2072 csatlakozó, 3198 vélemény, 1979 beszélgetés |
A Szülői szókimondó segítségével véleményt nyilváníthatunk közös ügyeinkben, megismerhetjük mások álláspontját, és részt vehetünk a párbeszédben.
- Válaszoljunk valamelyik témában a megadott kérdésre szövegesen is.
- A válaszadás során egyúttal megismerhetjük egy másik nézőponttal rendelkező társunk szöveges véleményét is, amire szintén válaszolhatunk.
- Ha szeretnénk, akkor utána privát beszélgetés keretében folytathatjuk a konstruktív vitát, és az is lehet, hogy később a mi véleményünkre is válaszol valaki.
A Szülői szókimondó nagy figyelmet fordít az adatvédelemre. A kérdések előzetes regisztráció nélkül is megválaszolhatóak, a válaszadással automatikusan csatlakozunk a kezdeményezéshez. Megadhatunk egy nevet is, ez azonban lehet egy becenév is, így a beszélgetések során anonimek maradhatunk. A csatlakozás során megadhatjuk email címünket, de ez nem kötelező, viszont a válaszüzenetekről csak az email cím megadásával tudunk értesítést kapni. Az értesítésekről bármikor leiratkozhat. A csatlakozás után kapunk egy belépési kódot, amivel később is beléphetünk és megnézhetjük üzeneteinket, de ha megadunk egy email címet is, akkor azzal is be tudunk lépni. A részletes adatvédelmi szabályzatunk itt olvasható. A Szülői szókimondóról további információt itt találhat.
Legyünk minél többen szókimondók!
Témáink:
• Szülő-pedagógus együttműködés: milyen most és milyen lehetne?
Közösen neveljük gyerekeinket, a szorosabb együttműködés és kommunikáció megkerülhetetlen.
• Mennyire működik nálunk az egyénre szabott, differenciált oktatás?
Hogyan tapasztaljuk szülőként és pedagógusként a differenciálás nehézségeit, lehetőségeit?
• Tudnak-e a pedagógusok és az oktatási intézmények önálló, autonóm módon dönteni?
Meghozhatóak-e a gyerekek érdekében szükséges helyi döntések?
• Ismerjük-e egymást szülőként és pedagógusként?
Ismerjük-e személyesen is azokat, akikkel együtt neveljük a gyerekeinket?
• Téma-e a szülők és pedagógusok között a pedagógus-tiltakozás?
Helyi szintű őszinte kommunikáció nélkül nem lehet sikeres az érdekérvényesítés.
• Mi jelenti Önnek jelenleg a legnagyobb problémát a közoktatásban?
Mondjuk ki és értsük meg egymást!
• Jó-e, hogy diákok demonstrálnak a jobb közoktatásért?
Felnőttként megoszlanak a vélemények, mi ennek az oka?
• Mit várhatunk a pedagógussztrájkoktól?
Hasznos-e a pedagógusok munkabeszüntetése mint érdekérvényesítési eszköz, és ha igen, milyen szempontból?
• Szükséges-e csökkenteni a tananyagot?
Valóban túl vannak terhelve a gyerekek?
• Bízhatunk-e az igazgatóban?
A megfelelő emberek kerülnek-e a felelősségteljes vezetői pozícióba az iskolákban és óvodákban?
• Cél-e a nagyobb integráció a nehézségekkel küzdő és hátrányos helyzetű gyerekek számára?
Melyik utat érdemes járnunk a nehézségekkel küzdő és hátrányos helyzetű gyerekek oktatásával kapcsolatban: az integráció, vagy a szelektív iskolarendszer a célkitűzés?
• Érdemes-e megszüntetni a kisiskolákat?
Magyarországon viszonylag nagy számú kisiskola működik.
• Jó-e béremeléssel motiválni a pedagógusok 25%-át?
Milyen hatással lesz ez az oktatás minőségére?
• Elfogadható-e a pedagógusok áthelyezése?
A kormányzat szerint szükséges.
• Taníthassanak-e egyetemisták is?
Az új törvények szerint még a diploma megszerzése előtt állásba kerületnek a pedagógus szakos egyetemi hallgatók.
• Korlátozza-e a pedagógusok magatartását a törvény?
Az új törvényekben néhány általános kitétellel a pedagógusok magatartási elvárásaira is utalnak.
• Segít-e a státusztörvény ellen a pedagógusok felmondása?
Van, aki a felmondás kilátásba helyezésével tiltakozik.
• Mi az, ami motiválhatja a pedagógusokat?
Aki a pedagógus pályán marad, miből meríthet erőt?
Megosztás Facebookon:
Csatlakozzon a Szülői Hang Facebook csoportjához, ahol szintén beszélhetünk a felvetett témákról, szülőként, pedagógusként segítjük egymást a mindennapok nehézségeiben és közösen képviseljük érdekeinket.