A Szülői szókimondó egy olyan online fórum, ahol hallathatjuk a hangunkat a közös jövőnket érintő kérdésekről, megismerhetjük egymás véleményét, és konstruktív személyes beszélgetésekre is lehetőségünk van. Így működik:
Válaszoljunk valamelyik témában a megadott kérdésre szövegesen is.
A válaszadás során egyúttal megismerhetjük egy másik nézőponttal rendelkező társunk szöveges véleményét is, amire szintén válaszolhatunk.
Ha szeretnénk, akkor utána privát beszélgetés keretében folytathatjuk a konstruktív vitát, és az is lehet, hogy később valaki nekünk válaszol.
Több fontos különbség is van.
A kérdések által fontos közéleti kérdésekben közösen hallathatjuk a hangunkat, miközben egy-egy ellentétes véleményre vagy másfajta nézőpontra is reagálhatunk.
A beszélgetések két ellentétes véleményű vagy más nézőpontú beszélgetőpartner között privát, azaz nem nyilvános módon zajlanak. Ez a tapasztalatok szerint színvonalasabb, mélyebb beszélgetést tesz lehetővé, mint a nyilvános, csoportos beszélgetések.
Nem kell megadni valódi nevünket, a beszélgetésekhez is elegendő egy becenév vagy fantázianév, így anonim módon, valódi nevünk felfedése nélkül nyilváníthatunk véleményt.
Túl keveset beszélünk közös jövőnket meghatározó kulcskérdésekről: nagyon ritka az érdemi társadalmi kérdésekről szóló konstruktív vita. Bővebben itt olvashat a kezdeményezésről.
Olyan témákat dolgozunk fel a kérdőívekben, amelyek nagyban meghatározzák közös jövőnket, sőt gyermekeink boldogulását is. Hosszú távon gondolkodunk: olyan témákról is szó van, amikben általában nehéz azonnali változást elérni, mégis a jövőben nagy hatással lehetnek életünkre. Szeretnénk megérteni, hogyan hatnak az ország vezetőinek döntései a mindennapi életünkre, és ezért is tartjuk fontosnak, hogy közös ügyeinkről közösen gondolkodjunk, hiszen ezzel a döntéseket is pozitív irányban befolyásolni tudjuk. A témákat folyamatosan bővítjük, és javaslatokat is szívesen fogadunk (ezügyben írhat a szokimondo@szuloihang.hu címre).
Csatlakozás, bejelentkezés
A kérdőívek bármifajta regisztráció nélkül is kitölthetők, a kitöltéssel automatikusan csatlakozunk a kezdeményezéshez, de lehetőség van előzetesen is csatlakozni. A csatlakozás után kapunk egy belépési kódot, amivel később beléphetünk, de amennyiben megadjuk email címünket a csatlakozás során, azt is használhatjuk belépésre.
A csatlakozás anonim. Érdemes megadni egy nevet, amit a beszélgetőpartnerek láthatnak, ez lehet csak a keresztnév, egy becenév vagy egy fantázianév is, tehát nem szükséges valódi nevünket megadni, így nem leszünk beazonosíthatóak. (A név mellett látható a csatlakozás sorszáma is, mert a név nem biztos, hogy önmagában egyedi.) Ezen kívül lehetőség van egy értesítési email cím megadására is, melynek segítségével értesítést kaphatunk a válaszüzenetekről vagy a Szülői szókimondóval kapcsolatos hírekről, újdonságokról. Az értesítésekről bármikor leiratkozhatunk. Az email cím megadása nem kötelező, de aki nem ad meg email címet, annak saját magának kell időről időre megnéznie, hogy kapott-e új üzenetet, mivel email cím hiányában nem tudunk értesítést küldeni. Aki részt szeretne venni a beszélgetésekben, annak azt ajánljuk, hogy adja meg az email címét is, ezeket bizalmasan kezeljük, nem adjuk ki sem a beszélgetőpartnereknek sem harmadik félnek. A regisztrációval egyidejűleg lehetőség van feliratkozni a Szülői szókimondót üzemeltető Szülői Hang Közösség híreire is. A részletes adatvédelmi szabályzatunk itt olvasható.
Nem, ez egy anonim fórum, ahol elég megadni egy becenevet vagy keresztnevet, a valódi név nem derül ki. Az email cím megadása nem kötelező, bár ajánlott annak, aki részt akar venni a beszélgetésekben. Az email címeket értesítések küldésére használjuk és bizalmasan kezeljük, harmadik félnek nem adjuk ki; a beszélgetőpartnerek sem látják az email címünket. A rendszer teljesen független más közösségi oldalaktól (Facebook, Instagram, stb.), így a Szülői szókimondón közzétett véleményünk, üzeneteink nem látszanak más fórumokon. A részletes adatvédelmi szabályzatunk itt olvasható.
Email cím megadása nélkül is lehet csatlakozni és használni a Szülői szókimondó funkcióit, de a tapasztalatok azt mutatják, hogy aki nem adja meg az email címét, az épp a Szókimondó legérdekesebb részéről marad le: arról, hogy a véleményére mások válaszolhatnak, és akár érdekes privát beszélgetések is kialakulhatnak. Ha nem adunk meg email címet, akkor a rendszer nem tud értesítést küldeni válaszüzenet érkezésekor. Ezek a válaszok ugyan email cím nélkül is megtekinthetők a [Saját beszélgetéseim] menüpontnál, de a gyakorlatban email cím megadása nélkül könnyen elfelejthetjük a belépési kódot, vagy egyszerűen nem lépünk be az oldalra, mivel nem tudjuk, hogy válaszüzenetek várnak. Az email címeket bizalamsan kezeljük, a beszélegtőpartnereknek és harmadik félnek nem adjuk ki. A részletes adatvédelmi szabályzatunk itt olvasható.
A sikeres csatlakozást követően a rendszer automatikusan beléptet, és a böngészőben belépve is maradunk. Ha később kilépünk, vagy egy másik böngészőben szeretnénk belépni, akkor a jobb felső sarokban található Belépés gombbal tudunk belépni, itt meg kell adnunk a csatlakozás során kapott belépési kódot. Ha elfelejtettük a belépési kódunkat, akkor az email címünket is megadhatjuk helyette, és ekkor a rendszer emailben elküldi a belépési kódot, vagy használhatjuk az emailben található belépési hivatkozást is. Ha nem adtunk meg email címet, akkor mindenképpen emlékeznünk kell a belépési kódra, hiszen email cím hiányában nem tudunk emlékeztetőt küldeni.
Általában a regisztrációkor kapott belépési kódot nem szükséges megváltoztatni. Ha azonban valamilyen okból ezt kérni szeretné, pl. mert úgy gondolja, hogy illetéktelenek tudomására jutott, akkor kérhet az adminisztrátortól új belépési kódot, ezügyben írjon a szokimondo@szuloihang.hu email címre.
A csatlakozás sorszámát tüntetjük fel a nevek után zárójelben, ezáltal megkülönböztethetőek azok a felhasználók is, akik esetleg ugyanazt a keresztnevet vagy becenevet adták meg. Míg a név megváltoztatható a csatlakozás után is, a csatlakozás sorszáma változatlan marad. (Kivételes esetben a csatlakozás sorszáma is megváltozhat, amikor ugyanannak a felhasználónak a többszörös csatlakozását egyesítjük.)
A kérdések megválaszolása után néhány statisztikai adatot is megadhatunk, ezek: a település típusa, megye, születési év, nem, iskolai végzettség. A statisztikai adatok megadása nem kötelező, de segíti a válaszok kiértékelését, és így jobban tudjuk képviselni közös ügyeinket. A statisztikai adatok a beszélgetések kezdeményezésénél is segíthetnek megtalálni számunkra érdekes beszélgetőpartnereket.
Ha regisztrált felhasználóként belépünk az oldalra, akkor nem kell újra és újra megadni ezeket a statisztikai adatokat, elegendő az első kitöltésnél. A statisztikai adatok a menüben a Beállítás gombra kattintva is megadhatóak, módosíthatóak.
A részletes szabályzat és adatvédelmi tájékoztató itt olvasható. Hagy hangsúlyt fektetünk az adatvédelemre; az email címeket bizalmasan kezeljük és nem adjuk ki sem a beszélgetőpartnereknek, sem harmadik félnek. A privát beszélgetések bizalmasak, a kérdőívben megadott adatokat, véleményeket csak összesítve, anonim módon értékeljük ki. Az adatvédelemmel, adatok tárolásával kapcsolatos kérdéseket, kéréseket a szokimondo@szuloihang.hu email címre küldheti.
Kérdések
A Szülői szókimondón kérdések megválaszolásával nyilváníthatunk véleményt egy-egy fontos témában. A véleményeket összesítjük, így a kérdőívek kitöltésével hallathatjuk a hangunkat, képviselhetjük az érdekeinket. Ezen kívül a Szülői szókimondó lehetővé teszi azt is, hogy a kérdés megválaszolása után megismerjünk egy-egy ellenvéleményt is, melyre válaszolhatunk, és van lehetőség a további párbeszédre is.
Igen, a kérdések megválaszolásához nem szükséges előzetesen csatlakozni. Viszont aki beküldi a válaszait, azzal automatikusan csatlakozik a kezdeményezéshez. A kérdések megválaszolása anonim.
Igen. Aki regisztrált használóként belépve válaszol kérdésre, annál az újabb kitöltés lesz csak figyelembe véve, az újabb válaszok alapján lehet majd beszélgetéseket kezdeményezni. Egyes esetekben ugyanazt a kérdést több nézőpontból (pl. szülői és pedagógusi) is meg lehet válaszolni, ilyenkor mindkét nézőpontból kitölthető a kérdés. Természetesen ugyanazzal a véleménnyel csak egyszer töltsük ki a kérdőívet.
Privát beszélgetések
A Szülői szókimondó lehetőséget teremt arra, hogy privát beszélgetésben vegyünk részt olyanokkal, akiknek a mienkétől eltérő a véleményük. A rendszer a kérdésekre adott válasozkból tudja, hogy kik azok, akik egy adott kérdésben mást gondolnak.
Mi kétféle módon válaszolhatunk mások véleményére: egyrészt úgy, hogy a kérdések megbálaszolása során a rendszer mutat egy ellentétes nézőpontot, amire válaszolhatunk. Másrészt úgy, hogy a menüben az Új beszélgetés gombra kattintunk, és itt válaszolhatunk másoknak olyan témákban, amelyekben már választ adtunk az adott téma kérdésére.
A beszélgetés létrejöhet úgy is, hogy mások válaszolnak a mi véleményünkre, erről értesítést kapunk (hacsak nem némítottuk az értesítéseket). A Saját beszélgetéseim menüpontra kattintva láthatjuk az összes beszélgetésünket, köztük azokat is, ahol a mi véleményünkre válaszoltak mások. Ha egyáltalán nem szeretnénk, hogy a bármilyen témában megadott véleményünkre mások válaszoljanak, akkor a Beállításoknál a Válaszolhatnak a véleményemre helyen tilthatjuk ezt le. De általában hasznosabb szokott lenni, ha konkrétabban megadjuk, hogy mi érdekel és mi nem, mint azt az alábbi kérdéseknél részletezzük.
A privát beszélgetések nem nyilvánosak, azokat a többi felhasználó nem látja.
A privát beszélgetések a Szülői szókimondó honlapján zajlanak. A beszélgetések nem nyilvánosak, azokat a többi felhasználó nem látja.
A válaszünezetekről a másik fél email értesítést kaphat. Ezalól kivétel: aki nem adott meg email címet, illetve aki a Beállításoknak az Email a válaszüzenetekről opciónál letiltotta az összes ilyen értesítést. Akkor sem jön email értesítést, ha az adott beszélgetést, beszélgetőpartnert vagy témát lenémítottuk (lásd az alábbi kérdéseknél), vagy ha az adott válaszüzenetre már válaszoltunk is a honlapon. A beszélgetésekhez nem szükséges, hogy egyszerre online jelen legyünk a honlapon, az értesítések révén tudomást szerzünk arról, hogy beszélgetőpartnerünk mikor válaszolt.
A beszélgetések alján található [További funkciók] hivatkozásra kattintva több lehetőség közül választhatunk. A számunkra érdektelen beszélgetéseket külön-külön is némíthatjuk, vagy ha az adott beszélgetőpartner érdektelen, akkor az ő beszélgetéseit is némíthatjuk. Némítás esetén nem kapunk több értesítést, és a beszélgetések listájában is átkerülnek a beszélgetések a némítottak közé. Lehetőség van az adott téma lezárására is, ha ebben a kérdésben már nem szeretnénk újabb beszélgetést indítani. Ha meggondoljuk magunkat, akkor ugyanitt kikapcsolhatjuk a némítást vagy a téma lezárását. A némításról a beszélgetőpartner nem szerez tudomást. Ezek a funkciók segítenek abban, hogy csak olyan beszélgetésekről kapujunk értesítéseket, amik érdekelnek.
A beszélgetés alján található [További funkciók] alatt lehetőség van a beszélgetés vagy beszélgetőpartner némítására, ezután tőle nem kapunk további értesítéseket. Ha kifejezetten bántó, az Ön vagy mások számára sértő megjegyzések esetén lehetőség van jelentést küldeni az adminisztrátornak is. A beszélgetéseknél ezt szintén a [További funkciók] alatt lehet kérni. De az új beszélgetések indításánál, még mielőtt elindult volna a beszélgetés, szintén van lehetőség az adott véleménynél a jobb alsó sarokban található "Jelentem az adminisztrátornak" hivatkozásra kattintani.
Az adminisztrátor a jelentéseket megvizsgálja, és szükség esetén figyelmeztetheti az illetőt, törölheti a szöveget vagy súlyos esetben ki is tilthatja a szabályzatot be nem tartó személyt.
Igyekszünk a bántó megjegyzések számát csökkenteni, arra törekszünk, hogy a Szókimondón színvonalas beszélgetések jöjjenek létre.
Ha be vagyunk jelentkezve, akkor a menüben a Saját beszélgetéseim pontra kattintva kilistázhatjuk a beszélgetéseinket; a listában azok a beszélgetések vannak elől, ahol a legutóbb érkezett válaszünenet. Ebben a listában megtalálhatjuk azokat a beszélgetéseket, ahol még nem néztük meg a választ. A némított beszélgetések külön listában találhatóak.
Igen, az üzenetekben emojik is elhelyezhetőek, ezeket számítógépen Windows alatt a Windows billentyű és a . billentyű egyidejű megnyomásával tudjuk bevinni, és más eszközökön is megvan a lehetőség. Ezen kívül külön is elküldhetünk nagyméretű emoji reakciókat a beszélgetéseknél a Küldés gomb mellett megtalálható mosolygó arc ikon megnyomása után, itt a hét Facebook reakció emoji választható ki. Ugyanezt a hét emojit elküldhetjük úgy is, ha üzenetként az ezeknek megfelelő szavakat írjuk be: tetszik, imádom, ölelés, vicces, hűha, szomorú, dühítő; ehhez kizárólag a reakciót jelelő szót kell beírni vármilyen egyéb karakter, szóköz, újsor nélkül. Használhatóak az angol megfelelők is (like, love, care, haha, wow, sad, angry).
Természetesen igen, amennyiben a felek megegyeznek, a privát beszélgetések folytathatóak emailben, chat alkalmazásban, telefonon vagy akár személyesen is. A személyes találkozásoknak különösen jók lehetnek, hiszen talán így érhetjük meg legjobban egymást. Örülünk az ezzel kapcsolatos visszajelzéseknek.
Nem, a privát beszélgetések nem hozhatóak nyilvánosságra, kivéve ha ehhez mindkét fél kifejezetten hozzájárul. A privát beszélgetések oldalai nem nyilvánosak, azokat nem lehet megosztani sem.
Igen, ha be vagyunk jelentkezve akkor a Beállítások oldalon a Válaszok gyakorisága opciónál beállíthatjuk, hogy az átlagosnál gyakoribb vagy ritkább esetben kapjunk másoktól válaszüzenetet. A rendszer ettől a beállítástól függően gyakrabban vagy ritkábban ajánlja fel másoknak a véleményünket válaszadásra. Természetesen a válaszok gyakorisága a vélemény tartalmától is nagyban függ, de ezen túl is befolyásolhatjuk: ha megadunk értesítési email címet és becenevet/keresztnevet, ha hosszabb véleményeket írunk, illetve ha mi magunk is aktívan válaszolunk a többieknek, akkor több válaszüzenetre számíthatunk.
Ha több beszélgetésben szeretnénk részt venni, magunk is kezdeményezhetünk új beszélgetéseket az Új beszélgetés menüpontnál azokban a témákban, amelyekre már megválaszoltuk a kérdést. Ha kevesebb értesítést szeretnénk kapni a válaszokról, akkor elnémíthatjuk a számunkra érdektelen beszélgetéseket, beszélgetőpartnereket vagy témákat a beszélgetések alatt található További funkciók menü segítségével.
A szervezők
A Szülői szókimondót a Szülői Hang Közösség kezdeményezte és üzemelteti. A Szülői szókimondó független és non-profit kezdeményezés, szülőként önkéntes munkában tartjuk fenn. Azt szeretnénk, ha minél többen gondolkodnánk el a közös jövőnket meghatározó kulcskérdésekről, és ezáltal magunk építenénk saját magunk és gyermekeink számára egy jobb, boldogabb világot.
A szervező csapat a szokimondo@szuloihang.hu címen érhető el. Szívesen veszünk bármilyen visszajelzést, akár pozitív, akár negatív véleményt, kérdést vagy kérést.
Legyünk minél többen szókimondók: válaszoljuk meg a Szókimondó kérdéseit, kezdeményezzünk és vegyünk részt a beszélgetésekben. Mondjuk el őszinte véleményünket, de értő figyelemmel hallgassuk meg mások érvelését is!
Segít, ha ismerősei figyelmét is felhívja a Szülői szókimondóra. A kezdőoldal Facebook megosztásához kattintson ide. Az egyes témákhoz kapcsolódó kérdőívek külön is megoszthatóak az oldal alján található megosztási gombok segítségével.
Csatlakozzon a Szülői Hang Facebook csoportjához, ahol szintén beszélhetünk a felvetett témákról, szülőként, pedagógusként segítjük egymást a mindennapok nehézségeiben és közösen képviseljük érdekeinket.
Nagy figyelmet fordítunk a személyes adatok védelmére. Részletes adatvédelmi tájékoztatónkat itt olvashatja. A legtöbb weboldalhoz hasonlóan mi is használunk sütiket.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.