Tiltakozunk az óvodákat és iskolákat sújtó rendszerszintű problémák ellen! Új törvényeket hoztak a pedagógusok jogállásáról, de eközben csak tűzoltás folyik, a valódi problémákat nem orvosolják! A tiltakozást a térképen elhelyezett felkiáltójelek és a 2023/24-es tanév tapasztalatairól szóló szöveges vélemények jelképezik, csatlakozni a lenti űrlap kitöltésével lehet.
A térképen a járásközpontokban elhelyezett tiltakozó felikáltójelekre kattintva olvashatóak a szöveges vélemények. Minél többen fejezzük ki tiltakozásunkat, annál erősebben képviseljük a gyermekek érdekeit!
Csatlakozzon az alábbi rövid anonim űrlap kitöltésével! Röviden írja le, hogy az idei (2023/24-es) tanévtől milyen problémákat tapasztal, melyek a szülőket, pedagógusokat és végső soron a gyerekeket sújtják! Kérjük, hogy konkrétumokat is említsen, mert így lesz a többiek számára érthető a probléma. A csatlakozás után tiltakozásunk jeleként még egy piros felkiáltójel meg fog jelenni a térképen.
Szószóló a magyar közoktatásért
A kormányzat nem biztosítja a feltételeket gyermekeink minőségi oktatához! Új törvényeket hoztak a pedagógusok jogállásáról, de eközben csak tűzoltás folyik, a valódi problémákat nem orvosolják! A pedagógusok anyagi és szakmai megbecsültsége csapnivaló, a pedagógushiány drámai mértékű, fiatalok alig jönnek. Egyre gyakrabban már nem is megfelelő szakképzettségű pedagógus van a gyerekekkel, sok a helyettesítés, az osztálylétszámok magasak, a gyerekekre nem jut elegendő figyelem a pedagógusok óriási leterheltsége miatt. Oktatási rendszerünk képtelen felkészíteni gyermekeinket a jövő kihívásaira.
A problémákat helyi szinten tapasztaljuk, de az okok az elmúlt évek szakmaiatlan kormányzati döntéseiben és mulasztásaiban gyökereznek. Nincs külön Oktatási Minisztérium, nincs hozzáértő miniszter, ehelyett a rendőrfőnökre bízták gyerekeink oktatását. A kormányzat érdemi szakmai párbeszéd helyett legfeljebb álegyeztetéseket folytat, a döntéseket pedagógiai szempontok helyett politikai és gazdasági szempontok alapján hozzák meg. Nem elég fontos gyermekeink, az ország jövője.
Miközben a kormányzat központosította az állami intézmények fenntartását, elvette az iskolák szakmai önállóságát. Az intézményeket távoli hivatalokból irányítják, ezzel nehezítik az önálló kezdeményezéseket és növelik a felesleges bürokráciát. A diákok túlterheltek, a gyerekeknek nem jut idejük élvezni gyermekkorukat. A tananyag központilag meghatározott, ezzel korlátozva a tanárok kreativitását és ellehetetlenítve a gyerekek valódi szükségleteinek figyelembevételét. A lemaradók, problémákkal küzdők nem kapnak elegendő segítséget sem az iskolákban és óvodákban, sem más gyermekvédelmi intézményekben, melyeket szintén sújt a szakemberhiány és túlterheltség, kiemelkedő tehetségeink pedig gyakran elvesznek a jövő számára a tehetséggondozás hiánya miatt.
Gyermekeink többet érdemelnek! Szülőként, pedagógusként, felelős állampolgárként fontos, hogy mindenki lássa: rendszerszintű változásra van szükség!
Tiltakozunk a szakmaiatlan kormányzás ellen! Elfogadhatatlannak tartjuk a pedagógusok, gyermekekért dolgozó szakemberek és segítőik szégyenletesen alacsony anyagi és szakmai megbecsülését! Szülőként és pedagógusként közösek az érdekeink, együtt vállalunk felelősséget közös jövőnkért. Gyermekeink minőségi oktatást érdemelnek, és ennek érdekében együtt kell cselekednünk!
Hallassuk a hangunkat, és beszéljünk a valódi problémákról, hiszen szenved a magyar oktatás, szenvednek a gyerekek!
Vélemények a már csatlakozott résztvevőktől Összesen 243 vélemény
Felháborodásom miatt csatlakozom, a Madách Gimnázium igazgatójával történtek miatt. Egyébként két iskolás gyermekem van.
Szülő, Hajdú-Bihar megye, járás: Debrecen
Mélységesen felháborító, hogy első osztályos SNI-s kisfiam témazáró dolgozatainak minimum 80%-osnak kell lennie. Ha nem éri el akkor nem megfelelt az eredménye. Hol van ez megírva illetve miért nem kap kedvezményt?(egész évben úgy kellett teljesítenie mint egy neurotipikus gyermeknek) Nagyon bosszantó !!!
Testnevelés tagozatos diákok órarendjét átszervezik pedagógusok távozása miatt a második félévben. Nem lesz korcsolya pl.és még ki tudja, mi nem lesz még.
Szülő, Budapest XX. kerület
Eddigi életem legrosszabb időszaka a gyerekeim iskolás évei. 2023 sem hozott változást. Probléma az, hogy a tanárok csak mérik a tudást, a dolgozatokat tanítási módszerként emlegetik. A gyerekeim az első években megismerték az iskolai kudarcot, hozzászoktak. Sok esetben már nem érdekli őket a jegy, amit kapnak... Azt mondják tehetetlenek és lesz, ami lesz. Én konkrétan szenvedek, mert látom, hogy lelkes, érdeklődő gyerekeket hogyan darálja be az iskola... Akiktől segítséget várhattam volna (tanár, iskola igazgató stb.) csak megvonják a vállukat. Jelenleg nincs megoldás, próbálok a kármentésre összpontosítani! Az iskolák zöme gyerekmegörző, ahová nehéz szívvel viszi sok szülő a gyerekét, mert kiölik belőlük az érdeklődést és végső soron rombolják a családokat!
Szülő, Győr-Moson-Sopron megye, járás: Sopron
Gyerekek terheinek csökkentése lenne a legfontosabb, legsürgetőbb: a szükségtelen, vagy nem annyira fontos tárgyakat felejtsük ki az órarendből. A gyerekeink DRÁGA idejét- és a közpénzt is!- viszik: -hittan/erkölcstan, / nem ettől lesz jó gyerek/,médiaismeret,/nem ettől lesz tájékozott/, gimnáziumban: ének, dráma, rajz, filozófia stb. tudom ezekre lehet hogy lenne tanár, de a gyerekek többre mennek a matekkal a logikai tantárgyakkal. -az irodalomórákon nem életrajzok bemagolásával, kötelező verselemzéssel kötném le a gyerekek erejét, hanem értő, saját, a gyerek által írt/mondott kritikai elemzést, véleményt. Lexikai, magolós anyagot csak annyit, amennyi feltétlen szükséges. Több gyakorlati órát, több élményolvasást, több önálló véleményalkotást, és ezeket részint nem osztályoznám. - a nyelvtan oktatását gimnáziumban már kivenném, értelmetlen ilyen szinten a nyelvtant elemezgetni. -az osztatlan képzés a pedagógusoknak nem jó, túl sok az 5 év, senki nem fogja vállalni. 3 év, és mehessen-felügyelettel- tanítani. Egy mentor/idősebb tanár segítségével már 4. évtől teljes állásban bevethető lenne egy kezdő tanár, orvosolandó a teljes tanárhiányt. Továbbá tegyék lehetővé, hogy ne csak 1-2 tantárgyat tudjon tanítani, pl. most indított z-szak már ebbe az irányba mutat. -Használják a digitális tankönyveket!!Nkp oldalai e-learning tananyagai jók!!! -Matek, értő olvasás, a kevesebb-több elve alapján élményalapú STEM-oktatás, digitális labordélutánokon minimum egy programnyelv megtanítása, ECDL vizsga gimi végén, (többet ér, mint egy jogsi!), egyszóval ÉLETSZERŰ ÉS GYAKORLATORIENTÁLT TUDÁST!! Évek-évtizedek- óta papolnak arról, milyen jó a finn oktatás, tessék kérem odamenni, minden osztályra rá egy oktatáskutatót, aztán hajrá. Át kellene venni a módszereiket, naplózni a tananyagot, mennyiségét, . Pár száz millióból kijönne, át lehet szervezni korrektül az oktatást. Sok minden nem pénz kérdése, csak akarat.
Szülő, Budapest XII. kerület
Sziasztok, egy hetedikes kislány anyukája vagyok, és az teljesen nyilvánvaló, hogy a könyvek csapnivalóak. Ha eltekintünk a tartalmától, akkor még mindig ott van a messze nem tinidzsérek szókincséhez illeszkedő megfogalmazás. Tele van pl. a történelemkönyv magasröptű megfogalmazással, és túlontúl dagályos. A tanárok ezért joggal vázlatpontokat írnak vagy irattatnak, de amit a jegyzetelésben járatlan gyerekek leírnak, nagyon gyakran használhatatlan. Ilyenkor a lelkiismeretes szülő mi mást tehet, mint hogy utána néz a hiányzó információknak az interneten, vagy más tankönyvben. Ez minden, csak nem egyszerű, vagy időkímélő.
Szülő, Budapest II. kerület
Az iskolában 15 pedagógus státusz van, ebből 4 betöltetlen. Felső tagozaton 3 fő szakos tanár van, a többi tantárgyat (osztályonként 4-5 tárgyat) alsós tanítók tanítanak. A túlterhelést úgy oldotta meg a tankerület, hogy már 2 pedagógus asszisztens van, egyikük tanító diplomás, ő órákat is tart (bár nem munkaköre), másikuk érettségizett, ő tartja az összes napközit, hiszen az csak felügyelet. Egyik felsős osztálynak az ofője is tanító. A 4 álláshelyből egy sincs meghirdetve!!!! Mért is kéne? Betömtek minden rést, nincs elmaradt óra, és mindegyik szakszerű megtartott óraként van adminisztrálva.
Szülő, pedagógus, Pest megye, járás: Pilisvörösvár
Felső tagozaton nincs sem matematika sem fizika tanár. A könyvtáros tart matekot, az info.tanár fizikát. A tanároktól felzárkoztató, tehetséggondozó órákat vesz el a tankerület, hogy minél kevesebb túlórát kelljen kifizetés. Végzett gyerekektől próbálják visszakérni a 8-os tk-ket,mert az új használhatatlan. Egyre több gyerek érkezik úgy első osztályba,hogy alapvető szociális és iskolaérettségi készségeik hiányoznak, a tananyag változatlan. Az iskola épülete rendszeresen beázik, a mosdók, torna öltözők vállalhatatlan állapotban vannak. A folyosókon terjeng a csatornaszag.
Szülő, Budapest III. kerület
Nem kapják meg a megfelelő segítséget vagy mert nincs szakember vagy azért mert némelyik szakember nem a fejlesztést adja hanem beszélget.Ezek a gyerekek teljesen le vannak írva a magyar közoktatásban.A tanárok is úgy viselkednek velük.
Szülő, Budapest XVII. kerület
Elkeserít és felháborít ami ma 2023-ban az oktatásban folyik. Nyugdíjas pedagógusként dolgozom -anyagi kényszer miatt -szégyellem magam,mert így támogatóvá váltam, de nem tehetek mást. 3.oszt. heti 3-szor 6 óra, 2-szer 5 óra, 9 éves gyereknek. ??? Óraszám csökkentés! Pl. etika- hittan oktatás du. a felekezeteknél. ( Én is du. jártam hittanra a 60-as években.) Differenciálásra nincs lehetőség, fejlesztő ped. nincs, így az SNI, ADHD stb gyerek nem kaphatja meg a neki járó foglalkozást. Du. napközi: aki éppen "ráér". (ped. asszisztens most mondott fel, 2 hét munka után) Mindenki megy oda, ahova küldik-szak nem érdekes. Tananyag-tankönyv:visszafejlődött. Olvasás: 4 oldalas magyar népmese feldolgozása??? (nyelvezete? mai gyereknek? mintha kínai lenne) Környezetism. 3 év tananyaga egyben (1. 2. oszt.ban nincs körny.) most minden egyben, heti 1 órában. Érdeklődés felkeltése? Kísérlet? Elsajátítás? megértés? alapozás? (pl. földrajzi alapism. tananyag) kit érdekel.? Tankönyvet nem lehet választani, ami van, használhatatlan. Régi könyvem-fénymásol-beragaszt a füzetbe- ??? + munka, papír .... Nem folytatom. A 80-as évek végétől, 2000-es évek közepéig még sokkal jobb volt minden. (1979 óta tanítok.Össze tudom hasonlítani, ig.h.-ként is dolgoztam (minden szintet végig jártam) Volt az iskoláknak önállósága, a tan- testület döntött, nem a Tanker ami-aki semmit sem tud. Szülői felajánlások korlátozása? elvétele? Ennek a rendszernek az "eredménye" már látszik -de mi lesz 10 év múlva??? Tudnám még folytatni,(pl. fizetés??) vannak ötleteim, de ennyi elég a mérgemből, tehetetlenségemből. Köszönöm ha elolvasta.
Pedagógus, Pest megye, járás: Érd
Szakember hiány van. Ha megnézzük az álláshirdetéseket sehova nem keresnek embert. Akik még maradtak azok meg hallgatnak mint nyuszi a fűben.
Gyermekvédelmi dolgozó, Budapest XIV. kerület
A 3. osztályban (ahogyan még pár alsó osztályban is) nincs csak egy pedagógus, a délutáni napközit minden nap más látja el, gyakran ped.asszisztens. Az 5.osztályban a megbízott igazgató az egyik nyelvtanár is, igazgatói feladatai miatt gyakran kell helyettesíteni, amit nem szaktanár lát el, legtöbbször ped.asszisztens, ilyenkor magyarul néznek mesét a gyerekek.
Szülő, Budapest XVIII. kerület
Tévhit hogy Nagybudapesten van elég iskola, ha meg van, akkor tele van és nem körzetes gyereket fel se vesznek. A csepali autista részleg nagyon jó helyen van, szép nagy, felújított, zöld udvarral, 4 gyönyörű csoportszobával, felújított mosdókkal, és senki nem akar ide jönni tanítani! Ráadásul az otthonunktól mindössze 10 percre található, gyalog 20, de jobb időbe még sétálni is lehet. 3 évig jártunk ide, de folyton váltakoztak a tanárok, aztán egyre kevesebben lettek, a létszámhiány miatt többször szóltak hogy ne vigyük be a gyereket. Ha bevittük akkor is csak felügyeletként működött. Mivel sorozatosan felborították a napirendjét agresszív lett, megverte a pedagógust. Rá akartak venni, vigyük bentlakásosba, de nem egyeztünk bele, ekkor feljelentettek a gyermekvédelmiseknél (nem tudom mióta gyermekvédelmi kérdés az iskolaváltás), majd az EBH-nál volt az ügyünk, de nem történt elmarasztalás, mert a szakember hiányt nem lehet számon kérni az iskolán (!). Ezek után nem maradhattunk ott és mivel szolnokiak vagyunk eredetileg, ott kerestünk helyet. 100 km-re kell hordani a gyereket, hogy kapjon valamilyen fejlesztést, hogy ne épüljön le. Ez alkalmanként 8e ft benzin. Mert sajnos itt már a túlélésre megy ki a játék, nem arra hogy bármiben is fejlődjön, hiszen erre esélye sincs. Egyéni tanrendes, viszont a szolnoki autista centrumban egész más a hozzáállás és egy profi csapat van ott!
Szülő, pedagógus, Budapest XXI. kerület
Asperger-szindrómás, jó képességű gyermekem számára lakóhelyünk (Pest megyei, megyei jogú város) egyik iskolájában sincs megfelelő, kis létszámú osztály. Autistaként 30 fős integráló osztályba kellene járnia, ami nem megfelelő számára - hiába kérvényezi évek óta a helyi egyesület is a kis létszámú osztályok létrehozását. A környező települések iskolái körzeten kívülieket nem fogadnak (különösen autista gyermeket nem). A közoktatásból ezzel kiszorultunk, gyermekem a szomszéd kisvárosban lévő alapítványi iskolába jár, ahol több, mint 150 eft a havidíj, étkezés nélkül. Ehhez semilyen anyagi támogatást nem kapunk.
Szülő, Pest megye, járás: Érd
Nem vagyok még szülő de ha a helyzet nem változik akkor lehet nem is szülök.
Zala megye, járás: Nagykanizsa
Általános iskola első osztályos SNI-s gyermekem nem maradhat napköziben. Ezt az osztálytanítók és az igazgatónő döntötte el! Köteleznek rá mert vagy a gyereket vagy minket minden nap cseszegetnek. Mondván nincs szakember, két osztály van összevonva stb... ja és az utolsó padba ültették még úgy is, hogy szemüveges. Utánanézve tudom,illetve a szakszolgálattal, tankerülettel beszélve hogy ez mind jogellenes. Most ott tartunk, hogy több 10000-ftért délutánonként külsős helyszínen taníttatjuk kisfiúnkat. Én is gyerekekkel foglalkozom, de nem teszem ki délben az olyan gyereket pláne, ha mindkét szülő dolgozik. Mi esetünkbe mindketten dolgozunk. Hab a tortán, hogy órarend még mindig képlékeny. Van olyan amikor tanóra közepén gyorsan elviszik őket ebédelni.
Szülő, Bács-Kiskun megye, járás: Kecskemét
Pedagógusként nem fogadtam el a státustörvény kínálta lehetőséget. Nem árultam zsákbamacskát, az intézmenyvezetővel augusztus óta egyeztettünk mi legyen, hogy a 4 -es osztályomat valahogy végigvihessem. Az óraadói statuszban egyeztünk meg, a tankerületnél sem látták akadályát. Természetesen 1 hónapig helyettesíteni kellett volna, de a kollégák ezt vállaltak volna. Október elején a tankerületek állítólag utasítást kaptak a minisztériumtól, hogy minket tilos alkalmazni. Jelentkező az üres álláshelyre nincs, én nem mehetek vissza néhány órában sem tanítani. Az ország semelyik iskolájába sem. Ezzel kit büntetnek? Engem biztosan nem. A gyerekeket annál inkább. Mert náluk a gyermek az első. A tantestületből nálunk már 5 tanító hiányzik. A tanárok kötelező túlórával pótolják a hiányt. Amíg bírják, mert a többségük nyugdíj előtt áll. A város több iskolájából is felállt több pedagógus, de erről semmi információt nem kapnak a szülők.
Pedagógus, Fejér megye, járás: Székesfehérvár
A fiam 4. osztályos. Az elmúlt években alig volt megtartva testnevelés óra, mert nincs testnevelés tanár. Elvileg van 5 tesióra a héten, ami maximum annyi testmozgásból áll, hogy kimennek a játszótérre szaladgálni, ha nem éppen matekot vagy magyart tanulnak akkor is. Egész nap görnyednek a padban, semmiféle mozgáskultúrát nem tanulnak. Állóképességük nincs, kitartásuk nincs.
Szülő, Bács-Kiskun megye, járás: Kiskőrös
A 14 éves fiam autista. Speciális gyógypedagógusnak kellene őt fejlesztenie heti két alkalommal. Ez utoljára ötödikes korában valósult meg. Azóta a suli fejlesztő pedagógusa foglalkozik vele, akinek ugyan van gyógypedes végzettsége, de logopédiából. Idén hozta aláíratni a papírt, hogy tudomásul veszem, a Czázárból jövő gyógyped. foglalkozik vele. Én megörültem, hogy végre a megfelelő szakembert megkapja így az utolsó évére. Ő persze kiakadt, mert nsgyon keveli a fejlesztő pedagógusát. Ma boldogan jött haza a fiam, hogy csak papíron van így, mert nincs elég ember, úgyhogy marad minden a régiben. Engem, szülőt akartak csak vakítani azzal a papírral.
Szülő, Pest megye, járás: Vác
SNI gyerek integrálásának feltételei nincsenek meg. Gyógypedagógiai iskolába kerül. Létszámhiány van, 2 helyett 1 tanár, nincs helyettese, betegség esetén nincs tanítás. A tanárok harmada hiányzik. De asszisztens is kellene, abból sincs elég. Így nincs pl. napközi sem. A terem kicsi, így nem tudnak dolgozni a gyerekekkel megfelelően, őrjöngés, hangzavar rendszeresen. Nincsenek eszközök, megfelelő bútorok, még a lekerekített sarok is luxus, pedig ezek a gyerekek nekiszaladnak. A szülők hordják be a fejlesztő eszközöket és nyomtatót vesznek. A tornaterem és a fejlesztő szoba épülete életveszélyes, le van zárva. Reménytelenség van, mi lesz így a gyerekekből. Pedig sok gyerek jó észbeli képességekkel is ide kerül, mert integrálni nem tudják őket, onnan el is üldözik őket. Pedig ott sem jó a helyzet, de ennyire nem rossz. És aki nem olyan tehetséges, ő is fejlődhetne. Joga lenne hozzá. De nincsenek meg a feltételek. A pedagógusok remény nélkül is tovább küzdenek a gyerekekért.
Szülő, Budapest XXI. kerület
Gyermekem óvodája szerencsére zavartalanul és kimagasló színvonalon működik, azonban a család óvodapedagógus tagjának munkahelyén már nem ilyen rózsás a helyzet. Húgom a státusztörvény miatt a gyed lejártát követően tervezi a szakma elhagyását. A megfelelő számú és képzettségű tanerő közös érdekünk!
Szülő, Pest megye, járás: Gödöllő
Rengeteg túlórával, betanító és nyugdíjas kollégákkal indult ez a tanév is. A napköziben, tanulási időn kívül gyakran pedagógiai asszisztensek vannak a gyerekekkel.
Pedagógus, Pest megye, járás: Aszód
Wc-k állapota, nem lehet bezárni. Nincs wc papír. Festve nem tudom mikor volt 8 éve jàr valamelyik gyerekem ide, festék szagot még nem éreztem. Parketta általaban: kb 40 éve lehetett felcsiszolva lakkozva. Szekrényeket cseréltünk le szülői pénzből. Udvarra évek óta nincs pénz.
Szülő, Budapest XI. kerület
Első osztályos gyermekem. Első héten tudtuk meg, hogy 4-ig javasolt a gyerekért iskolába menni. Végülis utána is maradhat, de a takarítónő van csak az iskolában. Ingázó dolgozóként nem tudunk odaérni 4-re... így-úgy-amúgy van általunk megoldva a gyerek felügyelete.
Szülő, Zala megye, járás: Zalaegerszeg
Borzalmas a tanárhiány! A gyerekem 6.osztályos és nincs számitástechnika tanár 2023-ban. Felháborító. Mi lesz így a gyerekekkel?!
Szülő, Heves megye, járás: Füzesabony
Egymi óvodájában és iskolájában, valamint a korai fejlesztőben sem tudják sehol a megyében biztosítani a látássérült gyermekek látásfejlesztését, mert nincs tiflopedagógus.
Szülő, Vas megye, járás: Szombathely
Az iskolában nincs német tanár. Egy tanítónő tartja a német órákat, aki jól tud németül. Óvodában 4 év alatt a 4.óvónénit kapták a gyerekek, mert hol nyugdíjból hívnak vissza óvónénit, hol az utolsó pillanatban találnak, hogy legalább csoportonként 1 legyen.
Szülő, Vas megye, járás: Körmend
Jelenleg az iskolában nincs testnevelőtanár, nyugdíjas óraadók tartják a matematika órákat, felsős tanárok vannak napköziben, nem tanítósok.
Első osztály óta a termet mi szülők festjük, a festéket az osztálypénzből vesszük, az osztálypénz évre évre emelkedik, az étkezés is 17000ft/gyermek a családi pótlék két gyermekre ugye 26600ft! A szülők fizetése sem emelkedik már nem bírjuk a végtelenségig!!!!! Vinni kell a tisztálkodó szereket, papírárut. A mosdókat nem takarítják mert nincs tisztítószer a takarítóknak, a gyerek inkább nem megy el mosdóra mert bűzlik! Elég!!!✋
Szülő, Pest megye, járás: Cegléd
A körzetes iskolába nem hajlandóak felvenni a gyermekem. Így hordhatom kb 15km-rel messzebb. Gratulálok, az adott iskola előtt reggel nem lehet parkolni mert annyi "körzetes" gyereket hordanak kocsival valamint a buszmegálló tele van délután. Mi meg a szomszéd házból hordjuk másik városba a fiam.
Szülő, Pest megye, járás: Érd
36 év, 3 diplomával, adókedvezménnyel, ped I., a fizetésem 295.000 Ft családi adókedvezménnyel. Ebből kell eltartanom a félárva fiamat... 60 órát ingyen helyettesítek...
Pedagógus, Budapest X. kerület
Túlterhelt pedagógusok, kevés fizetés, angol órát -emelt szintű angolos osztályban - matek tanár helyettesít, tesi órát pedig földrajz szakos.
Szülő, Budapest XIX. kerület
A mi sulinkban nincs pszichológus, és elmentek a pedasszisztensek. Speciális iskola a 2. kerületben. Remélem statisztikát csináltok az infókból. Hajrá!
Szülő, pedagógus, Budapest II. kerület
Vannak olyan iskolák, ahol nem szerveznek demonstrációt. Félnek. Attól tartanak, hogy leváltják az iskola igazgatóját és ezáltal még kevesebb lehetősége lesz az iskolának belső értékeinek megvédésére. Az évtizedek alatt kialakított identitásukat féltik. A tanári kar kitart a vezetőjük mellett. A szülőket nem gátolják, hogy véleményüket kinyilvánítsák, de érezhető a szülők együttérzése. Ők is kiállnak az igazgató az iskola és gyermekük mellett. Sokan azt érzik, nem tehetnek mást. Félnek a következményektől. A szülők attól félnek, ha sztrájkolnak az az iskolának és ezáltal a gyereküknek is inkább árt, mint használ.
Szülő, Budapest IV. kerület
Budapest IX. kerületi gimnázium, a fiam osztályában hiányzik egy francia szakos tanár és a tesit nyugdíjas pedagógus tartja.
Szülő, Budapest IX. kerület
A gyerekem általános iskolájában darabra ugyan egész sok angoltanár van, de talán csak egy van közöttük, aki középfoknál jobban tud angolul (ő viszont cserébe fegyelmezni nem tud, tehát nála emiatt nem lehet tanulni). A többiek akcentusa rettenetes, szókincse szánalmas, motiváltsága nemlétező (ami a munkakörülmények ismeretében persze nem is meglepő). Hiába tanulnak 8 évfolyamon át angolul; azok a gyerekek, akik nem járnak különórára és nem kiemelkedő autodidakta tehetségek, nyolcadik végére is épp csak makognak angolul, ha egyáltalán. Ráadásul amiatt, hogy jóformán egész tanévben mindig csak "ismételnek" (azt, amit már az előző évben is ismételtek), az angolórákat mindenki unja és utálja. Nem viccelek: minden egyes évfolyamon szinte nulláról kezdik újra az angolt. Hogy sok gyerek mégis halad valahova, az nem az iskola érdeme, hanem a környezeté.
Szülő, Budapest II. kerület
Hatodikos gyerekemnek hetekig más szakos tanárok tartottak "matematikaórát", mert a saját matektanáruk beteg volt. Ez a saját "matektanár" egyébként egy olyan matematikus, akinek nincs tanári képesítése és a gyerekek zöme számára követhetetlen órákat tart (a saját gyerekem országos matekversenyen ért el dobogós helyezést, és neki is nehézségei vannak); a gyerekek sokszor még az írását sem tudják elolvasni. De nincs más; még ennek is örülni kell. Ugyanebben az iskolában az is gyakori, hogy alsós tanító tart matekórát felsőben.
Szülő, Budapest II. kerület
Kisfiam SNI-s ami miatt bizonyos kedvezményekre, könnyítésekre lenne jogosult jól írtam, hogy csak lenne. Szerdán a tanító néni mondta, hogy szakember hiányában ugyan úgy kell haladnia mint a "nem papíros" osztálytársainak. Első osztályos a kisfiam és kellene a segítség számára. A megoldás most az, hogy a tanítónéni megemlítette, hogy jelenésem lesz az igazgatónőnél. Kérdem én... miért a szülő oldja meg??? A tanító néni annyit mondott, hogy nem fogja megtanulni az órai munkán elhangzottakat ha nem lesz bent a kisfiam 45 percet.
Szülő, Bács-Kiskun megye, járás: Kecskemét
Nincs fejlesztő tanár, a gyermekemnek heti két fejlesztés jár a szakértői vélemény szerint. Mivel az iskola nem tudja a két fejlesztést megadni, kötelezik felvételi előkészítőn való részvételre, ami 0. órában van. Mivel vidéken lakunk így a gyermekemnek 5 órakor kell kelnie, hogy beérjen a 0. órára, ami heti 3x van. A gyermekem figyelemzavaros. Így nagyon kimerül már csütörtökre. Külön felvételi előkészítőre jár, ami hétvégén van, de nem tudom mennyire lesz hatékony, ha hét közben kimerül. Megteheti ezt az iskola, hogy kötelező egy másik foglalkozáson való részvétele? Beirhatja igazolatlan hianyzóként? Egyenértékű egy tehetséggondozó óra a fejlesztéssel? Mit tehetünk?
Szülő, Pest megye, járás: Dunakeszi
A faluban, ahol élek az egyetlen általános iskola tornaterme 8 éve használhatatlan a tető felújítása miatt, amit elkezdett egy vállalkozó, de nem fejezte be, aztán eltűnt. 2017 óta van pénz papíron a teljes felújításra, ennek ellenére csak 2021-ben kezdték el visszabontani a régi tornaterem maradékait de így 2023 oktbóberében még mindig nincs kész és mindenféle hivatalos tájékoztatás nélkül áll az egész építkezés. A gyerekek pedig azóta az udvaron, vagy a közeli játszótéren tesiznek, és közben már az udvar egy részét is lezárták a munkálatok miatt. Minderről mindenki csak hallomásokból tájékozódik, és egyetlen egy falugyűlést sem hívott össze az önkormányzat az érintett a közbeszerzést megrendelő Építési és Közelekedési Minisztérium bevonásával a helyzet tisztázására.
Szülő, Komárom-Esztergom megye, járás: Tatabánya
A legnagyobb fiamnak a tesi tanára tanítja a fizikát mert nincs fizikatanár, és mondanom sem kell, hogy gőze sincs a fizikához. Csak leíratja a gyerekekkel amit gondol, és tanulják meg ahogy akarják. Most már a második egyest szerezték a gyerekek, mert nem értik.
Szülő, Budapest XIX. kerület
Nyolcadik osztály, tegnap lett volna az első kémia óra szeptember óta, mert az óraadó csak így tudott szerződni. Nem jelent meg reggel, és a telefont sem veszi fel. Szóljanak a gyerekek, ha van ismerős kémia szakos, aki tanítana...
Szülő, Budapest XVIII. kerület
Barataink 4.-es kisfianak magyartanara es osztályfőnöke tavozott szeptemberben. A magyartanar egy szivhez szolo levelet irt mindenkinek. Szinte ő kért elnezest. Szornyu.
Szülő, Budapest XVIII. kerület
Neves székesfehérvári gimnáziumban sincs már elég informatikatanár: a fenntartó csak 50%-ban tudja megoldani a heti két Digitális kultúra óra tantárgy oktatását. A Belügyminisztériumból instruált "nemlétező tanárhiány" elbábozására a tankerület meg sem hirdeti a kozszolgallas.hu-n a pozíciót, az csak az iskola honlapján érhető el!
Szülő, Fejér megye, járás: Székesfehérvár
Általános iskola havi 10 000 Ft kötelező akapítványi díj, + havi 3000 Ft osztálypênz, ezen kívül 3000 Ft sportegyesületi dík.
Szülő, Budapest IX. kerület
Idén váltott a suli Mozanaplóról Krétára. Október van, és még nem kaptunk szülői hozzáférést a rendszerhez, tehát nem látjuk a gyermekeink fejlődését! Kérdeztük, mikor lesz? Majd ha lesz rá idejük!
Szülő, Békés megye, járás: Orosháza
Általános pénzhiány, lerobbant iskolai épület, szégyenteljes mosdók kisgyereknek, csak központilag választható (rossz) étkeztetés, tanárhiány (alsós tanító tart tornaórát felsősöknek, képesítés nélkül informatika órát stb., tanóra helyett mesét néznek, mert nincs szaktanár!, gyerekfelvigyázás van helyette), tanárok nem választhatnak tankönyveket, amiből a leghatékonyabban taníthatnak. Nincs semmilyen érdemi kommunikáció a szülőkkel - erre a témára miért nincs nemzeti konzultáció???
Szülő, Pest megye, járás: Érd
Nem nyílt meg több Csongrád-csanád vármegyei iskolában a Kréta internetes napló.
Pedagógus, Csongrád-Csanád megye, járás: Szeged
Első valós tanítási napon már nem kellett bemennie az egyik fiamnak, mert nincs gyakorlati Tanár (azóta sem kielégítő a megoldás). A mai napig csak a matematika tankönyvet kapták meg. Nekem kellett az elmúlt egy év alatt gyakorlati helyet (műhelyt) találnom neki, mert amúgy nem tudná megtanulni a szakmát, mert nincs a sulinak lehetősége.
A legkisebbet véletlenül sem engedem fél 8 előtt beérni, mert a reggeli ügyeletben a takarító nénik, vagy a konyhásnénik, vagy a titkársági dolgozók vigyáznak a srácokra, mivel a tanároknak hosszú napjuk van a napközi miatt. Nincs fejlesztés az sni-s (AdHd) srácoknak, mert nincs megfelelő szakember. 5.o-ba lépett, visszaszedték a töri tankönyveket, mert nem lehet tanítani belőle.
A szakmunkásban utolsó évét tanuló lányomnál a 3 osztályból egyet megszüntettek, szétosztották őket, mert nincs pénz a tanárokra, így spórol a fenntartó.
Szülő, Pest megye, járás: Pilisvörösvár
Harmadik év elején (most) visszajött részmunkaidőben az első év végén nyugdíjba vonult tanító néni. Örülünk, szeretjük, de nyáron felmondott a másik szeretett tanító néni. Sajnos maradt egy idős hölgy helyette tanító párnak, aki szerint a gyerekeknek tudniuk kell az aktuális politikai és háborús helyzetről…
Szülő, Pest megye, járás: Dunakeszi
Csoportbontás hiánya
Tavaly még két nyelvi csoport volt a gyerekem osztályában, és változatlan osztálylétszám mellett ebben a tanévben már csak egy van, hivatkozva valami tankerületi döntésre.
Az nem világos, hogy mi a döntés alapja. (Gondolom a tanárhiány, persze!, mert azt elég nehéz lenne megmagyarázni, hogy 23 gyerek egyszerre jobban tud adott óraszámban elsajátítani egy nyelvet, mintha két csoportra lenne bontva az osztály és 11-12 gyerek lenne együtt egy-egy órán.) Ahogy a PDSZ-től is lehet hallani, ha a Köznevelési tv. lenne a hivatkozási alap, akkor az hamis, hiszen az nem vonatkozik az iskolai csoportbontásra.
Máshol is megszűntek a nyelvi órákon a csoportbontások? Vagy lehet, hogy máshol már nem is volt egy ideje? Más órákon is volt csoportbontás? Milyen órákon? Azok maradtak/megszűntek? Mik a tapasztalatok?
Valakinek kiderült már, hogy mire hivatkoznak a döntés háttereként? Örülnék, ha több infórmációm lenne arról, hogy más iskolákban mi ezzel kapcsolatban a helyzet. És találjunk ki valamit közösen, hogy az érintett tankerületek vonják vissza az erre vonatkozó döntésüket.
Szülő, Budapest II. kerület
Pedagógus diploma nélküli osztályfőnök. De ugye nincs más 🤷 Matekot ugyan nem, de irodalmat és a többi tantárgyat tanítja a gyerekeknek. Jövőre felsősök lesznek. Dolgozatot írnak összefoglalás nélkül. Mi lesz itt??
Pedagógus, Győr-Moson-Sopron megye, járás: Sopron
Két éve nincsen az osztályomnak fejlesztőpedagógusa, súlyosan sértve az oktatáshoz való jogait a gyerekeknek.
Pedagógus, Budapest XX. kerület
A kislányomnak a harmadik óvónénije megy el egy éven belül.
Szülő, Budapest XI. kerület
Korábbi évekre is visszavezethető. Érettségi előtt álló osztály, évekig minősíthetetlen spanyol tanár volt, magyarul nem tudott, angolul is alig. Most végre utolsó évre van tanár. Aki felmérve a helyzetet, hogy a gyerekeknek előröl kellene tanulni a nyelvet, annyira nincs semmi tudásuk, a diákoknak kijelentette, hogy nem kötelező az órán részt venni, megajánl egy jegyet!! Felháborító... A gyereknek már többször változott az órarendje, mint ahány hete iskolába jár. Minősíthetetlen. Tájékoztatás meg alig van a szülők felé.
Szülő, Budapest XII. kerület
Két iskoláról tudok, ahol a Digitális kultúra tantárgy tanóráit "összevontan" tartják meg a Digitális Témahéten. Mert nincs tanár... Egy hasonlattal élve: Ahelyett, hogy megtanítanánk úszni a gyereket, a tóparton derékig érő vízben engedjük játszani.
Pedagógus, Budapest III. kerület
Már az alternatív iskolákat is érinti a pedagógus hiány. Gimnáziumban NINCS matek tanár, nincs matek óra!!!
Szülő, Veszprém megye, járás: Veszprém
Sajnos nagyon sok hiányt és elmaradást tapasztalunk. Kezdve a lányom iskolája állapotával. Az ő osztályában pl.ázik a mennyezet, és még sorolhatnám az egyéb sulyos problémákat. Sajnos a tanárhiány már ott is kézzel fogható,bár minden tisztelet a vezetőségnek hogy még ebből is tudnak várat építeni egyenlőre, de kérdés meddig. Amikor az éneket és rajzot egy irodalom szakos tanár tartja vagy a természettudományokat a testnevelés tanár az már azért mond valamit úgy gondolom. Vagy a osztályfőnök kéri a szülőktől a fénymásoló papírt stb. A fiam iskolájában már tavaly nem volt angol tanár helyette németet tanul. Szóval a helyzet lassan kezd kilátástalanná váni sajnos és szerintem joggal aggódunk a gyermekeink jövőjéért.
Szülő, Budapest XIX. kerület
Mi Waldorfosok vagyunk, de nagyon kevés a tanárok fizetése, és hogy ne menjenek el, drasztikusan meg kellett emelni az amúgy se alacsony tandíjat. Eleve azért hagytuk ott az állami sulit, mert nem gyerekbarát, tiszta stressz a gyerekeknek! Túl vannak terhelve, túl sok a felesleges tananyag, és tantárgy, közben írni-olvasni alig van idejük megtanulni. Nem mozognak eleget. A tanárok is túl vannak terhelve a sok adminisztrációval.
Szülő, Pest megye, járás: Dunakeszi
6.-osztalyt kezdett a gyerek iden. Bar orarend mar van, a sok korabbi felmondas miatt teljesen aranytalan elosztasban, nagyjabol 3 napra tomoritve a tanulos, nehez targyak, es kettobe tombositve a mindennapos testneveles keszsegtargyakkal. Ha igazan elindul az ev, ebbol az aranytalan 3 napos tulterhelesbol meg biztos lesznek gondok. A magolos, vegelathatatlan mennyisegu elmeleti anyagot betolos oktatasi modszer nem ujkeletu, de kitart sajnos, felesleges dolgokkal teletomve es megfejelve a hazi feladatok mennyisegevel, ami igy osszesegeben joval tobb elfoglaltsag egy gyereknek, mintha 8 oraban dolgozni jarna. Az iskolanak szulok altal adomanyozott eszkozeit (fenymasolo, nyomtato) a tankerulet nem tudja/akarja/hajlando uzemeltetni, igy azokba vagy a szuloktol kert papirok, festekek segitsegevel lehelnek eletet, vagy ott allnak kihasznalatlanul, mert hat nekik semmi kozuk hozza. Termeszetes mostanra szinte orszagosan, hogy visszuk be a papirzsebkendo, vecepapir, szappan, szalveta hegyeket. Na meg persze fuggonyt az ablakra, hogy ne suljenek meg, parnakat a szekekre, hogy ne szagassa ki a ruhajukat a regen leselejtezendo butorzat stb. A vezeto beosztasuak idonkenti minosithetetlen stikusa amivel a szuloket kordaban akarjak tartani kiegeszul azzal, hogy idonkent meg egyaltalan nem informalnak gyerekrol, tortenesekrol... mert nekik erre nincsen idejuk...
Szülő, Pest megye, járás: Vác
A város egyik legjobb iskolájában krónikus matematika- fizika- tanítóhiány van, helyettesítés kötelező jelenlét terhére, szaktanár nélkül, gondolom, más iskolákban sem jobb a helyzet.
Pedagógus, Vas megye, járás: Szombathely
Nagyon felháborító, hogy elsős (általános) gyermekem órarendje folyamatosan változik. A napköziben vagy van tanár vagy összecsapnak több osztályt és kiterelik őket az udvarra amíg nem megy értük egy hozzátartozó s addig is egy valaki figyel rájuk. Nem mellesleg nekünk szülőknek kell az elmaradt feladatokat pótolni keső délután vagy este, holott napközis a gyermek. Az órai feladatok pótlásáról is mi gondoskodunk hiszen a fejlesztésre szoruló gyermek nem kapja meg a megfelelő fejlesztést, segítséget az órákon. Az mennyire elfogadott, hogy akik nem tudnak haladni megfelelő tempóban az órákon azok a gyerekek a degradálásokat kapják nem csak az érintett szülő. Kisfiam is már sírva jön ki a tanteremből, hogy a délelőtt megszerzett pirospontjait délután visszaveszik. SNI-s gyermeknek ez még nehezebben feldolgozható pláne, hogy ő mondja: Anya délutánra már elfáradtam...
Szülő, Bács-Kiskun megye, járás: Kecskemét
20 év után, idén már nem kezdtem el a tanévet, mint pedagógus.
A kisebbik gyerekem iskolájában, ha beteg a tanár, vagy más elfoglaltsága miatt nem tudja megtartani az óráját, akkor a gyerekek az udvaron vannak. Az elmúlt tanévben ez napi szintű probléma volt. Nem egyszer, összeszámolva ezeket az órákat, az jött ki, hogy heti szinten egy nappal kevesebb tanítási napjuk van.... Persze olyan "felesleges" órákról beszélek, mint a történelem, idegennyelv, matematika.
Nagyobbik gyermekem idén kezdett 6 osztályos gimnáziumban tanulni. Ott jobb a helyzet, bár még csak most kezdtük a tanévet, így sok tapasztalatunk még nincsen.
A 3 nyelvi tanárból (3 szint szerint), gyermekem tanára nem igazán állja meg a helyét. Egyelőre nincs kivel pótolni, mert mindenki egészállásban totál be van fogva. Így külön tanárhoz is járunk, amit egyébkéntár teszünk 2 éve, mert az állami rendszerben nem kapjuk meg azt, amit szeretnénk.
Szülő, Pest megye, járás: Érd
Egyszerűen katasztrófa, ami itt folyik. Elfogadhatatlan az új státusztörvény, ami nagyon kedvezőtlen ránk nézve. Felháborítóan alacsonyak a bérek, a terhek egyre nőnek. A tanárhiányt úgy próbálják kozmetikázni, hogy nincs csoportbontás, nyelvórán 23-24 gyerek ül. Képtelenség minőségi munkát végezni.
Pedagógus, Fejér megye, járás: Székesfehérvár
A pénteki nap folyamán az osztályfőnökünk szabadnapot vett ki. A gyerekek 3 osztályra lettek osztva. Volt olyan 4. osztályos aki elsős osztályban volt kénytelen tölteni a napját. Önállóan tanultak! Nincsen helyettesítő tanár!
Szülő, Pest megye, járás: Szigetszentmiklós
- Nincs órarend. Végleges! - Beígért óra elmaradt, vagy ésőbb indult. - Délutáni ügyelet, napközi nem megoldott... Jobban járunk,ha 14:00-kor elhozzuk a gyereket,bár ez lehetetlen!!! - Délután a házi feladat alsó osztályban nincs kész, estig még tanulni kell! - Rángatják a szaktanárokat különböző osztályokban. - Alsós osztályban is idegen tanít! - A táblák nem lettek megfelelőre átfestve!!!! És nincs pénz a világításra! - A közétkeztetés kritikán aluli, egy egyre drágább! - Bizonytalanság érződik a pedagógusokon, ami kihat a gyerekekre!!! - Elképzelhetetlen,hogy sokan inkább felmondanak a határidő közeledtével!!! - Mentek el tanárok nyáron, utánpótlás nincs!!!! - Gyermek érdekei, lehetőségei eltűntek!!! Ők nem gépek!!!
Szülő, Budapest XIX. kerület
Az iskola alig kapott pénzt papírra, nyomtatásra, ezért vannak osztályok, ahol a szülők visznek papírt, de az eddigi WCpapír, zsebkendő mellé folyékony szappant is. Osztálytermek maradtak kifestetlenül, sok helyen nincsenek rendes padok. Éppenhogy megvan a tanári kar, de betegség esetén már nem lesz helyettes. Rosszak a könyvek, és sok az anyag. A tanító néni ezért a munkafüzetben nagy ugràsokkal halad, tele van felesleges feladatokkal.
Szülő, Budapest XXII. kerület
Tisztelt Szülők!
2 gyermekem van. Korábban is probléma volt, de nem történt változás, így ideje lenne, ha történne valami. Hetedikes a kisebbik gyermekem, aki tartós beteg. Tehát biztos fog hiányozni. Házi feladat nincs beírva a Krétába. Pedagógus szerint nem kell beírni, kérdezd meg az osztálytársadtól. Nincs háziija háromszor egyest kap. Informatikából megkérdezte, ugyanazt hibázta, mint a társa. Egyes, mert másolt. Egy hónapos hiányzás, nem egy náthával, első nap dolgozat, mit pótoltál. Egyest kapott, mert nem pótolt, egyest kapott másnap, mert nem tudta az új anyagot. Ez egy abszurdum. A házi feladat hiánya miért a tantárgyi jegyébe számít és nem a szorgalmába? Miért nincs a Krétában benn a házi feladat. Mondjuk én az órán megoldott feladatokra is kíváncsi lennék, mert ezek a szülő részére kontrollként szolgálnának. Köszönöm a lehetőséget, hogy megoszthattam a problémát
Szülő, Budapest V. kerület
A gyermekek túlterheltek, szakemberhiány van, kevés idő jut a diákokra, a tanároknak meg van kötve a kezük, a szülők sok esetben nem kommunikálhatnak a pedagósusokkal.
Szülő, Veszprém megye, járás: Pápa
Két gyerekünk jár jelenleg általános iskolába. A fiunk ötödikes, a lányunk most kezdte a nyolcadikat. Június óta négy tanár mondott fel a sulijukban. Előfordul, hogy a természettudományokat a tesitanár oktatja. Nagyon sok a nyugdíjból visszahívott hatvanas, hetvenes éveit taposó pedagógus. Ha ez így megy tovább, pár év múlva tényleg nem lesz, aki a diákokat tanítsa.
Szülő, Budapest VI. kerület
A tanév 2. hetének végére még mindig nincs teljes órarendje a gyerekeknek, sok "tanárról" nem tudjuk, itt van-e már, vagy csak várják, van-e képesítése.
8-adik osztályra tömbösítették az összes általános iskolai kémia órát, így tavaly nem volt, idén 3 óra/hét lenne, de még egy sem volt, a helyettesítést sem tudták megoldani. Sorra maradnak el az órák, és nem kapunk információkat, hogy miért, meddig, mire lehet számítani, miben lehet reménykedni.
Egyre több a csoportösszevonás.
Szülő, Pest megye, járás: Budakeszi
Irreálisan nagy tananyag, értelmetlenül sok felesleges tanulnivaló. Nehezen megoldott helyettesítés, leterhelt pedagógusok.
Szülő, Pest megye, járás: Érd
1, Fakultáció nem indul 11.-ben, mert nincs tanár aki tartsa. 2. rengeteg a lyukas óra az órarendekben, viszont 8-tól 16:00-ig bent a gyerek mert heti 4 alkalommal 8. órája is van.
Szülő, Budapest IV. kerület
Nem tudom megítélni, hogy ez mennyire a tankerülettől vagy az intézmény vezetőtől függ, de ha egy iskola több éven keresztül tanárhiánnyal kűzd és nagy a fluktuáció akkor nem kellene mérlegelni a munkáltatói jogkör gyakorlójának alkalmasságát is? Nem Dunakeszi iskoláról van szó.
Szülő, Pest megye, járás: Dunakeszi
Szaktantermek felszereltségének és egyéb oktatás eszközök hiánya, szociális helyiségek tragikusan elhanyagolt állapota, folyamatos tantermi beázások. Az órák szakos helyettesítésének megoldatlansága. A státustörvény bevezetésével kapcsolatos testületi tájékoztató légkörére jellemző kijelentés, hogy ui., akinek ez nem tetszik, most van itt az ideje, hogy elmenjen az iskolából (tehát a pályáról) egyértelműen jelzi, hogy az iskolavezetés a saját pozíciók megtartása érdekében vagy a törvénymódosítással történő teljes egyetértésben belesimul a tankerület által kiadott elvárásokba, amit még egyéb "retorziók" - nem utolsóként a bérek lefelé történő eltérítésének kilátásba helyezésével is - nyomatékosítanak. Az ingyen helyettesítések óraszámára, ügyeleti óraszámra valamint az átirányításra vonatkozó, a törvénybe beemelt hátrányos rendelkezések súlyát igyekeznek elbagatellizálni ugyanakkor a teljesítmény értékelésre vonatkozó kompetenciákat a gyermekfelügyelet „pontos” ellátásra szűkítik és ez utóbbival az iskolát a gyermekmegőrzés szintjére alacsonyítják. Az óraadói megbízási szerződések megkötésekor az intézményvezető és a munkavállaló által kötött megállapodást a tankerület a munkavállaló hátrányára egyoldalúan módosítja, amely szerintem nem csak jogellenes, hanem még azt a lehetőséget is szűkíti, amellyel a pedagógushiány következményei esetleg enyhíthetők lennének. Sajnálatos módon az ilyen és ehhez hasonló szervilis magatartás jellemzi ma az oktatás helyzetét mellyel az iskola ahelyett, hogy a szabad (de nem szabados) és a kritikus gondolkodás forrása lenne ehelyett a különféle munkajogi és adminisztratív presszióval meghunyászkodásra kényszeríti a pedagógusokat. Érthető módon, akik már közel vannak a nyugdíj korhatárhoz (az átlagéletkor 50+) azok arra számítanak, hogy kihúzzák valahogy, de érhető módon ilyen feltételek mellett miért nincs elegendő számú utánpótlás.
Pedagógus, Budapest XVI. kerület
Általános iskola, lányom 8. osztályt kezdte, fiam a felső tagozatot. Az alábbi szaktanárok hiányoznak: biológia, fizika, kémia. Ebből 2 szakórát az angol tanárok vállaltak be. 1 tornatanár van, aki viszi a bioszt is. Fiamnak az ének órát azintén az angol tanár tartja, mert énekre is 1 pedagógus jut a suliban...úgy, hogy itt emelt szintű ének szak van... De nincs pedagógushiány, nincs probléma. Mert a megemelt óraszámmal majd ezt a hézagot elfedi az állam... szégyen, amit a jövőnkkel tesznek, de ennek majd kb 20 év múlva látjuk meg az igazi, fájó következményét.
Szülő, Budapest VI. kerület
Most lett ötödikes a fiunk az általános iskolában. Nem tudom megítélni, mennyire helyi jellegűek vagy rendszerszintűek az eddig felmerült problémák, de mindenesetre jelzésértékűek: - Tavaly bevezettek egy újfajta menza-rendszert, egy hónapra előre kell kiválasztani és megrendelni kétféle főétel-lehetőség közül az ebédet, és elvielg azt fogja kapni az adott napon a gyerek. Elvielg, mert sokszor, mire sorra kerül, már nem jut neki az, amit választott, mert senki nem ellenőrzi, ki mit vesz el. Idén már háromszor előfordult, hogy nem azt kapta, vagy nem jutott már feltét (!), vagy elfogyott a főétel (!!), éhesen jött haza. Tavaly óta amúgy is csökkent az étel mennyisége, pedig most kezdenének belejönni az evésbe, hiszen most lódul meg a növekedésük. A minőségről nem is beszélve (mintha semmi nem változott volna 40 évvel ezelőtthöz képest, legfeljebb sótlanok a kaják, de ugyanannyira szegényesek, fantáziátlanok és egészségtelenek). Ja, és kb. 25 %-kal drágább, mint júniusban volt... Eddig két óra (egy rajz és egy matematika) maradt el, vagyis nem szakos helyettesítés keretében filmet néztek a gyerekek. Plusz poén: Ma a 3. óra, egy történelem óra közben a tanterembe szó szerint behoztak, "belöktek" egy senki által nem ismert gyereket, a tanár, sőt az osztályfőnök sem tudott róla, mondván, ő mostantól ebbe az osztályba fog járni... Az iskolai öltözői mosdó változatlanul mocskos, büdös, gusztustalan, minden nap ki kellene hívni az ÁNTSZ-t. Hát, röviden, így indulunk neki a tanévnek...
Szülő, Budapest XIV. kerület
A tanszereken kívül, minden egyéb felszerelést a diákoknak kell vinni, a fénymásoló papírtól kezdve a wc papírig. Az óvodába szintén ugyan ez a helyzet. Nem szakos tanárok tanítanak az osztályokban, olyan pedagógusok, akiknek nincs meg a kellő végzetségük a tantárgyhoz. A tanárok folyton késnek az óráról,ugyanis 2 iskola között rohangálnak. Feszültek, túlterheltek, kommunikáció alig van a szülő-tanár között. A gyerekek túlterheltek, a tanmenet követhetetlen, a tankönyvek pedig borzalmasak. Az pedig abszurd számomra, hogy külön írásbeli engedély kell ahhoz hogy a gyerekem hazajárós legyen,be pedig napközis. Az iskolai menzáról pedig csak annyit hogy ehetetlen, ezért csomagolnunk kell folyamatosan.
Szülő, Békés megye, járás: Békéscsaba
Túl sok tananyag, magas óraszámok. Ötödikben heti kétszer van nulladik óra.
Pedagógus, Bács-Kiskun megye, járás: Kecskemét
Nincs megfelelő szaktanár. Az igazgató kérésére a diákok a helyettesítő felügyelete alatt önállóan dolgozzák fel és tanulják meg a fizika tananyagot.
Szülő, Budapest XVI. kerület
Sajnos több pedagógus elment a nyáron a gyermekeim iskoláiból. Akkora a hiány, hogy már a harmadik órarendet kapjuk, hogy ez már a "végleges" lesz. Láthatóan kaotikus a működés. Mindenre a "nincs pénz" és a "nem kapunk támogatást" a válasz. A szülők veszik a krétától kezdve a szekrényeken át az összes berendezést. A szülők festik ki a tantermet. A szülők újítják fel a mosdókat, amibe szintén a szükők vásárolják meg a WC papírt és a tisztálkodószereket. Kabaré az egész, amin már nem tudunk nevetni. :-(
Szülő, Budapest V. kerület
Jelenleg tíznél több pedagógus hiányzik, és várhatóan még több elmegy a státusztörvény bevezetése után. Totális bizonytalanságban vagyunk. A gyerekek is érzik, mert a tanárok kereszbe-kasul helyettesítik egymást.
Szülő, Budapest XIII. kerület
Jelezni kívánom, hogy a pedagógus mellett az egyéb dolgozókat is meg kellene becsülni. Az iskolatitkárok sok esetben látnak el rengeteg olyan feladatot, amit nem nekik kellene elvégezni, azonban nincs rá már a pedagógusnak kapacitása. Kérném az Ő megbecsülésüket is, értem ez alatt az anyagi vonzatot is! Nevetséges bérért dolgoznak ők is! Nem gondolom, hogy ez etikus. Főleg azért nem, mert ezeket a feladatokat korábban akár 2-en is ellátták. Most sok esetben 1 fő végzi minimum 2 ember munkáját. Rájuk is szükség van ahhoz, hogy működjön az iskola. A pedagógusoknak is egyszerűsíteni kellene a munkájukat. Túl sok a felesleges adminisztráció, nem jut elég idő a gyerekekre.
Szülő, Tolna megye, járás: Szekszárd
Üdv Mindenkinek! Általános iskola 6. osztályt kezdett a lányom. Az eddigi technikatanárnő lett az informatika tanára! Jelen helyzetre mondom, még jó, hogy van tankönyvük a tantárgyhoz (bár már tavaly szinte végigvették az idei 6. osztályra kiírt tananyagot egy igazán jó informatika tanárnak köszönhetően) A mostani tanárnőnek a digitális eszközök használata nem kis problémát okoz. Általában a 8.os fiúktól kér segítséget, hogy egyáltalán be tudja kapcsolni a számítógépet és a hozzá kapcsolódó eszközöket! Ezzel kb. el is megy 15-20 perc az órából a maradék időnek meg mindjárt vége... Az előző tanévekben is volt hasonló eset, mikor a rajztanárnő lett a 2. osztályosok matektanárja!!!
Szülő, Budapest XIV. kerület
Tantárgyakat többnyire nem szakos tanárok tanítják. Tanárok túlterheltek, helyettesítések nehezen megoldhatóak. Az intézmény szinte semmire nem kap keretet, a szülők festik ki a tantermeket. Napközi összevontan van egy tanárral az egész intézményben, az iskola ugyan kisebb létszámú, de azért nem optimális állapot az összevonás. Egy tanárral, néha két teremben!
Szülő, Győr-Moson-Sopron megye, járás: Győr
A nyolcadikos osztálynak nem lesz iskolai felvételi előkészítője (nincs aki megtartsa), az eddigi osztott nyelvóra helyett együtt vannak a gyerekek, osztályfőnökük pedig idén ismét új lett.
Szülő, Budapest XI. kerület
1300 fős község, kb 5-6 környékbeli faluból járnak ide a gyerekek. Tavaly még csoportbontásban tanulták az elsősök a fő tantárgyakat, 2 tanító néni volt, idén elment a 4.-es osztályfőnök, így érthető módon a mi egyik tanító néninek lépett a helyére, így másodikban már nincs csoportbontás. Ezen kívül tanszobán már nem kell tanárnak lennie, elég ha ped.asszisztens van a gyerekekkel.
Kerületi óvoda: szülők veszik az osszes rajzeszkozt, papírt hogy legyen bármilyen foglalkozás egyáltalán a gyereknek. Csoda hogy van óvónő, délután ped.asszisztenssel vannak a gyerekek. Havonta vinni kell a zsebkendőt, szalvétát, wc papírt kukászsákot az ovinak mert a fenntartó nem ad vagy annyira minimális, hogy nem elég.
Szülő, Budapest XIX. kerület
Tanker megszüntette a csoportbontást angolból, informatikaból. Elvették az úszás lehetőségét is. Az informatikalabor elavult, szülőktől kérnek gépeket. Nincs eszköz, fénymasolópapirt is a gyerekek viszik. A wc nincs javítva az előző tanév óta, másik emeletre kell járkálni. A működő wc-k is undoritóak.
Szülő, Budapest XIX. kerület
Mióta pár éve új, kormánypárti személy lett az intézményvezető, 12 tanárnál is több ment el az általános iskolából. Kiváló pedagógusok...
A termekben nincs levegő, borzasztó meleg van, és hiába a felszerelt két légkondicionáló berendezés a falon, megtiltották, hogy bekapcsolják. Így tanulnak a gyerekek.
A menza totálisan egészségtelen, amiért 2 gyerek után 40 ezret fizetek havonta. Persze, értem én hogy ennyi pénzből ezt tudják kihozni.
A tankönyvek minősége csapnivaló, a tananyag összetétele és mennyisége nem a gyerekek igényeire szabott, a szülőket sehol nem kezelik partnerként.
Minden tiszteletem azoké a pedagógusoké, akik szeretettel, lelkesedéssel próbálnak nevelni és életben tartják ezt a rendszert. De már nincs sok hátra.
Szülő, Csongrád-Csanád megye, járás: Szeged
Gyermekem iskolájában a pedagógusok kénytelenek fel- és letanítani, ezért az osztályok órarendje még nem végleges. A szakkörökre és a délutáni gyermekfelügyeletre nem kapnak díjazást. Nem lehet elvárni, hogy "szerelemből" tehetséget gondozzanak, korrepetáljanak, felügyeljenek! Mindent áthat a pénzhiány: a felújítások és az udvari játszótér szülői segítséggel valósulnak meg. Az ingyen tankönyvek silány minőségnek, a (többségnek) ingyen étkezés szintén. Hozzáteszem, a két gyermekem után kapott családi pótlék nem fedezi az intézményi étkeztetésüket! A pedagógusok leterheltsége (szakmai önállóság hiánya, adminisztráció, magas csoport/osztálylétszámok, váltótárs hiánya...) mellett az anyagi megbecsülés hiánya, ill. az ellenszenv is jellemző lett a társadalom részéről, így pedig a még pályán maradottaknak egyenes az út a kiegés felé!
Szülő, Somogy megye, járás: Kaposvár
Felső tagozat. Nincs készségtárgy tanár (ének-zene, rajz). A kémiát és az informatikát nyugdíjas pedagógus tartja, aki már alig várta a megérdemelt pihenést, de megszánta a gyerekeket. Sokszor összevont osztályok vannak. Előfordult olyan is, hogy a takarító néni "tartotta" a testnevelést, sőt még nyelvtan órán "dolgozatot is íratott".
Szülő, Borsod-Abaúj-Zemplén megye, járás: Miskolc
Ez egy jó iskola, így sikerült (volna) pótolni a kieső pedagógusokat. A tankerület nagyon sok órát vont el az iskolától, nincsenek csoportbontások, megszűnnek a szakkörök, elmaradnak a felvételi előkészítők. Ez egy jó iskola, így sikerült (volna) pótolni a kieső pedagógusokat. Egy nappal iskolakezdés előtt felmondtak az új rajztanárnak és testnevelőnek. Nem szakosok tanítanak legalább három tantárgyat, a szakos tanárok pedig nem csak a saját tantárgyaikat tanítják. Az informatikaterem gépeihez nem fog minden tanuló hozzáférni. Mindezt úgy, hogy megvan a gyereklétszám is, pedagógusokban sem lett volna hiány. Szülői pertársaságban gondolkodhatnánk...
Szülő, Budapest XIX. kerület
Nem körzetes, állami fenntartású iskolába járnak a gyerekeim. Korábbi években próbálta az iskola 26-27 főben maximálni az első osztályosok osztálylétszámát, arra hivatkozva, hogy az ennél magasabbat a tanítónénik már nem látják át. Tavaly végezte a kislányom az első osztályt, 29 fő jár az osztályba. Érezthető, hogy kevesebb figyelem jutott neki, mint a bátyjainak. Idén kezdte a második osztályt, a szülői értekezleten kaptuk mi is a házi feladatot: mit hogyan gyakoroljunk a gyerekekkel, hogyan jelöljük a lap szélén, hogy ment-e a feladat vagy sem. Negyedik osztályos fiamnak idős a tanító nénije. Fiatalabb napközis tanárnőt mellőle áthelyezték másik osztályhoz. Ez az osztály délután három felé van osztva, akiket szeretnének korábban elvinni edzésre, minimum fél óra, mire előkerítik az épületen belül. Káosz. Az idős osztályfőnökkel megbeszéltem, nem felvételizik az iskola gimnáziumi részébe, mert itt a magyar-történelem az erős, ő pedig reál beállítottságú. Idén a szülőit azzal kezdtük, hogy rácsodálkozot, hogyhogy nem megy a gyerek ebbe a gimnáziumba... Ennyit az odafigyelésről. Hatodikos gyerkőc szintén reál beállítottságú. Fogadóórán dícsérte a matematika tanára. Amikor rákérdeztem, hogy ok. látom én is a gyerkőcön, szereti a matekot, hogyan készüljön, ha ezzel szeretne továbbtanulni, kiült a döbbenet az arcára. Majd gyorsan hozzá tette, vigyem matematika stúdióba x ezer Ft-ért felkészítik, neki erre nincs kapacitása. Az iskola létrehozott egy sportegyesületet, aminek kötelezően tagja minden itt tanuló diák, a tagdíj 2000 Ft/év, ebből veszik a torna eszközöket, amikre évek óta nem ad a tankerület pénzt. "Kötelezően ajánlott" még szülői hozzájárulás címén 5000 Ft-ot fizetni. Az szmk gyülésen szoktak projektorral kivetíteni táblázatot az elszámolásról, az szmk-s szülő vagy le tudja írni és beszámol az osztályban, vagy nem. + évente több pénzgyűjtő bált rendeznek. +osztálypénz,programok díja. Ennyit az ingyenességről. Melegvíz nincs, ebédlő kicsi, 50 éves épület.
Szülő, Budapest XV. kerület
Amikor költöztünk az új házba, kiderült, hogy egy nagyon jó iskola körzetébe kerültünk, amely ráadásul 250 méterre van a háztól, és ennek nagyon örültünk is. Az új házunk beruházója kb. 30 millió forintos jutattást is folyosított az iskola részére tekintettel arra, hogy az új házból a gyerekek oda fognak járni. Erre egy év múlva lecsatolták minket, és a kerület legrosszabb iskolához csatoltak, ami 2,3 km-re - 2,3 KILOMÉTERRE van tőlünk! Reménytelen, hogy a gyerek oda egyedül tudjon járni, a tömegközlekedéssel is kész katasztrófa. A Zugló iskolák térképén is látni, melyik a legrosszabb iskola, mert Zuglónak a fele hozza tartozik. A mi korábbi iskolánk körzete pedig két utca. Nyilván nem iskolák tehetnek ezen felháborító helyzeten, hanem a tankerület megállapítja a körzeteket, sokkal könnyebb megváltozni azokat, mint kiszűrni azokat a tanulókat, akik nyilvánvalóan meghamisított lakcímkártyákkal jelentkeznek egy jó iskolába.
Szülő, Budapest XIV. kerület
Kevés a pedagógus, aki van az kiégett, frusztrált. Az iskola is ilyen hangulatú. A gyerekek túl vannak terhelve, örömtelenek a mindennapok. 0. óra 2-szer van egy héten. Messziről bejaró diáknak 5-kor kell kelni. Meg kell újítani az egész rendszert, attól függ az ország jövője.
-a hetedikes lányomnak eddig 3 tanár jelezte, hogy nehogy vigye a tankönyvet órára, mert semmire sem jó -a tankönyvekből, amiket viszont vinni kell, több 2 évre szól, a háta folyamatosan fáj a cipekedéstől -az alsó tagozatos napköziből nem elvárják, de nagyon bátorítják, hogy vigyük el korábban a gyerekeket, mert kevés a napközis pedagógus -az iskolában eddig volt túraszakkör, nyáron túratábor, az ezt szervező pedagógus távozott, ez a lehetőség megszűnik -az angol nyelvet csak negyedikben kezdik tanítani, akkor sem csoportbontásban, hanem egyben a 25 fős osztálynak -az órarend nem volt kész, az osztályfőnök még a 2. héten is harcolt (!) a vezetőséggel a tanulós tárgyak egyenletes elosztásáért
Szülő, Budapest XXI. kerület
Nálunk eddig nincs probléma, kis iskola kevés létszám, de a feszített tempó, az irdatlan mennyiségű tananyag egyenesen felháborító! Miért kell egy 2. osztályos gyereknek már a szorzótáblát tanulni, és nyelvtani szabályokat??? Még az olvasás sem stabil igazán. Hova a fenébe rohanunk? Miért kell ennyire kapkodni? Minden tanulás alapja hogy folyékonyan és helyesen olvasson egy gyerek. Erre legalább az első két évfolyamot rászannám. Illetve a stabil számolásra. De nem csak menetelünk a szakadék felé, a gyetekek nem szeretik az iskolát mert nincs élmény alapú oktatás!
Szülő, Bács-Kiskun megye, járás: Kecskemét
Iskolával kapcsolatban a problémáim: - több tanár is elment tőlünk - bő egy hét alatt kétszer is változott emiatt az órarend - ennek következtében amit tapasztalunk: kapkodás, szétesettség, nincsenek infóink - hiányzó tankönyv a NATos listán, amit nekünk szülőknek kellett pótolni - olyan dolgokat kell bevinnünk, ami szerintem nem a mi dolgunk lenne, pl papírzsebkendő, ventilátor - illetve minden extrát (pl kézműveskedéshez felszerelések, kisebb bútorok, programokra belépők) a szülők vesznek meg, osztálypénzből, ami most már évi harminc ezer nálunk - rettenetesen túlterheltek a gyerekek, folyamatos rajtuk a nagy nyomás, nehezen követik a feleslegesen túlméretezett tananyagot - sokszor tízóraizni sincs idejük, mert egyik óra követi a másikat, a tanárok nem tartják meg a szünetet, hogy tartani tudják a tanrendet - a menzás ebéd katasztrofális és ehetetlen
Ovival kapcsolatban: - óvónő hiány és az óvónő számhoz képest túlméretezett csoportok - van ahol 30 gyerekre van egy óvónő és nincs mellette semmilyen segítség, pl pedagógiai asszisztens - a dadusok sokszor egyszerre 2-3 csoportot is kiszolgálnak erejükön felül - mindent a szülőnek kell bevinnie: papírzsebkendő, wc papír, szalvéta, folyékony szappan, fogkrém, szemetes zsák, rajzlap és írószerek.
Segíts, hogy minél többekhez eljuttassuk a Szószóló üzeneteit! A sokmilliárdos támogatással működő propaganda azt terjeszti, hogy a magyar közoktatásban nincsenek gondok, és sajnos sokan ezt el is hiszik. A Szülői Hang most szembeszáll a tudatlansággal: most akár kisebb összegű adománnyal is sokat tehetsz azért, hogy többezer honfitársunknak megmutassuk a magyar közoktatás valódi arcát.
Közösségünk aktív segítséget nyújt a mindennapi problémákban, emellett kitartással, összefogással és a szülő-pedagógus együttműködés jobbításával előrelépünk az országos ügyekben is. Segítő anyagokat, állásfoglalásokat és felméréseket teszünk közzé, hogy felépítsük a közoktatás ügye mögötti társadalmi támogatottságot. 2016-os indulásunk óta a következő platformokat építettük fel:
Közösségi csoport
Segítő, érdekvédő csoport, ahol feltehetjük kérdéseinket, megoszthatjuk véleményünket. Támogatjuk egymást szülőként és pedagógusként, és közösen állunk ki érdekeink mellett.
Facebook oldal
Nyilvános facebook oldalunkon tudatosíjuk a gyermekeink jövőjét veszélyeztető társadalmi problémákat, kiállunk a szülőket és gyermekeink jövőjét, a magyar társadalmat érintő fontos közügyek érdekében, és közzétesszük a szülők számára hasznos információkat, tudnivalókat.
Email hírlevelünk röviden hírt ad aktuális akcióinkról, felhívásainkról, tudnivalókról, állásfoglalásainkról.
Instagram
Instagram oldalunkon is közreadjuk a szülőket érintő legfontosabb aktuális híreinket.
Szülői szókimondó
A Szülői Szókimondó teret ad a véleménynyilvánításra és személyes párbeszédre, vitára; itt a másképp gondolkodók álláspontját is megismerhetjük.
Szószóló a közoktatásért
A Szószóló online felületén biztonságos, anonim módon tesszük közzé a közoktatásban szerzett személyes tapasztalatokat és problémákat, hogy ezeket mindenki megismerje.
Szülői tudásbázis
A Szülői tudásbázisban a közoktatással kapcsolatos, szülők számára hasznos tudnivalókat gyűjtjük.
Plusz egy év óvoda
Közösségi csoportunk gyakorlati segítséget nyújt abban, hogy minden érintett szülő tudatosan dönthessen a további egy év óvoda kérvényezésével kapcsolatban és szakmai támogatással vezeti végig a családokat a gyakran stresszes folyamaton.
Média
Médiamegjelenések: képviseljük a szülői érdekeket a sajtóban és teret adunk a szülői megszólalásoknak.
Petíció
Petíciók: segítünk kihangosítani a szülői véleményeket és képviselni a gyerekek jogait és érdekeit.
Szakember-adatbázis
Szakemberek adatbázisa: segítünk a szülőknek és a szakembereknek, vállalkozásoknak, szervezeteknek, hogy egymásra találjanak.
Maradjunk kapcsolatban! Hírlevél feliratkozás:
Az email címeket bizalmasan kezeljük, értesítéseinkről bármikor leiratkozhat. Részletes adatvédelmi tájékoztató itt.
Nagy figyelmet fordítunk a személyes adatok védelmére. Részletes adatvédelmi tájékoztatónkat itt olvashatja. A legtöbb weboldalhoz hasonlóan mi is használunk sütiket.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.