A Szókimondó egy olyan online fórum, ahol hallathatjuk a hangunkat a közös jövőnket érintő kérdésekről, megismerhetjük egymás véleményét, és konstruktív személyes beszélgetésekre is lehetőségünk van. Így működik:
Töltsük ki valamelyik érdekes és fontos témáról szóló kérdőívet. Az összegyűlt visszajelzéseket később nyilvánosan megjelentetjük.
A kitöltés után megismerhetjük egy másképpen gondolkodó társunk szöveges véleményét, amit ugyanannak a kérdőívnek a kitöltése során adott meg.
Ha szeretnénk, akkor válaszolhatunk is, és privát beszélgetés keretében konstruktív vitát folytathatunk arról, hogy miért is látjuk másképpen a világot. A beszélgetés során email értesítést kaphatunk a válaszüzenetekről, majd amikor szeretnénk, írhatunk viszontválaszt, amelyről pedig a másik fél kaphat értesítést.
Több fontos különbség is van.
A kérdőívek által fontos közéleti kérdésekben közösen hallathatjuk a hangunkat.
A beszélgetések két ellentétes véleményű beszélgetőpartner között privát, azaz nem nyilvános módon zajlanak. Ez a tapasztalatok szerint színvonalasabb, mélyebb beszélgetést tesz lehetővé, mint a nyilvános, csoportos beszélgetések.
Nem kell megadni valódi nevünket, a beszélgetésekhez is elegendő egy becenév vagy fantázianév, így anonim módon, valódi nevünk felfedése nélkül nyilváníthatunk véleményt.
Túl keveset beszélünk közös jövőnket meghatározó kulcskérdésekről: nagyon ritka az érdemi társadalmi kérdésekről szóló konstruktív vita, sokszor ehelyett csak egymás minősítésének, a közszereplők befeketítésének, a félelemkeltésre alapuló érzelemvezérelt kommunikációnak lehetünk tanúi. Pedig sajnos a társadalmi párbeszéd hiányában ki vagyunk szolgáltatva mások döntéseinek, amik lehet, hogy nem a mi érdekünkben születnek. Csak úgy remélhetünk boldogabb jövőt saját magunknak és gyermekeinknek, ha mi magunk is képesek vagyunk közösen gondolkodni és megoldásokat keresni a társadalmi kihívásokra. Ne dugjuk a homokba a fejünket! Bár egyénileg nem tudunk azonnali országos szintű változást elérni, mégis sok múlik rajtunk: ha hallatjuk a hangunkat és kultúrált módon beszélgetni tudunk azokkal is, akik másképpen gondolkodnak, akkor ezzel fontos pozitív változások elindítói lehetünk, és közösen megteremthetjük az előrelépés lehetőségeit.
Olyan témákat dolgozunk fel a kérdőívekben, amelyek nagyban meghatározzák közös jövőnket, sőt gyermekeink boldogulását is. Hosszú távon gondolkodunk: olyan témákról van szó, amikben általában nehéz azonnali változást elérni, mégis a jövőben nagy hatással lehetnek életünkre. Szeretnénk megérteni, hogyan hatnak az ország vezetőinek döntései a mindennapi életünkre, és ezért is tartjuk fontosnak, hogy közös ügyeinkről közösen gondolkodjunk, hiszen ezzel a döntéseket is pozitív irányban befolyásolni tudjuk. A témákat folyamatosan bővítjük, és javaslatokat is szívesen fogadunk (ezügyben írhat a szokimondo@szuloihang.hu címre).
Regisztráció, bejelentkezés
A kérdőívek bármifajta regisztráció nélkül is kitölthetők. A beszélgetésekben való részvételhez azonban először regisztrálni kell a jobb felső sarokban található hivatkozás segítségével. A rendszer lehetőséget ad arra is, hogy közvetlenül egy beszélgetés indításánál a válaszüzenettel együtt regisztráljunk. Regisztrálni akár a kérdőív kitöltése előtt, vagy közvetlenül a kérdőív kitöltése után lehet.
Szükséges egy név megadása, ami lehet csak a keresztnév, egy becenév vagy egy fantázianév is, tehát nem szükséges valódi nevünket megadni, így nem leszünk beazonosíthatóak. Ezt a nevet a beszélgetőpartnerek fogják látni. (A név mellett látható a regisztráció sorszáma is, mert a név nem biztos, hogy egyedi.) Ezen kívül lehetőség van egy értesítési email cím megadására is, melynek segítségével értesítést kaphatunk a válaszüzenetekről vagy a Szókimondóval kapcsolatos hírekről, újdonságokról. Az értesítésekről bármikor leiratkozhatunk. Az email cím megadása nem kötelező, de aki nem ad meg email címet, annak saját magának kell időről időre megnéznie, hogy kapott-e új üzenetet, mivel email cím hiányában nem tudunk értesítést küldeni. Az email címeket bizalmasan kezeljük, nem adjuk ki sem a beszélgetőpartnereknek sem harmadik félnek. A regisztrációval egyidejűleg lehetőség van feliratkozni a Szókimondót üzemeltető Szülői Hang Közösség híreire is.
A sikeres regisztrációt követően a rendszer automatikusan beléptet, és a böngészőben belépve is maradunk. Ha később kilépünk, vagy egy másik böngészőben szeretnénk belépni, akkor a jobb felső sarokban található Belépés gombbal tudunk belépni, itt meg kell adnunk a regisztráció során kapott belépési kódot. Ha elfelejtettük a belépési kódunkat, akkor az email címünket is megadhatjuk helyette, és ekkor a rendszer emailben elküldi a belépési kódot, vagy használhatjuk az emailben található belépési hivatkozást is. (Ha nem adtunk meg email címet a regisztrációkor, akkor mindenképpen emlékeznünk kell a belépési kódra, hiszen email cím hiányában nem tudunk emlékeztetőt küldeni.)
Általában a regisztrációkor kapott belépési kódot nem szükséges megváltoztatni. Ha azonban valamilyen okból ezt kérni szeretné, pl. mert úgy gondolja, hogy illetéktelenek tudomására jutott, akkor kérhet az adminisztrátortól új belépési kódot, ezügyben írjon a szokimondo@szuloihang.hu email címre.
A kérdőív kitöltség során néhány statisztikai adatot is megadhatunk, ezek: a település típusa, megye, születési év, nem, iskolai végzettség. A statisztikai adatok megadása nem kötelező, de segíti a kérdőívek kiértékelését, és így jobban tudjuk képviselni közös ügyeinket. A statisztikai adatok a beszélgetések kezdeményezésénél is segíthetnek megtalálni számunkra érdekes beszélgetőpartnereket.
Ha regisztrált felhasználóként belépünk az oldalra, akkor nem kell újra és újra megadni ezeket a statisztikai adatokat, elegendő az első kérdőív kitöltésnél. A statisztikai adatok az alsó menüben a Beállítás gombra kattintva is megadhatóak, módosíthatóak.
A részletes szabályzat és adatvédelmi tájékoztató itt olvasható. Hagy hangsúlyt fektetünk az adatvédelemre; az email címeket bizalmasan kezeljük és nem adjuk ki sem a beszélgetőpartnereknek, sem harmadik félnek. A privát beszélgetések bizalmasak, a kérdőívben megadott adatokat, véleményeket csak összesítve, anonim módon értékeljük ki. Az adatvédelemmel, adatok tárolásával kapcsolatos kérdéseket, kéréseket a szokimondo@szuloihang.hu email címre küldheti.
Kérdőívek
A Szókimondón kérdőívek kitöltésével nyilváníthatunk véleményt egy-egy fontos témában. A véleményeket összesítjük és nyilvánosságra hozzuk, így a kérdőívek kitöltésével hallathatjuk a hangunkat, képviselhetjük az érdekeinket. Ezen kívül a Szókimondó lehetővé teszi azt is, hogy a kérdőív kitöltése után megismerjük társaink véleményét is: láthatjuk egy-egy hasonló véleményt megadó álláspontját is, és olvashatunk ellentétes véleményt is, melyre akár válaszolhatunk is, és így privát beszélgetés keretében ismerhetjük meg, hogy miért látják a világot a társaink másképp.
Igen, a kérdőívek kitöltéséhez nem szükséges regisztráció. Viszont aki szeretné, hogy legyen lehetősége másokkal is beszélgetni a válaszokról, annak először regisztrálnia kell, mert csak az oldalra regiszstrált és belépett felhasználók tudnak ilyen beszélgetésben részt venni. A kérdőívek kiértékelése természetesen teljesen anonim, csak az összesített ereményeket hozzuk nyilvánosságra.
Igen. Aki regisztrált használóként belépve tölti ki a kérdőívet, annál az újabb kitöltés lesz csak figyelembe véve, az újabb válaszok alapján lehet majd beszélgetéseket kezdeményezni. Természetesen ugyanazzal a véleménnyel csak egyszer töltsük ki a kérdőívet.
Privát beszélgetések
A Szókimondó lehetőséget teremt arra, hogy privát beszélgetésben vegyünk részt olyanokkal, akiknek a mienkétől eltérő a véleményük. A rendszer a kérdőívekre adott válasozkból tudja, hogy kik azok, akik egy adott kérdésben mást gondolnak, mint mi. A kérdőívben ⭐ jelöli azokat a kérdéseket, amik alapján ilyen beszélgetések kezdeményezhetők (nem mindegyik kérdés ilyen); ezeknél mindig van szöveges véleménnyilvánítási lehetőség is, melynek kitöltése szükséges a beszélgetés indításához.
Mi kétféle módon válaszolhatunk mások véleményére: egyrészt úgy, hogy miután kitöltöttünk egy kérdőívet, a rendszer mutat néhány ellentétes véleményt, amire válaszolhatunk, másrészt úgy, hogy az alsó sorban található menüben az Új beszélgetés gombra kattintunk, és itt válaszolhatunk másoknak olyan témákban, amelyekben már kitöltöttük a kérdőívet.
A beszélgetés létrejöhet úgy is, hogy mások válaszolnak a mi véleményünkre, erről értesítést kapunk (hacsak nem némítottuk az értesítéseket). Az alsó menüben található Saját beszélgetéseim gombra kattintva láthatjuk az összes beszélgetésünket, köztük azokat is, ahol a mi véleményünkre válaszoltak mások. Ha egyáltalán nem szeretnénk, hogy a bármilyen témában megadott véleményünkre mások válaszoljanak, akkor a Beállításoknál a Válaszolhatnak a véleményemre helyen tilthatjuk ezt le. De általában hasznosabb szokott lenni, ha konkrétabban megadjuk, hogy mi érdekel és mi nem, mint azt az alábbi kérdéseknél részletezzük.
A privát beszélgetések nem nyilvánosak, azokat a többi felhasználó nem látja.
A privát beszélgetések a Szókimondó honlapján zajlanak. A beszélgetések nem nyilvánosak, azokat a többi felhasználó nem látja. A tapasztalatok szerint a privát beszélgetések jobban elősegítik a konstruktív vitát, a témában való elmélyülést.
A válaszünezetekről a másik fél email értesítést kaphat. Ezalól kivétel: aki nem adott meg email címet, illetve aki a Beállításoknak az Email a válaszüzenetekről opciónál letiltotta az összes ilyen értesítést. Akkor sem jön email értesítést, ha az adott beszélgetést, beszélgetőpartnert vagy témát lenémítottuk (lásd az alábbi kérdéseknél), vagy ha az adott válaszüzenetre már válaszoltunk is a honlapon. A beszélgetésekhez nem szükséges, hogy egyszerre online jelen legyünk a honlapon, az értesítések révén tudomást szerzünk arról, hogy beszélgetőpartnerünk mikor válaszolt.
A beszélgetések alján található [További funkciók] hivatkozásra kattintva több lehetőség közül választhatunk, hogy kiválaszthassuk, milyen értesítéseket szeretnénk kapni. A számunkra érdektelen beszélgetéseket külön-külön is némíthatjuk, vagy ha az adott beszélgetőpartner érdektelen, akkor az ő beszélgetéseit is némíthatjuk. Lehetőség van az adott téma némítására is, ha ebben a kérdésben már nem szeretnénk részt venni további beszélgetésekben. Némítás esetén nem kapunk több értesítést, és a beszélgetések listájában is átkerülnek a beszélgetések a némítottak közé. Ha meggondoljuk magunkat, akkor ugyanilyen módon kikapcsolhatjuk a némítást. A némításról a beszélgetőpartner nem szerez tudomást. A beszélgetések, beszélgetőpartnerek és témák szelektív némításával csak azokról a beszélgetésekről fogunk értesítéseket kapni, amik érdekelnek.
A beszélgetés alján található [További funkciók] alatt lehetőség van a beszélgetés vagy beszélgetőpartner némítására, ezután tőle nem kapunk további értesítéseket. Ha kifejezetten bántó, az Ön vagy mások számára sértő megjegyzések esetén lehetőség van jelentést küldeni az adminisztrátornak is. A beszélgetéseknél ezt szintén a [További funkciók] alatt lehet kérni. De az új beszélgetések indításánál, még mielőtt elindult volna a beszélgetés, szintén van lehetőség az adott véleménynél a jobb alsó sarokban található "Jelentem az adminisztrátornak" hivatkozásra kattintani.
Az adminisztrátor a jelentéseket megvizsgálja, és szükség esetén figyelmeztetheti az illetőt, törölheti a szöveget vagy súlyos esetben ki is tilthatja a szabályzatot be nem tartó személyt.
Igyekszünk a bántó megjegyzések számát csökkenteni, arra törekszünk, hogy a Szókimondón színvonalas beszélgetések jöjjenek létre.
Ha be vagyunk jelentkezve, akkor az alsó menüben a Saját beszélgetéseim pontra kattintva kilistázhatjuk a beszélgetéseinket; a listában azok a beszélgetések vannak elől, ahol a legutóbb érkezett válaszünenet. Ebben a listában megtalálhatjuk azokat a beszélgetéseket, ahol még nem néztük meg a választ. A némított beszélgetések külön listában találhatóak.
Természetesen igen, amennyiben a felek megegyeznek, a privát beszélgetések folytathatóak emailben, chat alkalmazásban, telefonon vagy akár személyesen is. A személyes találkozásoknak különösen jók lehetnek, hiszen talán így érhetjük meg legjobban egymást. Örülünk az ezzel kapcsolatos visszajelzéseknek.
Nem, a privát beszélgetések nem hozhatóak nyilvánosságra, kivéve ha ehhez mindkét fél kifejezetten hozzájárul. A privát beszélgetések oldalai nem nyilvánosak, azokat nem lehet megosztani sem.
Igen, ha be vagyunk jelentkezve akkor a Beállítások oldalon a Válaszok gyakorisága opciónál beállíthatjuk, hogy az átlagosnál gyakoribb vagy ritkább esetben kapjunk másoktól válaszüzenetet. A rendszer ettől a beállítástól függően gyakrabban vagy ritkábban ajánlja fel másoknak a véleményünket válaszadásra. Természetesen a válaszok gyakorisága a vélemény tartalmától is nagyban függ.
Ha több beszélgetésben szeretnénk részt venni, magunk is kezdeményezhetünk új beszélgetéseket az Új beszélgetés menüpontnál azokban a témákban, amelyekre már kitöltöttük a kérdőívet. Ha kevesebb értesítést szeretnénk kapni a válaszokról, akkor elnémíthatjuk a számunkra érdektelen beszélgetéseket, beszélgetőpartnereket vagy témákat a beszélgetések alatt található További funkciók menü segítségével.
A szervezők
A Szókimondót a Szülői Hang Közösség kezdeményezte és üzemelteti. A Szókimondó független és non-profit kezdeményezés, szülőként önkéntes munkában tartjuk fenn. Azt szeretnénk, ha minél többen gondolkodnánk el a közös jövőnket meghatározó kulcskérdésekről, és ezáltal magunk építenénk saját magunk és gyermekeink számára egy jobb, boldogabb világot.
A szervező csapat a szokimondo@szuloihang.hu címen érhető el. Szívesen veszünk bármilyen visszajelzést, akár pozitív, akár negatív véleményt, kérdést vagy kérést.
Legyünk minél többen szókimondók: töltsük ki a Szókimondó kérdőíveit, kezdeményezzünk és vegyünk részt konstruktív beszélgetésekben. Mondjuk el őszinte véleményünket, de értő figyelemmel hallgassuk meg mások érvelését is!
Segít, ha ismerősei figyelmét is felhívja a Szókimondóra. A kezdőoldal Facebook megosztásához kattintson ide. Az egyes témákhoz kapcsolódó kérdőívek külön is megoszthatóak az oldal alján található megosztási gombok segítségével.
Nagy figyelmet fordítunk a személyes adatok védelmére. Részletes adatvédelmi tájékoztatónkat itt olvashatja. A legtöbb weboldalhoz hasonlóan mi is használunk sütiket.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.