rendszerrel kapcsolatban, egy szóval kifejezve sajnos katasztrófa... túl sok csalódást okoztak, egyáltalán nem a gyermek érdekét vették figyelembe, sem pedig a gyerek-és a szülők jogait. A rendszerben való hitünk is elveszett, ők és a megyei Iskolafenntartó intézmény nem jártak el jogszerűen. Hiába harcolunk ügyvéd segítségével az igazunkért, nem akarják beismerni, hogy ők a vétkesek.
Szülő, Fejér megye, járás: Székesfehérvár
A kötelező oltás miatt,negyedikes gyermekem összes ( három) tanárnénijének állása került veszélybe. Egyikük sajnos már nem dolgozhat,a másik két pedagógus átmenetileg halasztást kapott ( védettségi kártya által). Amennyiben ez megszűnik és továbbra is kötelezik őket az oltás felvételére, úgy 33 gyermek veszíti el imádott tanárnénijüket.
Szülő, Zala megye, járás: Nagykanizsa
Nagyon szomorú, egyben dühítő is, hogy elhibázott, szakmaiatlan, átpolitizált kormányzati intézkedések miatt a közoktatás színvonala egyre csökken. Ezt nem lehet “kézi vezérléssel”, alulról jövő szerveződésben megoldani! Szülőként aggodalommal tekintek a jövőbe… lesz, aki tanítsa a gyermekemet?Pedagógusként elgondolkodom azon, hogy mennyire volt érdemes 10 évet tanulnom felsőoktatásban azért, hogy a létminimum környékén kereshessek… Hiába vagyok elhivatott, ezt a megalázó helyzetet nehéz elviselni.
Szülő, pedagógus, Budapest II. kerület
A pedagógusok túlterheltek. A szomszédos országokban a kötelező óraszám 18, a bérek magasabbak, mint nálunk. A fiatalok nem maradnak a pályán, mert jelenleg a tanárokat az állam nem veszi emberszámba.
Pedagógus, Heves megye, járás: Füzesabony
Unokámnak a napközis tanára nyugdíjba ment. Január óta mindig más tanár van velük. Az a gyerekeknek nem valami jó. Szerintem nagyon is ráfér a pedagógusokra a megbecsülés.
Szülő, Budapest X. kerület
A tanárok egyáltalán nincsenek megbecsülve, nincsenek jogaik,nem mernek fegyelmezni,nem taníthatnak a megfelelő tankönyvekből,amikből oktatnak,borzalmasak,szégyen a fizetésük stb. A gyerekek borzalmasan le vannak terhelve,a lányomnak 41 órája van egy héten! Sok felesleges dolgot kell tanulniuk,de a gyakorlat nagyon kevés, jobban kellene szemléltetni a dolgokat....
Szülő, Csongrád-Csanád megye, járás: Szeged
Nagyon komoly, rendszerszintű probléma van vele Magyarországon. A fizetésük jóval a segédmunkások fizetése alatt van.
Szülő, Baranya megye, járás: Pécs
Kevés tanár, helyettesítés megoldatlan, fejetlenség, aminek ellenére a tanárok és tanítók megpróbálnak erőn felül teljesíteni.Iskolaigazgatók döntésképtelen bábok, úgy kell bólogatniuk ahogy a KLIK kívánja, egy rakás sz.r.
Szülő, Budapest XVII. kerület
Egyértelműen túl keveset keresnek a pedagógusok, ezáltal csak az elhivatottak maradnak a pályán. Mint szülő azt szeretném, ha a gyermekemmel megfelelően képzett, rátermett pedagógusok foglalkozzanak, akik megkapják az őket megillető megbecsülést anyagi formában is.
Szülő, Baranya megye, járás: Pécs
< 5. oldal >

[Kezdőlap] [Kiáltvány] [Vélemények] [#jobbaterdemelnek] [Megosztható idézetek] [Sajtó]

 

SzószólóSzülői Hang csoport
Önsegítő közösségi csoportunk szülőknek, pedagógusoknak


__________________________________________________________________

SzókimondóSzülői szókimondó
Véleményt nyilváníthatunk szülői témákban és részt vehetünk a konstruktív párbeszédben.


__________________________________________________________________

SzószólóSzülői tudásbázis
Hasznos információk gyűjteménye


__________________________________________________________________

Szülői Hang hírlevél feliratkozás
Támogatói regisztráció, akció értesítők,
támogatói közösség


__________________________________________________________________

MédiaMédiamegjelenések
A Szülői Hang az online sajtóban


__________________________________________________________________

TankönyvVálasszuk a legjobb tankönyvet!
Szülői aktivista program


__________________________________________________________________

Tankönyv-térképMentsük meg a gyermekeink tankönyveit!
Kiáltvány


__________________________________________________________________

Kötelező beiskolázás szülői csoport
Hatévesek szüleinek a további egy év óvodáról


__________________________________________________________________

TankönyvSegédlet az Oktatási Hivatal iskolaérettségi kérvényéhez
Az iskolaérettség kritériumai


__________________________________________________________________

SzószólóSzószóló a gyerekekért
Változásra van szükség az oktatásban és gyermekvédelemben!


__________________________________________________________________

CKPCivil Közoktatási Platform
Pedagógus-, szülői- és diákszervezetek együttműködése


__________________________________________________________________

KERIBKERIB - Kerekasztal az iskolai biztonságért
Az erőszak ellen


__________________________________________________________________

Szülői Hang Facebook oldal
A szülőket érintő közéleti témákról


__________________________________________________________________

Copyright ©2023. szuloihang.hu
  • Kik vagyunk?
  • Kapcsolat
  • Adatvédelem és használati feltételek

Nagy figyelmet fordítunk a személyes adatok védelmére. Részletes adatvédelmi tájékoztatónkat itt olvashatja. A legtöbb weboldalhoz hasonlóan mi is használunk sütiket.
Elfogadás
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT