• Kezdőlap
    • Hírek
    • Szülői hangok
    • Plusz egy év ovi
    • Hasznos
  • Aktív szülő
    • Szülői szókimondó
    • Szülői tudásbázis
    • Szószóló a gyerekekért
    • Válasszuk a legjobb tankönyvet!
    • Közösségi csoportunk
    • Regisztráció
  • Rólunk
    • Kik vagyunk?
    • Mit tehetünk szülőként?
    • Közösségi csoportunk
    • Facebook oldal
    • Kötelező beiskolázás
      szülői csoport
    • Kapcsolat
    • Médiamegjelenések
    • Regisztráció
    • Adatvédelem és használati feltételek
Menü
  • Kezdőlap
  •   Hírek
  •   Szülői hangok
  •   Plusz egy év ovi
  •   Hasznos
  • Aktív szülő
  •   Szülői szókimondó
  •   Szülői tudásbázis
  •   Szószóló a gyerekekért
  •   Válasszuk a legjobb tankönyvet!
  •   Közösségi csoportunk
  •   Regisztráció
  • Rólunk
  •   Kik vagyunk?
  •   Mit tehetünk szülőként?
  •   Közösségi csoportunk
  •   Facebook oldal
  •   Kötelező beiskolázás
    szülői csoport
  •   Kapcsolat
  •   Médiamegjelenések
  •   Regisztráció
  •   Adatvédelem és használati feltételek
szuloihang.hu

Együtt egy jobb oktatási rendszerért!

szuloihang.hu

Milyen legyen a jövő magyar iskolája?

Szülői Hang 2021-08-09 Milyen legyen a jövő magyar iskolája?2021-08-21T07:17:59+01:00
Eddig 487 kitöltött kérdőív a témában.
Belépési kód vagy email cím: ⓘA regisztráció során kapott belépési kóddal lehet bejelentkezni. Ha ez nincs meg, az email cím is megadható, és ezután belépési emlékeztetőt küldünk emailben.

Milyen irányba kellene fejleszteni a magyar iskolarendszert? Kell-e változtatni a pedagógiai módszereken? Az elmúlt évek változtatásai elegendőek-e és segítenek-e felkészíteni a gyermekeinket a jövőre?

Gondolkodjunk közösen a magyar oktatás jövőjéről!

Kérjük, töltse ki az alábbi kérdőívet: ezzel is képviseljük érdekeinket és részt vehetünk a párbeszédben. A szöveges vélemények különösen értékesek, érdemes a szöveges válaszra is szánni egy kis időt!

A Szókimondó segítségével hallathatjuk a hangunkat a közös jövőnket érintő kérdésekről, megismerhetjük egymás véleményét, és konstruktív személyes beszélgetésekre is lehetőségünk van a ⭐-gal jelölt szöveges kérdéseknél.

  1. Töltsük ki a kérdőívet, ezzel hallatjuk a hangunkat és képviseljük érdekeinket.
  2. A kitöltés után megismerhetjük egy másképpen gondolkodó társunk szöveges véleményét, amit ugyanannak a kérdőívnek a kitöltése során adott meg.
  3. Ha szeretnénk, akkor válaszolhatunk is, és privát beszélgetés keretében konstruktív vitát folytathatunk arról, hogy miért is látjuk másképpen a világot. A beszélgetés során email értesítést kaphatunk a válaszüzenetekről, majd amikor szeretnénk, írhatunk viszontválaszt, amelyről pedig a másik fél kaphat értesítést.

A Szókimondó közérdekű témákkal foglalkozik, a témák listája lap alján található Témák listája gombra kattintva érhető el, részletes további információ pedig az Info gombra kattintva olvasható.

Nagy figyelmet fordítunk az adatvédelemre. Az anonim kérdőív bármifajta regisztráció nélkül is kitölthetők. A beszélgetésekben való részvételhez azonban először regisztrálni kell a jobb felső sarokban található hivatkozás segítségével. Regisztrálni akár a kérdőív kitöltése előtt, vagy közvetlenül a kérdőív kitöltése után is lehet. A regisztrációhoz egy nevet is meg kell adni, ez azonban lehet egy becenév is, így a beszélgetések során anonimek maradhatunk. A regisztrációhoz nem kötelező email címet megadni, de a válaszüzenetekről vagy egyéb újdonságokról csak az email cím megadásával tudunk értesíteni. A részletes adatvédelmi szabályzatunk itt olvasható.

⭐ 1. Magyarország és a minőségi oktatás
1a. A mai magyar iskolákban általánosan használt pedagógiai módszerek - kisebb továbbfejlesztésekkel, korszerűsítésekkel - megfelelők lesznek-e a jövőben is?
 Igen.
 Nem, gyökeres változás szükséges.
 Nem tudom eldönteni.

Kérjük, indokolja meg szövegesen is, miért gondolja így:

1b. Ön szerint összességében hogyan változott az elmúlt évtizedben a magyar oktatási rendszer minősége a gyerekek szempontjából?
 Javult.
 Érdemben nem változott.
 Romlott.
 Nem tudom eldönteni.

1c. A kormányzat a tankötelezettség korhatárát 16 évre szállította le. Ön egyetért ezzel?
 Igen.
 Nem.
 Nem tudom eldönteni.

1d. A kormány és az Iparkamara arra ösztönzik az általános iskolát végző gyerekeket, hogy minél nagyobb arányban válasszák a szakképzést a gimnáziumokkal szemben. Ön egyetért ezzel a célkitűzéssel?
 Igen.
 Nem.
 Nem tudom eldönteni.

1e. Kívánatosnak és megvalósíthatónak tartja-e, hogy az ország érdekében a kormány és az ellenzék az oktatási szakemberek javaslatai alapján az oktatás hosszú távú fejlesztését tekintve a főbb irányvonalakban konszenzusra törekedjen?
 Nincs szükség erre.
 Kívánatos lenne, de a mi országunkban jelenleg ez nem valósítható meg.
 Kívánatos és megvalósítható lenne.
 Nem tudom eldönteni.

2. Milyen legyen a jövő magyar iskolája?
2a. Gyerekek közötti differenciálás: melyik irányvonalat tartja kívánatosabbnak az általános iskolák esetében (feltételezve, hogy a szükséges anyagi és személyi erőforrások mindkét esetben biztosítottak)?
 Az iskolák különbözőek, és a szülők kiválasztják a gyermek számára legmegfelelőbb általános iskolát.
 Minden iskola nagyon hasonló, a gyermekek a legközelebbi általános iskolába járnak, és az iskolán belül a tanárok igyekeznek egyénileg a legmegfelelőbb foglalkozásokat, feladatokat biztosítani a gyermek képességeinek, családi hátterének figyelembevételével.
 Nem tudom eldönteni.

2b. Melyik módszert részesítené előnyben és alkalmazná gyakrabban, hogy ezzel a gyerekeket motiválják?
 Következetes számonkérések, melyekre a gyermek osztályzatot kap.
 Önálló, a gyermek által is választható feladatok, melyekre a gyerekek szöveges visszajelzést kapnak a tanártól.
 Az osztályzatok és a szöveges értékelések egyaránt, hasonló gyakorisággal szerepeljenek.
 Nem tudom eldönteni.

2c. Melyikkel ért inkább egyet?
 Fontos, hogy erősítsük a gyermekekben a versenyszellemet, és a gyermekek motivációját versenyhelyzetekkel erősítsük.
 Fontos, hogy a túl sok versenyhelyzet helyett a gyermekekben inkább az együttműködési képességet erősítsük.
 A versenyhelyzetek és az együttműködés fejlesztése egyformán fontosak.
 Nem tudom eldönteni.

2d. Kívánatosnak tartaná-e, hogy a sajátos nevelési igényű és más nehézséggel küzdő gyermekek minél nagyobb arányban integráltan vegyenek részt az oktatásban, és az állam ehhez biztosítsa a szükséges anyagi és személyi feltételeket is?
 Igen.
 Nem.
 Nem tudom eldönteni.

2e. Magyarországon sokszor előfordul, hogy a hátrányos helyzetű családok gyermekei már általános iskolában is elkülönülten, más iskolában tanulnak, mint a többi gyerek. Ön támogatná-e, hogy – amennyiben ehhez a szükséges anyagi és személyi feltételek adottak – csökkenjen ez az elkülönítés, és minél több iskolában együtt tanuljanak a hátrányos helyzetű tanulók a többi gyermekkel?
 Igen.
 Nem.
 Nem tudom eldönteni.

2f. Jelenleg hazánkban a kormányzat részletesen szabályozza a tananyagot. Ön támogatja-e, hogy az iskolák és a pedagógusok a jelenleginél jóval nagyobb pedagógiai döntési szabadságot kapjanak, és így akár iskolánként más és más pedagógiai program futhasson?
 Igen.
 Nem.
 Nem tudom eldönteni.

2g. Hogyan kellene a kormányzatnak szabályoznia azt, hogy mit tanulnak a gyerekek?
 A tananyagot szabályozzák.
 Az iskolatípus végére elérendő minimális követelményeket szabályozzák.
 Mind a tananyagot, mind az iskolatípus végére elérendő minimális követelményeket szabályozzák.
 Nem tudom eldönteni.

2h. Támogatja-e, hogy az iskolai tanórák száma csökkenjen?
 Igen, jelentős mértékben csökkenjen (legalább 20%-al).
 Igen, kis mértékben csökkenjen.
 Nem, ne változzon.
 Nem, inkább nőjön.
 Nem tudom eldönteni.

2i. Támogatja-e, hogy az iskolában a jelenlegi tantervhez képest jóval több önálló és csoportos projektmunkában vegyenek részt a gyerekek, akár a tananyag és a számonkérés gyakoriságának jelentős csökkenése árán is?
 Igen.
 Nem.
 Nem tudom eldönteni.

2j. Összességében melyiket tartja fontosabb mércének az oktatási rendszerünk egészét illetően?
 Jól működjön a tehetséggondozás, a gyermekek kiemelkedő képességüknek megfelelő oktatást kapjanak, és a tanulók kimagasló eredményeket érjenek el a hazai és nemzetközi tanulmányi versenyeken.
 Az iskola ne hagyja, hogy a kevésbé jól teljesítő gyerekek lemaradjanak, ennek érdekében például alakítsa ki az együttműködés és a csapatmunka különböző formáit a különböző képességű és hátterű gyerekek között is.
 Mindkét szempont egyformán fontos.
 Nem tudom eldönteni.

Kérjük, adja meg az alábbi anonim statisztikai adatot.

Ön hogyan érintett a magyar közoktatásban? (Több lehetséges válasz esetén a kérdőív szempontjából leginkább jellemzőt jelölje be.)
Településtípus:
Megye:
Születési év:
Nem:
Iskolai végzettség:


 *Elfogadom a szabályzatot és az adatvédelmi tájékoztatót. A részletes szabályzat itt olvasható.

*Kattintson a gombra:


Kérdés, probléma esetén itt veheti fel velünk a kapcsolatot.

 

 Megosztás Facebookon:
,

Szülői Hang

SzószólóSzülői Hang csoport
Önsegítő közösségi csoportunk szülőknek, pedagógusoknak


__________________________________________________________________

SzókimondóSzülői szókimondó
Véleményt nyilváníthatunk szülői témákban és részt vehetünk a konstruktív párbeszédben.


__________________________________________________________________

SzószólóSzülői tudásbázis
Hasznos információk gyűjteménye


__________________________________________________________________

Szülői Hang hírlevél feliratkozás
Támogatói regisztráció, akció értesítők,
támogatói közösség


__________________________________________________________________

MédiaMédiamegjelenések
A Szülői Hang az online sajtóban


__________________________________________________________________

TankönyvVálasszuk a legjobb tankönyvet!
Szülői aktivista program


__________________________________________________________________

Tankönyv-térképMentsük meg a gyermekeink tankönyveit!
Kiáltvány


__________________________________________________________________

Kötelező beiskolázás szülői csoport
Hatévesek szüleinek a további egy év óvodáról


__________________________________________________________________

TankönyvSegédlet az Oktatási Hivatal iskolaérettségi kérvényéhez
Az iskolaérettség kritériumai


__________________________________________________________________

SzószólóSzószóló a gyerekekért
Változásra van szükség az oktatásban és gyermekvédelemben!


__________________________________________________________________

CKPCivil Közoktatási Platform
Pedagógus-, szülői- és diákszervezetek együttműködése


__________________________________________________________________

KERIBKERIB - Kerekasztal az iskolai biztonságért
Az erőszak ellen


__________________________________________________________________

Szülői Hang Facebook oldal
A szülőket érintő közéleti témákról


__________________________________________________________________

Copyright ©2023. szuloihang.hu
  • Kik vagyunk?
  • Kapcsolat
  • Adatvédelem és használati feltételek

Nagy figyelmet fordítunk a személyes adatok védelmére. Részletes adatvédelmi tájékoztatónkat itt olvashatja. A legtöbb weboldalhoz hasonlóan mi is használunk sütiket.
Elfogadás
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT