Tiltakozunk az óvodákat és iskolákat sújtó rendszerszintű problémák ellen! Új törvényeket hoztak a pedagógusok jogállásáról, de eközben csak tűzoltás folyik, a valódi problémákat nem orvosolják! A tiltakozást a térképen elhelyezett felkiáltójelek és a 2023/24-es tanév tapasztalatairól szóló szöveges vélemények jelképezik, csatlakozni a lenti űrlap kitöltésével lehet.
A térképen a járásközpontokban elhelyezett tiltakozó felikáltójelekre kattintva olvashatóak a szöveges vélemények. Minél többen fejezzük ki tiltakozásunkat, annál erősebben képviseljük a gyermekek érdekeit!
Csatlakozzon az alábbi rövid anonim űrlap kitöltésével! Röviden írja le, hogy az idei (2023/24-es) tanévtől milyen problémákat tapasztal, melyek a szülőket, pedagógusokat és végső soron a gyerekeket sújtják! Kérjük, hogy konkrétumokat is említsen, mert így lesz a többiek számára érthető a probléma. A csatlakozás után tiltakozásunk jeleként még egy piros felkiáltójel meg fog jelenni a térképen.
Szószóló a magyar közoktatásért
A kormányzat nem biztosítja a feltételeket gyermekeink minőségi oktatához! Új törvényeket hoztak a pedagógusok jogállásáról, de eközben csak tűzoltás folyik, a valódi problémákat nem orvosolják! A pedagógusok anyagi és szakmai megbecsültsége csapnivaló, a pedagógushiány drámai mértékű, fiatalok alig jönnek. Egyre gyakrabban már nem is megfelelő szakképzettségű pedagógus van a gyerekekkel, sok a helyettesítés, az osztálylétszámok magasak, a gyerekekre nem jut elegendő figyelem a pedagógusok óriási leterheltsége miatt. Oktatási rendszerünk képtelen felkészíteni gyermekeinket a jövő kihívásaira.
A problémákat helyi szinten tapasztaljuk, de az okok az elmúlt évek szakmaiatlan kormányzati döntéseiben és mulasztásaiban gyökereznek. Nincs külön Oktatási Minisztérium, nincs hozzáértő miniszter, ehelyett a rendőrfőnökre bízták gyerekeink oktatását. A kormányzat érdemi szakmai párbeszéd helyett legfeljebb álegyeztetéseket folytat, a döntéseket pedagógiai szempontok helyett politikai és gazdasági szempontok alapján hozzák meg. Nem elég fontos gyermekeink, az ország jövője.
Miközben a kormányzat központosította az állami intézmények fenntartását, elvette az iskolák szakmai önállóságát. Az intézményeket távoli hivatalokból irányítják, ezzel nehezítik az önálló kezdeményezéseket és növelik a felesleges bürokráciát. A diákok túlterheltek, a gyerekeknek nem jut idejük élvezni gyermekkorukat. A tananyag központilag meghatározott, ezzel korlátozva a tanárok kreativitását és ellehetetlenítve a gyerekek valódi szükségleteinek figyelembevételét. A lemaradók, problémákkal küzdők nem kapnak elegendő segítséget sem az iskolákban és óvodákban, sem más gyermekvédelmi intézményekben, melyeket szintén sújt a szakemberhiány és túlterheltség, kiemelkedő tehetségeink pedig gyakran elvesznek a jövő számára a tehetséggondozás hiánya miatt.
Gyermekeink többet érdemelnek! Szülőként, pedagógusként, felelős állampolgárként fontos, hogy mindenki lássa: rendszerszintű változásra van szükség!
Tiltakozunk a szakmaiatlan kormányzás ellen! Elfogadhatatlannak tartjuk a pedagógusok, gyermekekért dolgozó szakemberek és segítőik szégyenletesen alacsony anyagi és szakmai megbecsülését! Szülőként és pedagógusként közösek az érdekeink, együtt vállalunk felelősséget közös jövőnkért. Gyermekeink minőségi oktatást érdemelnek, és ennek érdekében együtt kell cselekednünk!
Hallassuk a hangunkat, és beszéljünk a valódi problémákról, hiszen szenved a magyar oktatás, szenvednek a gyerekek!
Vélemények a már csatlakozott résztvevőktől Összesen 191 vélemény
Pedagógus diploma nélküli osztályfőnök. De ugye nincs más 🤷 Matekot ugyan nem, de irodalmat és a többi tantárgyat tanítja a gyerekeknek. Jövőre felsősök lesznek. Dolgozatot írnak összefoglalás nélkül. Mi lesz itt??
Pedagógus, Győr-Moson-Sopron megye, járás: Sopron
Két éve nincsen az osztályomnak fejlesztőpedagógusa, súlyosan sértve az oktatáshoz való jogait a gyerekeknek.
Pedagógus, Budapest XX. kerület
A kislányomnak a harmadik óvónénije megy el egy éven belül.
Szülő, Budapest XI. kerület
Korábbi évekre is visszavezethető. Érettségi előtt álló osztály, évekig minősíthetetlen spanyol tanár volt, magyarul nem tudott, angolul is alig. Most végre utolsó évre van tanár. Aki felmérve a helyzetet, hogy a gyerekeknek előröl kellene tanulni a nyelvet, annyira nincs semmi tudásuk, a diákoknak kijelentette, hogy nem kötelező az órán részt venni, megajánl egy jegyet!! Felháborító... A gyereknek már többször változott az órarendje, mint ahány hete iskolába jár. Minősíthetetlen. Tájékoztatás meg alig van a szülők felé.
Szülő, Budapest XII. kerület
Két iskoláról tudok, ahol a Digitális kultúra tantárgy tanóráit "összevontan" tartják meg a Digitális Témahéten. Mert nincs tanár... Egy hasonlattal élve: Ahelyett, hogy megtanítanánk úszni a gyereket, a tóparton derékig érő vízben engedjük játszani.
Pedagógus, Budapest III. kerület
Már az alternatív iskolákat is érinti a pedagógus hiány. Gimnáziumban NINCS matek tanár, nincs matek óra!!!
Szülő, Veszprém megye, járás: Veszprém
Sajnos nagyon sok hiányt és elmaradást tapasztalunk. Kezdve a lányom iskolája állapotával. Az ő osztályában pl.ázik a mennyezet, és még sorolhatnám az egyéb sulyos problémákat. Sajnos a tanárhiány már ott is kézzel fogható,bár minden tisztelet a vezetőségnek hogy még ebből is tudnak várat építeni egyenlőre, de kérdés meddig. Amikor az éneket és rajzot egy irodalom szakos tanár tartja vagy a természettudományokat a testnevelés tanár az már azért mond valamit úgy gondolom. Vagy a osztályfőnök kéri a szülőktől a fénymásoló papírt stb. A fiam iskolájában már tavaly nem volt angol tanár helyette németet tanul. Szóval a helyzet lassan kezd kilátástalanná váni sajnos és szerintem joggal aggódunk a gyermekeink jövőjéért.
Szülő, Budapest XIX. kerület
Mi Waldorfosok vagyunk, de nagyon kevés a tanárok fizetése, és hogy ne menjenek el, drasztikusan meg kellett emelni az amúgy se alacsony tandíjat. Eleve azért hagytuk ott az állami sulit, mert nem gyerekbarát, tiszta stressz a gyerekeknek! Túl vannak terhelve, túl sok a felesleges tananyag, és tantárgy, közben írni-olvasni alig van idejük megtanulni. Nem mozognak eleget. A tanárok is túl vannak terhelve a sok adminisztrációval.
Szülő, Pest megye, járás: Dunakeszi
6.-osztalyt kezdett a gyerek iden. Bar orarend mar van, a sok korabbi felmondas miatt teljesen aranytalan elosztasban, nagyjabol 3 napra tomoritve a tanulos, nehez targyak, es kettobe tombositve a mindennapos testneveles keszsegtargyakkal. Ha igazan elindul az ev, ebbol az aranytalan 3 napos tulterhelesbol meg biztos lesznek gondok. A magolos, vegelathatatlan mennyisegu elmeleti anyagot betolos oktatasi modszer nem ujkeletu, de kitart sajnos, felesleges dolgokkal teletomve es megfejelve a hazi feladatok mennyisegevel, ami igy osszesegeben joval tobb elfoglaltsag egy gyereknek, mintha 8 oraban dolgozni jarna. Az iskolanak szulok altal adomanyozott eszkozeit (fenymasolo, nyomtato) a tankerulet nem tudja/akarja/hajlando uzemeltetni, igy azokba vagy a szuloktol kert papirok, festekek segitsegevel lehelnek eletet, vagy ott allnak kihasznalatlanul, mert hat nekik semmi kozuk hozza. Termeszetes mostanra szinte orszagosan, hogy visszuk be a papirzsebkendo, vecepapir, szappan, szalveta hegyeket. Na meg persze fuggonyt az ablakra, hogy ne suljenek meg, parnakat a szekekre, hogy ne szagassa ki a ruhajukat a regen leselejtezendo butorzat stb. A vezeto beosztasuak idonkenti minosithetetlen stikusa amivel a szuloket kordaban akarjak tartani kiegeszul azzal, hogy idonkent meg egyaltalan nem informalnak gyerekrol, tortenesekrol... mert nekik erre nincsen idejuk...
Szülő, Pest megye, járás: Vác
A város egyik legjobb iskolájában krónikus matematika- fizika- tanítóhiány van, helyettesítés kötelező jelenlét terhére, szaktanár nélkül, gondolom, más iskolákban sem jobb a helyzet.
Pedagógus, Vas megye, járás: Szombathely
Nagyon felháborító, hogy elsős (általános) gyermekem órarendje folyamatosan változik. A napköziben vagy van tanár vagy összecsapnak több osztályt és kiterelik őket az udvarra amíg nem megy értük egy hozzátartozó s addig is egy valaki figyel rájuk. Nem mellesleg nekünk szülőknek kell az elmaradt feladatokat pótolni keső délután vagy este, holott napközis a gyermek. Az órai feladatok pótlásáról is mi gondoskodunk hiszen a fejlesztésre szoruló gyermek nem kapja meg a megfelelő fejlesztést, segítséget az órákon. Az mennyire elfogadott, hogy akik nem tudnak haladni megfelelő tempóban az órákon azok a gyerekek a degradálásokat kapják nem csak az érintett szülő. Kisfiam is már sírva jön ki a tanteremből, hogy a délelőtt megszerzett pirospontjait délután visszaveszik. SNI-s gyermeknek ez még nehezebben feldolgozható pláne, hogy ő mondja: Anya délutánra már elfáradtam...
Szülő, Bács-Kiskun megye, járás: Kecskemét
20 év után, idén már nem kezdtem el a tanévet, mint pedagógus.
A kisebbik gyerekem iskolájában, ha beteg a tanár, vagy más elfoglaltsága miatt nem tudja megtartani az óráját, akkor a gyerekek az udvaron vannak. Az elmúlt tanévben ez napi szintű probléma volt. Nem egyszer, összeszámolva ezeket az órákat, az jött ki, hogy heti szinten egy nappal kevesebb tanítási napjuk van.... Persze olyan "felesleges" órákról beszélek, mint a történelem, idegennyelv, matematika.
Nagyobbik gyermekem idén kezdett 6 osztályos gimnáziumban tanulni. Ott jobb a helyzet, bár még csak most kezdtük a tanévet, így sok tapasztalatunk még nincsen.
A 3 nyelvi tanárból (3 szint szerint), gyermekem tanára nem igazán állja meg a helyét. Egyelőre nincs kivel pótolni, mert mindenki egészállásban totál be van fogva. Így külön tanárhoz is járunk, amit egyébkéntár teszünk 2 éve, mert az állami rendszerben nem kapjuk meg azt, amit szeretnénk.
Szülő, Pest megye, járás: Érd
Egyszerűen katasztrófa, ami itt folyik. Elfogadhatatlan az új státusztörvény, ami nagyon kedvezőtlen ránk nézve. Felháborítóan alacsonyak a bérek, a terhek egyre nőnek. A tanárhiányt úgy próbálják kozmetikázni, hogy nincs csoportbontás, nyelvórán 23-24 gyerek ül. Képtelenség minőségi munkát végezni.
Pedagógus, Fejér megye, járás: Székesfehérvár
A pénteki nap folyamán az osztályfőnökünk szabadnapot vett ki. A gyerekek 3 osztályra lettek osztva. Volt olyan 4. osztályos aki elsős osztályban volt kénytelen tölteni a napját. Önállóan tanultak! Nincsen helyettesítő tanár!
Szülő, Pest megye, járás: Szigetszentmiklós
- Nincs órarend. Végleges! - Beígért óra elmaradt, vagy ésőbb indult. - Délutáni ügyelet, napközi nem megoldott... Jobban járunk,ha 14:00-kor elhozzuk a gyereket,bár ez lehetetlen!!! - Délután a házi feladat alsó osztályban nincs kész, estig még tanulni kell! - Rángatják a szaktanárokat különböző osztályokban. - Alsós osztályban is idegen tanít! - A táblák nem lettek megfelelőre átfestve!!!! És nincs pénz a világításra! - A közétkeztetés kritikán aluli, egy egyre drágább! - Bizonytalanság érződik a pedagógusokon, ami kihat a gyerekekre!!! - Elképzelhetetlen,hogy sokan inkább felmondanak a határidő közeledtével!!! - Mentek el tanárok nyáron, utánpótlás nincs!!!! - Gyermek érdekei, lehetőségei eltűntek!!! Ők nem gépek!!!
Szülő, Budapest XIX. kerület
Az iskola alig kapott pénzt papírra, nyomtatásra, ezért vannak osztályok, ahol a szülők visznek papírt, de az eddigi WCpapír, zsebkendő mellé folyékony szappant is. Osztálytermek maradtak kifestetlenül, sok helyen nincsenek rendes padok. Éppenhogy megvan a tanári kar, de betegség esetén már nem lesz helyettes. Rosszak a könyvek, és sok az anyag. A tanító néni ezért a munkafüzetben nagy ugràsokkal halad, tele van felesleges feladatokkal.
Szülő, Budapest XXII. kerület
Tisztelt Szülők!
2 gyermekem van. Korábban is probléma volt, de nem történt változás, így ideje lenne, ha történne valami. Hetedikes a kisebbik gyermekem, aki tartós beteg. Tehát biztos fog hiányozni. Házi feladat nincs beírva a Krétába. Pedagógus szerint nem kell beírni, kérdezd meg az osztálytársadtól. Nincs háziija háromszor egyest kap. Informatikából megkérdezte, ugyanazt hibázta, mint a társa. Egyes, mert másolt. Egy hónapos hiányzás, nem egy náthával, első nap dolgozat, mit pótoltál. Egyest kapott, mert nem pótolt, egyest kapott másnap, mert nem tudta az új anyagot. Ez egy abszurdum. A házi feladat hiánya miért a tantárgyi jegyébe számít és nem a szorgalmába? Miért nincs a Krétában benn a házi feladat. Mondjuk én az órán megoldott feladatokra is kíváncsi lennék, mert ezek a szülő részére kontrollként szolgálnának. Köszönöm a lehetőséget, hogy megoszthattam a problémát
Szülő, Budapest V. kerület
A gyermekek túlterheltek, szakemberhiány van, kevés idő jut a diákokra, a tanároknak meg van kötve a kezük, a szülők sok esetben nem kommunikálhatnak a pedagósusokkal.
Szülő, Veszprém megye, járás: Pápa
Két gyerekünk jár jelenleg általános iskolába. A fiunk ötödikes, a lányunk most kezdte a nyolcadikat. Június óta négy tanár mondott fel a sulijukban. Előfordul, hogy a természettudományokat a tesitanár oktatja. Nagyon sok a nyugdíjból visszahívott hatvanas, hetvenes éveit taposó pedagógus. Ha ez így megy tovább, pár év múlva tényleg nem lesz, aki a diákokat tanítsa.
Szülő, Budapest VI. kerület
A tanév 2. hetének végére még mindig nincs teljes órarendje a gyerekeknek, sok "tanárról" nem tudjuk, itt van-e már, vagy csak várják, van-e képesítése.
8-adik osztályra tömbösítették az összes általános iskolai kémia órát, így tavaly nem volt, idén 3 óra/hét lenne, de még egy sem volt, a helyettesítést sem tudták megoldani. Sorra maradnak el az órák, és nem kapunk információkat, hogy miért, meddig, mire lehet számítani, miben lehet reménykedni.
Egyre több a csoportösszevonás.
Szülő, Pest megye, járás: Budakeszi
Irreálisan nagy tananyag, értelmetlenül sok felesleges tanulnivaló. Nehezen megoldott helyettesítés, leterhelt pedagógusok.
Szülő, Pest megye, járás: Érd
1, Fakultáció nem indul 11.-ben, mert nincs tanár aki tartsa. 2. rengeteg a lyukas óra az órarendekben, viszont 8-tól 16:00-ig bent a gyerek mert heti 4 alkalommal 8. órája is van.
Szülő, Budapest IV. kerület
Nem tudom megítélni, hogy ez mennyire a tankerülettől vagy az intézmény vezetőtől függ, de ha egy iskola több éven keresztül tanárhiánnyal kűzd és nagy a fluktuáció akkor nem kellene mérlegelni a munkáltatói jogkör gyakorlójának alkalmasságát is? Nem Dunakeszi iskoláról van szó.
Szülő, Pest megye, járás: Dunakeszi
Szaktantermek felszereltségének és egyéb oktatás eszközök hiánya, szociális helyiségek tragikusan elhanyagolt állapota, folyamatos tantermi beázások. Az órák szakos helyettesítésének megoldatlansága. A státustörvény bevezetésével kapcsolatos testületi tájékoztató légkörére jellemző kijelentés, hogy ui., akinek ez nem tetszik, most van itt az ideje, hogy elmenjen az iskolából (tehát a pályáról) egyértelműen jelzi, hogy az iskolavezetés a saját pozíciók megtartása érdekében vagy a törvénymódosítással történő teljes egyetértésben belesimul a tankerület által kiadott elvárásokba, amit még egyéb "retorziók" - nem utolsóként a bérek lefelé történő eltérítésének kilátásba helyezésével is - nyomatékosítanak. Az ingyen helyettesítések óraszámára, ügyeleti óraszámra valamint az átirányításra vonatkozó, a törvénybe beemelt hátrányos rendelkezések súlyát igyekeznek elbagatellizálni ugyanakkor a teljesítmény értékelésre vonatkozó kompetenciákat a gyermekfelügyelet „pontos” ellátásra szűkítik és ez utóbbival az iskolát a gyermekmegőrzés szintjére alacsonyítják. Az óraadói megbízási szerződések megkötésekor az intézményvezető és a munkavállaló által kötött megállapodást a tankerület a munkavállaló hátrányára egyoldalúan módosítja, amely szerintem nem csak jogellenes, hanem még azt a lehetőséget is szűkíti, amellyel a pedagógushiány következményei esetleg enyhíthetők lennének. Sajnálatos módon az ilyen és ehhez hasonló szervilis magatartás jellemzi ma az oktatás helyzetét mellyel az iskola ahelyett, hogy a szabad (de nem szabados) és a kritikus gondolkodás forrása lenne ehelyett a különféle munkajogi és adminisztratív presszióval meghunyászkodásra kényszeríti a pedagógusokat. Érthető módon, akik már közel vannak a nyugdíj korhatárhoz (az átlagéletkor 50+) azok arra számítanak, hogy kihúzzák valahogy, de érhető módon ilyen feltételek mellett miért nincs elegendő számú utánpótlás.
Pedagógus, Budapest XVI. kerület
Általános iskola, lányom 8. osztályt kezdte, fiam a felső tagozatot. Az alábbi szaktanárok hiányoznak: biológia, fizika, kémia. Ebből 2 szakórát az angol tanárok vállaltak be. 1 tornatanár van, aki viszi a bioszt is. Fiamnak az ének órát azintén az angol tanár tartja, mert énekre is 1 pedagógus jut a suliban...úgy, hogy itt emelt szintű ének szak van... De nincs pedagógushiány, nincs probléma. Mert a megemelt óraszámmal majd ezt a hézagot elfedi az állam... szégyen, amit a jövőnkkel tesznek, de ennek majd kb 20 év múlva látjuk meg az igazi, fájó következményét.
Szülő, Budapest VI. kerület
Most lett ötödikes a fiunk az általános iskolában. Nem tudom megítélni, mennyire helyi jellegűek vagy rendszerszintűek az eddig felmerült problémák, de mindenesetre jelzésértékűek: - Tavaly bevezettek egy újfajta menza-rendszert, egy hónapra előre kell kiválasztani és megrendelni kétféle főétel-lehetőség közül az ebédet, és elvielg azt fogja kapni az adott napon a gyerek. Elvielg, mert sokszor, mire sorra kerül, már nem jut neki az, amit választott, mert senki nem ellenőrzi, ki mit vesz el. Idén már háromszor előfordult, hogy nem azt kapta, vagy nem jutott már feltét (!), vagy elfogyott a főétel (!!), éhesen jött haza. Tavaly óta amúgy is csökkent az étel mennyisége, pedig most kezdenének belejönni az evésbe, hiszen most lódul meg a növekedésük. A minőségről nem is beszélve (mintha semmi nem változott volna 40 évvel ezelőtthöz képest, legfeljebb sótlanok a kaják, de ugyanannyira szegényesek, fantáziátlanok és egészségtelenek). Ja, és kb. 25 %-kal drágább, mint júniusban volt... Eddig két óra (egy rajz és egy matematika) maradt el, vagyis nem szakos helyettesítés keretében filmet néztek a gyerekek. Plusz poén: Ma a 3. óra, egy történelem óra közben a tanterembe szó szerint behoztak, "belöktek" egy senki által nem ismert gyereket, a tanár, sőt az osztályfőnök sem tudott róla, mondván, ő mostantól ebbe az osztályba fog járni... Az iskolai öltözői mosdó változatlanul mocskos, büdös, gusztustalan, minden nap ki kellene hívni az ÁNTSZ-t. Hát, röviden, így indulunk neki a tanévnek...
Szülő, Budapest XIV. kerület
A tanszereken kívül, minden egyéb felszerelést a diákoknak kell vinni, a fénymásoló papírtól kezdve a wc papírig. Az óvodába szintén ugyan ez a helyzet. Nem szakos tanárok tanítanak az osztályokban, olyan pedagógusok, akiknek nincs meg a kellő végzetségük a tantárgyhoz. A tanárok folyton késnek az óráról,ugyanis 2 iskola között rohangálnak. Feszültek, túlterheltek, kommunikáció alig van a szülő-tanár között. A gyerekek túlterheltek, a tanmenet követhetetlen, a tankönyvek pedig borzalmasak. Az pedig abszurd számomra, hogy külön írásbeli engedély kell ahhoz hogy a gyerekem hazajárós legyen,be pedig napközis. Az iskolai menzáról pedig csak annyit hogy ehetetlen, ezért csomagolnunk kell folyamatosan.
Szülő, Békés megye, járás: Békéscsaba
Túl sok tananyag, magas óraszámok. Ötödikben heti kétszer van nulladik óra.
Pedagógus, Bács-Kiskun megye, járás: Kecskemét
Nincs megfelelő szaktanár. Az igazgató kérésére a diákok a helyettesítő felügyelete alatt önállóan dolgozzák fel és tanulják meg a fizika tananyagot.
Szülő, Budapest XVI. kerület
Sajnos több pedagógus elment a nyáron a gyermekeim iskoláiból. Akkora a hiány, hogy már a harmadik órarendet kapjuk, hogy ez már a "végleges" lesz. Láthatóan kaotikus a működés. Mindenre a "nincs pénz" és a "nem kapunk támogatást" a válasz. A szülők veszik a krétától kezdve a szekrényeken át az összes berendezést. A szülők festik ki a tantermet. A szülők újítják fel a mosdókat, amibe szintén a szükők vásárolják meg a WC papírt és a tisztálkodószereket. Kabaré az egész, amin már nem tudunk nevetni. :-(
Szülő, Budapest V. kerület
Jelenleg tíznél több pedagógus hiányzik, és várhatóan még több elmegy a státusztörvény bevezetése után. Totális bizonytalanságban vagyunk. A gyerekek is érzik, mert a tanárok kereszbe-kasul helyettesítik egymást.
Szülő, Budapest XIII. kerület
Jelezni kívánom, hogy a pedagógus mellett az egyéb dolgozókat is meg kellene becsülni. Az iskolatitkárok sok esetben látnak el rengeteg olyan feladatot, amit nem nekik kellene elvégezni, azonban nincs rá már a pedagógusnak kapacitása. Kérném az Ő megbecsülésüket is, értem ez alatt az anyagi vonzatot is! Nevetséges bérért dolgoznak ők is! Nem gondolom, hogy ez etikus. Főleg azért nem, mert ezeket a feladatokat korábban akár 2-en is ellátták. Most sok esetben 1 fő végzi minimum 2 ember munkáját. Rájuk is szükség van ahhoz, hogy működjön az iskola. A pedagógusoknak is egyszerűsíteni kellene a munkájukat. Túl sok a felesleges adminisztráció, nem jut elég idő a gyerekekre.
Szülő, Tolna megye, járás: Szekszárd
Üdv Mindenkinek! Általános iskola 6. osztályt kezdett a lányom. Az eddigi technikatanárnő lett az informatika tanára! Jelen helyzetre mondom, még jó, hogy van tankönyvük a tantárgyhoz (bár már tavaly szinte végigvették az idei 6. osztályra kiírt tananyagot egy igazán jó informatika tanárnak köszönhetően) A mostani tanárnőnek a digitális eszközök használata nem kis problémát okoz. Általában a 8.os fiúktól kér segítséget, hogy egyáltalán be tudja kapcsolni a számítógépet és a hozzá kapcsolódó eszközöket! Ezzel kb. el is megy 15-20 perc az órából a maradék időnek meg mindjárt vége... Az előző tanévekben is volt hasonló eset, mikor a rajztanárnő lett a 2. osztályosok matektanárja!!!
Szülő, Budapest XIV. kerület
Tantárgyakat többnyire nem szakos tanárok tanítják. Tanárok túlterheltek, helyettesítések nehezen megoldhatóak. Az intézmény szinte semmire nem kap keretet, a szülők festik ki a tantermeket. Napközi összevontan van egy tanárral az egész intézményben, az iskola ugyan kisebb létszámú, de azért nem optimális állapot az összevonás. Egy tanárral, néha két teremben!
Szülő, Győr-Moson-Sopron megye, járás: Győr
A nyolcadikos osztálynak nem lesz iskolai felvételi előkészítője (nincs aki megtartsa), az eddigi osztott nyelvóra helyett együtt vannak a gyerekek, osztályfőnökük pedig idén ismét új lett.
Szülő, Budapest XI. kerület
1300 fős község, kb 5-6 környékbeli faluból járnak ide a gyerekek. Tavaly még csoportbontásban tanulták az elsősök a fő tantárgyakat, 2 tanító néni volt, idén elment a 4.-es osztályfőnök, így érthető módon a mi egyik tanító néninek lépett a helyére, így másodikban már nincs csoportbontás. Ezen kívül tanszobán már nem kell tanárnak lennie, elég ha ped.asszisztens van a gyerekekkel.
Kerületi óvoda: szülők veszik az osszes rajzeszkozt, papírt hogy legyen bármilyen foglalkozás egyáltalán a gyereknek. Csoda hogy van óvónő, délután ped.asszisztenssel vannak a gyerekek. Havonta vinni kell a zsebkendőt, szalvétát, wc papírt kukászsákot az ovinak mert a fenntartó nem ad vagy annyira minimális, hogy nem elég.
Szülő, Budapest XIX. kerület
Tanker megszüntette a csoportbontást angolból, informatikaból. Elvették az úszás lehetőségét is. Az informatikalabor elavult, szülőktől kérnek gépeket. Nincs eszköz, fénymasolópapirt is a gyerekek viszik. A wc nincs javítva az előző tanév óta, másik emeletre kell járkálni. A működő wc-k is undoritóak.
Szülő, Budapest XIX. kerület
Mióta pár éve új, kormánypárti személy lett az intézményvezető, 12 tanárnál is több ment el az általános iskolából. Kiváló pedagógusok...
A termekben nincs levegő, borzasztó meleg van, és hiába a felszerelt két légkondicionáló berendezés a falon, megtiltották, hogy bekapcsolják. Így tanulnak a gyerekek.
A menza totálisan egészségtelen, amiért 2 gyerek után 40 ezret fizetek havonta. Persze, értem én hogy ennyi pénzből ezt tudják kihozni.
A tankönyvek minősége csapnivaló, a tananyag összetétele és mennyisége nem a gyerekek igényeire szabott, a szülőket sehol nem kezelik partnerként.
Minden tiszteletem azoké a pedagógusoké, akik szeretettel, lelkesedéssel próbálnak nevelni és életben tartják ezt a rendszert. De már nincs sok hátra.
Szülő, Csongrád-Csanád megye, járás: Szeged
Gyermekem iskolájában a pedagógusok kénytelenek fel- és letanítani, ezért az osztályok órarendje még nem végleges. A szakkörökre és a délutáni gyermekfelügyeletre nem kapnak díjazást. Nem lehet elvárni, hogy "szerelemből" tehetséget gondozzanak, korrepetáljanak, felügyeljenek! Mindent áthat a pénzhiány: a felújítások és az udvari játszótér szülői segítséggel valósulnak meg. Az ingyen tankönyvek silány minőségnek, a (többségnek) ingyen étkezés szintén. Hozzáteszem, a két gyermekem után kapott családi pótlék nem fedezi az intézményi étkeztetésüket! A pedagógusok leterheltsége (szakmai önállóság hiánya, adminisztráció, magas csoport/osztálylétszámok, váltótárs hiánya...) mellett az anyagi megbecsülés hiánya, ill. az ellenszenv is jellemző lett a társadalom részéről, így pedig a még pályán maradottaknak egyenes az út a kiegés felé!
Szülő, Somogy megye, járás: Kaposvár
Felső tagozat. Nincs készségtárgy tanár (ének-zene, rajz). A kémiát és az informatikát nyugdíjas pedagógus tartja, aki már alig várta a megérdemelt pihenést, de megszánta a gyerekeket. Sokszor összevont osztályok vannak. Előfordult olyan is, hogy a takarító néni "tartotta" a testnevelést, sőt még nyelvtan órán "dolgozatot is íratott".
Szülő, Borsod-Abaúj-Zemplén megye, járás: Miskolc
Ez egy jó iskola, így sikerült (volna) pótolni a kieső pedagógusokat. A tankerület nagyon sok órát vont el az iskolától, nincsenek csoportbontások, megszűnnek a szakkörök, elmaradnak a felvételi előkészítők. Ez egy jó iskola, így sikerült (volna) pótolni a kieső pedagógusokat. Egy nappal iskolakezdés előtt felmondtak az új rajztanárnak és testnevelőnek. Nem szakosok tanítanak legalább három tantárgyat, a szakos tanárok pedig nem csak a saját tantárgyaikat tanítják. Az informatikaterem gépeihez nem fog minden tanuló hozzáférni. Mindezt úgy, hogy megvan a gyereklétszám is, pedagógusokban sem lett volna hiány. Szülői pertársaságban gondolkodhatnánk...
Szülő, Budapest XIX. kerület
Nem körzetes, állami fenntartású iskolába járnak a gyerekeim. Korábbi években próbálta az iskola 26-27 főben maximálni az első osztályosok osztálylétszámát, arra hivatkozva, hogy az ennél magasabbat a tanítónénik már nem látják át. Tavaly végezte a kislányom az első osztályt, 29 fő jár az osztályba. Érezthető, hogy kevesebb figyelem jutott neki, mint a bátyjainak. Idén kezdte a második osztályt, a szülői értekezleten kaptuk mi is a házi feladatot: mit hogyan gyakoroljunk a gyerekekkel, hogyan jelöljük a lap szélén, hogy ment-e a feladat vagy sem. Negyedik osztályos fiamnak idős a tanító nénije. Fiatalabb napközis tanárnőt mellőle áthelyezték másik osztályhoz. Ez az osztály délután három felé van osztva, akiket szeretnének korábban elvinni edzésre, minimum fél óra, mire előkerítik az épületen belül. Káosz. Az idős osztályfőnökkel megbeszéltem, nem felvételizik az iskola gimnáziumi részébe, mert itt a magyar-történelem az erős, ő pedig reál beállítottságú. Idén a szülőit azzal kezdtük, hogy rácsodálkozot, hogyhogy nem megy a gyerek ebbe a gimnáziumba... Ennyit az odafigyelésről. Hatodikos gyerkőc szintén reál beállítottságú. Fogadóórán dícsérte a matematika tanára. Amikor rákérdeztem, hogy ok. látom én is a gyerkőcön, szereti a matekot, hogyan készüljön, ha ezzel szeretne továbbtanulni, kiült a döbbenet az arcára. Majd gyorsan hozzá tette, vigyem matematika stúdióba x ezer Ft-ért felkészítik, neki erre nincs kapacitása. Az iskola létrehozott egy sportegyesületet, aminek kötelezően tagja minden itt tanuló diák, a tagdíj 2000 Ft/év, ebből veszik a torna eszközöket, amikre évek óta nem ad a tankerület pénzt. "Kötelezően ajánlott" még szülői hozzájárulás címén 5000 Ft-ot fizetni. Az szmk gyülésen szoktak projektorral kivetíteni táblázatot az elszámolásról, az szmk-s szülő vagy le tudja írni és beszámol az osztályban, vagy nem. + évente több pénzgyűjtő bált rendeznek. +osztálypénz,programok díja. Ennyit az ingyenességről. Melegvíz nincs, ebédlő kicsi, 50 éves épület.
Szülő, Budapest XV. kerület
Amikor költöztünk az új házba, kiderült, hogy egy nagyon jó iskola körzetébe kerültünk, amely ráadásul 250 méterre van a háztól, és ennek nagyon örültünk is. Az új házunk beruházója kb. 30 millió forintos jutattást is folyosított az iskola részére tekintettel arra, hogy az új házból a gyerekek oda fognak járni. Erre egy év múlva lecsatolták minket, és a kerület legrosszabb iskolához csatoltak, ami 2,3 km-re - 2,3 KILOMÉTERRE van tőlünk! Reménytelen, hogy a gyerek oda egyedül tudjon járni, a tömegközlekedéssel is kész katasztrófa. A Zugló iskolák térképén is látni, melyik a legrosszabb iskola, mert Zuglónak a fele hozza tartozik. A mi korábbi iskolánk körzete pedig két utca. Nyilván nem iskolák tehetnek ezen felháborító helyzeten, hanem a tankerület megállapítja a körzeteket, sokkal könnyebb megváltozni azokat, mint kiszűrni azokat a tanulókat, akik nyilvánvalóan meghamisított lakcímkártyákkal jelentkeznek egy jó iskolába.
Szülő, Budapest XIV. kerület
Kevés a pedagógus, aki van az kiégett, frusztrált. Az iskola is ilyen hangulatú. A gyerekek túl vannak terhelve, örömtelenek a mindennapok. 0. óra 2-szer van egy héten. Messziről bejaró diáknak 5-kor kell kelni. Meg kell újítani az egész rendszert, attól függ az ország jövője.
-a hetedikes lányomnak eddig 3 tanár jelezte, hogy nehogy vigye a tankönyvet órára, mert semmire sem jó -a tankönyvekből, amiket viszont vinni kell, több 2 évre szól, a háta folyamatosan fáj a cipekedéstől -az alsó tagozatos napköziből nem elvárják, de nagyon bátorítják, hogy vigyük el korábban a gyerekeket, mert kevés a napközis pedagógus -az iskolában eddig volt túraszakkör, nyáron túratábor, az ezt szervező pedagógus távozott, ez a lehetőség megszűnik -az angol nyelvet csak negyedikben kezdik tanítani, akkor sem csoportbontásban, hanem egyben a 25 fős osztálynak -az órarend nem volt kész, az osztályfőnök még a 2. héten is harcolt (!) a vezetőséggel a tanulós tárgyak egyenletes elosztásáért
Szülő, Budapest XXI. kerület
Nálunk eddig nincs probléma, kis iskola kevés létszám, de a feszített tempó, az irdatlan mennyiségű tananyag egyenesen felháborító! Miért kell egy 2. osztályos gyereknek már a szorzótáblát tanulni, és nyelvtani szabályokat??? Még az olvasás sem stabil igazán. Hova a fenébe rohanunk? Miért kell ennyire kapkodni? Minden tanulás alapja hogy folyékonyan és helyesen olvasson egy gyerek. Erre legalább az első két évfolyamot rászannám. Illetve a stabil számolásra. De nem csak menetelünk a szakadék felé, a gyetekek nem szeretik az iskolát mert nincs élmény alapú oktatás!
Szülő, Bács-Kiskun megye, járás: Kecskemét
Iskolával kapcsolatban a problémáim: - több tanár is elment tőlünk - bő egy hét alatt kétszer is változott emiatt az órarend - ennek következtében amit tapasztalunk: kapkodás, szétesettség, nincsenek infóink - hiányzó tankönyv a NATos listán, amit nekünk szülőknek kellett pótolni - olyan dolgokat kell bevinnünk, ami szerintem nem a mi dolgunk lenne, pl papírzsebkendő, ventilátor - illetve minden extrát (pl kézműveskedéshez felszerelések, kisebb bútorok, programokra belépők) a szülők vesznek meg, osztálypénzből, ami most már évi harminc ezer nálunk - rettenetesen túlterheltek a gyerekek, folyamatos rajtuk a nagy nyomás, nehezen követik a feleslegesen túlméretezett tananyagot - sokszor tízóraizni sincs idejük, mert egyik óra követi a másikat, a tanárok nem tartják meg a szünetet, hogy tartani tudják a tanrendet - a menzás ebéd katasztrofális és ehetetlen
Ovival kapcsolatban: - óvónő hiány és az óvónő számhoz képest túlméretezett csoportok - van ahol 30 gyerekre van egy óvónő és nincs mellette semmilyen segítség, pl pedagógiai asszisztens - a dadusok sokszor egyszerre 2-3 csoportot is kiszolgálnak erejükön felül - mindent a szülőnek kell bevinnie: papírzsebkendő, wc papír, szalvéta, folyékony szappan, fogkrém, szemetes zsák, rajzlap és írószerek.
Szülő, Pest megye, járás: Dunakeszi
Az iskolába alapvető higiéniai szereket kérnek a szülőktől - melyik osztály szülői munkaközössége hogy oldja meg, változó. Gyermekeink komfortja miatt, persze hogy megoldjuk. Fénymásoló papírt kértek, vittünk, mert a tankerület nyomására vissza kell szorítani. Irgalmatlan sok és nehéz könyvet kell cipelni a gyerekeknek, és akkora a nyomás rajtuk a sok és eszement tananyag miatt, hogy kegyetlen. Miért nem lehet az ésszerűség határain belül kialakítani a tantervet? Miért kell honismereti tanulni (Nagy Magyarország térképpel) amikor így is napi 7-8 órájuk van! Felsős 6. osztályos gyerekről beszélünk! Megszűntek a csoportbontásban tartott foglalkozások! Kevesebb figyelem jut egy gyermekre! Ezen spórolnak! Tanáraink szerencsére a legjobbak közül valóak, de együttérzek Velük hogy ez a bérszínvonal, amin élniük kell az ország vezetése miatt, szégyenletes!
Szülő, Budapest XVIII. kerület
A gyerekek érdekeit egyáltalán nem képviseli a rendszer. A Pedagógust nem becsülik, a szülő lábtörlőnek tekint minket és megteheti, mert a vezető nem képviseli a gyerekeket, az intézményt és az ott dolgozókat. A felesleges papírmunka elveszi az időt a gyerekekkel kapcsolatos fontos dolgoktól. Elkeserítő! Ha lenne más lehetőségem, már nem lennék pedagógus, az biztos.
A lányom iskolájában 3 egyetemi hallgató is tanít: informatikát, matekot. A barátnője egy másik gimibe jár, ott már az előző tanévben is negyedéves egyetemisták tanítottak magyart, meg németet.
Szülő, Veszprém megye, járás: Veszprém
Van pedagógus hiány. Napköziben pedagógiai asszisztensek látják el a feladatot. Teljesen felháborít, hiszen nem mindenki képes átlátni azt a rendszert, amiben egy gyermeket fejleszteni kell a képességeinek megfelelően. Sem a tehetséggondozás sem a felzárkóztatás nem megoldott. Ha a nyugdíjas pedagógusok nem jönnének vissza dolgozni, összeomlana a rendszer. Elképzelhető, hogy ez is kevés lesz. Én még ennyi kiábrándult pedagógussal nem találkoztam. Borzasztó!
Pedagógus, Pest megye, járás: Érd
Kaposvár full fideszes vàros, mindenki függ milyen szintén a hatalomtól. Versenyszféra kb 0. Szar bérek. Kényszerhelyzetből adódó félelem és tanàcstalansàg. A mi iskolànk beceneve "versenyistàlló". Most szembesültubk azzal, hogy elvették a gyerekektôl az emelt nyelvi oszàlyban egy angolóràt és pedagogusvàltàs nagy volt. Nagy a szülői felhàborodàs.
Szülő, Somogy megye, járás: Kaposvár
Az iskolák elhanyagoltak, lepukkantak kívül-belül! A tantestület minden lehetséges módon megnehezíti, sőt ellehetetleníti az iskolák működését, a tanárok megbecsülését, a gyerekek értelmi, érzelmi fejlődését! Óriási a tanárhiány az általános iskolákban, és a felsőbb iskolákban is, így a gyerekek nemhogy megfelelő oktatást nem kapnak, de sokszor még megőrzésre sincs ember az iskolákban. Abból a pár pedagógusból, akik még állják a sarat, minden motívációt sikerült kiölni a státusztörvénnyel! Elkeserítő, siralmas ami az oktatással történik! A szülők egyre dühösebbek, hogy leginkább rajtuk, rajtunk és a gyerekeinken csattan az ostor!
Szülő, Budapest XIX. kerület
A tanórákat egy gyáli iskolában rendszeresen pedagógiai aszisztensek tartják. Ami egy Okj s képzés után bárki lehet. Minden szakmai rátermettséget nélkülözve. Nem tudnak helyesen írni, olvasni, nem tudnak egy alsós matek példát megoldani és ők tanítják a gyerekeket? Nevetséges vagy inkább siralmas.
Szülő, Pest megye, járás: Gyál
Az oktatási rendszerrel nagy probléma van. Tiltják az informatika tanítást. Nappali tagozaton a középiskolába ahova a fiam jár 9-10 osztályba heti 1 óra. Most 11. osztályba gépírás van heti 4 óra egyenlőre. Én esti suliba járok érettségire készűlök. Nekünk 2 hetenként fél órát engedélyeztek az informatikára, ezért csak papíron van óránk. Gyakorlatilag nincs, pedig szinte már minden szakmához szükség lenne rá.
Szülő, Bács-Kiskun megye, járás: Baja
Tavaly elsős gyerekem osztalyfőnöke a magánoktatásba távozott, de mi kivetelesen lehet jól jartunk ezzel, az eddigi 2 pedagógus helyett 3-an fognak foglalkozni velük, és az új tanár nagyon szimpatikus. az órarendje a gyerekeknek még nem fix, a tanáraik más osztalyokat is tanítanak. úgy néz ki, hogy emiatt az órarendjük nem lesz valami egyenletes, de erről még sajnos semmit nem tudunk. a Tanárok túlterheltségétől tartok, de attól nem szerencsére, hogy nem lesznekek órák megtartva. a többi szülő viszont nagyon nem érzi, hogy nem kéne plusz kirandulásokkal, extra ötletekkel fárasztani őket. Az iskolai pluszfeladatokat (festés) és az infrastruktúra pótlására miatti kéréseket a szülők zokszó nélkül megoldják, pedig szerintem közösen kéne reklamálni legalabb egyszer emiatt felsőbb szinteken. Az igazgatónk egy összetett mondatot nem képes felfogni sem, és leírni sem, rettenetes lehet mellette dolgozni. Az intézmény nem kommunikál megfelelően mindenkit érintő kérdésekben sem, a kommunikaciós csatornák nem működnek, az tud barmit is, aki ismeri az illetékeseket/jó pletykas ismerősei vannak.
Szülő, Budapest I. kerület
Érden és vonzáskörzetében nincs olyan iskola, aminek az alapító okiratában szerepel ugyan az autizmussal felvehető gyermek, de 1. vagy nem veszi fel, mert nem körzetes, vagy 2. felveszi, de kanyi gőze sincs arról, mit jelent az, hogy autizmus, a szakértői véleményben leírtakat pedig ezáltal biztosítani sem tudja. Általános az, hogy az autista gyermekeket egy kalap alá veszik az egyéb SNI kategóriás gyerekekkel, holott egy autizmussal élő gyermekkel merőben más hozzáállást kellene tanusítani, mint amit általánosságban megkapnak. Jellemző az, hogy büntetik a jutalommegvonás helyett, és mivel nem értik a reakciójukat egyes esetekben, pszichopatának és ön és közveszélyes gyereknek titulálják őket, és azon van mindegyik pedagógusnak hazudott tanár vagy igazgató, hogy a gyereket a lehető legrövidebb idő alatt eltávolítsák az intézményből, ha nem sikerül akkor pedig élnek a gyermekvédelmi jelzőrendszer adta lehetőségekkel, és mindenféle hazugságokkal jelentgetik a családsegítőnek. A tankerület, az oktatási hivatal, a klebelsberg központ és a BM sem tud mit tenni, csak pingpongoznak a segítségkérő leveleimre. Érdemi megoldás pedig nem születik, csak szükségmegoldás, ami egy az egyben diszkrimináció, emberi méltósághoz való jog csorbulása ésatöbbi... Mocskos egy világban élünk...
Szülő, Pest megye, járás: Érd
Az idei szeptemberre az iskolának nem maradt egyetlen angoltanára sem, a gyógypedagógusaink is elmentek az elmúlt időszakban (bár abból elvileg lesz egy új). Az angolórákon most a legjobb német tanárunk helyettesít, akinek még tart a felmondása ideje, de ő is el fog menni. Az órarend naponta változik alighanem a tanárhiány miatt. A szülők pánikolnak, azt tervezik, hogy viszik innen a gyerekeiket, de vajon hová viszik, sok fővárosi iskolákban még többen felmondtak. Pedig mondhatjuk, hogy két éve ez az iskola még kiváló volt, a legjobb gimnáziumokba is be tudtak jutni diákok, különórák nélkül. Most viszont mindenki arról beszél, hogy az iskolánk megállíthatatlanul elindult a lejtőn, a tanári közösség szétesőben van. A pletykák szerint a megmaradt jó nevű pedagógusok jelentős része azt tervezi, hogy ha végigviszi az osztályát, utána el fog menni.
Szülő, Pest megye, járás: Pilisvörösvár
Azon meg sem lepődünk, hogy a beígért nyelvi előkészítő órák elmaradnak, de ha majd egyszer mégis lesznek, akkor majd a matektanárnak kell megtartania...
Szülő, Veszprém megye, járás: Veszprém
Ez egy jó iskola, így sikerült (volna) pótolni a kieső pedagógusokat. Egy nappal iskolakezdés előtt felmondtak az új rajztanárnak és testnevelőnek. A tankerület nagyon sok órát vont el az iskolától, nincsenek csoportbontások, megszűnnek a szakkörök, elmaradnak a felvételi előkészítők. Nem szakosok tanítanak legalább háromféle tantárgyat, a szakos tanárok pedig nem csak a saját tantárgyaikat tanítják. Az informatikaterem gépeihez nem fog minden tanuló hozzáférni. Mindezt úgy, hogy megvan a gyereklétszám is, pedagógusokban sem lett volna hiány.
Szülő, Budapest XIX. kerület
A gyerekek érdekeit és életkori sajátosságait nem veszik figyelembe a törvényhozók. Magas óraszámok, felesleges tantárgyak, indokolatlan elvárások. Az integrált oktatás elbukott, nem működik, szakember és eszközhiány miatt a "normális" gyerekek tanuláshoz való joga sérül. A pedagógusok felháborító könyöradományt kapnak fizetés helyett, így nem csoda, ha kiégett, frusztrált, motiválatlan emberek maradnak a pályán.
Az iskola a feltétlenül szükséges felújításokat (elromlott kazán cseréje) is csak a szülők által támogatott alapítvány segítségével tudta kifizetni.
Szülő, Budapest V. kerület
Gyermekem még alsós, csak egy tanára van, az osztályfőnök. Ugye Ő sem dolgozhat reggeltől estig, így egy felsős tanár tart órákat. Kirándulni, színházba... stb nem mennek, mert a tanár egyedül nem válalja a 25 diákot.
Szülő, Budapest XIII. kerület
Leginkább a gyerekek leterheltsége aggaszt. Nagyon magasak az óraszámok. 7.óra után fél 3 ra érnek haza a gyerekek, s kezdődhet a vég nélküli házi feladat készítés, tanulás. Jó, ha 5 vagy 6 óra körül végeznek a feladataikkal. Semmi idejük nem marad hobbira, pihenésre. És akkor még nem beszéltünk azokról a diákokkal, akik edzésre, zeneiskolába stb. járnak.
Szülő, Vas megye, járás: Szombathely
Általános iskola 3. osztályban 1 tanítónéni van, a napközit felváltva oldják meg más tanítók tanárok, de leterheltek, mert más osztályokban is hasonló a helyzet. Eszközök már rég nem biztosítottak, osztálypénzből vesszük a sportszereket, a táblaszivacsot, újítgatjuk az omladozó termet. Évfolyamonként 3 osztály van, 8 osztályos általános iskola, 1 pici tesiterme van (nem osztható max egy osztály befogadására alkalmas) így jó esetben heti egyszer jut be minden osztály a tornaterembe. Az óvodában sem jobb a helyzet, az 5 éves kisfiamnak nem volt meg olyan éve, hogy változások nélkül kezdődött volba az óvoda, eddig 5 óvónő/ped. aszisztense volt.
Szülő, Budapest XVII. kerület
Felmondások, helyettesítési káosz, bizonytalanság amit már a gyermekeink is éreznek! Érzik rajtunk, érzik a környezetükön! Nem csak a pedagógusokat, minket is elárul a kormány, vegyétek már észre! Ma még azt mondod téged ez nem érint... És lehet aznap este olyan törvényt módositanak ami majd téged is fog!!!!!!
Szülő, Hajdú-Bihar megye, járás: Debrecen
Szorongok attól, hogy egyik gyerekem most gimnazista, a másik végzős általános iskolás. Óraadó tanàrokkal, àtirànyítàsokkal maszatoljàk el a problémàkat, holott az oktatás már összeomlott. Elavult, hibás (!), lexikàlis tudásra építő tananyag, végtelen iskolai napok, már év elején fáradt gyerekek és tanárok.
Szülő, Budapest XVIII. kerület
Nem iratkozott be a várt 28 gyerek, "csak" 24, így a tanker nem engedélyezte a csoportbontást az elsős osztályban. A suliba/ oviba nekünk kell évek óta a wc papírt, szappant stb-t vinni, nem beszélve nyomtató papírról, de volt olyan, hogy a nyomtatóba is a sulis szülőknek kellett összedobni a patront! Nyáron a szülőknek kellett kifesteni az ovis csoportszobákat. És egyáltalán nem érdekel, hogy régen is így volt, amikor a kormány nem győzi hangoztatni, hogy ez itt maga a kánaán ,de közben meg HOVA LETT A PÉNZ???
Szülő, Fejér megye, járás: Dunaújváros
Alsós gyerekeimnél két éven belül 8 dolgozó cserélődött. Új tanítót nem tudnak felvenni, így csak beugrósok vannak más osztályból, sokszor csak asszisztens. Ebéd után haza kell hoznunk őket, különben mennek az ömlesztett ügyeletbe. A tankönyv szégyen, a nem NAT-os kiadványok használatát megtiltották. A tananyag lexikális tudást szaporít, nem az életre készít fel. A gyerek ne érveljen, ne kutasson, ne kérdezzen, sőt ne is merjen megszólalni, kiállni magáért. A termet mi renováljuk, papírt, tisztítószert mi viszünk. Sajnálom a tanárokat és a gyerekeket is. :( Meddig megy ez így?
Szülő, Pest megye, járás: Budakeszi
Megszűntek a csoportbontások a tanárhiány miatt. Utazó tanárok járnak az iskolába, mert nincsen szaktanár. Aki maradt, az le van terhelve. A tankönyvek szarok. Egész litániát lehetne írni ezekről.
Szülő, Fejér megye, járás: Mór
Nincs tanár Pedagógiai asszisztens tanít, nincs szaktanár, Budapest XVI. Kerület
Szülő, Budapest XVI. kerület
Nincs elég tanár. Csoportbontás nincs nyelvből, informatikából. Cserébe a huszon x gyerekre van 15 számítógép illetve hely az informatika teremben. Az iskolába 8 éve visszük a wc-papírt, papírzsebkendőt, kéztörlőt, fénymásolópapírt, szappant. Arról nem szólva, hogy az igazgató alkalmatlan az iskolavezetésére, a pozíciót hű pártkatonaként kapja meg.
A gyerekem Zuglóban tanul, egy alapítványi iskolában. Csomó pénzt kifizetünk oktatásért, mégis fizika tanár néklül indult el a tanév...
Szülő, Budapest XIV. kerület
A pedagógusok hiányát helyettesítessel, online órákkal palastoljak. A tankönyvekről szót sem szólva.
Szülő, Békés megye, járás: Szarvas
Olyan tanár, akinek nincs végzettsége az adott tantárgyhoz, az tanítja.
Diák, Pest megye, járás: Gödöllő
Nálunk 7 (!) tanár hagyta el az iskolát, habár nagyjából ezt sikerült orvoslolni. Tornaterem felújítása évtizedek óta napirenden van, de a város tojik rá. Az órarend nem egész 2 hét alatt vagy négyszer lett újraírva, valamennyi nyelvórát utólag tartanak meg 7-8-9. órában, sok helyen értelmezhetetlen hogy kinek hol lenne órája, hogyan és mikor.
Az órarend egyáltalán nem kompatibilis a busz menetrendjével, olykor 30-40 percet kell pluszba üresen lehúzni
(bár ebben már a drágalátos Volánbusz is igen erősen ludas)
Diák, Jász-Nagykun-Szolnok megye, járás: Szolnok
Keddi órarendet hétfő este fél 8-kor tudtuk meg, ami még mindig nem fix, kb naponta változik. Az egyik felsős osztály pedagógus vagy akár takarító nélkül, felügyelet nélkül töltötték a matekórát, erről egyébként még talán most sem tud az intézményvezető. Ugyan a hetes elment a tanáriba, de ott kopogtatására nem jött válasz. Már most a második hétig több óra is elmaradt tanárhiány miatt. A tavalyi évben rendszeresen elmaradt a tömegsport, pedig akkor még heti 2x volt. Most valamilyen oknál fogva már csak heti 1x van, ha lesz egyáltalán. De azoktól, akik nem vesznek részt ebben, elvárják a heti 2x-i leigazolt testmozgást, ami már kész vicc. Felső tagozaton több tanító tart órákat, szaktanár helyett, mert az nincs elegendő. Ettől függetlenül noname tantárgykból tananyagot kell bebiflázni a gyerekeknek. Az énektanár fogalmazást irat házi feladatként a csángókról!!!!!! Mondja már meg valaki, hogy milyen alapon!
Komárom-Esztergom megye, járás: Esztergom
3.osztályban két olvasás, két nyelvtan és egy fogalmazás óra van. Ez szerintem egy ilyen életkorú gyereknek nagyon kevés. Van azonban heti 5 testnevelés, amihez nem biztosított a hely. Véleményem szerint két tesi elég lenne hetente, helyette a fennmaradó órákat el lehetne osztani nyelvtan, olvasás, környezetismereti órákra. Nekem az is furcsa, hogy az ének heti 2 óra, ugyanannyi, mint az olvasás, nyelvtan.
Szülő, Győr-Moson-Sopron megye, járás: Győr
Fejünk felett történő iskola átszervezések! Semmit se tudunk. Marad a folyosói pletyka, hogy mi lesz velünk és a másik két intézményben dolgozó kollégákkal!
Pedagógus, Heves megye, járás: Eger
Betegszoba közepén tátongó lyuk, több mint egy éve! Dugulás elhárítás miatt lett felverve! Elavult csatornarendszer!!!
Pedagógus, Heves megye, járás: Eger
EGYMI, nyugdíjas gyógypedagógusok főállásban!
Pedagógus, Heves megye, járás: Eger
EÁI. összevont 1. és 2. osztály!
EÁI. összevont 7. és 8. osztály!
EÁI. 1 fő asszisztens alsó tagozaton!
EÁI. 1 fő asszisztens felső tagozaton!
Pedagógus, Heves megye, járás: Eger
Alsóban osztályfőnökünk még van, de továbbra is a pedagógiai asszisztens fog helyettesíteni. A jövő évben már lehet még rosszabb lesz a helyzet. A termet koszosan kapták meg, nemhogy tisztasági festés, de nagyobb takarítás sem volt az év elejére. A tanárok kimerültek, kevésbé lelkesek, meggyötörtek. A termekben szakadnak le a szekrényajtók, a székek nagy része törött. Elavult eszközök vannak. Az udvar veszélyes, felfagyott betonnal és derékig érő gazzal tarkítva.
Szülő, Budapest XVIII. kerület
Nálunk sajnos nagy gond van. Idei tan év 4. Osztály ig van. 4 től 8 ig meg oda mentek ahova akartak. [Környező településekre mentek át] Szeptembertől 1 től még diák rendőr is lett. 9 éves gyerekere. GUMIBOTOT JÁRÖRŐZÉST és Félelmet is kapnak a tanórák mellé.. Tanárok el mentek másik iskolákba. Tavalyi évben hiányukat kisegítő szociális munkások tanárok segítették.
Egészen szeptemberig rejtély volt, hogy ki lesz a 4.osztályos gyermekem osztályfőnöke! Az előző felmondott. Egyébként 4 év alatt ő már a 3. tanárunk. Rettenetesen nagy a bizonytalanság a gyerekek részéről is. Ez az a korosztály,akik a COVID intézkedések ideje alatt kezdték meg az iskolai életet! Ennél jobban meg sem lehet nyomorítani egy gyermek lelkét!
Szülő, Pest megye, járás: Szigetszentmiklós
Nagycsoportos óvodások egyik óvónénijét kiscsoportba helyezték át, hiába szeretett volna maradni. Mindezt azért, mert nem volt elég óvodapedagógus az induló csoportokhoz. Így a nagycsoportosok most egy óvónénivel és egy pedagógiai asszisztenssel készülnek az iskolára...
Szülő, Budapest IV. kerület
Egy budai gimnáziumba a rendszergazda nem végzi a munkáját, informatika termek nem használhatok, digitális kultúra órákon csak nézik a diákok a számítógépeket. A tavalyi tanévben is sok probléma volt a rendszergazdával, Szakképzési centrum semmit nem csinál! Hogy fog így leérettségizni a gyerek digitális kultúra tantárgyból, ha nem tud tanulni?
Szülő, Budapest XII. kerület
Szeptembertől az iskolában szelektív hulladékgyűjtés lett bevezetve. Ez abszolút pozitív! DE! ehhez nem biztosítják a kukákat, így azokat a szülőknek kell bevinni. Ahány osztály annyiféle színű, fajtájú kuka. Az alsós gyerek, mikor rohanva kidobja a szemetet, (ami az egyik osztályban papír, a másikban kommunális) még jó le is szedik a fejét, hogy nem figyel a környezetvédelemre! Éljen a játékos nevelés :(
Szülő, Békés megye, járás: Orosháza
Tisztelettel jelezném, az én gyerekem középiskolás, 10-es! 9-ben matek tanár hiány. Ugyan van matek tanárnak mondott egyén de inkább felügyeletnek mondanám! Semmit nem tanulnak... cigi, kártya, baromkodás megy az órán! Így a 9-dik kuka. Most úgy néz ki, hogy a 10-dik is mert a "tanár" maradt, senki nem jött a helyére! Így szerintem az érettségi esélytelen. Bár járunk magántanárhoz de ez kevés! Ebben az iskolában kb. 15 tanár kellene!
Szülő, Komárom-Esztergom megye, járás: Tatabánya
A tankerület nem látja el a feladatát, elhanyagolt az iskola belülről, nem megfelelő a takarítás, a kert gondozása. Hiányos a takarító személyzet, járványok idején. Az osztálytermek padok, székek állapota bizonyos termekben a 40 évvel ezelőtti állapotokat tükrözi. A közétkeztetés kritikán aluli minőségű, ezt az Önkrományzat is elnézi. A Tanker egyáltalán nem látja el a fenntartó feladatát, a szülők hozzák be a szalvétát, pzs-t, wc papirt, takarító eszközöket és takarítanak! A szülők próbálják saját pénzen újítani a tantermeket. Aztán felsőtől kezdve még a maradék lelkesedés is elvész. Már csak az agónia maradt bp-i és ellenzéki kerületbe járó gyerekek szüleinek.
Szülő, Budapest XVIII. kerület
Állandóan újabb és újabb tanárokat kell megszokni. Sok az óraadó, áttanító másik iskolából. Több iskolára jut egy szakos tanár. De legalább van szakos tanár. Mire a gyermek megszokja, talán még meg is kedveli a pedagógust, már más van helyette a következő tanévben. Előzetes tájékoztatás nincs. Ez van, fogadd el és örülj neki, hogy legalább van szakos tanárod.
Szülő, Veszprém megye, járás: Pápa
Szakmaiatlan, kapkodó, átgondolatlan, feszültséget keltő oktatáspolitika. Hozzá nem értő döntéshozók. Indokolatlan centralizáció. Az egyházi intézmények előnyhöz juttatása az állami, illetve önkormányzatok által fenntartottakkal szemben. Kendőzetlen hangulatrombolás és ellehetetlenítés a pedagógus társadalom felé.
Pedagógus, Veszprém megye, járás: Veszprém
Megszüntették központi utasításra az eddigi csoportbontásokat. Pl.: felsőben lányok, fiúk eddig külön voltak technika órán, most már együtt.
Szülő, Pest megye, járás: Nagykáta
Kis település, kis iskolája. Lányomnak felsőben 4 év alatt 3 matematika tanára volt. Férfi pedagógus nincs. Ja, 1 van, óraadó heti egyszer.
Jászberény patináns, nagy hírű középiskolájában egyszerűen elmaradnak az órák ha a tanár lebetegszik vagy versenyeztet, és ezt a szülőkkel, diákokkal közösségi portálon sokszor előző este vagy aznap reggel közlik! Pl.: 1-2 óra elmarad, 9 órára gyertek suliba! Egyébként itt így megy hosszú évek óta...
Számomra egy nagy betűs pedagógus mondott fel 22 év után. Dühös vagyok, hogy egy ilyen értékes Kincset hagynak veszni! Ugyan van helyette más,de a hiány pótolhatatlan! Nagyon hiányzik minden nap!Rajta kívül még egy tanárról tudok.
Szülő, Békés megye, járás: Békéscsaba
Tanárhiányok. Folyamatos órarend változtatás. Nincs megfelelő tájékoztatás. Nem tanári végzettségű magyarul nem beszelő tanárok.
Szülő, Budapest XII. kerület
Nem szaktanár tartja az órát.
Szülő, Pest megye, járás: Dunakeszi
Képtelenség ennyi gyereket beosztani a művészetoktatásban. Ezen kívül az óraszámemeléssel 4 pedagógus állását látjuk el 3-an!!!Ugyan annyi fizetésért!!!
Nagy figyelmet fordítunk a személyes adatok védelmére. Részletes adatvédelmi tájékoztatónkat itt olvashatja. A legtöbb weboldalhoz hasonlóan mi is használunk sütiket.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.